Ogłoszenie z dnia 2025-05-20
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
"Remont Oddziału Chorób Wewnętrznych w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Radziejowie".
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910333036
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szpitalna 3
1.5.2.) Miejscowość: Radziejów
1.5.3.) Kod pocztowy: 88-200
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 5428562331
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@szpitalradziejow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalradziejow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Remont Oddziału Chorób Wewnętrznych w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Radziejowie".
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-64c63330-8ce6-4b7c-8f60-648f5a2bdb44
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00237725
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00027256/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Remont Oddziału Wewnętrznego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
pożyczka w ramach Programu modernizacji podmiotów leczniczych z terenu województwa kujawsko-pomorskiego
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.platformazakupowa.pl/pn/szpitalradziejow3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja między zamawiającym i wykonawcami, w szczególności zawiadomienia, wezwania,
wnioski o wyjaśnienie treści SWZ i inne, przekazywane będą wyłącznie w formie elektronicznej
za pośrednictwem platformy https://platformazakupowa.pl/pn/szpitalradziejow , zwanej dalej
"platformą". Za datę przekazania dokumentu/informacji przyjmuje się datę ich wczytania do
Systemu.
2. Wykonawca zamierzający złożyć wniosek zobowiązany jest zapoznać się z instrukcjami dla
Użytkowników (Wykonawców) platformy dostępnymi pod adresem
https://platformazakupowa.pl/strona/46-instrukcje oraz zaakceptować regulamin korzystania z
platformy dostępny pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin.
4. Korespondencja kierowana do zamawiającego musi zostać opatrzona numerem postępowania
oraz nazwą sprawy której dotyczy, tj.: Nr sprawy: TP-05/2025 „Remont Oddziału Chorób Wewnętrznych w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Radziejowie”.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: w formie elektronicznej, w wersji edytowalnej (*.doc lub *docx). Przyspieszy to i ułatwi pracę
zamawiającemu z uwagi na obowiązek zamieszczania wniosków wraz z odpowiedzią na stronie
internetowej prowadzonego postępowania, bez wskazywania wnioskującego.
8. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert
zmienić treść SWZ. Każda wprowadzona przez zamawiającego zmiana staje się integralną częścią
SWZ. Dokonaną zmianę treści SWZ zamawiający udostępnia na platformie.
9. Wyjaśnienia treści SWZ, udzielane na podstawie wniosków wykonawców lub własnej decyzji
zamawiającego lub inne informacje dotyczące postępowania będą zamieszczane wyłącznie na
platformie.
W związku z powyższym zamawiający prosi wykonawców o bieżące śledzenie na platformie
umieszczanych dokumentów/informacji.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”,
informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Radziejowie ul. Szpitalna 3 88-200 Radziejów
• inspektorem ochrony danych osobowych - Sylwia Bojanowska - Dekert tel. 515 291 178 , e-mail: iod@szpitalradziejow.pl
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29
stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej
„ustawa Pzp”;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez
okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania
umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących
jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych
danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania
danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy
RODO;
- nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit.
c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TP-05/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót remontowo-budowlanych , wskazanych w przedmiarze robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (STWiOR), dalszej części SWZ oraz we wzorze umowy.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje:
- wykonanie robót zgodnie z przedmiarem robót i STWiOR,
- wywóz wraz z utylizacją gruzu i materiałów rozbiórkowych.
Uwaga - w przypadku różnic w zapisach STWiOR i przedmiarów robót obowiązują zapisy
przedmiarów.
3. Zamawiający żąda, by wszystkie zabudowane materiały i urządzenia zastosowane przy realizacji
zamówienia:
- odpowiadały wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie określonych w Prawie budowlanym
- były fabrycznie nowe i co do gatunku wysokiej jakości
- posiadały dokumenty gwarancyjne, jeżeli objęte są gwarancją producenta.
4. Żądany termin wykonania przedmiotu zamówienia - maksymalnie do 120 dni od dnia przekazania terenu robót przez Zamawiającego. Zamawiający przekaże Wykonawcy teren robót w terminie nie później niż do 3 dni kalendarzowe po zawarciu umowy.
5. Oferta zawierająca dłuższy termin niż żądany zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1
pkt 5).
6. Zamawiający przewiduje płatność jednorazową, po wykonaniu przedmiotu zamówienia.
7. Zamawiający żąda, by Wykonawca udzielił gwarancji jakości i rękojmi za wady na wykonany
przedmiot zamówienia na okres co najmniej 36 miesięcy.
a) Szczegółowe wymagania dotyczące gwarancji określone są we wzorze umowy.
b) Oferta zawierająca krótszy okres gwarancji niż żądany zostanie odrzucona na podstawie
art. 226 ust. 1 pkt 5).
c) Zamawiający wymaga, by wykonawcy przy odbiorze końcowym przedmiotu zamówienia
złożył podpisany przez siebie dokument gwarancyjny. Zamawiający do SWZ załącza
wzór „Warunków gwarancji” (załącznik nr 10 do SWZ), który wykonawca może wykorzystać
do sporządzenia własnego dokumentu gwarancyjnego, z zastrzeżeniem, że zapisy ujęte w tym dokumencie nie mogą być mniej korzystne dla zamawiającego niż we wzorze.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziałuw postępowaniu, dotyczące:
1.1.1. występowania w obrocie gospodarczym oraz uprawnień do prowadzenia określonej
działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
1.1.2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
1.1.3. Zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej zostanie uznany za
spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że nie wcześniej, niż w okresie ostatnich pięciu lat lub jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał
(zakończył; rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej) co najmniej jedną robotę budowlaną
w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane polegającą na budowie,
przebudowie lub remoncie szpitala o wartości co najmniej 600 000,00 zł brutto.
Zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r., o działalności leczniczej (tj. Dz.U. z 2022 r. poz.
633 ze zm.) przez pojęcie szpital należy rozumieć zakład leczniczy, w którym podmiot leczniczy
wykonuje działalność leczniczą w rodzaju świadczenia szpitalne.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 4.3. Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia - według wzoru - załącznik nr 8
do SWZ.
4.4. Oświadczenie wykonawcy potwierdzające brak podstaw wykluczenia na podstawie art. 108
ust. 1 pkt 5 (według wzoru - załącznik nr 6 do SWZ).
4.5. Odpis z właściwego rejestru sądowego lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej. W przypadku wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczpospolitej Polskiej - według pkt 5.
4.6. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego swoje zasoby (jeśli dotyczy) - według wzoru -
załącznik nr 9 do SWZ.
4.7. Oświadczenie, o którym mowa w pkt 4.2. i 4.3. oraz dokument wskazany w pkt 4.4. składają
również podmioty udostępniające zasoby i podwykonawcy/dalsi podwykonawcy - jeśli
dotyczy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu
dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający, w zależności od charakteru,
znaczenia, przeznaczenia lub zakresu robót budowlanych, żąda następujących podmiotowych
środków dowodowych:
4.1. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich
rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane
zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne
dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały
wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać
tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty Zamawiający zaleca wykorzystanie Załącznika nr 7 do SWZ.
4.2. Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku
podstaw do wykluczenia (według wzoru - załącznik nr 2 do SWZ).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
2.1 Formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SWZ) Zamawiający dopuszcza modyfikację załącznika pod warunkiem zachowania takich samych zapisów i treści, co we wzorze zamawiającego.2.2 Odpis z właściwego rejestru sądowego lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, w celu udokumentowania reprezentacji wykonawcy (osoby uprawomocnione do reprezentacji i składania oświadczeń woli). W przypadku wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej - według Rozdz. VI pkt 6.
2.3 Informacja dot. RODO (Załącznik nr 3 do SWZ). Jeśli dotyczy - oświadczenie składają
również podmioty udostępniające zasoby i podwykonawcy/dalsi podwykonawcy.
2.4 Informacja o tajemnicy przedsiębiorstwa - wypełniony załącznika nr 4 do SWZ - jeśli
dotyczy.
2.5 Kosztorys ofertowy szczegółowy opracowany na podstawie przedmiaru, wraz
z zestawieniem materiałów.
2.6 Oświadczenie wykonawcy, że osoby, które będą bezpośrednio wykonywać przedmiot
zamówienia zatrudnienie są na podstawie umowy o pracę.
2.7 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia -
oświadczenie, z którego wynika, jaki zakres zamówienia wykonywać będą poszczególni
wspólnicy, zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy.
Dokumenty należy złożyć zgodnie z zapisami SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy odnoszące się dowykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zwani dalej wspólnikami,
ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 2 oraz oświadczenia
wspólników, jaki zakres zamówienia będą oni realizować.
4. Wspólnicy zobowiązani są do złożenia podmiotowych środków dowodowych określonych w
Rozdziale VI SWZ.
5. Wykonawcy, o których mowa w pkt 1, w przypadku wyboru ich oferty, ponoszą solidarną
odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6. W przypadku wyboru oferty wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia,
zobowiązani są oni do zawarcia umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami zawartymi we wzorze umowy, stanowiącej Załącznik nr 5 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-06-04 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/szpitalradziejow
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-06-04 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI RADZIEJÓW
więcej: przetargi RADZIEJÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja sanitariatów damskich i męskich piętra pierwszego i drugiego w Zespole Szkół Budowlanych i Odzieżowych w Tczewie - II postępowanie"
- Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z modernizacją dachów budynków Szkoły Podstawowej nr 34 przy ul. Opławiec 157 w Bydgoszczy
- Realizacja w formule "zaprojektuj i wybuduj" zadania pn.: Przebudowa lokali mieszkalnych nr 1 i 2 w budynku przy ul. Grzesiuka 9 [lokalizacja: Warszawa, ul. Grzesiuka]
- Budowa oświetlenia na ul. Weteranów w Strzelinie
- Kanalizacja deszczowa dla parkingu wewnętrznego i przebudowa nawierzchni placu dla zespołu budynków przy ul. Mickiewicza w Opolu
- Przebudowa drogi gminnej 565545 w zakresie korekty łuków poziomych drogi w m. Wielka Wieś
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.