Ogłoszenie z dnia 2025-05-15
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Czyszczenie i konserwacja elewacji budynku Hali Stulecia we Wrocławiu - etap I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wrocławskie Przedsiębiorstwo Hala Ludowa Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001005092
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wystawowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Wrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 51-618
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@halastulecia.pl; adrozak@halastulecia.pl;
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.halastulecia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Działalność historycznych miejsc i budynków oraz podobnych atrakcji turystycznych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Czyszczenie i konserwacja elewacji budynku Hali Stulecia we Wrocławiu - etap I
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c7bac4a9-675a-4246-9c6e-61822ec6ca44
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00233475
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://halastulecia.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://halastulecia.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zostały dokładnie opisane w rozdziale IX i XI Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): RODO (obowiązek informacyjny): dokładnie opisano w rozdziale XX Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): RODO (obowiązek informacyjny): dokładnie opisano w rozdziale XX Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/TP/13/HL/CiKE/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są prace polegające na czyszczeniu i konserwacji elewacji budynku Hali Stulecia we Wrocławiu - etap I.
2. Przedmiot zamówienia określony jest kodami CPV:
• 50000000-5 Usługi naprawcze i konserwacyjne
• 45443000-4 Roboty elewacyjne
• 50324200-4 Zapobiegawcze usługi konserwacyjne
• 92520000-2 Usługi świadczone przez muzea i w zakresie ochrony obiektów i budynków zabytkowych
• 92522200-8 Usługi ochrony budynków historycznych
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji znajduje się w:
• Programie prac konserwatorskich dot. elewacji Hali Stulecia przy ul. Wystawowej 1 we Wrocławiu z października 2024 r.
• Programie prac konserwatorskich dot. elewacji Hali Stulecia przy ul. Wystawowej 1 we Wrocławiu z marca 2025 r.
• Decyzji Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 3543/2024
z 08.11.2024 r.
• Piśmie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków dot. realizacji decyzji nr 3543/2024 z dnia 08.11.2024 r. w zakresie czyszczenia elewacji, Hala Stulecia,
ul. Wystawowa 1, dz. Nr 6/8, AM-8 obr. Zalesie, Wrocław
• Decyzji Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 1085/2025
z 08.04.2025 r.
• Przedmiarze robót – zakres podstawowy
• Przedmiarze robót – zakres objęty prawem opcji
• Ekspertyzie ornitologicznej z inwentaryzacji pierwszej kondygnacji Hali Stulecia
• Programie prac konserwatorskich i restauratorskich dotyczący zieleni przy obiekcie zabytkowym – Hali Stulecia przy ul. Wystawowej 1 we Wrocławiu
• Decyzji Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków ws. przycięcia pnączy porastających elewację Hali Stulecia.
- stanowiącymi dalej łącznie Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) – Załącznik nr 2 do SWZ - Zamawiający udostępnia wyżej wymienione załączniki w ogólnodostępnym formacie skompresowanym - .zip oraz w Załączniku nr 5 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy (projekt umowy).
4. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części w ramach bieżącego postępowania ponieważ podział zamówienia skutkowałby wystąpieniem istotnych utrudnień skutkujących poważną groźbą nieprawidłowej realizacji zamówienia oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, a opisana robota budowlana może zostać wykonana przez jednego wykonawcę. Brak podziału zamówienia na części nie spowoduje ograniczenia konkurencji oraz mniejszej dostępności zamówienia dla sektora MŚP z uwagi na specyfikę zamówienia, które dotyczy jednego zamierzenia budowlanego.
5. Zamawiający wymaga, aby przy realizacji przedmiotu umowy stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, zostały zatrudnione osoby na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 277 z późn. zm.) z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r. poz. 2207 t.j.) przez cały okres realizacji przedmiotu umowy, w liczbie osób gwarantującej prawidłowe i jakościowe wykonanie przedmiotu zamówienia, w zakresie czynności wskazanych w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ tj. pracowników wykonujących następujące czynności: wykonywanie prac fizycznych przy realizacji robót budowlanych, operatorzy sprzętu i prace fizyczne instalacyjno-montażowe objęte zakresem zamówienia wskazanym w OPZ.
6. Zamawiający wskazuje, iż zgodnie z decyzją konserwatorską z dnia 28 marca 2025 roku
nr WZN.5142.897.2024 DO po wykonaniu czyszczenia elewacji należy wykonać ponownie powłokę laserunkową – sygn. kompozycji kolorystycznej 27/9 HS (mieszanka czterech kolorów bazowych farby KEIM Concretal-Lasur wg. palety barw Keim 9872,9008,9010,9011, rozcieńczonych środkiem KEIM Concretal – Fixactiv). Kompozycja ta jest unikalną kompozycją recepturową opracowaną wyłącznie na potrzeby pokrycia elewacji obiektu Hali Stulecia jako jednostkowe rozwiązanie i jedyną zaakceptowaną przez służby konserwatora zabytków, nie posiadającą swojego zamiennika na rynku (produktu równoważnego). Kompozycja ta jest możliwa do uzyskania wyłącznie przy użyciu ww. komponentów a jej wykorzystanie do realizacji zamówienia jest konieczne z uwagi na wymogi ww. decyzji konserwatorskiej. Jednocześnie Zamawiający wskazuje, iż wskazane powyżej komponenty kompozycji kolorystycznej 27/9 HS są artykułami o powszechnej dostępności ofercie handlowej, do których dostęp nie jest w żaden sposób limitowany. Mając na uwadze powyższe, sporządzenie opisu przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie ww. komponentów kompozycji kolorystycznej 27/9 HS jest podyktowane brakiem możliwości użycia jakiegokolwiek innego produktu w celu uzyskania wymaganej kompozycji kolorystycznej (tj. 27/9 HS) a opis przedmiotu zamówienia pomimo wskazania konkretnego produktu w żadnym razie nie prowadzi do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców z kręgu wykonawców, którzy mogą ubiegać się o udzielenie zamówienia. Mając na uwadze powyższe opis przedmiotu zamówienia dotyczący kompozycji kolorystycznej 27/9 HS został sporządzony w opisany powyżej sposób nie z uwagi na brak możliwości opisania przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały, który wymagałby zastosowania dyspozycji art. 99 ust. 5 Ustawy Pzp ale w sposób precyzyjny i zrozumiały zapewniający jako jedyny możliwość uzyskania przedmiotowej kompozycji kolorystycznej (i skalkulowanie tego kosztu w cenie oferty) – stąd tak sformułowany opis przedmiotu zamówienia spełnia wymogi sformułowane w przepisie art. 99 ust. 1 i ust. 2 Ustawy Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50000000-5 - Usługi naprawcze i konserwacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45443000-4 - Roboty elewacyjne
50324200-4 - Zapobiegawcze usługi konserwacyjne
92520000-2 - Usługi świadczone przez muzea i w zakresie ochrony obiektów i budynków zabytkowych
92522200-8 - Usługi ochrony budynków historycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, które polega na rozszerzeniu zakresu zamówienia poprzez zrealizowanie zakresu robót opisanych w Przedmiarze robót – zakres objęty prawem opcji (zawarty w OPZ – Załącznik nr 2 do SWZ)2. Zamawiający może korzystać z prawa opcji opisanego w pkt 1 w przypadku uzyskania dofinansowania w ramach programu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pn. Ochrona zabytków nieruchomych i ruchomych 2025.
3. Wykonawca każdorazowo zostanie poinformowany pisemnie lub drogą elektroniczną
o skorzystaniu z prawa opcji przez Zamawiającego wraz z zakresem opcji, w terminie nie późniejszym niż na 7 dni przed terminem zakończenia realizacji robót objętych Przedmiarem robót – zakres podstawowy, wskazanym w OPZ.
4. Decyzja o realizacji lub rezygnacji z zamówienia opcjonalnego jest wyłącznym uprawnieniem Zamawiającego. Zamówienie opcjonalne nie stanowi zobowiązania do skorzystania z prawa opcji, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania zamówienia opcjonalnego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu w zakresie:1) zdolności występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający wyznacza warunek w tym zakresie: Wykonawca wykaże opłaconą (aktualną) polisę z tytułu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną ubezpieczenia minimum 500.000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych);
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający wyznacza warunek w tym zakresie: Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedno zamówienie o charakterze, złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia polegające na czyszczeniu i konserwacji elewacji obiektu wpisanego do rejestru zabytków* o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych) - potwierdzenie: referencje lub inny dokument.
Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej, złoży na wezwanie Zamawiającego Załącznik nr 8 do SWZ – Wykaz realizowanych zamówień – w oryginale – potwierdzający spełnienie powyższego warunku udziału w postępowaniu.
*w rozumieniu przepisu art. 9 Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Dz.U.2024.1292 t.j. z dnia 2024.08.26.
Wykonawca na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu złoży ogólne oświadczenie wskazane w Załączniku nr 3 i/lub odpowiednio nr 4 do SWZ, następnie na potwierdzenie złożonego oświadczenia, wykonawca którego oferta zostanie najwyżej oceniona, złoży na wezwanie Zamawiającego (zgodnie z art. 274 ustawy Pzp) dokumenty wskazane w rozdziale VIII ust. 2 pkt 3 i 4.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą:
a) przez wykonawcę oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ;
b) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z wykonawców odrębnie - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ;
c) oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia. Warunki udziału w postępowaniu zostały określone w rozdziale VIII ust. 2 SWZ, natomiast podstawy wykluczenia zostały zawarte w rozdziale VII SWZ. Wykaz podmiotowych środków dowodowych jakie wykonawca zobowiązany jest złożyć na wezwanie Zamawiającego wykazuje rozdział VIII ust. 2 SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy – Formularz ofertowy musi być sporządzony zgodnie z treścią Formularza ofertowego zawartego w Załączniku nr 1 do SWZ tj. zawierać wszystkie jego postanowienia i oświadczenia. Załączenie Formularza ofertowego jest obligatoryjne, a jego niezłożenie wraz z ofertą będzie skutkowało odrzuceniem oferty wykonawcy;2) Oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Oświadczenie składa:
a) wykonawca, zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ;
b) każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ;
c) podmiot udostępniający zasoby, zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ;
3) pełnomocnictwo – (jeśli dotyczy):
a) gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych właściwych dla formy organizacyjnej, wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia ofert lub do złożenia oferty i podpisania umowy;
Pełnomocnictwo musi być dołączone do oferty:
• w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem osobistym lub podpisem zaufanym przez mocodawcę
lub
• jako cyfrowe odwzorowanie dokumentu w postaci papierowej opatrzonego
własnoręcznym podpisem mocodawcy, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez mocodawcę, poświadczającego zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej
lub
• jako cyfrowe odwzorowanie dokumentu w postaci papierowej opatrzonego
własnoręcznym podpisem mocodawcy, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez notariusza, poświadczającego zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej (zgodnie z art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie).
Pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności:
• nazwę postępowania o zamówienie publiczne lub nr postępowania, którego dotyczy pełnomocnictwo lub wskazanie, że pełnomocnik posiada upoważnienie do reprezentowania wykonawców w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego;
• oznaczenie mocodawcy;
• dane ustanowionego pełnomocnika (imię i nazwisko), określające jego zakres, czas trwania pełnomocnictwa. Zamawiający zaleca, aby pełnomocnictwo zawierało inne informacje pozwalające na jednoznaczną identyfikację danych pełnomocnika, np. nr PESEL.
b) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawcy są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców – wymagania do pełnomocnictwa zostały wskazane w rozdziane VIII ust. 4.
4) zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa (jeśli dotyczy) – w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa, wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
(...)
Dalsza treść niniejszego punktu znajduje się w Sekcji IX - Pozostałe informacje, ze względu na ograniczoną liczbę znaków.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum/spółka cywilna):1) w przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia w Formularzu ofertowym należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – zgodnie z informacją wskazaną w ust. 1 ww. Formularza ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ;
2) warunki wskazane w rozdziale VIII ust. 2 pkt 3) i 4) są spełnione, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełnia dany warunek;
3) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika które roboty budowalne wykonają poszczególni wykonawcy – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SWZ;
4) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
5) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
6) pełnomocnictwo musi być dołączone do oferty:
a) w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem osobistym lub podpisem zaufanym przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego
lub
b) jako cyfrowe odwzorowanie dokumentu w postaci papierowej opatrzone własnoręcznym podpisem wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, poświadczających zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej
lub
c) jako cyfrowe odwzorowanie dokumentu w postaci papierowej opatrzone własnoręcznym podpisem wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez notariusza, poświadczającego zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej (zgodnie z art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie).
(...)
Dalsza treść niniejszego punktu znajduje się w Sekcji IX - Pozostałe informacje, ze względu na ograniczoną liczbę znaków.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zostały określone w Załączniku nr 5 do SWZ - Projektowane postanowienia umowne7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-30 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://halastulecia.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-30 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Dalsza część informacji z Sekcji VII - Przedmiotowe środki dowodowe pkt 7.11 - Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:5) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby z art. 118 ust. 3 ustawy Pzp (jeśli dotyczy) – Załącznik nr 7 do SWZ: zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby albo inny podmiotowy środek dowodowy, potwierdzające, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasób;
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
6) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (jeśli dotyczy) – Załącznik nr 4 do SWZ.
Dalsza część informacji z Sekcji VIII - Warunki zamówienia pkt 8.11 - Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
7) pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności:
a) nazwę postępowania o zamówienie publiczne lub nr postępowania, którego dotyczy pełnomocnictwo lub wskazanie, że pełnomocnik posiada upoważnienie do reprezentowania wykonawców w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego;
b) nazwy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z uwzględnieniem adresu siedziby;
c) dane ustanowionego pełnomocnika (imię i nazwisko), określające jego zakres, czas trwania pełnomocnictwa. Zamawiający zaleca, aby pełnomocnictwo zawierało inne informacje pozwalające na jednoznaczną identyfikację danych pełnomocnika, np. nr PESEL.
8) w przypadku ustanowienia pełnomocnika, wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem;
9) dokument, potwierdzający brak podstaw wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy zobowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument został wskazany w rozdziale VII ust. 4 niniejszego SWZ.
10) wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą odpowiedzialność solidarną za realizację zamówienia tj. wykonanie umowy;
11) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna;
12) przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na żądanie Zamawiającego przedstawią umowę regulującą ich współpracę.
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- Remont pomieszczeń w budynku nr 5 w kompleksie wojskowym przy ul. Kwidzyńskiej 4H we Wrocławiu
- Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania nr 07330 pn. "Budowa oświetlenia drogowego w ul. Ignacego Mościckiego"
- Dostawa kryształów nieliniowych do budowy stanowiska pn. "Spektrometr dwugrzebieniowy na zakres średniej podczerwieni na bazie laserów Cr:ZnS/Se" dla Politechniki Wrocławskiej
- Dostawa podstawowych materiałów zużywalnych dla Łukasiewicz-PORT
- Dostawa znaków drogowych pionowych, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz rur do montażu znaków dla potrzeb Obwodów Drogowych w Sulimowie i w Mirosławicach w podziale na 2 zadania
- Dostawa gotowych mebli do Centrum Obsługi Cudzoziemców mieszczącego się w budynku Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego przy ulicy Uniwersyteckiej 22/26 we Wrocławiu
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie robót budowlanych w budynku Powiatowego Centrum P.P.P. i D.E. polegających na: Część I - Przebudowie ściany frontowej, Część II - Przebudowie klatki schodowej i korytarza
- Tworzenie mieszkania wspomaganego na terenie gminy Wierzbica
- "PS nr 6 - zalecenia p. poż.".
- "Remont Szkoły Podstawowej im. Andrzeja Mielęckiego w Koźminku - etap I"
- Przeglądy serwisowe ciągników z uwagi na przepracowane motogodziny
- Termomodernizacja budynku nr 13 w Zespole Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Zawodowego im. Józefa Wybickiego w Bolesławowie
więcej: Roboty elewacyjne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.