eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi StupskCYBERBEZPIECZNY SAMORZĄD - GMINA STUPSK



Ogłoszenie z dnia 2025-05-14

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
CYBERBEZPIECZNY SAMORZĄD - GMINA STUPSK

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Stupsk

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130378456

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Henryka Sienkiewicza 10

1.5.2.) Miejscowość: Stupsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 06-561

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL922 - Ciechanowski

1.5.7.) Numer telefonu: 23/653-12-54

1.5.8.) Numer faksu: 23-653-10-16

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@stupsk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://stupsk.bipgmina.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

CYBERBEZPIECZNY SAMORZĄD - GMINA STUPSK

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a2ddb173-550b-4d4a-bdd4-3bd87af0a816

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00230833

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00112375/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 CYBERBEZPIECZNY SAMORZĄD - GMINA STUPSK

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy (FERC), Priorytet: II Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie : 2.2.Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa, Fundusz: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (EFRR) „Cyberbezpieczny Samorząd – Gmina Stupsk"

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://stupsk.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://stupsk.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej eZamawiający - https://stupsk.ezamawiajacy.pl. Pytania do SWZ należy zadawać za pośrednictwem platformy zakupowej zamawiającego przez link: https://stupsk.ezamawiajacy.pl. Instrukcja korzystania z systemu jest dostępna pod wyżej wskazanym adresem. Oferta wraz z załącznikami musi być złożona w postaci elektronicznej w systemie informatycznym dostępnym pod adresem https://stupsk.ezamawiajacy.pl. Za datę złożenia oferty, przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na platformę zakupową zamawiającego, opisane zostały w Instrukcji dla wykonawców która jest udostępniana na platformie zakupowej zamawiającego.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Stupsk jest: Wójt Gminy Stupsk, ul. H. Sienkiewicza 10, 06-561 Stupsk. 2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Gminy Stupsk: iod@stupsk.pl3. Administrator danych osobowych – Wójt Gminy Stupsk - przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie art.6 ust.1 lit. c RODO.4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu związanym z przeprowadzeniem przetargu nieograniczonego.5. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt 4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: 1) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa; 2) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Wójt Gminy Stupsk.6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia: prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych; prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych; prawo do żądania usunięcia danych osobowych; prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych; prawo do przenoszenia; prawo sprzeciwu wobec przetwarzania. Uprawnienia te przysługują na zasadach określonych w Art. 15-23 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych „RODO”.8. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. 9. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.10. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.11. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.12. Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: GKI.271.4.2025.AM

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja usług oraz dostawa sprzętów zgodnie z założeniami projektowymi Zamawiającego zawartymi w projekcie grantowym „Cyberbezpieczny Samorząd – Gmina Stupsk”, a w szczególności:
Część 1:
− usługa opracowania i wdrożenia dokumentacji z zakresu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji dla Urzędu Gminy Stupsk (1 szt.), Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stupsku (1 szt.); Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Stupsku (1 szt.), Szkoły Podstawowej im. Rtm. Witolda Pileckiego w Wyszynach Kościelnych (1 szt.), Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Morawach (1 szt

4.2.6.) Główny kod CPV: 79212000-3 - Usługi audytu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

72800000-8 - Usługi audytu komputerowego i testowania komputerów

72810000-1 - Usługi audytu komputerowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja usług oraz dostawa sprzętów zgodnie z założeniami projektowymi Zamawiającego zawartymi w projekcie grantowym „Cyberbezpieczny Samorząd – Gmina Stupsk”, a w szczególności:
Część 2:

− usługa przeprowadzenia wspólnego szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa (wraz z elementami Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji) dla pracowników Urzędu Gminy Stupsk, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stupsku, Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Stupsku, Szkoły Podstawowej im. Rtm. Witolda Pileckiego w Wyszynach Kościelnych, Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Morawach;

4.2.6.) Główny kod CPV: 80550000-4 - Usługi szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

80532000-2 - Usługi szkolenia w dziedzinie zarządzania

80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja usług oraz dostawa sprzętów zgodnie z założeniami projektowymi Zamawiającego zawartymi w projekcie grantowym „Cyberbezpieczny Samorząd – Gmina Stupsk”, a w szczególności:
Część 3:

− dostawa serwera wraz z licencjami dla Urzędu Gminy Stupsk (1 szt.);
− dostawa zasilacza awaryjnego UPS (do serwera) dla Urzędu Gminy Stupsk (1 szt.);
− dostawa serwera sieciowego NAS wraz z dyskami dla Urzędu Gminy Stupsk (1 szt.);
− dostawa przełączników sieciowych zarządzalnych wraz z wyposażeniem dla Urzędu Gminy Stupsk (1 szt. dziesięcioportowa, 1 szt. dwudziestoczteroportowa, 3 szt. ośmioportowe);
− dostawa licencji dla UTM dla Urzędu Gminy Stupsk (1 szt.);
− dostawa oprogramowania do monitorowania i inwentaryzacji infrastruktury IT dla Urzędu Gminy Stupsk (1 szt.);
− dostawa oprogramowania do analizy logów dla Urzędu Gminy Stupsk (1 szt.);
− wdrożenie usługi katalogowej Active Directory dla Urzędu Gminy Stupsk (1 szt.).

4.2.6.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

48820000-2 - Serwery

31122000-7 - Jednostki prądotwórcze

32420000-3 - Urządzenia sieciowe

32422000-7 - Elementy składowe sieci

35100000-5 - Urządzenia awaryjne i zabezpieczające

48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

48821000-9 - Serwery sieciowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia, niezależnie od Części postępowania, mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:
 nie podlegają wykluczeniu;
 spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w ust. 3
niniejszego rozdziału SWZ.
2. Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu i informuje, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się
wykonawcy, którzy:
3. Spełniają warunki dla danej Części postępowania, które to zostały szczegółowo ujęte w Rozdziale XII pkt. 3 SWZ oraz w
Załączniku nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenie wykonawcy,
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego
2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę,
ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy
kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej,
b) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507)

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz
podmiotowych środków dowodowych dla każdej z Części postępowania wyszczególniona jest w Rozdziale XII punkt 4 SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Wykaz
podmiotowych środków dowodowych dla każdej z Części postępowania wyszczególniona jest w Rozdziale XII punkt 3 SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Zamawiający informuje, że dopuszcza możliwość, aby w niniejszym postępowaniu Wykonawcy wspólnie ubiegali się o
udzielenie zamówienia, niezależnie od części postępowania.
2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanowili pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu, a także do
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Zapis rozdziału XIII pkt. 2 nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie bądź pełnomocnictwo do występowania w
imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź sytuacji, kiedy wszyscy wspólnicy spółki cywilnej
podpiszą ofertę.
4. Zamawiający wymaga, aby oferta Wykonawców, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia, została podpisana
w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących łącznie (tj. przez każdego z
Wykonawców lub przez upoważnionego pełnomocnika).
5. Zamawiający informuje, że w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców –
oświadczenie, o którym głosi Art. 125 Ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia. Oświadczenia te winny potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym
Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia z postępowania – każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia.
6. Zamawiający informuje, że zgodnie z zapisami Rozdziału XIII pkt. 5:
 oświadczenie w zakresie braku podstaw do wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia,
 oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku
udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnienie, przy czym Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oświadczenia
łącznie, czyli podpisane przez wszystkie podmioty składające wspólnie ofertę lub przez pełnomocnika występującego w
imieniu wszystkich podmiotów.
7. Zamawiający informuje, że wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występujący w roli
pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Stosownie do art. 455 ust. 1 pkt I Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia do umowy zmian szczegółowo
opisanych w projektowanych postanowieniach umowy dla każdej z Części zamówienia.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-22 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://stupsk.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-22 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.