eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pułtusk › "Sukcesywny odbiór transportem Wykonawcy i poddanie przetworzeniu (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych w szacowanej ilości 670 Mg"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-05-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Sukcesywny odbiór transportem Wykonawcy i poddanie przetworzeniu (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych w szacowanej ilości 670 Mg”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Pułtuskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 141246298

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: St.Staszica 35

1.5.2.) Miejscowość: Pułtusk

1.5.3.) Kod pocztowy: 06-100

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL922 - Ciechanowski

1.5.7.) Numer telefonu: 23 692 52 52

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zzp@ppuk.pultusk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ppuk-pultusk.bip.org.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/ppuk_pultusk

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Sukcesywny odbiór transportem Wykonawcy i poddanie przetworzeniu (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych w szacowanej ilości 670 Mg”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a68b1886-c24c-11ed-8261-62cbbe4d0ca4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00227784

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00134394

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZZP.271.2.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 351851,85 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Sukcesywny odbiór transportem Wykonawcy i poddanie przetworzeniu (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych w szacowanej ilości 670 Mg”Szczegółowe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, w tym określenie terminu jego realizacji, zawarte są w Części II SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie
Zgodnie z art.255 pkt 7 Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli
Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263.
Art. 263 ustawy Pzp mówi, że „Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi
wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może dokonać ponownego
badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców oraz wybrać
najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.”
W wyniku rozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania w dniu 02.05.2023r. została wybrana oferta
nr 2 złożona przez firmę Błysk- Bis ul. Moniuszki 108, 06-200 Maków Mazowiecki. W dniu 04.05.2023r.
Zamawiający wezwał Wykonawcę, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, do złożenia
dokumentów dodatkowych zgodnie z SWZ oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania
umowy do dnia 10.05.2023r. wyznaczonego jako termin podpisania umowy. Wobec braku odpowiedzi
ze strony Wykonawcy, Zamawiający wysłał do niego dodatkowe przypomnienie. Do dnia 10.05.2023r
Zamawiający nie otrzymał od Wykonawcy wymaganych dokumentów oraz zabezpieczenia wykonania
umowy. Ze strony Wykonawcy nie było żadnego kontaktu w sprawie zawarcia umowy. Dopiero w dniu
10 maja 2023r. Wykonawca złożył wniosek o zmianę terminu podpisania umowy na dzień 15.05.2023r.
powołując się na urlop Prezesa Zarządu. Zamawiający nie mógł wyrazić zgody na zawarcie umowy w
dniu 15.05.2023r. wskazując, że wobec zaplanowanego z wyprzedzeniem terminu zawarcia umowy
ZZP.271.2.2023
(Wykonawca wiedział, na kiedy został wyznaczony termin zawarcia umowy od 04.05.2023r. i nie podjął
wcześniej żadnych kroków by przygotować się do zawarcia umowy lub wyznaczyć inny termin) nic nie
stało na przeszkodzie by podpisanie umowy powierzyć pełnomocnikowi lub umowę zawrzeć
elektronicznie. Zamawiający ponownie wezwał Wykonawcę do przesłania dokumentów i wpłacenia
zabezpieczenia należytego wykonania umowy i wyznaczył nowy termin podpisania umowy na dzień
11.05.2023r., oczekując najpóźniej do godziny 8.00 na przedstawienie wymaganych dokumentów. W
dniu 11.05.2023r. Wykonawca przesłał część dokumentów i informacje, że czeka na gwarancje
bankowe. Wykonawca zwrócił się do Zamawiającego z wnioskiem o przesuniecie terminu podpisania
umowy na dzień 12.05.2023r na godz. 12. Zamawiający, mimo iż była to już druga taka sytuacja, wyraził
zgodę z zastrzeżeniem, że Wykonawca uzupełni brakujące dokumenty i wpłaci zabezpieczenie
należytego wykonania umowy na czas. Zamawiający zapowiedział również, że w związku z zawarciem
umowy będzie oczekiwał odbioru odpadów w kolejnym tygodniu, przedstawiając Wykonawcy
planowany harmonogram odbiorów. Wykonawca w dniu 12.05.2023r. o godz. 11 dostarczył do
Zamawiającego brakujący dokument oraz zabezpieczenie wykonania umowy w postaci gwarancji
ubezpieczeniowej, jednak o godz. 11.55 czyli w terminie podpisania umowy Wykonawca przysłał do
Zamawiającego pismo, z którego wynikało, że decyzję o podpisaniu umowy w sprawie zamówienia
publicznego Wykonawca warunkuje zmianą planowanego harmonogramu odbioru odpadów. W treści
pisma Wykonawca przedstawił swój sposób rozumienia zapisów SWZ. Zamawiający nie mógł się zgodzić
ze stanowiskiem Wykonawcy i przesłał do Wykonawcy odpowiedź, dając mu dodatkowy czas do zajęcia
ostatecznego stanowiska w sprawie zawarcia umowy. Do wyznaczonego czasu Wykonawca nie udzielił
odpowiedzi.
c.d w informacjach dodatkowych.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 392968,8 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 404676 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Opisany powyżej przebieg zdarzeń jednoznacznie wskazuje na to, że Wykonawca uchyla się od zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawca do pierwotnego terminu zawarcia umowy nie
podjął żadnych kroków w celu zawarcia umowy (nie przedstawił wymaganych dokumentów, nie wniósł
zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia), ani nawet nie podjął próby kontaktu z
Zamawiającym. Dopiero w dniu zaplanowanym na zawarcie umowy poprosił o zmianę terminu zawarcia
umowy, powołując się na mało wiarygodną okoliczność urlopu Prezesa Zarządu. Po wyznaczeniu
dodatkowego terminu, Wykonawca przedstawił wprawdzie dokumenty wymagane SWZ, jednak nadal
były to dokumenty niekompletne. Brakowało również zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Dodać należy, że zabezpieczenie w tej sprawie wynosi ok. 19 000 zł. W ocenie Zamawiającego
Wykonawcy, gdyby zależało na zawarciu umowy, wskazaną kwotę mógł wpłacić przelewem (z uwagi na
to, że jest to relatywnie niewielka kwota), a kolejno dopiero zamienić zabezpieczenie na gwarancję.
Brak jakiejkolwiek propozycji ze strony Wykonawcy i przesyłanie niekompletnych dokumentów
jednoznacznie świadczy o tym, że Wykonawca grał z Zamawiającym na zwłokę. Także w ostatecznie
wskazanym do zawarcia umowy dniu – 12.05.2023r., mimo przedstawienia dokumentów i
zabezpieczenia, Wykonawca nie wyraził jednoznacznie gotowości do zawarcia umowy, warunkując ją
zmianą harmonogramu odbioru odpadów. Dodać należy, że Wykonawca zdawał sobie sprawę z tego,
że każdy dzień zwłoki w podpisaniu umowy stawia Zamawiającego w trudnej sytuacji (Zamawiający
odbiera odpady od właścicieli nieruchomości w sposób ciągły, a możliwości ich gromadzenia na stacji
przeładunkowej Zamawiającego są ograniczone, także z uwagi na uwarunkowania środowiskowe i
p.poż.) i, w ocenie Zamawiającego, chciał to wykorzystać, stawiając dodatkowe warunki, na które
Zamawiający nie mógł przystać, zmieniając de facto zapisy OPZ.
ZZP.271.2.2023
Uchylenie się Wykonawcy od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowi zgodnie
z art. 255 pkt 7 ustawy Pzp samoistną przesłankę unieważnienia postępowania w przedmiotowym
zakresie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.