Ogłoszenie z dnia 2025-05-08
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego oraz urządzeń uspokojenia ruchu drogowego tj. progów zwalniających i wysepek na drogach gminnych na terenie miasta i gminy Wieliczka w roku 2025
Część 2
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Zarząd Dróg w Wieliczce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 121398842
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Lednicka 16a
1.5.2.) Miejscowość: Wieliczka
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: 12 278 20 10
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gzd@gzd.wieliczka.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gzd.wieliczka.eu/pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego oraz urządzeń uspokojenia ruchu drogowego tj. progów zwalniających i wysepek na drogach gminnych na terenie miasta i gminy Wieliczka w roku 2025Część 2
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-57316267-2d34-4dee-926a-bfbb48e4541e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00222819
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00035636/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego oraz urządzeń uspokojenia ruchu drogowego tj. progów zwalniających i wysepek na drogach gminnych na terenie miasta i gminy Wieliczka w roku 2025 Część 2
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00192561
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 11 uPzp można udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki jeżeli zamówienie
udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1 uPzp, osobie prawnej, jeżeli spełnione są
łącznie następujące warunki:
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami,
polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby
prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez
zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez
zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której
mowa w lit. a),
C.D. uzasadnienia w sekcji "Informacje dodatkowe".
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GZD.453.19.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 232488,79 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 138201,64 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie oznakowania pionowego oraz urządzeń uspokojenia ruchu drogowego tj. progów zwalniających i wysepek na drogach gminnych na terenie miasta i gminy Wieliczka w roku 2025.
1) W ramach zakresu podstawowego przewiduje się bieżące utrzymanie oznakowania pionowego oraz progów zwalniających polegające na: dostawie i montażu znaków drogowych (ok. 45 szt.), dostawie słupków do znaków drogowych (ok. 200 mb), przeglądzie, naprawie, czyszczeniu i myciu znaków drogowych, demontaż i montaż znaków drogowych (ok. 67 szt.), dostawie i montażu progów zwalniających (w tym dostawa i montaż elementów progów zwalniających) (ok. 30 szt.), montaż elementów progów zwalniających (ok. 50 szt.), demontaż elementów progów (ok. 17 szt.), dostawie i montażu azyli (ok. 4 szt.), dostawie i montażu pylonów (ok. 6 szt.), dostawie i montażu luster drogowych (ok. 20 szt.),dostawie i montażu słupków ulicznych typu retro (ok. 7 szt).
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia stanowi:
- przedmiar robót – stanowiący załącznik nr 4 do Zaproszenia,
- STWIOR - stanowiący załącznik nr 5 do Zaproszenia.
Ilość poszczególnych znaków określonych w przedmiarze może ulec zmianie. Zakres i rodzaj koniecznych prac do wykonania będzie przekazywany na bieżąco przez Zamawiającego.
Wykonawca w ramach bieżącego utrzymania oznakowania jest zobowiązany do dokonywania okresowych przeglądów ( jeden raz w miesiącu) oznakowania dróg gminnych na terenie miasta i gminy Wieliczka.
2) Dodatkowo Zamawiający przewiduje zwiększenie zakresu zamówienia w ramach prawa opcji o której mowa w art. 441 uPzp, w ramach której przewiduje się powtórzenie tego samego rodzaju robót jak w zakresie podstawowym, to jest w szczególności bieżące utrzymanie oznakowania pionowego oraz progów zwalniających polegające na: dostawie i montażu znaków drogowych, dostawie słupków do znaków drogowych, przeglądzie, naprawie, czyszczeniu i myciu znaków drogowych, demontaż i montaż znaków drogowych, dostawie i montażu progów zwalniających (w tym dostawa i montaż elementów progów zwalniających), montaż elementów progów zwalniających, demontaż elementów progów, dostawie i montażu azyli, dostawie i montażu pylonów, dostawie i montażu luster drogowych, dostawie i montażu słupków ulicznych typu retro.
Zamawiający ustala maksymalną wartość opcji w wysokości odpowiadającej 70% szacunkowej wartości zamówienia powiększonej o VAT, to jest do kwoty 69 995,06 zł. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji wielokrotnie, do wyczerpania maksymalnej wartości opcji.
Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w przypadku pozyskania dodatkowych środków finansowych lub w przypadku wystąpienia potrzeby dokonania prac wykraczających poza zakres podstawowy.
Skorzystanie z prawa opcji może nastąpić w okresie trwania umowy w oparciu wystosowane przez Zamawiającego zawiadomienie o zwiększeniu zakresu zamówienia. Wraz z zawiadomieniem Zamawiający przekaże Wykonawcy przedmiar robót zawierający zwiększenie zakresu zamówienia.
Koszt wykonania robót w ramach prawa opcji rozliczany będzie w oparciu o pierwotne ceny jednostkowe ustalone w ramach negocjacji z uwzględnieniem ewentualnej waloryzacji dokonanej na podstawie art. 439 uPzp.
Zamawiający nie musi skorzystać z przewidzianej opcji, przy czym w takim wypadku Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu roszczenia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
34992200-9 - Znaki drogowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Gospodarki Komunalnej w Wieliczce Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP : 6832009500; Regon: 120618017
7.3.3) Ulica: ul. J.Jedynaka 30
7.3.4) Miejscowość: Wieliczka
7.3.5) Kod pocztowy: 32-020
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W WIELICZCE SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W WIELICZCE SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-04-30
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 86461,62 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-05-02 do 2025-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
W zaistniałym stanie faktycznym wszystkie powyższe warunki zostały spełnione, ponieważ: Zamawiający Gmina Wieliczka - Gminny Zarząd Dróg w Wieliczce jako jednostka samorządu terytorialnego jest jednostką sektora finansów publicznych o której mowa w art. 4 pkt 1 uPzp. Zakład Gospodarki Komunalnej w Wieliczce Sp. z o.o. z siedzibą w Wieliczce jest osobą prawną, nad którą Gmina Wieliczka sprawuje kontrolę odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami. Zamawiający jest właścicielem 100 % udziałów spółki i posiada dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami spółki. Kierownik Zamawiającego Burmistrz Miasta i Gminy Wieliczka pełni funkcję zgromadzenia wspólników spółki. Powyższe dane wynikają z aktu założycielskiego Spółki oraz danych z KRS. Ponad 90% działalności Zakładu Gospodarki Komunalnej w Wieliczce Sp. z o.o. dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego tj. Gminę Wieliczka, w tym 91,43% za okres 2022-2024. Powyższe obliczono uwzględniając średni przychód osiągnięty przez spółkę w odniesieniu do usług, dostaw lub robót budowlanych. W spółce nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
INNE PRZETARGI Z WIELICZKI
- "Dostawa narzędzi ręcznych"
- "Remont odcinków dróg powiatowych na terenie Powiatu Wielickiego w 2025r."
- Opracowanie dokumentacji projektowej na rozbudowę drogi położonej na dz.1777 obr. 1 Wieliczka - ul. Jasna boczna
- "Dostawa komponentów do utylizacji wód zasolonych - część 3 - kwas solny"
- "Sporządzenie projektu technicznego zabezpieczenia komory Drozdowice III"
- "Dostawa odzieży, obuwia ochronnego i roboczego oraz akcesoriów ochronnych - część 10- odzież robocza z logo Kopalni Soli "Wieliczka"
więcej: przetargi w Wieliczce »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa i montaż znaków zmiennej treści VMS
- Budowa drogi gminnej nr 351154W w miejscowości Polany Kolonia, gm. Wierzbica
- "Dostawa materiałów i urządzeń przeznaczonych do oznakowania pionowego dróg"
- Wdrożenie projektu korekty docelowej organizacji ruchu na ul. Wieczystej i ul. Łódzkiej we Wrocławiu
- Przebudowa drogi wewnętrznej na działce nr 436 w miejscowości Kule, obręb Naramice
- "Przebudowa z rozbudową DP nr 1808B ul. Przemysłowej w Grajewie - etap I"
więcej: Znaki drogowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.