Ogłoszenie z dnia 2025-05-08
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie projektu budowy ul. Przejazd i Granicznej w Bliznem Łaszczyńskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Stare Babice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013271855
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 32
1.5.2.) Miejscowość: Stare Babice
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-082
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@stare-babice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://starebabice.bip.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie projektu budowy ul. Przejazd i Granicznej w Bliznem Łaszczyńskiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-90e35c91-f667-4ba8-ba12-caf2e4da5c5d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00221755
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00030960/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Wykonanie projektu budowy ul. Przejazd i ul. Granicznej w Bliznem Łaszczyńskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://starebabice.bip.net.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://starebabice.bip.net.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z IX Rozdziałem SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO zawarte w XXII Rozdziale SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.18.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot umowy obejmuje wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego oraz uzyskanie decyzji
o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, zwanej dalej decyzją ZRiD i wystąpienie o nadanie decyzji ZRiD rygoru natychmiastowej wykonalności dla budowy drogi ul. Przejazd (zamówienie gwarantowane) i Granicznej (zamówienie opcjonalne) w Blizne Łaszczyńskiego gmina Stare Babice.
2. Zakres umowy obejmuje zamówienie gwarantowane – które zostanie uruchomione przez Zamawiającego obligatoryjnie w ramach niniejszej umowy oraz zamówienie opcjonalne – które może zostać uruchomione przez Zamawiającego w miarę posiadanych środków.
3. Zakres prac jaki zostanie wykonany:
1) zamówienie gwarantowane wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego dwukierunkowej ul. Przejazd na odcinku od ul. Granicznej do ul. Fortowej z chodnikiem po dwóch stronach jezdni oraz z rondem na skrzyżowaniu z ul. Graniczną - Rys_1 – zakres zamówienia zaznaczony na czerwono – długość odcinka około 500 m – Rys_zakres,
2) zamówienie opcjonalne wykonanie projekt budowlanego i wykonawczego dwukierunkowej ul. Granicznej na odcinku od ul. Przejazd do ul. Łaszczyńskiego z chodnikiem po dwóch stronach jezdni - Rys_2 – zakres zamówienia zaznaczony na niebiesko - długość odcinka około 270 m – Rys_zakres,
3) zarówno w zamówieniu gwarantowanym jak i zamówieniu opcjonalnym Zamawiający wymaga aby Wykonawca zaprojektował odpowiednią przejezdność dla autobusów komunikacji publicznej
w związku z powyższym Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia konsultacji z Zamawiającym oraz z Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie w zakresie odpowiednich rozwiązań.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zakres prac jaki zostanie wykonany: 2) zamówienie opcjonalne wykonanie projekt budowlanego i wykonawczego dwukierunkowej ul. Granicznej na odcinku od ul. Przejazd do ul. Łaszczyńskiego z chodnikiem po dwóch stronach jezdni - Rys_2 – zakres zamówienia zaznaczony na niebiesko - długość odcinka około 270 m – Rys_zakres.10) Zamawiający zastrzega, iż część zamówienia określona jako „prawo opcji” jest jednostronnym uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może nie skorzystać z prawa opcji, skorzystać z niego w mniejszym zakresie aniżeli określony powyżej, w szczególności w przypadku nieposiadania środków finansowych na ten cel a Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego, co akceptuje poprzez podpisanie niniejszej umowy.
11) Zamówienia opcjonalne mogą zostać udzielone w trakcie trwania umowy.
12) W celu skorzystania z prawa opcji Zamawiający przekaże Wykonawcy oświadczenie w formie pisemnej.
13) W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawca jest zobowiązany do jego realizacji, na warunkach określonych w niniejszej umowie, co niniejszym Wykonawca akceptuje przez podpisanie umowy.
14) W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy za zamówienie opcjonalne przysługiwać będzie wynagrodzenie określone w § 3 ust. 2 umowy.
15) W zakresie realizacji zamówienia objętego prawem opcji zapisy niniejszej umowy stosuje się odpowiednio.
Maksymalna wartość opcji 38 898,90 zł
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 17 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 10. Zamawiający przewiduje możliwości udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp.
Zamawiający w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego przewiduje udzielenie zamówień, których przedmiot będzie polegał na powtórzeniu robót podobnych do tych, jakie stanowią przedmiot niniejszego zamówienia, a ich wartość całkowita nie przekroczy 75 000 zł i została uwzględniona w całkowitej wartości zamówienia.
Ewentualny zakres tych zamówień obejmuje w szczególności wykonanie dodatkowych/zamiennych projektów, opracowań, uzgodnień, opinii i innych dokumentów dla dróg, które stanowią przedmiot zamówienia w zamówieniu podstawowym w zakresie branż określonych i nie określonych w opisie przedmiotu zamówienia oraz innych czynności i usług, których wykonanie okaże się konieczne w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia i będzie niezbędne w celu wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w trybie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji drogowych w zakresie dróg publicznych a także innych decyzji określonych w opisie przedmiotu zamówienia.
Zamówienia obejmują również wykonanie czynności i projektów, opracowań, uzgodnień, opinii i innych dokumentów z zakresu branż wymienionych i nie wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia dla terenu poza terenem dróg stanowiących przedmiot zamówienia, a które okażą się konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia.
Zamówienia obejmują również zaprojektowanie dróg (w zakresie wszystkich niezbędnych branż), które są położone w bezpośrednim sąsiedztwie dróg stanowiących przedmiot zamówienia.
Zamówienia, o których mowa powyżej zostaną udzielone na warunkach określonych w odrębnej umowie, po przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą zamówienia podstawowego w trybie z wolnej ręki na podstawie ustawy pzp. Decyzję w tym zakresie podejmuje Zamawiający.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie projektanta
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zdolność techniczna i zawodowa dla wszystkich części zamówienia – Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli:1) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, co najmniej 2 zadania (realizowane na podstawie dwóch odrębnych umów) polegające na wykonaniu dokumentacji projektowej budowy/rozbudowy/przebudowy drogi z chodnikiem wraz z projektem odwodnienia i projektem oświetlenia;
2) Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na etapie realizacji umowy jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane oraz aktualnie obowiązujących przepisów lub odpowiednie uprawnienia do projektowania w branży drogowej wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającego doświadczenie
w wykonaniu, co najmniej 2 zadań polegających na wykonaniu dokumentacji projektowej budowy/rozbudowy/przebudowy dróg wraz z projektem odwodnienia i projektem oświetlenia – doświadczenie po uzyskaniu uprawnień;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z Rozdziałem IV SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z Rozdziałem IV SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z Rozdziałem XIII SWZSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Na podstawie art. 281 ust. 4 ustawy Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium.2. Każdy Wykonawca biorący udział w przetargu musi przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości 1 500 zł (słownie: jeden tysiąc pięć złotych);
3. Wadium może być wnoszone w następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu:
1) należy wpłacić przelewem na rachunek Urzędu Gminy Stare Babice na konto w Banku Handlowym w Warszawie nr rachunku 13 1030 1508 0000 0008 2366 0009, przy czym Zamawiający musi otrzymać z banku potwierdzenie wpływu przelewu najpóźniej w dniu składania ofert przed upływem terminu ich składania (godzina). Za skuteczność operacji finansowo – bankowych odpowiada Wykonawca. Kopię przelewu należy dołączyć do oferty z zaznaczeniem, że dotyczy postępowania BZP.271.18.2025 pn.: „Wykonanie projektu budowy ul. Przejazd i Granicznej”
2) za datę wniesienia wadium uznaje się datę uznania rachunku Zamawiającego,
3) Zamawiający dokona sprawdzenia czasu wpływu wadium na swoje konto.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z VII Rozdziałem SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ (Projektowane postanowienia umowy)7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-16 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/stare_babice
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-16 12:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-14
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wszystkie informacje dotyczące niniejszego postępowania w szczególności: opis przedmiotu zamówienia i warunki jegowykonania, podstawy wykluczenia i warunki udziału w postępowaniu, rodzaje oświadczeń i dokumentów jakie Wykonawca
musi złożyć, kryteria oceny ofert dostępne, informacje dotyczące RODO są w SWZ i ogłoszeniu o zamówieniu dostępnych
na stronie internetowej Zamawiającego https://platformazakupowa.pl/pn/stare_babice.
INNE PRZETARGI STARE BABICE
- Wykonanie projektu budowy ul. Przejazd i Granicznej w Bliznem Łaszczyńskiego
- Wykonanie projektu budowy ul. Leszczynowej i Brzoskwiniowej w Koczargach Starych
- Wykonanie otworu rozpoznawczo-eksploatacyjnego St. 10 ujmującego wody podziemne z osadów trzeciorzędowych, zlokalizowanego na działce o nr ewid. 103/10 w Babicach Nowych, gm. Stare Babice
więcej: przetargi STARE BABICE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przywrócenie ciągłości morfologicznej i poprawa warunków siedliskowych w korycie Czarnej Staszowskiej - etap 1 w km 29+100-34+600
- Rozbudowa drogi gminnej Nr 110405 E
- (IV/25) PRACE REMONTOWE WRAZ Z ROBOTAMI TOWARZYSZĄCYMI PAŁACU DWORSKIEGO BĘDĄCEGO SIEDZIBĄ DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W KĄTACH
- Wykonanie projektu budowy ul. Przejazd i Granicznej w Bliznem Łaszczyńskiego
- "Rozbudowa ul. Jeziornej w Piotrkowie Trybunalskim"
- Wykonanie projektu budowy ul. Leszczynowej i Brzoskwiniowej w Koczargach Starych
więcej: Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.