eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GliwiceSzkolenia specjalistyczne w zakresie dostępności, komunikacji interpersonalnej z użyciem języka prostego i ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami. Znak sprawy: DZPZ.283.42.2025.EO



Ogłoszenie z dnia 2025-05-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Szkolenia specjalistyczne w zakresie dostępności, komunikacji interpersonalnej
z użyciem języka prostego i ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami.
Znak sprawy: DZPZ.283.42.2025.EO

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Politechnika Śląska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001637

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Akademicka 2A

1.5.2.) Miejscowość: Gliwice

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.5.7.) Numer telefonu: (32) 237-13-34, 237-13-35

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: DZPZ@polsl.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.polsl.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Szkolenia specjalistyczne w zakresie dostępności, komunikacji interpersonalnej
z użyciem języka prostego i ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami.
Znak sprawy: DZPZ.283.42.2025.EO

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-27deca96-d058-467d-b37f-0b3f39ce60d8

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00220056

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00002645/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.30 Szkolenia specjalistyczne w zakresie dostępności, komunikacji interpersonalnej z użyciem języka prostego i ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami - Gr. U261

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Tak

2.12.) Rodzaj wykonawców, którzy mogą ubiegać się o udzielenie zamówienia:

art. 94 ust. 1 pkt 1) ustawy

art. 94 ust. 1 pkt 6) ustawy

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach projektu Politechnika Śląska - uczelnia z nowym wymiarem dostępności FERS.03.01-IP.08-0202/24-00

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://polsl.ezamawiajacy.pl/app/login

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://polsl.ezamawiajacy.pl/app/login

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: a) Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej Politechniki Śląskiej, zwanej dalej „Platformą” lub „Systemem”: https://polsl.ezamawiajacy.pl/app/login oraz poczty elektronicznej: DZPZ@polsl.pl, z tym zastrzeżeniem, że składanie ofert odbywa się wyłącznie za pośrednictwem Platformy.
b) Korzystanie z Platformy Zakupowej przez Wykonawcę jest bezpłatne. Na Platformie znajduje się zakładka „Baza Wiedzy” zawierająca Instrukcje dla Wykonawców.
c) Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą tego rozwiązania teleinformatycznego pod nr tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 900-1700), e-mail: oneplace@marketplanet.pl
d) Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej, tj.:
- stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
- komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
- zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
- zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
e) Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert.
f) Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu.
g) Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego za pośrednictwem Platformy, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę.
h) O terminie złożenia oferty decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji na Platformie.
i) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy Zakupowej wynosi do 2 GB.
j) Zamawiający określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:
- dokumenty w formacie .pdf zaleca się podpisywać formatem PAdES;
- dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż .pdf, wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem; w związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik
z podpisem.
k) Wykonawca może również przekazać ww. zawiadomienie, dokument lub oświadczenie (nie dotyczy oferty) na adres poczty elektronicznej Zamawiającego. Wykonawca, przekazując ww. zawiadomienie, dokument lub oświadczenie, żąda potwierdzenia dostarczenia wiadomości. Za datę przekazania zawiadomienia, dokumentu lub oświadczenia przyjmuje się datę otrzymania potwierdzenia dostarczenia wiadomości zawierającej ww. pliki/ załączniki z serwera pocztowego Zamawiającego. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej Zamawiającego wynosi 10 MB.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DZPZ.283.42.2025.EO

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część I Szkolenia specjalistyczne w zakresie dostępności.
Zakres tematyczny szkoleń obejmuje 17 obszarów.

Termin wykonania zamówienia:
Szkolenia muszą zostać przeprowadzone w okresie do 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy lub do wyczerpania ceny umowy, o której mowa w § 2 ust. 1 Projektowanych Postanowień Umowy, w zależności od tego co nastąpi wcześniej z zastrzeżeniem § 2 ust. 10 pkt 1) i ust. 11 oraz § 6 ust. 3 pkt 2) lit. c) Projektowanych Postanowień Umowy, w godzinach 8:00-21:00, w trybie zarówno poniedziałek-piątek, jak również weekendowym, tj. sobota-niedziela. Terminy poszczególnych szkoleń zostały opisane w harmonogramie szkoleń. Zamawiający zastrzega, iż załączony w SWZ harmonogram szkoleń nie jest obowiązujący i może ulec zmianie, a ostateczne terminy szkoleń będą ustalane na bieżąco po zawarciu umowy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1.
a) Zamawiający zobowiązuje się realizować zamówienie w okresie do 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy lub do wyczerpania ceny umowy,
o której mowa w § 2 ust. 1, w zależności od tego co nastąpi wcześniej z zastrzeżeniem § 2 ust. 10 pkt 1) i ust. 11 oraz § 6 ust. 3 pkt 2) lit. c).
b) Zamawiający będzie realizował płatności za faktycznie przeszkoloną liczbę grup szkoleniowych, a Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia z tytułu zmniejszenia liczby grup, niż to określono w przedmiocie zamówienia. Jednocześnie Zamawiający zobowiązuje się do realizacji zamówienia w zakresie co najmniej 50% ceny umowy. Kwota ta stanowi
minimalne zobowiązanie Zamawiającego w ramach zawartej umowy.
c) Ilości wskazane w Formularzu Ofertowym są ilościami prognozowanymi i Zamawiający zastrzega sobie prawo możliwości zakupu zleconych usług w ilości innej niż w nim wskazane. Rzeczywista ilość zleconych usług będzie wynikała z potrzeb Zamawiającego, zatem ilość faktycznie nabyta przez Zamawiającego może być mniejsza. Zamawiający zastrzega sobie
możliwość niezamówienia wszystkich usług lub pełnej ilości danego rodzaju usług.
d) Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za niezamówioną przez Zamawiającego część usług ujętą w Formularzu Ofertowym, jak również żadna rekompensata z tego tytułu.
2. Prawo Opcji:
1) Zamawiający uprawniony jest do jednostronnego rozszerzenia zamówienia o maksymalnie 50% ceny umowy.
2) Łączna wartość umowy będzie obejmowała cenę umowy podstawowej powiększoną o wartość prawa opcji w zakresie w jakim Zamawiający z niej skorzysta. Zamawiający nie określa, które konkretnie elementy usługi będą realizowane w ramach opcji, a jedynie zastrzega sobie prawo zwiększenia ilości realizowanej usługi będącej przedmiotem zamówienia.
3) Zamawiający może, ale nie jest zobowiązany do skorzystania z prawa opcji.
4) O zamiarze skorzystania z prawa opcji, Zamawiający poinformuje Wykonawcę drogą e-mailową na adres wskazany w umowie, przed wygaśnięciem umowy, z podaniem warunków realizacji prawa opcji. Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji kilkukrotnie, przy czym dodatkowy łączny okres obowiązywania umowy nie może przekroczyć 6 miesięcy (o których mowa poniżej w ust. 3) z zastrzeżeniem §6 ust. 3 pkt 2) lit. c) i wartość umowy nie może przekroczyć wartości maksymalnej w niej wskazanej.
5) Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z opcji w przypadku gdy zajdzie w szczególności co najmniej jedna z poniższych okoliczności:
- w przypadku dysponowania środkami finansowymi na dalszą realizację zamówienia,
- nie wystąpią okoliczności powodujące konieczność zmiany sposobu świadczenia usług i nadal będzie istniała potrzeba ich realizacji.
6) Do realizacji postanowień prawa opcji stosuje się odpowiednio postanowienia ust. 1 lit. b) – d).
3. W przypadku skorzystania z prawa opcji Zamawiający jest uprawniony do jednostronnego wydłużenia terminu obowiązywania i realizacji umowy o okres nie dłuższy niż dodatkowo 6 miesięcy.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Szkolenia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II Szkolenia w zakresie komunikacji interpersonalnej z użyciem języka prostego.
Zakres tematyczny szkolenia musi obejmować:
- definicje, rodzaje i podział komunikacji,
- co to jest język prosty, podstawowe zasady stosowania,
- komunikacja z użyciem języka prostego jako podstawa ustalania stosunków wzajemnych z osobami ze szczególnymi potrzebami i osobami z niepełnoprawnościami,
- bariery komunikacyjne, specyfika kontaktu z osobami z niepełnosprawnościami,
- specyfika komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami,
- komunikacja osób z niepełnosprawnościami o szczególnych potrzebach komunikacyjnych,
- jak prawidłowo komunikować się z osobami o różnych niepełnoprawnościach.

Termin wykonania zamówienia:
Szkolenia muszą zostać przeprowadzone w okresie do 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy lub do wyczerpania ceny umowy, o której mowa w § 2 ust. 1 Projektowanych Postanowień Umowy, w zależności od tego co nastąpi wcześniej z zastrzeżeniem § 2 ust. 10 pkt 1) i ust. 11 oraz § 6 ust. 3 pkt 2) lit. c) Projektowanych Postanowień Umowy, w godzinach 8:00-21:00, w trybie zarówno poniedziałek-piątek, jak również weekendowym, tj. sobota-niedziela. Terminy poszczególnych szkoleń zostały opisane w harmonogramie szkoleń. Zamawiający zastrzega, iż załączony w SWZ harmonogram szkoleń nie jest obowiązujący i może ulec zmianie, a ostateczne terminy szkoleń będą ustalane na bieżąco po zawarciu umowy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1.
a) Zamawiający zobowiązuje się realizować zamówienie w okresie do 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy lub do wyczerpania ceny umowy,
o której mowa w § 2 ust. 1, w zależności od tego co nastąpi wcześniej z zastrzeżeniem § 2 ust. 10 pkt 1) i ust. 11 oraz § 6 ust. 3 pkt 2) lit. c).
b) Zamawiający będzie realizował płatności za faktycznie przeszkoloną liczbę grup szkoleniowych, a Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia z tytułu zmniejszenia liczby grup, niż to określono w przedmiocie zamówienia. Jednocześnie Zamawiający zobowiązuje się do realizacji zamówienia w zakresie co najmniej 50% ceny umowy. Kwota ta stanowi
minimalne zobowiązanie Zamawiającego w ramach zawartej umowy.
c) Ilości wskazane w Formularzu Ofertowym są ilościami prognozowanymi i Zamawiający zastrzega sobie prawo możliwości zakupu zleconych usług w ilości innej niż w nim wskazane. Rzeczywista ilość zleconych usług będzie wynikała z potrzeb Zamawiającego, zatem ilość faktycznie nabyta przez Zamawiającego może być mniejsza. Zamawiający zastrzega sobie
możliwość niezamówienia wszystkich usług lub pełnej ilości danego rodzaju usług.
d) Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za niezamówioną przez Zamawiającego część usług ujętą w Formularzu Ofertowym, jak również żadna rekompensata z tego tytułu.
2. Prawo Opcji:
1) Zamawiający uprawniony jest do jednostronnego rozszerzenia zamówienia o maksymalnie 50% ceny umowy.
2) Łączna wartość umowy będzie obejmowała cenę umowy podstawowej powiększoną o wartość prawa opcji w zakresie w jakim Zamawiający z niej skorzysta. Zamawiający nie określa, które konkretnie elementy usługi będą realizowane w ramach opcji, a jedynie zastrzega sobie prawo zwiększenia ilości realizowanej usługi będącej przedmiotem zamówienia.
3) Zamawiający może, ale nie jest zobowiązany do skorzystania z prawa opcji.
4) O zamiarze skorzystania z prawa opcji, Zamawiający poinformuje Wykonawcę drogą e-mailową na adres wskazany w umowie, przed wygaśnięciem umowy, z podaniem warunków realizacji prawa opcji. Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji kilkukrotnie, przy czym dodatkowy łączny okres obowiązywania umowy nie może przekroczyć 6 miesięcy (o których mowa poniżej w ust. 3) z zastrzeżeniem §6 ust. 3 pkt 2) lit. c) i wartość umowy nie może przekroczyć wartości maksymalnej w niej wskazanej.
5) Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z opcji w przypadku gdy zajdzie w szczególności co najmniej jedna z poniższych okoliczności:
- w przypadku dysponowania środkami finansowymi na dalszą realizację zamówienia,
- nie wystąpią okoliczności powodujące konieczność zmiany sposobu świadczenia usług i nadal będzie istniała potrzeba ich realizacji.
6) Do realizacji postanowień prawa opcji stosuje się odpowiednio postanowienia ust. 1 lit. b) – d).
3. W przypadku skorzystania z prawa opcji Zamawiający jest uprawniony do jednostronnego wydłużenia terminu obowiązywania i realizacji umowy o okres nie dłuższy niż dodatkowo 6 miesięcy.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Szkolenia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część III Szkolenia w zakresie ewakuacji osób z niepełnosprawnościami i ze szczególnymi potrzebami.

Zakres tematyczny szkolenia musi obejmować:
Obowiązki w zakresie organizacji i prowadzenia ewakuacji:
- konsekwencje nieprzestrzegania przepisów dotyczących organizacji i prowadzenia ewakuacji,
- omówienie zagadnień z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
- ewakuacja osób z niepełnosprawnościami,
- omówienie sprzętu przeznaczonego do ewakuacji osób niepełnosprawnych ze wskazaniem zalet i wad każdego sprzętu wraz z ćwiczeniami praktycznymi,
- trening elementów niezbędnych pod kątem bezpieczeństwa pożarowego.

Termin wykonania zamówienia:
Szkolenia muszą zostać przeprowadzone w okresie do 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy lub do wyczerpania ceny umowy, o której mowa w § 2 ust. 1 Projektowanych Postanowień Umowy, w zależności od tego co nastąpi wcześniej z zastrzeżeniem § 2 ust. 10 pkt 1) i ust. 11 oraz § 6 ust. 3 pkt 2) lit. c) Projektowanych Postanowień Umowy, w godzinach 8:00-21:00, w trybie zarówno poniedziałek-piątek, jak również weekendowym, tj. sobota-niedziela. Terminy poszczególnych szkoleń zostały opisane w harmonogramie szkoleń. Zamawiający zastrzega, iż załączony w SWZ harmonogram szkoleń nie jest obowiązujący i może ulec zmianie, a ostateczne terminy szkoleń będą ustalane na bieżąco po zawarciu umowy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1.
a) Zamawiający zobowiązuje się realizować zamówienie w okresie do 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy lub do wyczerpania ceny umowy,
o której mowa w § 2 ust. 1, w zależności od tego co nastąpi wcześniej z zastrzeżeniem § 2 ust. 10 pkt 1) i ust. 11 oraz § 6 ust. 3 pkt 2) lit. c).
b) Zamawiający będzie realizował płatności za faktycznie przeszkoloną liczbę grup szkoleniowych, a Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia z tytułu zmniejszenia liczby grup, niż to określono w przedmiocie zamówienia. Jednocześnie Zamawiający zobowiązuje się do realizacji zamówienia w zakresie co najmniej 50% ceny umowy. Kwota ta stanowi
minimalne zobowiązanie Zamawiającego w ramach zawartej umowy.
c) Ilości wskazane w Formularzu Ofertowym są ilościami prognozowanymi i Zamawiający zastrzega sobie prawo możliwości zakupu zleconych usług w ilości innej niż w nim wskazane. Rzeczywista ilość zleconych usług będzie wynikała z potrzeb Zamawiającego, zatem ilość faktycznie nabyta przez Zamawiającego może być mniejsza. Zamawiający zastrzega sobie
możliwość niezamówienia wszystkich usług lub pełnej ilości danego rodzaju usług.
d) Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za niezamówioną przez Zamawiającego część usług ujętą w Formularzu Ofertowym, jak również żadna rekompensata z tego tytułu.
2. Prawo Opcji:
1) Zamawiający uprawniony jest do jednostronnego rozszerzenia zamówienia o maksymalnie 50% ceny umowy.
2) Łączna wartość umowy będzie obejmowała cenę umowy podstawowej powiększoną o wartość prawa opcji w zakresie w jakim Zamawiający z niej skorzysta. Zamawiający nie określa, które konkretnie elementy usługi będą realizowane w ramach opcji, a jedynie zastrzega sobie prawo zwiększenia ilości realizowanej usługi będącej przedmiotem zamówienia.
3) Zamawiający może, ale nie jest zobowiązany do skorzystania z prawa opcji.
4) O zamiarze skorzystania z prawa opcji, Zamawiający poinformuje Wykonawcę drogą e-mailową na adres wskazany w umowie, przed wygaśnięciem umowy, z podaniem warunków realizacji prawa opcji. Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji kilkukrotnie, przy czym dodatkowy łączny okres obowiązywania umowy nie może przekroczyć 6 miesięcy (o których mowa poniżej w ust. 3) z zastrzeżeniem §6 ust. 3 pkt 2) lit. c) i wartość umowy nie może przekroczyć wartości maksymalnej w niej wskazanej.
5) Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z opcji w przypadku gdy zajdzie w szczególności co najmniej jedna z poniższych okoliczności:
- w przypadku dysponowania środkami finansowymi na dalszą realizację zamówienia,
- nie wystąpią okoliczności powodujące konieczność zmiany sposobu świadczenia usług i nadal będzie istniała potrzeba ich realizacji.
6) Do realizacji postanowień prawa opcji stosuje się odpowiednio postanowienia ust. 1 lit. b) – d).
3. W przypadku skorzystania z prawa opcji Zamawiający jest uprawniony do jednostronnego wydłużenia terminu obowiązywania i realizacji umowy o okres nie dłuższy niż dodatkowo 6 miesięcy.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Szkolenia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

ZDOLNOŚĆ TECHNICZNA

Wykonanie przez Wykonawcę (zakończenie) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert:
- w zakresie części I: co najmniej 3 usług, z czego każda musi obejmować przeprowadzenie szkoleń specjalistycznych w zakresie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami,
- w zakresie części II: co najmniej 3 usług, z czego każda musi obejmować przeprowadzenie szkoleń w zakresie komunikacji interpersonalnej z użyciem języka prostego,
- w zakresie części III: co najmniej 3 usług, z czego każda musi obejmować przeprowadzenie szkoleń w zakresie ewakuacji osób z niepełnosprawnościami i ze szczególnymi potrzebami.

ZDOLNOŚĆ ZAWODOWA

Część I:
Dysponowanie minimum 2 osobami prowadzącymi szkolenia, zdolnymi do wykonania zamówienia i wyznaczonymi do jego realizacji, które będą odpowiedzialne m. in. za prawidłową realizację zamówienia i kontrolę jakości jego wykonania.
Osoby te muszą posiadać następujące kwalifikacje i doświadczenie (każda z nich):
- wykształcenie wyższe minimum pierwszego stopnia na kierunkach związanych z psychologią lub pedagogiką lub socjologią,
- certyfikaty i/lub zaświadczenia bądź inne równoważne dokumenty, potwierdzające wiedzę w zakresie opisanym w zamówieniu umożliwiające przeprowadzenie szkoleń specjalistycznych w zakresie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami,
- co najmniej 1 przeprowadzone szkolenie specjalistyczne w zakresie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Część II:
Dysponowanie minimum 2 osobami prowadzącymi szkolenia, zdolnymi do wykonania zamówienia i wyznaczonymi do jego realizacji, które będą odpowiedzialne m. in. za prawidłową realizację zamówienia i kontrolę jakości jego wykonania.
Osoby te muszą posiadać następujące kwalifikacje i doświadczenie (każda z nich):
- wykształcenie wyższe minimum pierwszego stopnia na kierunkach związanych z psychologią lub pedagogiką lub socjologią,
- certyfikaty i/lub zaświadczenia bądź inne równoważne dokumenty, potwierdzające wiedzę w zakresie opisanym w zamówieniu umożliwiające przeprowadzenie szkoleń w zakresie komunikacji interpersonalnej z użyciem języka prostego,
- co najmniej 1 przeprowadzone szkolenie w zakresie komunikacji interpersonalnej z użyciem języka prostego.

Część III:
Dysponowanie minimum 2 osobami prowadzącymi szkolenia, zdolnymi do wykonania zamówienia i wyznaczonymi do jego realizacji, które będą odpowiedzialne m. in. za prawidłową realizację zamówienia i kontrolę jakości jego wykonania.
Osoby te muszą posiadać następujące kwalifikacje i doświadczenie (każda z nich):
- wykształcenie wyższe minimum pierwszego stopnia na kierunkach związanych z psychologią lub pedagogiką lub socjologią,
- certyfikaty i/lub zaświadczenia bądź inne równoważne dokumenty, potwierdzające wiedzę w zakresie opisanym w zamówieniu umożliwiające przeprowadzenie szkoleń w zakresie ewakuacji osób z niepełnosprawnościami i ze szczególnymi potrzebami,
- co najmniej 1 przeprowadzone szkolenie w zakresie ewakuacji osób
z niepełnosprawnościami i ze szczególnymi potrzebami.
Jeżeli Wykonawca składa ofertę na wszystkie części zamówienia (3), to musi dysponować min. 4 różnymi osobami wyznaczonymi do realizacji zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. Zgodnie z art. 127 ust. 2 ustawy Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich
prawidłowość i aktualność. Zgodnie z art. 274 ust. 4 ustawy Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku dotyczącego ZDOLNOŚCI TECHNICZNEJ, o której mowa powyżej, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia WYKAZU USŁUG wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od
niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.


W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku dotyczącego ZDOLNOŚCI ZAWODOWEJ, o której mowa powyżej, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia WYKAZU OSÓB, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług i kontrolę jakości, wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania ww. wykonawców, które powinno być przez nich udzielone (podpisane). Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia
publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
Wykonawcy składający ofertę wspólną ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Każdy z wykonawców występujących wspólnie musi z osobna wykazać brak podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 5.5.)niniejszego ogłoszenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to
potwierdzać ma brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Na mocy art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Zamawiający przewiduje następujące zmiany postanowień zawartej umowy:
1) zmiany strony umowy w przypadku następstwa prawnego wynikającego z odrębnych przepisów,
2) zmiany terminu lub sposobu wykonania umowy w przypadku:
a) wystąpienia zdarzeń siły wyższej – o czas trwania przeszkody; w rozumieniu niniejszej umowy „siła wyższa” jest to zdarzenie nadzwyczajne, zewnętrzne wobec stron i niemożliwe do zapobieżenia, którego nie udało się uniknąć nawet w wypadku maksymalnej staranności stron; strona powołująca się na stan siły wyższej jest zobowiązana do niezwłocznego pisemnego powiadomienia drugiej strony, a następnie do udokumentowania zaistnienia tego stanu; obie strony będą zwolnione od odpowiedzialności za niewykonanie umowy, nienależyte wykonanie lub zwłokę w wykonaniu umowy, w takim zakresie, w jakim nastąpiło to na skutek zdarzeń siły wyższej,
b) wystąpienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego lub niezawinionych przez Wykonawcę, uniemożliwiających rozpoczęcie, realizację w terminie lub kontynuowanie realizacji przedmiotu umowy,
c) w przypadku niewyczerpania ceny umowy, o której mowa w § 2 ust. 1 lub w przypadku skorzystania z opcji w okoliczności niewykorzystania wartości umowy, o której mowa w § 2 ust. 12,
3) zmiany w kolejności i terminach płatności, w przypadku zmiany terminu lub sposobu realizacji zamówienia,
4) zmiany sposobu wykonywania umowy:
a) w przypadku wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony umowy,
b) w przypadku wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym prawa miejscowego w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy,
5) zmiany ceny umowy w przypadku zmiany stawki podatku VAT.
Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę i nie stanowią zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.
(...) UWAGA! Ze względu na ograniczoną liczbę znaków możliwych do wpisania w niniejszym polu, pełny zakres zmian
zawarty jest w SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-05-16 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę w postępowaniu wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Instrukcja korzystania z Platformy jest dostępna w zakładce „Baza Wiedzy”. Nie dopuszcza się możliwości złożenia oferty za pośrednictwem poczty elektronicznej.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-16 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-06-14

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający przewiduje przesłanki wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.