eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bełchatów › ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ W 2023 r.



Ogłoszenie z dnia 2023-05-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ W 2023 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bełchatowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004700711

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Staszica 18

1.5.2.) Miejscowość: Bełchatów

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-400

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 446355100

1.5.8.) Numer faksu: 446352884

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@mopsbelchatow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mopsbelchatow.bip.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/belchatow

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


pomoc społeczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ W 2023 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-918c58e8-d2b9-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00219499

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00029993/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Świadczenie usług opieki wytchnieniowej w 2023 r.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00163222

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DO.3700.4.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 181440,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na terenie Miasta Bełchatowa usług opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności oraz osobami legitymującymi się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczeniem równoważnym w miejscu zamieszkania tych osób. Przez opiekę wytchnieniową należy rozumieć doraźne, czasowe wsparcie o charakterze usług opiekuńczych, mające na celu czasowe odciążenie członków rodzin lub opiekunów osób niepełnosprawnych od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki nad osobą niepełnosprawną lub zapewnienie czasu na odpoczynek i regenerację. Łączna planowana liczba osób niepełnosprawnych wymagających zabezpieczenia w formie usług opieki wytchnieniowej - 24 osoby, w tym: 22 osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności lub orzeczeniem równoważnym oraz 2 dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności. Łączna przewidywana liczba godzin w ramach zamówienia: 4536 godz., w tym: - 4158 dla członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad osobami legitymującymi się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności lub orzeczeniem równoważnym, - 378 dla członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnego limitu ilościowego przedmiotu zamówienia, jednakże nie więcej niż 20 % wskazanej wyżej liczby godzin bez prawa roszczeń z tego tytułu przez Wykonawcę. Pod pojęciem godziny świadczonej usługi należy rozumieć godzinę zegarową i obejmuje ona wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usługi bez czynności przygotowawczych, tj. z wyłączeniem czasu potrzebnego na dojazd i powrót. Realizacja zamówienia obejmuje: świadczenie usług opieki wytchnieniowej przez osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje zawodowe, zapewnienie opieki nad osobami niepełnosprawnymi na czas kiedy opieki tej nie może sprawować członek rodziny lub opiekun sprawujący bezpośrednią opiekę, dostosowanie zakresu usług opieki wytchnieniowej do indywidualnych potrzeb osób niepełnosprawnych. Usługi opieki wytchnieniowej mogą świadczyć osoby posiadające: - dyplom potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej/pielęgniarka lub innym, zapewniającym realizację usługi opieki wytchnieniowej w zakresie adekwatnym do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej, - co najmniej 6 miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym w tym, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu, itp. Zakres usług opieki wytchnieniowej obejmuje, m.in.: nadzór nad osobą niepełnosprawną, w szczególności nad przyjmowaniem leków zaleconych przez lekarza, monitorowanie stanu zdrowia poprzez pomiar temperatury, ciśnienia, poziomu cukru, itp. o ile wymaga tego stan zdrowia, podanie posiłku, w miarę potrzeby pomoc przy jego spożywaniu, karmienie, pomoc przy ubieraniu i utrzymaniu higieny osobistej, zmiana odzieży, bielizny osobistej, wykonywanie podstawowych niezbędnych czynności pielęgnacyjnych i higienicznych, a w szczególności zmiana pieluchomajtek, podkładów, pomoc w dotarciu do toalety, higiena po załatwieniu potrzeb fizjologicznych, układanie osoby leżącej w łóżku i pomoc przy zmianie pozycji, pomoc w przemieszczaniu się osoby niepełnosprawnej w jej mieszkaniu, wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, udzielanie pomocy w kontaktach z otoczeniem, np. odbieranie telefonów, wpuszczanie osób odwiedzających. Usługi realizowane będą każdorazowo w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej od poniedziałku do soboty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 6:00 do 22:00. Termin realizacji usług oraz ich zakres u konkretnych osób ustalane będą indywidualnie pomiędzy Wykonawcą, a osobą niepełnosprawną/opiekunem, przy czym jednorazowo, nieprzerwanie ilość świadczonych usług dla jednej osoby nie może przekroczyć 12 godzin. Limit godzin przypadających na 1 osobę niepełnosprawną wynosi maksymalnie 240 godzin. Wykonawca realizował będzie usługi na podstawie listy osób określającej czasookres i wymiar godzin przekazywanej mu przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie: sporządzić i przekazać Zamawiającemu informacje dot. wykonania usług zawierające m.in. dane osób niepełnosprawnych oraz czas, miejsce i wymiar świadczonych usług, dokumentować czas i termin świadczonych usług wraz z podpisem osoby objętej usługami, opiekuna lub członka rodziny osoby niepełnosprawnej potwierdzającym każdorazowo wykonanie usługi – na podstawie Kart rozliczenia usług opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2023 zgodnie ze wzorem załączonym do projektu umowy. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu (w terminie do 3 dnia każdego następnego miesiąca, a w grudniu 2023 r. w terminie do 22 grudnia 2023 r.) faktury wraz z informacją i kartami rozliczenia, o których mowa w części V ust. 17 SWZ. Zapłata wynagrodzenia następowała będzie w oparciu o zrealizowaną liczbę świadczonych usług w terminie do 14 dni od dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury i dokumentów, o których mowa wyżej, a w grudniu 2023 r. w terminie do 28 grudnia 2023 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli nad prawidłowością i terminowością realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku kontroli Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia Zamawiającemu wszelkiej dokumentacji pozwalającej na stwierdzenie prawidłowości realizacji zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do zachowania szczególnych zasad ostrożności wynikających z zagrożenia zarażenia wirusem SARS-CoV 2, a w szczególności wyposażyć osoby wykonujące usługi w środki ochrony indywidualnej. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za staranność w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył usługi objęte zamówieniem oraz za prawidłowość wykonywanych przez nich obowiązków. Osoby wykonujące w ramach zamówienia takie czynności jak: przygotowywanie posiłków, karmienie osoby/pomoc przy spożywaniu posiłków są zobowiązane posiadać aktualne badania sanitarno-epidemiologiczne. W przypadku niemożności świadczenia usług przez daną osobę Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia odpowiedniego zastępstwa spełniającego wymagania określone w niniejszej SWZ. Wykonawca odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone świadczeniobiorcom i osobom trzecim w trakcie realizacji zamówienia, w tym przez osoby, przy pomocy których wykonuje zamówienie. Wykonawca zobowiązany będzie do powiadamiania Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej świadczeniobiorcy, a także o pogorszeniu stanu zdrowia mających wpływ na realizację zadań wynikających z niniejszego zamówienia. Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy dotyczy 1 osoby wykonującej czynności określone w części V ust. 13 SWZ . Osoba, o której mowa wyżej winna być zatrudniona co najmniej na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego zatrudnienia w to miejsce innej osoby. Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej czynności wskazane w części V ust. 13 SWZ. Zamawiający jest uprawniony w szczególności: do żądania złożenia oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia wymogów, żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów oraz do przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W celu potwierdzenia zatrudnienia osoby, o której mowa wyżej Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu w terminie 3 dni od daty zawarcia umowy, oświadczenia, że przy realizacji zamówienia ww. osoba jest zatrudniona przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę na okres realizacji umowy ze wskazaniem wymiaru czasu pracy i czynności, jakie będzie wykonywać. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian zatrudnionej osoby Wykonawca powiadomi Zamawiającego o zmianie i dostarczy odpowiednie oświadczenie najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez nowego pracownika. Minimalna ilość osób i forma ich zatrudnienia nie może ulec zmianie. W przypadku niespełnienia wymagań, o których mowa w części V ust. 28 - 31 SWZ Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 500 zł – za każdy miesiąc, w którym wymóg zatrudnienia nie będzie spełniony. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez PIP. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania logo Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej na wszystkich materiałach dotyczących realizowanego zadania w sposób zapewniający jego dobrą widoczność. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia stanowią minimalne wymagania, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie wymagań minimalnych skutkować będzie odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP. Realizacja zamówienia może być powierzona podwykonawcom. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie, które części zamówienia powierzy podwykonawcom oraz podać nazwy (firmy) podwykonawców jeżeli są już znani. Zamówienie będzie realizowane i dokumentowane zgodnie z wytycznymi Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2023.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85312100-0 - Usługi opieki dziennej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 40,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 40,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 40,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: NZOZ FAMILIA Praktyka Pielęgniarska mgr piel. Marzena Włóka-Szewczyk

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7711310431

7.3.3) Ulica: Zjazdowa 2

7.3.4) Miejscowość: Piotrków Tryb.

7.3.5) Kod pocztowy: 97-300

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-05-15

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 181440,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.