eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SulejówekDostawa pojazdów silnikowych z podziałem na 3 części



Ogłoszenie z dnia 2025-05-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa pojazdów silnikowych z podziałem na 3 części

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJSKOWY INSTYTUT TECHNIKI PANCERNEJ I SAMOCHODOWEJ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 011561862

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Okuniewska 1

1.5.2.) Miejscowość: Sulejówek

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-070

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.7.) Numer telefonu: 261811012

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@witpis.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.witpis.eu

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://witpis.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Instytut badawczy

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


działalność naukowo-badawcza

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa pojazdów silnikowych z podziałem na 3 części

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9edc5a73-842b-4b81-a6a2-8874d0d4e08c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00218314

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-05-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00036810/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Dostawa pojazdów silnikowych z podziałem na 3 części

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00145572

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PP 04/2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

SPECYFIKACJA TECHNICZNA SAMOCHODU CIĘŻAROWEGO 6x6

I. Dane techniczne:
- Samochód ciężarowy w układzie napędowym 6x6, napęd stały tylnych osi, dołączany napęd osi przedniej,
- Blokady mechanizmów różnicowych tylnych osi i mechanizmu międzyosiowego,
- Konstrukcja dostosowana do ruchu poza drogami utwardzonymi z rozwiązaniami typu Off-road,
- Ilość miejsc w kabinie: 2,
- Ładowność netto podwozia z zabudowaną ramą pomocniczą i pełnym bakiem paliwa
- min. 15 000 kg – w przypadku niemożliwości osiągnięcia powyższego parametru Zamawiający dopuszcza jego obniżenie po wcześniejszych konsultacjach z Wykonawcą,
- Samochód fabrycznie nowy, nieużywany,
- Rok produkcji: nie starszy niż 2024 r.
- Silnik diesla 6-cylindrowy o mocy nie mniejszej niż 300 kW, spełniający wymogi normy min. EU-6,
- Moment obrotowy nie mniejszy niż 1900 Nm
- Kabina – krótka dzienna, bez opcji noclegu,
- Kolor kabiny: ciemny szary lub grafitowy,
- Skrzynia biegów: zautomatyzowana, min. 12 przełożeń, z możliwością przejścia w tryb manualny,
- Koła: 22,5” przy kołach bliźniaczych tylnych mostów, dopuszczalne zastosowanie innego rozmiaru felg dla pojedynczych kół z ogumieniem terenowym w osiach tylnych i przedniej pod warunkiem spełnienia wymogów nośności,
- Zawieszenie na resorach stalowych wzmocnionych bądź pneumatyczne,
- Amortyzowane zawieszenie kabiny kierowcy,
- Mosty napędowe zwolnicowe z dużym prześwitem,
- Wysoki (wzmocniony) przekrój ramy,
II. Wyposażenie:
- Blokada przeciwuruchomieniowa (immobiliser) lub inne zabezpieczenie przeciwkradzieżowe,
- Klimatyzacja- min. klimatyzacja sterowana ręcznie,
- Radioodtwarzacz z systemem nagłośnieniowym,
- Opony do jazdy mieszanej, umożliwiające również poruszanie się w terenie nieutwardzonym,
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne lub kamery,
- Elektrycznie sterowane szyby w drzwiach,
- Komputer pokładowy,
- Przednie światła przeciwmgłowe,
- Reflektory główne lub światła dzienne wykonane w technologii LED,
- Korytkowe dywany gumowe w kabinie,
- Poszycia tapicerskie foteli, podłogi i boczków drzwiowych w ciemnej tonacji,
- Hak holowniczy wraz z instalacją elektryczną i pneumatyczną,
- Homologowana rama pomocnicza do przewozu kontenera 20 FT – samochód przeznaczony będzie do przewozu kontenerów wyposażonych w system samozaładowczy,
- Chlapacze osi przedniej i tylnej, błotniki tylnych osi,
- Fotel kierowcy ze zintegrowanym pasem bezpieczeństwa i regulowany zawieszeniem pneumatycznym,
- Kamera cofania,
- Ogrzewanie postojowe,
- Przedni zderzak o wzmocnionej konstrukcji,
- Osłony miski olejowej i przewodów,
- Siatka ochronna, lub inne zabezpieczenie chłodnicy,
- Przygotowanie do naczep/przyczep z oświetleniem LED,
- Dodatkowe oświetlenie przestrzeni roboczej zamontowane z tyłu kabiny i na podwoziu, włączane przyciskiem z kabiny kierowcy,
- Tachograf cyfrowy dla dwóch kierowców,
III. Inne wymagania:
- Preferowane są elementy wyposażenia Off-road i konstrukcja zwiększająca zdolność terenową w tym: wysoki prześwit, blokady mechanizmów różnicowych, zwiększona grubość profilu ramy, ogumienie terenowe,
- Koło zapasowe pełnowymiarowe o rozmiarze i typie ogumienia takim samym jak koła główne,
- Wyposażenie do wymiany koła (podnośnik, zestaw narzędzi), wąż do pompowania kół.

Wraz z pojazdem powinny zostać dostarczone:
1) instrukcja obsługi w języku polskim w formie papierowej i elektronicznej,
2) minimum 2 komplety kluczy,
3) książka gwarancyjna.

UWAGA!
Gwarancja: minimum 12 miesięcy z limitem przebiegu nie mniejszym niż 100 000 km.
Czas dostawy: 240 dni od daty zawarcia Umowy, nie później jednak niż do 26 listopada 2025 r., w zależności od tego, który z terminów upłynie wcześniej, zgodnie ze złożoną Ofertą.
Sposób dostawy: pojazdy winny zostać dostarczone na lawecie do siedziby Zamawiającego tj. Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej, ul. Okuniewska 1, 05-070 Sulejówek.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34100000-8 - Pojazdy silnikowe

4.5.5.) Wartość części: 573942,60 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

SPECYFIKACJA TECHNICZNA SAMOCHODU DOSTAWCZEGO 4X4

I. Dane Techniczne
- Samochód dostawczy w nadwoziem typu furgon, z napędem 4x4, do którego prowadzenia wystarczające jest posiadanie prawa jazdy kategorii „B”,
- Blokada tylnego mostu. Dopuszczalna jest blokada mechanizmu różnicowego,
- Możliwość przewożenia 3 osób,
- Samochód fabrycznie nowy, nieużywany,
- Rok produkcji: nie starszy niż 2024 r.
- Silnik diesla o mocy nie mniejszej niż 125 kW, spełniający wymogi normy min. EU-6,
- Moment obrotowy nie mniejszy niż 400 Nm,
- Nadwozie: furgon zamknięty, bez okien w przestrzeni ładunkowej, dwuskrzydłowe drzwi tylne, min. jedne drzwi boczne odsuwane z prawej strony,
- Kolor: ciemny szary lub grafit,
- Rozstaw osi nie mniejszy niż: 3600 mm, długość minimalna 5900 mm, wysokość minimalna 2,55 m,
- Skrzynia biegów: min. 7-stopniowa, automatyczna z przetwornikiem hydrokinetycznym momentu obrotowego,
- Koła: min. 16”,
- Napęd: 4 x 4,
- Maksymalna masa ciągnionej przyczepy z hamulcem min. 1800 kg.

II. Wyposażenie
- Blokada przeciwuruchomieniowa (immobiliser),
- Autoalarm,
- Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera,
- Klimatyzacja- min. klimatyzacja sterowana ręcznie,
- Radioodtwarzacz z systemem nagłośnieniowym,
- Opony do jazdy szosowej, wielosezonowe,
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne,
- Elektrycznie sterowane szyby w drzwiach,
- Komputer pokładowy,
- Przednie światła przeciwmgłowe,
- Korytkowe dywany gumowe w kabinie pasażerskiej,
- Poszycia tapicerskie foteli, podłogi i boczków drzwiowych w ciemnej tonacji,
- Wygłuszona ściana grodziowa bez okna,
- Hak holowniczy dostosowany do przyczep o masie min. 2000 kg,
- Osłona podłogi i burt w przestrzeni ładunkowej wykonana ze sklejki,
- Metalowa, wzmocniona osłona dolna silnika,
- Zawieszenie wzmocnione i podwyższone, dostosowane do eksploatacji poza drogami utwardzonymi.
III. Inne wymagania
- Koło zapasowe pełnowymiarowe o rozmiarze i typie ogumienia takim samym jak koła główne,
- Podnośnik samochodowy,
- Klucz do kół.

Wraz z pojazdem powinny zostać dostarczone:
1) instrukcja obsługi w języku polskim w formie papierowej i elektronicznej,
2) minimum 2 komplety kluczy,
3) książka gwarancyjna.
UWAGA!
Gwarancja: minimum 12 miesięcy z limitem przebiegu nie mniejszym niż 100 000 km.
Czas dostawy: 240 dni od daty zawarcia Umowy, nie później jednak niż do 26 listopada 2025 r., w zależności od tego, który z terminów upłynie wcześniej, zgodnie ze złożoną Ofertą.
Sposób dostawy: pojazdy winny zostać dostarczone na lawecie do siedziby Zamawiającego
tj. Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej, ul. Okuniewska 1, 05-070 Sulejówek.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34100000-8 - Pojazdy silnikowe

4.5.5.) Wartość części: 243171,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

SPECYFIKACJA TECHNICZNA SAMOCHODU TYPU PICK-UP

I. Dane techniczne
- Samochód typu Pick-up z napędem 4x4 do którego prowadzenia wystarczające jest posiadanie prawa jazdy kategorii „B”,
- Możliwość przewożenia 5 osób,
- Samochód fabrycznie nowy, nieużywany,
- Rok produkcji: nie starszy niż 2024r.
- Silnik diesla o mocy nie mniejszej niż 170 kW, spełniający wymogi normy
min. EU-6,
- Moment obrotowy nie mniejszy niż 550 Nm,
- Nadwozie: 4 drzwiowe,
- Kolor: ciemny szary lub grafit,
- Rozstaw osi nie mniejszy niż: 3100 mm,
- Skrzynia biegów: min. 7-stopniowa, automatyczna z przetwornikiem hydrokinetycznym momentu obrotowego,
- Koła: min. 17”,
- Napęd: 4 x 4,
- Maksymalna masa ciągnionej przyczepy z hamulcem min. 3000 kg.
II. Wyposażenie
- Blokada przeciwuruchomieniowa (immobiliser),
- Autoalarm,
- Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera,
- Klimatyzacja- min. klimatyzacja sterowana ręcznie,
- Radioodtwarzacz z systemem nagłośnieniowym,
- Opony wielosezonowe lub standardowe opony letnie + komplet kół zimowych z oponami klasy premium na felgach aluminiowych dostosowanych do użytkowania w sezonie zimowym,
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne,
- Elektrycznie sterowane 4 szyby,
- Komputer pokładowy,
- Przednie światła przeciwmgłowe,
- Chlapacze kół tylnych,
- Metalowa, wzmocniona osłona dolna silnika,
- Osłona dolna baku paliwa,
- Korytkowe dywany gumowe w kabinie pasażerskiej,
- Poszycia tapicerskie foteli, podłogi i boczków drzwiowych w ciemnej tonacji. Dopuszczalny pojazd ze skórzaną tapicerką. Dopuszczalne fotele o poszyciu skórzano-materiałowym,
- Hak holowniczy dostosowany do przyczep o masie min. 3000 kg,
- Twarda wykładzina podłogi i burt w przestrzeni ładunkowej,
- Przestrzeń ładunkowa ze szczelną zabudową typu Hardtop, bez okien, z bocznymi otworami załadowczymi, zamykaną na zamek.
III. Inne wymagania
- Koło zapasowe pełnowymiarowe o rozmiarze i typie ogumienia takim samym jak koła główne,
- Podnośnik samochodowy,
- Klucz do kół.

Wraz z pojazdem powinny zostać dostarczone:
1) instrukcja obsługi w języku polskim w formie papierowej i elektronicznej,
2) minimum 2 komplety kluczy,
3) książka gwarancyjna.
UWAGA!
Gwarancja: minimum 12 miesięcy z limitem przebiegu nie mniejszym niż 100 000 km.
Czas dostawy: 240 dni od daty zawarcia Umowy, nie później jednak niż do 26 listopada 2025 r., w zależności od tego, który z terminów upłynie wcześniej, zgodnie ze złożoną Ofertą.
Sposób dostawy: pojazdy winny zostać dostarczone na lawecie do siedziby Zamawiającego
tj. Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej, ul. Okuniewska 1, 05-070 Sulejówek.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34100000-8 - Pojazdy silnikowe

4.5.5.) Wartość części: 232986,85 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 573942,60 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 830250,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 573942,60 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MAN TRUCK&BUS POLSKA Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5342169325

7.3.3) Ulica: aleja Katowicka 9

7.3.4) Miejscowość: Nadarzyn

7.3.5) Kod pocztowy: 05-830

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-04-17

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 573942,60 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 240 dni

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 243171,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 243681,33 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 243171,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MAN TRUCK&BUS POLSKA Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5342169325

7.3.3) Ulica: aleja Katowicka 9

7.3.4) Miejscowość: Nadarzyn

7.3.5) Kod pocztowy: 05-830

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-04-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 243171,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 240 dni

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 232986,85 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 320980,80 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 232986,85 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: GRUPA CICHY-ZASADA Sp. z o.o., Sp. Jawna

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7812010274

7.3.3) Ulica: ul. Skórzewska 8

7.3.4) Miejscowość: Wysogotowo

7.3.5) Kod pocztowy: 62-081

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-04-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 232986,85 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 240 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.