eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Brzeszcze"Usługa odbioru, transportu i zagospodarowania ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05"



Ogłoszenie z dnia 2025-04-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Usługa odbioru, transportu i zagospodarowania ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: AGENCJA KOMUNALNA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272203933

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kościelna 7

1.5.2.) Miejscowość: Brzeszcze

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-620

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ak@akbrzeszcze.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.akbrzeszcze.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bf245272-6fad-465e-8cbf-447bbf99202b

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Usługa odbioru, transportu i zagospodarowania ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bf245272-6fad-465e-8cbf-447bbf99202b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00207751

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00205117

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 03/ZP/2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 300000 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywny odbiór (w tym transport) i zagospodarowanie (stosowanie) wytworzonych przez Zamawiającego (powstających w instalacji oczyszczalni ścieków komunalnych) ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 w okresie do 24 miesięcy od dnia podpisania umowy w ilości do 3.000 Mg odwodnionych na prasie taśmowej (sucha masa ok. 20-22 %).
2. Pod pojęciem zagospodarowania należy rozumieć czynności takie jak: zbieranie, odzysk lub unieszkodliwianie, w tym przygotowanie poprzedzające odzysk (m.in. higienizacja od-padu o kodzie 19 08 05 jeśli będzie konieczna).
3. Zamawiający gwarantuje wykonanie umowy w minimalnym zakresie 70% tonażu, tj. prze-kazanie Wykonawcy do odbioru, transportu i zagospodarowania minimum 2.100 Mg w okresie obowiązywania umowy (ilość wytwarzanych osadów jest oszacowana na pod-stawie danych historycznych).
Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia:
4. Zagospodarowanie osadu odbywać się będzie wyłącznie w sposób przewidziany w usta-wie Prawo Ochrony Środowiska. Ustawie o Odpadach i rozporządzeniach wykonawczych w tym zakresie.
5. W zakresie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wykonania w imieniu Zamawiającego dokumentacji dotyczącej stosowania komunalnych osadów ściekowych na glebach, na których planuje się przeprowadzenie procesu zagospodarowania osadów, w tym do przeprowadzenia wymaganych badań gruntów, na których będą stosowane osady ściekowe oraz przekazanie badań gruntów Zamawiającemu.
6. Wykonawca zobowiązany jest do obliczenia w imieniu Zamawiającego dawki osadów w oparciu o wyniki badań gruntu oraz wyniki badań osadów ściekowych. Badanie osadów należy do obowiązków Wykonawcy.
7. Wszystkie badania należy wykonać w akredytowanym laboratorium.
8. Osady ściekowe mają być transportowane i zagospodarowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony środowiska. Odebrane od Zamawiającego osady ściekowe nie mogą być składowane przez Wykonawcę, tylko niezwłocznie zmieszane z gruntem.
9. Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia zastrzega możliwość dokonania wizji lokalnej w miejscu wykonywania działalności objętej przedmiotem zamówienia przez Wykonawcę.
10. W przypadku kontroli Inspekcji Państwowych i ewentualnych kar finansowych nałożonych na Zamawiającego (jako wytwórcę) wynikających z zagospodarowania osadu ściekowego niezgodnie z przepisami prawa i warunkami zawartymi w umowie, Zamawiający obciąży finansowo Wykonawcę.
11. Zasady odbioru osadów:
a) Zamawiający załaduje kontener/naczepę/wannę.
b) Waga osadów podawana w karcie przekazania odpadów w systemie BDO będzie orientacyjna i korygowana po zważeniu przez Wykonawcę.
12. Dokumentem potwierdzającym realizację usługi będzie karta przekazania odpadu wystawiona przez Zamawiającego w systemie BDO i potwierdzona przez Wykonawcę w zakresie transportu odpadu i przyjęcia odpadu do zagospodarowania.
13. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia podwykonawcom prac związanych z transportem i/lub rozprowadzaniem, mieszaniem osadu na gruncie zgodnie z warunkami rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie stosowania komunalnych osadów ściekowych (t.j.: Dz. U. 2023 poz. 23) oraz z uwzględnieniem wymogów określonych w opracowaniu przekazanym przez Wykonawcę Zamawiającemu przed odbiorem osadów.
14. Odbiór osadów odbywał się będzie w dniach pracy Zamawiającego w godz. 6-14 sukcesywnie, według zgłoszeń wywozu uzgodnionych z Zamawiającym z częstotliwością dostosowaną do ich nagromadzenia w czasie nie dłuższym niż 72 godziny od chwili zgłoszenia o potrzebie wywozu.
15. Wykonawca jest zobowiązany, podczas realizacji przedmiotu zamówienia przestrzegać przepisów art. 20 ust. 3-5 ustawy o odpadach.
16. Zamawiający nie dopuszcza możliwości odzysku w zakresie określonym w art. 96 ust.1 pkt. 1 i 2 ustawy o odpadach.
17. W przypadku kontroli Inspekcji Państwowych i ewentualnych kar finansowych nałożonych na Zamawiającego (jako na wytwórcę) wynikających z transportu i/lub zagospodarowania osadu ściekowego realizowanych przez Wykonawcę niezgodnie z prawem lub z warunkami zawartymi w umowie, Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia od Wykonawcy zwrotu kosztów do wysokości faktycznie poniesionej szkody.
UWAGA:
Stosowanie osadów ściekowych musi odbywać się na terenie województwa małopolskiego lub na obszarze innego województwa niż województwo małopolskie, jeżeli odległość od miejsca wytwarzania odpadów do miejsca stosowania położonego na obszarze innego województwa jest mniejsza niż odległość od miejsca stosowania położonego na obszarze województwa małopolskiego – zgodnie z zasada bliskości wyrażoną w art. 20 ustawy o odpadach o treści:
Art. 20. [Zasada bliskości]
„1. Odpady, z uwzględnieniem hierarchii sposobów postępowania z odpadami, w pierwszej kolejności poddaje się przetwarzaniu w miejscu ich powstania.
3. Zakazuje się:
1) stosowania komunalnych osadów ściekowych,
- poza obszarem województwa, na którym zostały wytworzone.
4. Zakazuje się przywozu na obszar województwa odpadów, o których mowa w ust. 3, wy-tworzonych poza obszarem tego województwa, do celów, o których mowa w ust. 3.
5. Komunalne osady ściekowe mogą być stosowane na obszarze województwa innego niż to, na którym zostały wytworzone, jeżeli odległość od miejsca wytwarzania odpadów do miejsca stosowania położonego na obszarze innego województwa jest mniejsza niż odległość do miejsca stosowania położonego na obszarze tego samego województwa”.
18. Zakres zamówienia obejmuje transport oraz odzysk lub/i unieszkodliwienie odpadów o kodzie 19 08 05 z Oczyszczalni Ścieków przy ulicy Świętego Wojciecha 89 w Brzeszczach zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. z 2023r., poz. 1587 ze zm.) i Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (t.j.: Dz. U. z 2023r. poz. 23).
19. Załadunek po stronie Zamawiającego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1.6 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90513600-2 - Usługi usuwania osadów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90513700-3 - Usługi transportu osadów

90513900-5 - Usługi likwidacji osadów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 376734,24 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 376734,24 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 376734,24 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: EKO-SYSTEM POLSKA Sp. z .o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5170421074

7.3.3) Ulica: ul. Świlcza 706A

7.3.4) Miejscowość: Świlcza

7.3.5) Kod pocztowy: 36-072

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-04-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 376734,24 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 56 dni

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Z uwagi na uzyskanie największej ilości punktów w toku dokonywania oceny ofert Zamawiający wybrał do realizacji ww. zamówienia - ofertę Wykonawcy:

EKO SYSTEM POLSKA Sp. z o.o.
36-072 Świlcza 706AK

Cena ofertowa brutto: 376 734,24 PLN
Cena ofertowa netto: 306 288,00 PLN
Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza spełnia warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, a złożona przez niego oferta spełnia wymagania podane w Specyfikacji Warunków Zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.