eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Suwa³ki › Budowa przej¶æ dla pieszych i przebudowa infrastruktury drogowej w obszarze ich oddzia³ywania w msc. P³ociczno-Tartak

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych




Og³oszenie z dnia 2021-10-04


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa przej¶æ dla pieszych i przebudowa infrastruktury drogowej w obszarze ich oddzia³ywania w msc. P³ociczno-Tartak

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA SUWA£KI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790670970

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. ¦wierkowa 45

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Suwa³ki

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski

1.5.7.) Numer telefonu: 875659300

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina.suwalki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa przej¶æ dla pieszych i przebudowa infrastruktury drogowej w obszarze ich oddzia³ywania w msc. P³ociczno-Tartak

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-56f456d6-24ef-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00201713

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-10-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00002091/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.16 Budowa przej¶cia dla pieszych i przebudowa infrastruktury drogowej w obszarze ich oddzia³ywania w m. P³ociczno-Tartak

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/zamwienia_publiczne/, https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostêpnego na ePUAP oraz
udostêpnionego przez miniPortal, przy zastrze¿eniu, ¿e skuteczne z³o¿enie oferty mo¿e nast±piæ wy³±cznie przy u¿yciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl , ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal . Sposób z³o¿enia oraz sk³adania oferty zosta³ opisany w pkt. 12 SWZ.Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ komunikacje z Wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej, na adres email: sekretariat@gmina.suwalki.pl przetargi@gmina.suwalki.pl przy zastrze¿eniu, ¿e
skuteczne z³o¿enie oferty mo¿e nast±piæ wy³±cznie przy u¿yciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1.Dokumenty elektroniczne, sk³adane s± przez Wykonawcê za po¶rednictwem „Formularza do komunikacji” jako za³±czniki. Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ sk³adania dokumentów elektronicznych za pomoc± poczty elektronicznej, na wskazane powy¿ej adresy email. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w
rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków
komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ
zamawiaj±cy od wykonawcy.2.Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w niniejszym postêpowaniu, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: „Formularz do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do
„Formularza do komunikacji”. 3.Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP).4.Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy:
„Formularz z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. 5.Za datê przekazania oferty, wraz z za³±cznikami, przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP.6.Za datê przekazania wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich
przekazania na ePUAP.7.Za datê przekazania wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania drog± elektroniczn±. Korespondencjê uwa¿a siê za przekazan± w terminie, je¿eli dotrze do Zamawiaj±cego przed up³ywem wymaganego terminu. 8.Dane postêpowanie mo¿na wyszukaæ na Li¶cie wszystkich postêpowañ w miniPortalu klikaj±c wcze¶niej opcjê „Dla Wykonawców” lub ze strony g³ównej z zak³adki Postêpowania.9.Zaleca siê, ¿eby we wszelkiej korespondencji
zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy pos³ugiwali siê numerem postêpowania.10.Zgodnie z art. 63 ust. 2 Pzp w postêpowaniu o udzielenie zamówienia ofertê oraz o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy Pzp sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w formacie danych .txt, .rtf, .pdf, .ods, .odp, .xls, .ppt, .doc, .docx, .xlsx, .pptx, .xps, .odt., csv. W przypadku zastosowania innego formatu Zamawiaj±cy mo¿e nie mieæ mo¿liwo¶ci zapoznania siê z ofert±, co mo¿e spowodowaæ jej odrzucenie. 11.Przed z³o¿eniem podpisanej oferty Wykonawca musi j± zaszyfrowaæ. Funkcjonalno¶æ do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcê jest dostêpna dla
Wykonawców na miniPortalu w szczegó³ach postêpowania. 12.Wykonawca sk³ada zaszyfrowan± ofertê za po¶rednictwem „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty” dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. W formularzu oferty Wykonawca zobowi±zany jest podaæ
adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona bêdzie korespondencja zwi±zana z
postêpowaniem.13.O¶wiadczenia, podmiotowe ¶rodki dowodowe, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, przedmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwo, powinny byæ sporz±dzone w postaci elektronicznej, w formatach danych .txt, .rtf, .pdf, .ods, .odp, .xls, .ppt, .doc, .docx, .xlsx, .pptx, .xps, .odt., csv i opatruje siê kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zaufanym
lub podpisem osobistym.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawach swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest w Urzêdzie Gminy Suwa³ki - Wójt Gminy Suwa³ki, ul. ¦wierkowa 45, 16-400 Suwa³ki, tel. 875659300, email sekretariat@gmina.suwalki.pl ;
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Urzêdzie Gminy Suwa³ki jest Pani Katarzyna ¯uk, tel. 875659300 email, iod@gmina.suwalki.pl ;
3) dane osobowe przetwarzane bêd± w celu zwi±zanym z postepowaniem o udzielenia zamówienia publicznego pn. „Budowa przej¶æ dla pieszych i przebudowa infrastruktury drogowej w obszarze ich oddzia³ywania w msc. P³ociczno-Tartak” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
4) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, e oraz art. 10 RODO w zwi±zku z zawarciem oraz wykonaniem Umowy, rozliczeniem umowy, realizacj± i rozliczeniem dofinansowania, monitoringiem i ewaluacj± projektu, sprawozdawczo¶ci± oraz kontrol± organów zewnêtrznych, której Pañstwo s± stron± w zwi±zku z wype³nieniem obowi±zku prawnego ci±¿±cego na administratorze oraz w zwi±zku z wykonaniem zadania realizowanego w interesie publicznym;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych ( tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”, przepisy ustawy z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. o dostêpie do informacji publicznej (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 2176), przepisy w³a¶ciwe dla instytucji kontrolnych wobec Zamawiaj±cego;
6) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postepowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy. Okresy te dotycz± równie¿ Wykonawców, którzy z³o¿yli oferty i nie zosta³y one uznane jako najkorzystniejszej. Okres przechowywania danych mo¿e zostaæ ka¿dorazowo przed³u¿ony o okres przedawnienia roszczeñ, je¿eli przetwarzanie danych bêdzie niezbêdne do dochodzenia roszczeñ lub do obrony przed takimi roszczeniami przez administratora danych. Ponadto okres przechowywania danych mo¿e zostaæ przed³u¿ony na okres potrzebny do przeprowadzenia archiwizacji;
7) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
8) w odniesieniu do pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
9) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania pani/Pana danych osobowych*;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO przy czym skorzystanie z ww. uprawnieñ nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postepowania o udzielnie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp;
10) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art.20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: In.271.8.2021.EW

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.1.Przedmiotem zamówienia jest „Budowa przej¶æ dla pieszych i przebudowa infrastruktury drogowej w obszarze ich oddzia³ywania w msc. P³ociczno-Tartak” w celu poprawienia bezpieczeñstwa ruchu pieszych.
3.2.Zakres realizacji zamówienia obejmuje wykonanie m.in.:
1) budowy dwóch przej¶æ dla pieszych typu zwyk³ego na skrzy¿owaniach z drog± powiatow± nr 1150B wraz z doj¶ciami do przej¶æ dla pieszych, w postaci obustronnych chodników z kostki betonowej o szeroko¶ci 2,0 m;
2)utwardzenia jezdni w strefie oddzia³ywania przej¶cia dla pieszych;
3) korekty ³uków w profilu pod³u¿nym i planie;
4)usuniêcia przeszkód z obszaru widoczno¶ci;
5) do¶wietlenia przej¶æ dla pieszych;
6) oznakowania poziome, oznakowania pionowe aktywne na tarczy fluorescencyjnej.
3.3.Szczegó³owy zakres przedmiotu zamówienia (opis przedmiotu zamówienia) okre¶la Dokumentacja projektowa (Szczegó³owa specyfikacja techniczna, Dokumentacja projektowa, Projekt zagospodarowania terenu, Przedmiary robót) Projekt Umowy stanowi±ce za³±czniki do niniejszej SWZ oraz SWZ.
Wykonawca jest zobowi±zany wykonaæ pe³ny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia Dokumentacji Projektowej, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania finalnego efektu okre¶lonego przedmiotem zamówienia, a wiêc wykonaæ zadanie bez wzglêdu na ewentualnie wystêpuj±ce trudno¶ci, jakie mog± wyst±piæ w trakcie realizacji. Zamawiaj±cy przekazuje równie¿ przedmiar robót stanowi±cy za³±cznik do SWZ jako materia³ informacyjny (pomocniczy). Korzystanie z przedmiaru robót przygotowanego przez Zamawiaj±cego odbywa siê na wy³±czne ryzyko Wykonawcy. Za³±czony do SWZ przedmiar robót, stanowi jedynie przyk³adowe wyliczenie zakresu i nie mo¿e byæ jedyn± podstaw± wyliczenia ceny wykonania ca³ego przedmiotu zamówienia. Wykonawca powinien pamiêtaæ, bez wzglêdu na jakiekolwiek ograniczenia zasugerowane przez opis ka¿dej pozycji i/lub wyja¶nienie, ¿e cena przedstawiona w ofercie stanowi zap³atê za prace wykonane i zakoñczone pod ka¿dym wzglêdem. Uwa¿a siê, ¿e Wykonawca wzi±³ pod uwagê wszystkie wymagania i zobowi±zania bez wzglêdu na to czy zosta³y okre¶lone czy zasugerowane w przedmiarze robót.
3.4.Zamawiaj±cy, zgodnie z zapisami art. 99 ust. 5 i art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne dla robót, materia³ów, systemów spe³niaj±ce obowi±zuj±ce standardy i wymagania. Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e wszêdzie tam, gdzie w tre¶ci opisu przedmiotu zamówienia, stanowi±cego opis przedmiotu zamówienia, zosta³y w opisie tego przedmiotu wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie urz±dzeñ lub materia³ów nale¿y je traktowaæ wy³±cznie jako propozycje projektanta. Zamawiaj±cy dopuszcza metody, materia³y, urz±dzenia, systemy, technologie itp. równowa¿ne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza siê wiêc zaproponowanie w ofercie wszelkich równowa¿nych odpowiedników rynkowych o w³a¶ciwo¶ciach nie gorszych ni¿ wskazane przez Zamawiaj±cego. Parametry wskazanego standardu okre¶laj± minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, u¿ytkowe, jako¶ciowe i funkcjonalne, jakie ma spe³niaæ przedmiot zamówienia. W ofercie mo¿na przyj±æ metody, materia³y, urz±dzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jako¶ciowych i w³a¶ciwo¶ciach u¿ytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadaj±cych metodom, materia³om, urz±dzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SWZ. Ponadto zamienne urz±dzenia przyjête do wyceny: winny spe³niaæ funkcjê, jakiej maj± s³u¿yæ, winny byæ kompatybilne z pozosta³ymi urz±dzeniami, aby zespó³ urz±dzeñ dawa³ zamierzony efekt, nie mog± wp³ywaæ na zmianê rodzaju i zakresu robót budowlanych. Na ¿±danie Zamawiaj±cego, Wykonawca ma obowi±zek udowodnienia, i¿ zastosowane rozwi±zania równowa¿ne pozwol± osi±gn±æ wszystkie za³o¿enia techniczne dla przedmiotowego zadania inwestycyjnego, bior±c pod uwagê ca³o¶æ inwestycji, a nie wybrany fragment ca³o¶ci. Ciê¿ar udowodnienia, ¿e materia³ lub urz±dzenie jest równowa¿ne w stosunku do wymogu okre¶lonego przez Zamawiaj±cego spoczywa na Wykonawcy. Je¿eli materia³y lub/i urz±dzenia zaoferowane przez Wykonawcê jako równowa¿ne nie bêd± równowa¿ne w ¶wietle przed³o¿onych przez Wykonawcê dokumentów, oferta tego Wykonawcy zostanie odrzucona jako nieodpowiadaj±ca tre¶ci SWZ. W przypadku za¶ opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiaj±cy dopuszcza wykonanie zamówienia z zastosowaniem rozwi±zañ równowa¿nych opisywanym. W takim wypadku, procedurê opisan± na wstêpie niniejszego punktu stosuje siê odpowiednio.
3.5.W przypadku przyjêtych przez Wykonawcê do wyceny technologii, systemów, materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych, do oferty musi byæ do³±czony wykaz tych technologii, systemów, urz±dzeñ lub materia³ów, który bêdzie w swej tre¶ci zawiera³ podanie: rodzaj i opis zastosowanej technologii lub systemu, nazwy zastosowanego urz±dzenia/materia³u, nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urz±dzenia lub materia³u.
3.6.Ponadto dla technologii/systemów/urz±dzeñ/materia³ów równowa¿nych Zamawiaj±cy wymaga udokumentowania równowa¿no¶ci, m.in. za pomoc± za³±czonych do wykazu technologii/systemów/urz±dzeñ/materia³ów równowa¿nych; obliczeñ, szczegó³owych rysunków technicznych, atestów, aprobat, deklaracji zgodno¶ci przepisami i normami oraz kart katalogowych producentów urz±dzeñ/materia³ów równowa¿nych. Niniejsze dokumenty musz± w sposób jednoznaczny stwierdzaæ równowa¿no¶æ proponowanych technologii/systemów/urz±dzeñ/materia³ów.
3.7.W przypadku w±tpliwo¶ci co do równowa¿no¶ci zaproponowanych w ofercie zamienników technologii/systemów/urz±dzeñ/materia³ów równowa¿nych, Zamawiaj±cy w porozumieniu z projektantem na etapie badania oferty mo¿e wymagaæ wykazania (udokumentowania) równowa¿no¶ci. W szczególno¶ci w tym celu mo¿e ¿±daæ przedstawienia przez Wykonawcê katalogów producenta danej technologii/systemów/urz±dzeñ/materia³ów równowa¿nych. W szczególno¶ci technologia/systemy/urz±dzenia/materia³y równowa¿ne oceniane bêd± pod wzglêdem mo¿liwo¶ci uzyskania okre¶lonych dla technologii/systemów/urz±dzeñ/materia³ów poziomu funkcjonalno¶ci, kosztów eksploatacji, niezawodno¶ci dzia³ania.
3.8.Maj±c na uwadze tre¶æ art. 105 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy podkre¶la, i¿ nie ogranicza katalogu dokumentów jakie Wykonawca, w celu udowodnienia równowa¿no¶ci, winien przed³o¿yæ w ofercie.
3.9.Je¿eli do oferty Wykonawcy nie zostanie za³±czony wykaz proponowanych technologii/systemów/urz±dzeñ/materia³ów równowa¿nych Zamawiaj±cy przyjmie, i¿ Wykonawca odstêpuje od oferowania tego rodzaju technologii, systemów, urz±dzeñ lub materia³ów.
3.10.Wszelkie materia³y zwi±zane z prawid³owym i pe³nym wykonaniem przedmiotu zamówienia zabezpiecza Wykonawca na w³asny koszt.
3.11.Wszystkie elementy z rozbiórki nadaj±ce siê do ponownego u¿ycia stanowi± w³asno¶æ Zamawiaj±cego (np. kostka, destrukt) natomiast elementy uznane jako odpad, Wykonawca powinien zutylizowaæ we w³asnym zakresie i na w³asny koszt. Klasyfikacji elementów uznanych jako odpad dokonuje inspektor nadzoru.
3.12.Wykonawca zobowi±zany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuk± budowlan±, obowi±zuj±cymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP. Wykonawca gwarantuje tak¿e wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadaj±cych wymagane przygotowanie zawodowe do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
3.13.Zamawiaj±cy wymaga udzielenia przez Wykonawcê 60 miesiêcznej gwarancji jako¶ci oraz udzielenia 60 miesiêcznej rêkojmi na wykonane roboty budowlane i wbudowane materia³y, wyroby i urz±dzenia.
3.15.Wymagania jako¶ciowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy szczegó³owo opisa³ w opisie przedmiotu zamówienia i za³±cznikach do SWZ.
3.17.Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy wymaga aby Wykonawca lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie umowy o pracê w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2020r. poz. 1320 z pó¼n. zm.) wszystkie osoby, które podczas realizacji zamówienia bêd± wykonywaæ czynno¶ci w zakresie budownictwa tj. prace fizyczne pod kierownictwem innej osoby, w miejscu i czasie wskazanym przez tego Wykonawcê lub Podwykonawcê - polegaj±ce na:
a)przygotowaniu terenu pod budowê,
b)wykonywaniu robót drogowych,
c)operowaniu maszynami i urz±dzeniami,
d)wykonywaniu prostych prac fizycznych w budownictwie m.in.: przenoszenie materia³ów budowlanych, rêczne wykopy, sprz±tanie terenu budowy.
Powy¿szy wymóg dotyczy wy³±cznie osób wykonuj±cych bezpo¶rednio ww. prace. Nie dotyczy osób, które kieruj± wykonywaniem ww. prac przez inne osoby lub samozatrudnionych. Wymóg nie dotyczy osób: kieruj±cych budow±, wykonuj±cych obs³ugê geodezyjn±, dostawców materia³ów budowlanych itp. Wyj±tkiem od powy¿szej zasady bêdzie osobiste wykonanie zamówienia przez osobê fizyczn±, w tym równie¿ przedsiêbiorcê prowadz±cego indywidualn± dzia³alno¶æ gospodarcz± lub przez osoby pe³ni±ce samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, stosownie do art. 12 i nastêpnych ustawy Prawo budowlane, w przypadku których nie bêdzie mia³ zastosowania wymóg okre¶lony w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp.
3.18.Zatrudnienie, o którym mowa w powy¿ej powinno trwaæ przez ca³y okres realizacji zamówienia.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45112730-1 - Roboty w zakresie kszta³towania dróg i autostrad

45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzêdnych

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy dokona oceny ofert, które nie zosta³y odrzucone, na podstawie nastêpuj±cych kryteriów oceny ofert:
Cena (C) 100 % -100 punktów
1 % odpowiada 1 pkt maksymalna liczba punktów w kryterium – 100 pkt.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu, na podstawie art. 108 ust.1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp i spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu okre¶lone w art. 112 pkt 2 ustawy Pzp dotycz±ce:
6.1.1. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym-
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
6.1.2. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów-
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
6.1.3. zdolno¶ci ekonomicznej lub finansowej-
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
6.1.4. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) Warunek ten zostanie spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, i¿ nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, w tym okresie, wykona³ nale¿ycie:
co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie lub przebudowie lub rozbudowie lub remoncie ulicy lub drogi lub placu lub chodnika lub ¶cie¿ki o nawierzchni z kostki betonowej o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 100 000,00 z³ brutto
Za drogê lub ulicê Zamawiaj±cy uzna drogê lub ulicê w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2020 r. , poz. 470 z pó¼n. zm.).
Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e przez jedn± robotê rozumie jedn± wykonan± robotê budowlan± w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia.

b) Warunek w rozumieniu Zamawiaj±cego spe³ni Wykonawca, który dysponuje osobami skierowanymi do realizacji zamówienia, spe³niaj±cymi minimalne warunki w zakresie do¶wiadczenia i kwalifikacji zawodowych jak poni¿ej:
minimum 1 osob± do kierowania robotami budowlanymi o specjalno¶ci drogowej lub równowa¿ne, który ma do¶wiadczenie zawodowe minimum 2 lata pracy na stanowisku kierownika budowy.
UWAGA:
Uprawnienia, o których mowa powy¿ej, powinny byæ zgodne z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z pó¼n. zm.) oraz Rozporz±dzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. 2019 poz. 831). Dopuszcza siê wa¿ne, odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza siê równowa¿ne kwalifikacje zdobyte w innych pañstwach, na zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. 2020r. poz. 220 z pó¼n. zm.).
Wszystkie wymienione powy¿ej osoby winny posiadaæ bieg³a znajomo¶æ jêzyka polskiego. Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê tego wymogu wy³±cznie w przypadku, gdy Wykonawca na w³asny koszt zapewni t³umacza jêzyka polskiego, który zapewni sta³e i bieg³e t³umaczenie w kontaktach pomiêdzy Zamawiaj±cym a personelem Wykonawcy, a tak¿e zapewni t³umaczenie na bie¿±co wszystkich dokumentów zwi±zanych z realizacj± przedmiotowego zamówienia, stworzonych zarówno przez Wykonawcê, jak i dostarczonych przez Zamawiaj±cego. Wykonawca zatrudniaj±cy t³umacza winien wzi±æ pod uwagê, i¿ z uwagi na z³o¿ony zakres przedmiotu zamówienia, t³umacz ten winien byæ bieg³y w bezb³êdnym i jednoznacznym t³umaczeniu zagadnieñ technicznych, ekonomicznych i prawnych.
6.2. Zamawiaj±cy mo¿e zgodnie z art. 116 ust. 2 ustawy Pzp, oceniaj±c zdolno¶æ techniczn± lub zawodow±, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
6.3. Ocena spe³niania przez Wykonawców warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w pkt 6.1 SWZ, zostanie dokonana w oparciu o podmiotowe ¶rodki dowodowe. Z tre¶ci dokumentów musi jednoznacznie wynikaæ, ¿e stawiane warunki Wykonawca spe³ni³.
6.4. Oferta Wykonawcy, który nie wyka¿e, i¿ spe³nia wszystkie warunki okre¶lone w pkt 6.1 SWZ zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
6.5. Zgodnie z art. 110 ust 1 ustawy Pzp Zamawiaj±cy mo¿e wykluczyæ Wykonawcê na ka¿dym etapie postêpowania o udzielenie zamówienia.
6.6. Do przeliczenia wszystkich warto¶ci finansowych, a wystêpuj±cych w innych walutach ni¿ PLN Wykonawca zastosuje ¶redni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowany w dniu ukazania siê og³oszenia o niniejszym zamówieniu na stronie internetowej Zamawiaj±cego. ¦rednie kursy walut dostêpne s± na stronie internetowej Narodowego Banku Polskiego pod nastêpuj±cym adresem: http://www.nbp.pl/.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
8.5. Zamawiaj±cy nie wzywa do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne, o ile Wykonawca wskaza³ w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych ¶rodków.
Wykonawca maj±cy siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej sk³ada dokumenty zgodnie z przepisami rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub
o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy.
Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 8.4.3.SWZ - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których powy¿ej, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych
do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem,
organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
Dokumenty, o których mowa powy¿ej powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesiêcy przed ich z³o¿eniem.
Podmiotowe ¶rodki dowodowe, przedmiotowe ¶rodki dowodowe oraz inne dokumenty lub o¶wiadczenia, sporz±dzone w jêzyku obcym przekazuje siê wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 8.4. Podmiotowe ¶rodki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmuj±:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych, w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, przedmiotu, dat i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (wzór stanowi Za³±cznik Nr 6 do SWZ);
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór stanowi Za³±cznik Nr 7 do SWZ);

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 5 do SWZ.
Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu
o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
10.9. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
10.10. W przypadku, o którym mowa w pkt. 10.9, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy.
Wykonawca maj±cy siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej sk³ada dokumenty zgodnie z przepisami rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy.
9.2. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 8.4.3. - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.
Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których powy¿ej, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
Dokumenty, o których mowa powy¿ej powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesiêcy przed ich z³o¿eniem.
Podmiotowe ¶rodki dowodowe, przedmiotowe ¶rodki dowodowe oraz inne dokumenty lub o¶wiadczenia, sporz±dzone w jêzyku obcym przekazuje siê wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1.Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawców wniesienia wadium w wysoko¶æ 3.000,00 z³.2.Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 3.Wadium mo¿e byæ wniesione w formach okre¶lonych w art. 97 ust.7 ustawy Pzp tj.:1)pieni±dzu;
2)gwarancjach bankowych; 3)gwarancjach ubezpieczeniowych; 4)porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).4.Je¿eli wadium jest wnoszone w innej formie ni¿ w pieni±dzu Wykonawca przekazuje Zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym Gwaranta lub porêczyciela, zaszyfrowane wraz z plikami stanowi±cymi ofertê.5.Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy zamawiaj±cego nr : 62 1240 5891 1111 0000 5748 9764 z dopiskiem „Wadium – Budowa przej¶æ dla pieszych i przebudowa infrastruktury drogowej w obszarze ich oddzia³ywania w msc. P³ociczno-Tartak”
(a potwierdzenie wp³aty nale¿y za³±czyæ do oferty). Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania na rachunku Zamawiaj±cego. 6.Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym. 7.Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia wyst±pienia jednej z okoliczno¶ci:
1)up³ywu terminu zwi±zania ofert±; 2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 3)uniewa¿nienia postêpowania o udzielenie zamówienia, z wyj±tkiem sytuacji gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
8.Zamawiaj±cy, niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od z³o¿enia wniosku zwraca wadium wykonawcy:
1) który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert;
2) którego oferta zosta³a odrzucona;
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza;
4) po uniewa¿nieniu postêpowania, w przypadku, gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
9.Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w pieni±dzu wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizje bankowe za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê.
10.Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w innej formie ni¿ pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium.
11.Z³o¿enia wniosku o zwrot wadium powoduje rozwi±zanie stosunku prawnego z Wykonawc± wraz z utrata przez niego prawa do korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej.
12.Zamawiaj±cy zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie niepieniê¿nej, wyst±pi odpowiednio do gwaranta lub porêczyciela z ¿±daniem zap³aty wadium, je¿eli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ podmiotowych ¶rodków dowodowych lub przedmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy Pzp, o¶wiadczenia o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej;
2) Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana:
a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie,
b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

10.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu
o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
10.2. Przepisy dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
10.3. Je¿eli zosta³a wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.
10.4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy.
10.5. Dokument potwierdzaj±cy ustanowienie pe³nomocnika powinien zawieraæ:
1) wskazanie postêpowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
2) Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia,
3) ustanowionego pe³nomocnika oraz
4) zakres jego umocowania.
10.6. Pe³nomocnictwo, sporz±dza siê w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Je¿eli Pe³nomocnictwo, zosta³o sporz±dzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym - mocodawcy, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
10.7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ¿aden z nich nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z powodu niespe³nienia warunków, o których mowa art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp.
10.8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w pkt. 6, Zamawiaj±cy bêdzie ocenia³ ³±cznie.
10.9. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z Wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
10.10. W przypadku, o którym mowa w pkt. 10.9, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy.
10.11. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
10.12. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie z Pe³nomocnikiem.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1.Istotne postanowienia umowy zawarte zosta³y w Za³±czniku nr 4 do SWZ.
2.Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej Umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym w Projekcie umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 4 do SWZ. oraz wskazanymi poni¿ej:
1)zmiana wynagrodzenia umownego:
2)zmiana numeru rachunku bankowego Wykonawcy;
3)zmiana terminu realizacji Umowy w przypadku:
4)zmiana korzystna z punktu widzenia realizacji przedmiotu Umowy, w szczególno¶ci przyspieszaj±ca realizacjê, obni¿aj±ca koszt ponoszony przez Zamawiaj±cego na wykonanie, utrzymanie lub u¿ytkowanie przedmiotu umowy b±d¼ zwiêkszaj±ca u¿yteczno¶æ przedmiotu Umowy;
5)formy zabezpieczenia nale¿ytego wykonania Umowy, zgodnie z art. 451 ust. 1 ustawy Pzp;
6)oznaczenia danych dotycz±cych Zamawiaj±cego i/lub Wykonawcy;
7)zmiana przedmiotu Umowy, w szczególno¶ci zmiana sposobu wykonania przedmiotu Umowy, z zakresu robót, lokalizacji robót w sytuacji:
8)zmiany przedmiotu Umowy poprzez zmianê zakresu robót budowlanych przewidzianych w dokumentacji w przypadku:
9)zmiany technologii wykonania robót lub materia³ów przewidzianych w dokumentacji budowy, je¿eli w wyniku rozwoju technicznego lub technologicznego mo¿liwe jest wykonanie robót przy zastosowaniu innej technologii lub materia³ów które:
10)dopuszczalna jest zmiana technologii wykonania robót lub materia³ów przewidzianych w dokumentacji w przypadku niedostêpno¶ci odpowiednich surowców lub materia³ów na rynku budowlanym albo zaniechania produkcji materia³ów przewidzianych w dokumentacji, co utrudnia mo¿liwo¶æ wykonania przedmiotu Umowy, tj. w szczególno¶ci powoduje opó¼nienie w postêpie robót, a Wykonawca, pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci, nie móg³ temu zapobiec;
11)je¿eli powstanie konieczno¶æ zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji czy specyfikacjach technicznych w szczególno¶ci:
12)strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ zmiany:
a) zakresu czê¶ci przedmiotu Umowy powierzonej Podwykonawcom;
b) podwykonawcy w trakcie realizacji przedmiotu Umowy;
c) w przypadku, gdy Wykonawca w ofercie przewidzia³ korzystanie z podwykonawców, przewiduje siê mo¿liw± zmianê Umowy dotycz±c± samodzielnego wykonania przedmiotu Umowy lub zwiêkszenia b±d¼ zmniejszenia liczby podwykonawców;
d) je¿eli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca jest obowi±zany wykazaæ Zamawiaj±cemu, ¿e proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia;
13)zmiany kierownika/kierowników robót bêd±cych przedmiotem Umowy, przy czym osoby zastêpuj±ce musz± spe³niaæ warunki okre¶lone w SWZ, które to zaakceptowane przez Zamawiaj±cego zmiany winny byæ potwierdzone pisemnie i nie wymagaj± aneksu do niniejszej Umowy.
3.Podstaw± wprowadzenia zmian postanowieñ Umowy jest pisemny wniosek strony lub projekt aneksu wraz z uzasadnieniem. Wniosek lub uzasadnienie do aneksu musi zawieraæ w szczególno¶ci:
1)opis wnioskowanej zmiany Umowy,
2)cel zmiany wraz z uzasadnieniem,
3)wskazanie konkretnych zapisów Umowy lub ustawy Pzp. pozwalaj±cych na wprowadzenie zmiany Umowy.
4.Zmiana Umowy wymaga dla swej wa¿no¶ci, pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej.
5.Powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian Umowy, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê, i które nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia zgody.
UWAGA : ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ znaków, wymienione s± g³ówne elementy zmian umowy, szczegó³owy zakres zmian jest opisany w projekcie umowy stanowi±cy za³±cznik nr 4 do SWZ oraz w SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-10-21 08:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty” dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na mini Portalu

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-21 09:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-11-19

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Ci±g dalszy OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
3.19.Wymagania w zakresie sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, uprawnieñ Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez wykonawcê wymagañ, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, oraz sankcje z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ, szczegó³owo okre¶lone zosta³y w Projekcie umowy stanowi±cym Za³±cznik nr 4 do niniejszej SWZ.
3.20.Zamawiaj±cy uzyska³ dofinansowanie ze ¶rodków Rz±dowego Funduszu Rozwoju Dróg na zadanie inwestycyjne maj±ce na celu poprawê bezpieczeñstwa ruchu pieszych w obszarze oddzia³ywania przej¶æ dla pieszych pn. ”Budowa przej¶æ dla pieszych i przebudowa infrastruktury drogowej w obszarze ich oddzia³ywania w msc. P³ociczno-Tartak”.
3.21.Zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp w przypadku zamówieñ przeznaczonych do u¿ytku osób fizycznych, w tym pracowników zamawiaj±cego, opis przedmiotu zamówienia sporz±dza siê z uwzglêdnieniem wymagañ w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników. W niniejszym zamówieniu nale¿y wykonywaæ roboty w taki sposób aby osoby niepe³nosprawne nie mia³y przeszkód architektonicznych podczas korzystania z obiektów.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.