eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sulechów › Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych



Ogłoszenie z dnia 2021-09-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Świadczenie usług w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Sulechowie

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000310396

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Zwycięstwa, 1

1.4.2.) Miejscowość: Sulechów

1.4.3.) Kod pocztowy: 66-100

1.4.4.) Województwo: lubuskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.4.7.) Numer telefonu: 68 416 1303

1.4.8.) Numer faksu: 683852219

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: spzoz@spzozsulechow.med.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://spzozsulechow.med.pl/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00198033

2.2.) Data ogłoszenia: 2021-09-30

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu,

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2021/BZP 00181166/02

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 02

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia, zgodnie z formularzem cenowym – załącznik nr 1a, jest świadczenie usług obejmujących odbiór odpadów medycznych z terenu SP ZOZ w Sulechowie, ich transport wraz z unieszkodliwieniem zgodnie z ustawą z dnia 14.12.2012 o odpadach, przez okres 24 miesięcy, w tym: odpady medyczne ( o kodach 18 01 02*, 18 01 03*, 18 01 04*, 18 01 06*, 18 01 08*, 18 01 09*) w ilości ok. 68,484 Mg
Podane wyżej wielkości są wielkościami szacunkowymi w skali roku. Mogą one ulec zmianie w czasie obowiązywania umowy.
2. Odbiór odpadów z placówki Zamawiającego będzie dokonywany specjalistycznym środkiem transportu Wykonawcy, na koszt Wykonawcy. Środki transportu Wykonawcy powinny być wyposażone w hydrauliczne podnośniki (hydroklapę) celem sprawnego załadunku odpadów medycznych. Odbiorca zobowiązany jest posiadać przynajmniej 2 samochody do odbioru odpadów. Wykonawca przedstawi stosowne ważne zaświadczenie z Urzędu Dozoru Technicznego dotyczące aktualnych badań podestu ruchomego (hydroklapy).
3. Odbiór odpadów odbywać się będzie min. 3 razy w tygodniu, a także na zgłoszenie telefoniczne w dni wolne od pracy.
4. Wykonawca co 14 dni wymienia wszystkie kontenery na inne umyte i zdezynfekowane.
5. Wykonawca zapewni zamawiającemu na wymianę trzy kontenery na odpady medyczne
o pojemności nie mniejszej jak 660 litrów i 7 o pojemności nie mniejszej jak 240 litrów.
6. Wykonawca zobowiązany będzie dbać o stan sanitarny, techniczny i estetyczny pojemników. Wykonawca będzie wykonywał zabiegi mycia i dezynfekcji we własnym zakresie przy użyciu własnych środków dezynfekcyjnych. Wykonawca będzie zobowiązany do wymiany pojemnika w przypadku uszkodzenia lub podstawienia dodatkowego pojemnika w przypadku takiej konieczności. Użytkowanie pojemników przez okres trwania umowy nie będzie obciążone żadnymi kosztami dodatkowymi.
7. Ważenie odpadów odbywać się będzie każdorazowo na wadze umiejscowionej
w samochodzie Wykonawcy. Do oferty należy dołączyć dokument poświadczający legalizację wagi.
8. O wykonanie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy posiadają decyzję na transport odpadów medycznych.
9. W związku z obowiązkiem spalania odpadów medycznych o właściwościach zakaźnych na obszarze województwa, na terenie którego zostały wytworzone lub w miejscu położonym najbliżej miejsca ich wytworzenia Wykonawca zobowiązany jest do wskazania miejsca unieszkodliwiania odpadów. Wskazanie miejsca unieszkodliwiania odpadów musi być poświadczone dokumentami potwierdzającymi, że Wykonawca posiada umowę ze spalarnią z obszaru województwa lubuskiego oraz drugą z obszaru województwa lubuskiego lub sąsiedniego – jako spalarnię alternatywną.
10. Po ogłoszeniu informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, wykonawca zobowiązany jest przedłożyć ważną umowę ze spalarniami.
11. Usługę odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi na terenie Rzeczpospolitej Polskiej przepisami prawa:
• ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r., poz. 779 i 784);
• ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r., poz. 1219 z późn. zm.);
• rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020 r., poz. 10);
• rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. z 2017 r., poz. 1975);
• rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 r. w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. 2016, poz. 1819 z późn. zm.);
• rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie rodzajów odpadów medycznych i odpadów weterynaryjnych, których odzysk jest dopuszczalny (Dz. U. 2015, poz. 1116);
• ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 756);
• rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r., poz. 819);
• rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 r. w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz. U. z 2014r., poz. 107).
1.2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa formularz cenowy załącznik nr 1a.
12. Zamawiający wymaga, a Wykonawca zobowiązuje się przy realizacji przedmiotowego zamówienia zatrudniać pracowników wyłącznie w oparciu o umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: zakresie odbioru i transportu odpadów objętych umową.
13. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy, podwykonawcy, a także dalszego podwykonawcy odnośnie spełniania przez nich wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt. 12 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, w tym: żądania kopii tych dokumentów,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
14. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
15. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt. 12 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 9 projektu umowy. Strony uznają, że niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności i stanowić będzie podstawę do naliczenia kary umownej.
16. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
17. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i/lub częściowych.
18. Powody niedokonania podziału zamówienia na części:
1) Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia dokonanie podziału zamówienia na części byłoby nieracjonalne. Skutkowałoby wzrostem cen jednostkowych za poszczególne rodzaje usług z uwagi na zwiększenie kosztów po stronie wykonawców. Brak podziału przedmiotowego zamówienia na części nie ogranicza konkurencyjności.
2) Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE ).
3) Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
4) Celem wprowadzenia obowiązku podziału zamówień na części jest zwiększenie udziału sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w rynku zamówień publicznych. Brak podziału zamówienia na części nie skutkuje brakiem możliwości złożenia oferty w niniejszym postępowaniu przez małych i średnich przedsiębiorców. Całość niniejszego zamówienia jest dostosowana do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw - podział na części nie służył temu, by wielkość poszczególnych zamówień lepiej odpowiadała możliwościom tego rodzaju przedsiębiorców.
Brak konieczności dzielenia niniejszego zamówienia na części jest z przyczyn wyżej wymienionych uzasadniony

Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia, zgodnie z formularzem cenowym – załącznik nr 1a, jest świadczenie usług obejmujących odbiór odpadów medycznych z terenu SP ZOZ w Sulechowie, ich transport wraz z unieszkodliwieniem zgodnie z ustawą z dnia 14.12.2012 o odpadach, przez okres 24 miesięcy, w tym: odpady medyczne ( o kodach 18 01 02*, 18 01 03*, 18 01 04*, 18 01 06*, 18 01 08*, 18 01 09*) w ilości ok. 68,484 Mg
Podane wyżej wielkości są wielkościami szacunkowymi w skali dwóch lat (24 miesiące). Mogą one ulec zmianie w czasie obowiązywania umowy.
2. Odbiór odpadów z placówki Zamawiającego będzie dokonywany specjalistycznym środkiem transportu Wykonawcy, na koszt Wykonawcy. Odbiorca zobowiązany jest posiadać przynajmniej 2 samochody do odbioru odpadów.
3. Odbiór odpadów odbywać się będzie 3 razy w tygodniu.
4. Wykonawca co 14 dni wymienia wszystkie kontenery na inne umyte i zdezynfekowane.
5. Wykonawca zapewni zamawiającemu na wymianę trzy kontenery na odpady medyczne
o pojemności nie mniejszej jak 660 litrów i 7 o pojemności nie mniejszej jak 240 litrów.
6. Wykonawca zobowiązany będzie dbać o stan sanitarny, techniczny i estetyczny pojemników. Wykonawca będzie wykonywał zabiegi mycia i dezynfekcji we własnym zakresie przy użyciu własnych środków dezynfekcyjnych. Wykonawca będzie zobowiązany do wymiany pojemnika w przypadku uszkodzenia lub podstawienia dodatkowego pojemnika w przypadku takiej konieczności. Użytkowanie pojemników przez okres trwania umowy nie będzie obciążone żadnymi kosztami dodatkowymi.
7. Ważenie odpadów odbywać się będzie każdorazowo na wadze umiejscowionej
w samochodzie Wykonawcy. Do oferty należy dołączyć dokument poświadczający legalizację wagi.
8. O wykonanie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy posiadają decyzję na transport odpadów medycznych.
9. W związku z obowiązkiem spalania odpadów medycznych o właściwościach zakaźnych na obszarze województwa, na terenie którego zostały wytworzone lub w miejscu położonym najbliżej miejsca ich wytworzenia Wykonawca zobowiązany jest do wskazania miejsca unieszkodliwiania odpadów. Wskazanie miejsca unieszkodliwiania odpadów musi być poświadczone dokumentami potwierdzającymi, że Wykonawca posiada umowę ze spalarnią z obszaru województwa lubuskiego oraz drugą z obszaru województwa lubuskiego lub sąsiedniego – jako spalarnię alternatywną.
10. Po ogłoszeniu informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, wykonawca zobowiązany jest przedłożyć ważną umowę ze spalarniami.
11. Usługę odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi na terenie Rzeczpospolitej Polskiej przepisami prawa:
• ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r., poz. 779 i 784);
• ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r., poz. 1219 z późn. zm.);
• rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020 r., poz. 10);
• rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017 r. r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. z 2017 r., poz. 1975);
• rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 r. w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. 2016, poz. 1819 z późn. zm.);
• rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie rodzajów odpadów medycznych i odpadów weterynaryjnych, których odzysk jest dopuszczalny (Dz. U. 2015, poz. 1116);
• ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 756);
• rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r., poz. 819);
• rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 r. w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz. U. z 2014r., poz. 107).
1.2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa formularz cenowy załącznik nr 1a.
12. Zamawiający wymaga, a Wykonawca zobowiązuje się przy realizacji przedmiotowego zamówienia zatrudniać pracowników wyłącznie w oparciu o umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: zakresie odbioru i transportu odpadów objętych umową.
13. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy, podwykonawcy, a także dalszego podwykonawcy odnośnie spełniania przez nich wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt. 12 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, w tym: żądania kopii tych dokumentów,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
14. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
15. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt. 12 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 9 projektu umowy. Strony uznają, że niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności i stanowić będzie podstawę do naliczenia kary umownej.
16. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
17. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i/lub częściowych.
18. Powody niedokonania podziału zamówienia na części:
1) Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia dokonanie podziału zamówienia na części byłoby nieracjonalne. Skutkowałoby wzrostem cen jednostkowych za poszczególne rodzaje usług z uwagi na zwiększenie kosztów po stronie wykonawców. Brak podziału przedmiotowego zamówienia na części nie ogranicza konkurencyjności.
2) Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE ).
3) Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
4) Celem wprowadzenia obowiązku podziału zamówień na części jest zwiększenie udziału sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w rynku zamówień publicznych. Brak podziału zamówienia na części nie skutkuje brakiem możliwości złożenia oferty w niniejszym postępowaniu przez małych i średnich przedsiębiorców. Całość niniejszego zamówienia jest dostosowana do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw - podział na części nie służył temu, by wielkość poszczególnych zamówień lepiej odpowiadała możliwościom tego rodzaju przedsiębiorców.
Brak konieczności dzielenia niniejszego zamówienia na części jest z przyczyn wyżej wymienionych uzasadniony

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
Opis spełnienia warunku:
1) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki określone w pkt. 1.2 zamówienia dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeśli wykaże, że posiada aktualne i ważne zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie gospodarki odpadami dotyczące zbierania (dotyczy podmiotów które są zobowiązane do posiadania odpowiedniego zezwolenia) i transportu odpadów medycznymi zgodnie wymogami ustawy z dnia 14.12.2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2021 r., poz. 779 i 784); na wszystkie kody odpadów stanowiących przedmiot zamówienia.

Po zmianie:
1) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki określone w pkt. 1.2 zamówienia dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeśli wykaże, że posiada aktualne i ważne zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie gospodarki odpadami dotyczące zbierania (dotyczy podmiotów które są zobowiązane do posiadania odpowiedniego zezwolenia) i w zakresie transportu dokument potwierdzający dokonanie wpisu do odpowiedniego rejestru i nadania numeru rejestrowego BDO, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
3. Wykaz podmiotowych środków dowodowych, składanych na wezwanie zamawiającego, w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
a) decyzję zezwalająca na zbieranie odpadów medycznych stanowiących przedmiot zamówienia (wg kodów), wydaną przez właściwy organ zgodnie wymogami ustawy z dnia 14.12.2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2021 r., poz. 779 i 784) dotyczy podmiotów, które ze względów bezpieczeństwa lub w celu zapewnienia ciągłości odbioru zakaźnych odpadów medycznych są zobowiązane do posiadania stosownego zezwolenia
b) decyzję zezwalająca na transport odpadów medycznych stanowiących przedmiot zamówienia (wg kodów), wydaną przez właściwy organ zgodnie wymogami ustawy z dnia 14.12.2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2021 r., poz. 779 i 784.)
c) aktualne zezwolenie/decyzję na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami dotyczące unieszkodliwiania odpadów przy zachowaniu warunków określonych w art. 20 ustawy o odpadach z dnia 14.12.2012 r (Dz. U. z 2021 r., poz. 779 i 784) w przypadku, jeżeli unieszkodliwienia odpadów dokonuje podmiot trzeci w stosunku do Wykonawcy na zasadach określonych ustawy PZP należy przedłożyć ważną decyzję zezwalającą na unieszkodliwianie odpadów wydaną dla tego podmiotu oraz umowę zawartą pomiędzy Wykonawcą a podmiotem unieszkodliwiającym odpady - w celu wykazania spełnienia warunku unieszkodliwiania odpadów medycznych zgodnie z wymogami ustawy o odpadach, a w szczególności zachowania zasady bliskości uregulowanej w art. 20 ustawy o odpadach.

Po zmianie:
3. Wykaz podmiotowych środków dowodowych, składanych na wezwanie zamawiającego, w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
a) decyzję zezwalająca na zbieranie odpadów medycznych stanowiących przedmiot zamówienia (wg kodów), wydaną przez właściwy organ zgodnie wymogami ustawy z dnia 14.12.2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2021 r., poz. 779 i 784) dotyczy podmiotów, które ze względów bezpieczeństwa lub w celu zapewnienia ciągłości odbioru zakaźnych odpadów medycznych są zobowiązane do posiadania stosownego zezwolenia
b) b) dokument potwierdzający dokonanie wpisu do odpowiedniego rejestru i nadania numeru rejestrowego BDO, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach,
c) aktualne zezwolenie/decyzję na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami dotyczące unieszkodliwiania odpadów przy zachowaniu warunków określonych w art. 20 ustawy o odpadach z dnia 14.12.2012 r (Dz. U. z 2021 r., poz. 779 i 784) w przypadku, jeżeli unieszkodliwienia odpadów dokonuje podmiot trzeci w stosunku do Wykonawcy na zasadach określonych ustawy PZP należy przedłożyć ważną decyzję zezwalającą na unieszkodliwianie odpadów wydaną dla tego podmiotu oraz umowę zawartą pomiędzy Wykonawcą a podmiotem unieszkodliwiającym odpady - w celu wykazania spełnienia warunku unieszkodliwiania odpadów medycznych zgodnie z wymogami ustawy o odpadach, a w szczególności zachowania zasady bliskości uregulowanej w art. 20 ustawy o odpadach.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.11. Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów

Przed zmianą:
1) Wypełniony Formularz cenowy – załącznik nr 1a
2) Oświadczenie, o którym mowa z art. 125 ust. 1 ustawy PZP, o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert – załącznik nr 2 do SWZ;
3) W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia oświadczenia, o których mowa w pkt VI, ppkt 10.2. i 10.4. SWZ;
4) W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby:
a) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt X ppkt 2.3. SWZ,
b) oświadczenie, o którym mowa w pkt X ppkt 2.5. SWZ;
5) Pełnomocnictwo do podpisania oferty - jeżeli dotyczy;
6) oświadczenie, że środki transportu, którymi będą wykonywane usługi są zgodne
z przepisami ADR
7) dokument poświadczający legalizację wagi
8) stosowne ważne zaświadczenie z Urzędu Dozoru Technicznego dotyczące aktualnych badań podestu ruchomego – hydroklapy

Po zmianie:
1) Wypełniony Formularz cenowy – załącznik nr 1a
2) Oświadczenie, o którym mowa z art. 125 ust. 1 ustawy PZP, o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert – załącznik nr 2 do SWZ;
3) W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia oświadczenia, o których mowa w pkt VI, ppkt 10.2. i 10.4. SWZ;
4) W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby:
a) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt X ppkt 2.3. SWZ,
b) oświadczenie, o którym mowa w pkt X ppkt 2.5. SWZ;
5) Pełnomocnictwo do podpisania oferty - jeżeli dotyczy.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2021-10-05 09:30

Po zmianie:
2021-10-07 09:30

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2021-10-05 10:30

Po zmianie:
2021-10-07 10:30

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2021-11-03

Po zmianie:
2021-11-05

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.