Ogłoszenie z dnia 2022-05-30
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00141535/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-04-29
- 2022/BZP 00156068/01 - Modyfikacja z dnia 2022-05-12
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa budynku biurowo-mieszkalnego, stanowiącego siedzibę NW w Jędrzejowie – roboty budowlane i instalacyjne wraz z zagospodarowaniem terenu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żelazna 59a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-848
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: krakow@wody.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wody.gov.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://przetargi.wody.gov.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa budynku biurowo-mieszkalnego, stanowiącego siedzibę NW w Jędrzejowie – roboty budowlane i instalacyjne wraz z zagospodarowaniem terenu2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cc8d0684-c7a8-11ec-b879-9a86e5ac3946
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00185365
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00068742/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.74 Roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego: "Przebudowa budynku biurowo-mieszkalnego, stanowiącego siedzibę NW w Jędrzejowie – roboty budowlane i instalacyjne wraz z zagospodarowaniem terenu"
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00141535/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: KR.ROZ.2810.48.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa budynku biurowo-mieszkalnego, stanowiącego siedzibę NW w Jędrzejowie – roboty budowlane i instalacyjne wraz z zagospodarowaniem terenu”.
2. Opis prac
Zakres planowanych robót budowlanych do realizacji w ramach zadania inwestycyjnego obejmuje m. in.:
a) prace wstępne, zabezpieczające i przygotowawcze
b) przebudowę wejść głównych i schodów zewnętrznych – 2 szt., montaż platform pionowych dla osób niepełnosprawnych – 2 szt.;
c) wykucie otworu wraz z montażem wyłazu strychowego ze schodami nożycowymi;
d) zagospodarowanie terenu polegające na:
budowie sześciu miejsc parkingowych dla samochodów osobowych,
budowie utwardzenia z betonowej kostki brukowej dla obsługi projektowanych miejsc parkingowych,
budowie chodnika umożliwiającego komunikację pieszych pomiędzy projektowanymi utwardzeniami, a istniejącym chodnikiem i budynkiem biurowo-mieszkalnym, stanowiącym siedzibę NW w Jędrzejowie,
budowie chodnika w rejonie wejścia głównego do istniejącego budynku biurowo-mieszkalnego,
wymiana nawierzchni istniejącej rampy zjazdowej do pomieszczeń gospodarczych zlokalizowanych w budynku biurowo-mieszkalnym, stanowiącym siedzibę NW w Jędrzejowie,
przebudowie ogrodzenia, montażu bramy przesuwnej,
wycince drzew i krzewów;
e) wymianę instalacji elektrycznej z wyniesieniem układu pomiarowego na zewnątrz budynku oraz wykonanie m. in.:
przyłącza elektrycznego (złącze pomiarowe, rozliczeniowy pomiar energii elektrycznej, wewnętrzne linie zasilające, instalacje elektryczne oświetlenia ogólnego, awaryjnego
i ewakuacyjnego, instalacje gniazd wtyczkowych ogólnych, instalacje gniazd wtyczkowych dedykowanych);
instalacji zasilania, klimatyzacji, platform śrubowych;
instalacji zasilenia napędu bramy wjazdowej (sieć strukturalna LAN, instalacja SSWiA, środki dodatkowej ochrony, połączenia wyrównawcze, ochrona przepięciowa).
f) instalację sanitarną wewnętrzną obejmującą instalację wody zimnej, instalację wody ciepłej, instalację cyrkulacji wody ciepłej;
g) budowę przyłącza wodociągowego wraz hydrantem nadziemnym;
h) zewnętrzną (od budynku objętego opracowaniem do skrzynki gazowej w linii ogrodzenia)
i wewnętrzną instalację gazową, w tym m. in.: wymianę pieca olejowego na gazowy;
i) wymianę istniejących barierek na balkonach na wyższe (110cm), spełniające stosowne wymagania i przepisy w tym zakresie;
j) montaż zewnętrznych rolet okiennych, antywłamaniowych (obsługiwanych automatycznie) na parterze budynku oraz montaż krat okiennych, antywłamaniowych na parterze oraz w piwnicach budynku na oknach o wymiarach 55x55cm;
k) docieplenie budynku oraz izolacja przeciwwilgociowa ścian fundamentowych;
l) montaż nowych ścianek działowych z G-K;
m) wymianę stolarki okiennej w całym budynku oraz wymiana ślusarki drzwiowej wewnętrznej;
n) powiększenie kotłowni – likwidacja pomieszczenia składu oleju poprzez rozbiórkę ścianki działowej i demontaż drzwi;
o) wymianę instalacji c.o. (wymiana kaloryferów – zgodnie z obowiązującymi warunkami instalacji gazowej) oraz wymianę instalacji CWU;
p) montaż klimatyzacji w pomieszczeniach biurowych;
q) remont łazienki dla personelu (szt.2) i łazienki dla osób niepełnosprawnych – łazienka dla osób niepełnosprawnych zostanie wygospodarowana z części pomieszczenia socjalnego;
r) remont pomieszczeń biurowych, pomieszczenia socjalnego, komunikacji, klatek schodowych na parterze, wiatrołapów, pokoju socjalnego (wymiana okładzin podłogowych, malowanie ścian i sufitów) oraz remont pomieszczeń na piętrze (wymiana okładzin podłogowych, malowanie ścian i sufitów), malowanie ścian i sufitów pomieszczenia poddasza nieużytkowego;
s) pozostałe roboty budowlane i wykończeniowe.
3. Szczegółowy zakres zamówienia oraz standardy i wymogi jego realizacji określa dokumentacja postępowania, w tym w szczególności stanowiący załącznik nr 1 do SWZ projekt umowy oraz załącznik nr 2 – opis przedmiotu zamówienia
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45262210-6 - Fundamentowanie
45262300-4 - Betonowanie
45321000-3 - Izolacja cieplna
45324000-4 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnił podstępwoanie na podstawie podstawie 255 pkt 3) Pzp .Uzasadnienie faktyczne
Zamawiający, poprzez zawarcie w cz. 4.20 Specyfikacji Warunków Zamawiają informacji o budżecie postępowania, zrealizował obowiązek, o którym mowa w art. 222 ust. 4 Pzp , tzn. podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia. Kwota ta wynosi 1 254 800,76 zł brutto. W postępowaniu została złożona jedna oferta. Cena złożonej przez Wykonawcę Firma Remontowo-Budowlana SGBUD Seweryn Grabka, ul. Piekoszowska 283C, 25-645 Kielce oferty wyniosła 1 489 996,17 zł brutto. Zaoferowana cena przewyższa kwotę, jaka Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia, a Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia zadeklarowanej kwoty do poziomu złożonej oferty, co stanowi przesłankę do unieważnienia postępowania. Wobec faktu, iż w postępowaniu złożono tylko jedną ofertę, która przewyższa możliwości finansowe Zamawiającego, Zamawiający nie jest zobligowany do jej badania i oceny (KIO 391/18).
Uzasadnienie prawne
Zgodnie z art. 255 pkt 3 Pzp zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Celem takiego uregulowania jest ochrona zamawiającego przed roszczeniem o zawarcie umowy w przypadku braku środków finansowych na realizację zamówienia. Informacja o kwocie, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia podawana jest przez zamawiającego najpóźniej przed otwarciem ofert. Jest to przyrzeczenie dotyczące minimalnej sumy gwarantowanej. Poprzez złożenie oświadczenia w sprawie deklarowanego budżetu postepowania zamawiający zobowiązuje się przyjąć ofertę najkorzystniejszą, jeśli zaoferowana cena lub koszt nie przekroczy tej kwoty. Ustawodawca co prawda dopuścił możliwość zwiększenia kwoty pokrycia finansowego w związku z wyborem oferty, jednak decyzja o zwiększeniu tej kwoty jest oparta na uznaniu i możliwościach zamawiającego. Wyrażenie „może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty” należy interpretować jako uprawnienie zamawiającego i to do jego decyzji należy kwestia zwiększenia środków finansowych na dany cel. Zatem zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad zadeklarowaną kwotę, a Wykonawca nie posiada uprawnienia do wysuwania względem Zamawianego żądania zwiększenia budżetu postępowania lub wymagania od niego podjęcia działań mających na celu zwiększenie puli środków przeznaczonych na realizację zamówienia.
Mając na względzie racjonalność i efektywność działania instytucji zamawiającego wskazana przesłanka umożliwia unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej, w sytuacji gdy została złożona tylko jedna oferta, której cena przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i od początku wiadomo, że cena ta nie mieści się w ustalonym limicie, a zamawiający tego limitu nie zmienia.
Wobec powyższego uznać należy, iż unieważnienie postępowanie na podstawie art. 255 pkt 3) pzp jest uprawnione, a wskazana podstawa dokonania czynności została określona prawidłowo.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1489996,17 PLN
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Zakup i dostawa obiektywu do projektora będącego w posiadaniu Teatru Polskiego im. Arnolda Szyfmana w Warszawie
- Przedłużenie do 31.12.2027 r. subskrypcji na posiadane przez Zamawiającego oprogramowanie EDR (ang. Endpoint Detection and Response)
- Przegląd i naprawa systemu ASTKZ zbiornika Racibórz Dolny
- Dostawa oprogramowania komputerowego
- WYKONANIE ZEWNĘTRZNEJ HYDROIZOLACJI ŚCIAN FUNDAMENTOWYCH W RAMACH INWESTYCJI pn. PRZEBUDOWA BUDYNKU MAGAZYNOWO BIUROWEGO PRZY UL. KRUCZKOWSKIEGO 12C W WARSZAWIE BEZ ZMIANY FUNKCJI
- Kontrola jakości przesiewowych badań cytologicznych oraz mammograficznych w ramach zadania "Poprawa jakości realizowanych w Polsce badań przesiewowych".
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drenażu Zespołu Szkół w Malawie w gminie Krasne - Etap I
- Rozbudowa sieci wodociągowej oraz modernizacja stacji uzdatniania wody na terenie Gminy Sianów.
- Budowa budynku wielorodzinnego w gminie Iława
- REMONT POKRYCIA DACHOWEGO NA BUDYNKU PAWILONU "A" W ZAKŁADZIE KARNYM W JAŚLE
- Remont budynku mieszkalnego wielorodzinnego zlokalizowanego przy ul. Pełczyńskiej 114 i 114a we Wrocławiu, wraz z zagospodarowaniem terenu
- Modernizacja budynku remizy OSP w Rajgrodzie w ramach projektu pn. "Rozszerzenie i wzrost poziomu usług ratownictwa realizowanego przez OSP Rajgród"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.