Ogłoszenie z dnia 2025-04-08
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług w zakresie przycinania, usuwania drzew, krzewów i bylin oraz nasadzeń drzew, krzewów i bylin
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMUNALNY ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W KATOWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 241031620
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Michała Grażyńskiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-126
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kzgm.katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kzgm.katowice.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług w zakresie przycinania, usuwania drzew, krzewów i bylin oraz nasadzeń drzew, krzewów i bylin2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-19cd92e0-b33a-42da-b2d6-08fa74a94f43
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00181959
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041624/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.22 Świadczenie usług w zakresie przycinania, usuwania drzew i krzewów
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
W postępowaniu nr NZ.231.062.2024 (ogłoszenie nr 2024/BZP 00360745/01 z dnia 2024-06-11) zastrzeżono udzielenie zamówień, które polegać będą na powtórzeniu podobnych usług, tj. usług w zakresie przycinania, usuwania drzew, krzewów i bylin oraz nasadzeń drzew, krzewów i bylin.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: NZ.231.030.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie przycinania, usuwania drzew, krzewów i bylin oraz nasadzeń drzew, krzewów i bylin na terenie miasta Katowice, w obrębie Oddziałów Eksploatacji Budynków (OEB) zarządzanych przez Zamawiającego.
2. Usługi dotyczyć będą w szczególności:
1) cięć sanitarno-formujących oraz cięć technicznych drzew– tj. obcięcia gałęzi lub konarów oraz zabezpieczenia powstałych ran, a także dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu powstałych odpadów na miejsce prawem dopuszczone;
2) wycinki drzew – tj. ścięcia drzewa co najmniej 15 cm pod powierzchnią gruntu, zasypania powstałego wykopu ziemią do poziomu terenu, pocięcia pnia i konarów, dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu gałęzi i pni wyciętych drzew oraz odpadów, na miejsce prawem dopuszczone;
3) usuwania złomów i wywrotów - tj. usunięcia ich co najmniej 15 cm pod powierzchnią gruntu, zasypania powstałego wykopu ziemią do poziomu terenu, dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu gałęzi i pni oraz powstałych odpadów na miejsce prawem dopuszczone;
4) karczowania – tj. wykopania i usunięcia korzeni drzewa, zasypania powstałego wykopu ziemią do poziomu terenu, dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu karpy oraz powstałych odpadów na miejsce prawem dopuszczone;
5) frezowania - tj. mechaniczne usunięcie pozostałości korzeni i pnia, zasypania powstałego wykopu ziemią do poziomu terenu, dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu karpy oraz powstałych odpadów na miejsce prawem dopuszczone,
6) usuwaniu krzewów i bylin – tj. wykopania i usunięcia krzewów i bylin wraz z korzeniami, zasypania powstałego wykopu ziemią do poziomu terenu, zebrania gałęzi, dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu powstałych odpadów na miejsce prawem dopuszczone;
7) formowania i przycinania szpalerów z drzew i krzewów - tj. obcięcia gałęzi lub pędów, dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu powstałych odpadów na miejsce prawem dopuszczone;
8) nasadzeń drzew, krzewów i bylin, krzewów w formie żywopłotu – tj. dokonania zakupu sadzonek oraz ich transportu na miejsce prac (z wyłączeniem §3¹ ust.1 lit. b projektowanych postanowień umowy), przygotowania gruntu, wykonania nasadzeń oraz zabezpieczenia ich przed zniszczeniem;
9) pielęgnowania nasadzonych sadzonek - tj. doraźnego uzupełniania skradzionych i zdewastowanych palików, zabezpieczenia roślin, pielenia, usuwania odrośli w celu wyprowadzenia właściwej korony, podlewania sadzonek z częstotliwością dostosowaną do warunków atmosferycznych, w razie zaistnienia potrzeby ochrony przed chorobami i szkodnikami (opryski owadobójcze), nawożenia oraz wymiany obumarłego materiału roślinnego, przez okres 12 miesięcy od posadzenia sadzonek;
10) wydawania opinii dendrologicznych - tj. oceny stanu faktycznego zdrowia drzewa, zarówno poprzez zewnętrzne oględziny tj. metodą wizualną (VTA) jak i badanie wnętrza drzewa (badanie pnia przy użyciu tomografu akustycznego).
3. W Zleceniu stanowiącym załącznik nr 2 do projektowanych postanowień umowy, w odniesieniu do każdego drzewa oddzielnie, dla usług:
1) cięć sanitarno-formujących oraz cięć technicznych drzew (zdefiniowanych w Rozdz. I, pkt 2, ppkt 1)
2) wycinki drzew (zdefiniowanych w Rozdz. I, pkt 2, ppkt 2),
Zamawiający wskazuje, jeden z następujących stopni trudności wykonywania usługi:
a) I stopień trudności:
- drzewa o wysokości nieprzekraczającej 5 m (w przypadku wycinki drzew - ppkt a),
- prace wykonywane na wysokości nieprzekraczającej 5 m (w przypadku cięć sanitarno-formujących oraz cięć technicznych drzew – ppkt b),
b) II stopień trudności:
- drzewa o wysokości ponad 5 m do 10 m (w przypadku wycinki drzew – ppkt a),
- prace wykonywane na wysokości ponad 5 m do 10 m (w przypadku cięć sanitarno-formujących oraz cięć technicznych drzew – ppkt b)
c) III stopień trudności:
- drzewa o wysokości ponad 10 m (w przypadku wycinki drzew – ppkt a),
- prace wykonywane na wysokości ponad 10 m (w przypadku cięć sanitarno-formujących oraz cięć technicznych drzew – ppkt b)
d) IV stopień trudności:
- realizacja usługi metodą alpinistyczną (niezależnie od wysokości drzewa i wykonywanych prac), w przypadku wystąpienia utrudnień w wykonywaniu usług (w przypadku wycinki drzew i w przypadku cięć sanitarno-formujących oraz cięć technicznych drzew).
4. W przypadku konieczności czasowego wyłączenia linii energetycznej, w trakcie realizacji usług wskazanych powyżej, dodatkowe wynagrodzenie naliczane jest jednorazowo bez względu na ilość drzew wykazanych w zleceniu na danym obszarze/ulicy, niezależnie od stopnia trudności wykonywania usługi.
5. Wykonawca będzie wykonywał umowę w zakresie nasadzeń drzew, krzewów i bylin zgodnie z wytycznymi dotyczącymi dokonywania nasadzeń ujętymi w Załącznikach do do projektowanych postanowień umowy - nr 1 (drzew) oraz 1a (krzewów i bylin).
6. Usługi będą realizowane w zależności od potrzeb Zamawiającego, każdorazowo na podstawie zlecenia, poprzedzonego wizją w terenie, przekazanego Wykonawcy zgodnie z § 5 projektowanych postanowień umowy, w terminie wskazanym w zleceniu. W przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub mienia ludzkiego, czy też sytuacji awaryjnej, której nie można było wcześniej przewidzieć, Wykonawca wykona wskazane zlecenie po telefonicznym zgłoszeniu, a rozpoczęcie tych prac nastąpi niezwłocznie, w czasie nie dłuższym niż 4 godziny od otrzymania zgłoszenia.
7. Wykonawca zobowiązuje się do aktywnego uczestnictwa w wizjach w terenie mających na celu ocenę stanu fitosanitarnego drzew, krzewów i bylin zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem, jednakże nie częściej niż 2 razy w miesiącu. Zamawiający powiadomi e-mailowo Wykonawcę o planowej wizji w terenie z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem. Przez „aktywne uczestnictwo” Zamawiający rozumie opiniowanie oceny stanu fitosanitarnego drzew, krzewów i bylin.
8. Materiał drzewny pozyskany w wyniku cięć, karczowań, frezowań, wycinki drzew, usuwania złomów, wywrotów i krzewów, gałęzie, pnie i inne odpady Wykonawca wywiezie na miejsce prawem dopuszczone.
9. Wykonawca zobowiązuje się wykonać usługę z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi zasadami współczesnej wiedzy przyrodniczej, przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zagwarantować bezpieczeństwo osób trzecich w pobliżu prowadzonych prac.
10. Sprzęt (tj. m.in. pojazd transportowy, pojazd z wysięgnikiem koszowym, piły, pilarki, frezerka, tomograf akustyczny) i materiały (tj. m.in. woda, nawozy, ziemia, kora, zrębki) niezbędne do realizacji zamówienia Wykonawca zapewni własnym staraniem i na własny koszt.
11. Zamawiający przewiduje skorzystanie z instytucji PRAWA OPCJI. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w zakresie realizacji usług w okresie obowiązywania umowy określonym w § 2 projektowanych postanowień umowy po zrealizowaniu przez Wykonawcę gwarantowanego zakresu zamówienia, czyli ilości poszczególnych usług wskazanych w tabeli poniżej w kolumnie „ilość gwarantowana”. Poniższe ilości to ilości przewidywane, określone w oparciu o poprzednie lata, które mogą ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia w szczególności w związku z konkretnymi decyzjami o wycince i zawartymi w nich obowiązkami wykonania nasadzeń zastępczych oraz sytuacjami losowymi, na skutek których konieczne będzie wykonanie usługi. Zamówienie może się zwiększyć maksymalnie o ilości wskazane w poniższej tabeli. Maksymalne ilości poszczególnych usług są wskazane w poniższej tabeli w kolumnie „ilość maksymalna”. Zamawiający jednak zastrzega sobie prawo do niewykorzystania całości zamówienia stanowiącej maksymalną ilość, a Wykonawcy nie przysługuje roszczenie z tego tytułu. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w przypadku zwiększenia w okresie obowiązywania umowy ilości drzew, krzewów i bylin, co do których konieczne będzie wykonanie usług pielęgnacyjnych, nasadzeń, cięć i in., w stosunku do ilości minimalnych (gwarantowanych) oraz wykorzystania całej kwoty przewidzianej dla zamówienia gwarantowanego, określonej w § 6 pkt 2 lit. b) projektowanych postanowień umowy. Warunkiem skorzystania z prawa opcji jest pisemne złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie. Zasady dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia obligatoryjnego.
Nazwy usługi/gatunek rośliny, jednostkę miary, ilości gwarantowane i ilości maksymalne zostały zestawione w tabeli umieszczonej w zaproszeniu.
11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wszelkie obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, sposób rozliczania zawierają projektowane postanowienia umowy wraz z załącznikami stanowiące załącznik do niniejszego Zaproszenia.
12. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.
Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę został określony w § 3 projektowanych postanowień umowy (Załącznik nr 1 do Zaproszenia).
13. Przedmiotowe środki dowodowe. Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
77211600-8 - Sadzenie drzew
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: FirmaHandlowo Usługowa Marcin Myśliwiec
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7541535839
7.3.3) Ulica: Klonowa
7.3.4) Miejscowość: Gostyń
7.3.5) Kod pocztowy: 43-176
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
FIRMA HANDLOWO USŁUGOWA MARCIN MYŚLIWIEC
jakie przetargi wygrała firma
FIRMA HANDLOWO USŁUGOWA MARCIN MYŚLIWIEC
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-03-10
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 342554,40 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Umowa zawarta jest na czas określony: 12 miesięcy od dnia zawarcia, nie wcześniej niż od 01.04.2025 r. , lub do wyczerpania środków (w przypadku prawa opcji)
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Modernizacja budynku Płuczki (ściana zewnętrzna zachodnia) w PGG S.A. Oddział KWK Staszic-Wujek Ruch Murcki-Staszic
- Przeprowadzenie kursu dla uczniów z zakresu "Nowoczesne metody lutowania..." w ramach projektu pn.: "Jestem zawodowcem 3.0" w ZSTiO nr 3 im. E. Abramowskiego w Katowicach"
- Przeprowadzenie kursu dla nauczycieli z zakresu "Nowoczesne metody lutowania..." w ramach projektu pn.: "Jestem zawodowcem 3.0" w ZSTiO nr 3 im. E. Abramowskiego w Katowicach"
- Umowa ramowa na przeprowadzenie usług szkoleniowych z zakresu pierwszej pomocy, kwalifikowanej pierwszej pomocy lub medycznych czynności ratunkowych
- "Integracja Załogi GPW"
- Dostawa stołów elektrotechnicznych, stanowisk badania silników wraz z wyposażeniem oraz transformatora 3 fazowego do nowych pracowni w ramach projektu ,,Specjaliści przyszłości to MY"
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont chodnika w ciągu drogi powiatowej nr 4757P i 4766P Górka Duchowna w kierunku Żakowa
- Świadczenie usług w zakresie pielęgnacji i utrzymania terenów zielonych, prac porządkowych oraz utrzymania zimowego ciągów komunikacyjnych.
- Zagospodarowanie części terenu wnętrza podwórzowego we Wrocławiu, w kwartale ulic Wapienna, Gajowa, Kamienna, Przestrzenna.
- Usługa polegająca na usunięciu 8 drzew znajdujących się na terenie nieruchomości przy ul. Wiadukt 14 w Białymstoku wraz z uprzątnięciem materiału drzewnego
- Wykonanie nasadzeń zastępczych w m. Bolechowice i Szczyglice, gm. Zabierzów
- Budowa ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż drogi powiatowej na odcinku od miejscowości Popielów do miejscowości Karłowice, w ramach projektu "Bezpieczny transport w Aglomeracji Opolskiej"
więcej: Usługi wycinania drzew »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.