eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stalowa Wola › Zaprojektowanie, wykonanie, dostawa i montaż 8 Eko-punktów informacji historycznej "PRZYSTANKÓW NASZEJ HISTORII" - w ramach Projektu pt. Modelowe Rozwiązania na Trudne Wyzwania.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-04-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zaprojektowanie, wykonanie, dostawa i montaż 8 Eko-punktów informacji historycznej „PRZYSTANKÓW NASZEJ HISTORII” - w ramach Projektu pt. Modelowe Rozwiązania na Trudne Wyzwania.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Regionalne w Stalowej Woli

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 83041400600000

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Sandomierska 1

1.5.2.) Miejscowość: Stalowa Wola

1.5.3.) Kod pocztowy: 37-450

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski

1.5.7.) Numer telefonu: 158448556

1.5.8.) Numer faksu: 158448557

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: oferty@muzeum.stalowawola.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.muzeum.stalowawola.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0097e2e6-cd5d-11ed-9355-06954b8c6cb9

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaprojektowanie, wykonanie, dostawa i montaż 8 Eko-punktów informacji historycznej „PRZYSTANKÓW NASZEJ HISTORII” - w ramach Projektu pt. Modelowe Rozwiązania na Trudne Wyzwania.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0097e2e6-cd5d-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00176448

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00010054/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Zaprojektowanie, wykonanie, dostawa i montaż 8 punktów informacji historycznej „PRZYSTANKÓW NASZEJ HISTORII” - w ramach Projektu pt. Modelowe Rozwiązania na Trudne Wyzwania.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00155602

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: MR-AG-3121-5/23

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 304560,35 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie, wykonanie i montaż 8 Ekopunktów informacji historycznej „PRZYSTANKÓW NASZEJ HISTORII” usytuowanych w pobliżu zabytkowych budynków i historycznych miejsc na terenie Stalowej Woli.
Zamówienie podzielono na 2 etapy:

ETAP I
Wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego 8 Ekopunktów małej architektury miejskiej typu: ławki multimedialne z informacją historyczną
- na podstawie wytycznych oraz koncepcji Zamawiającego.

ETAP II
Wykonanie, transport do Stalowej Woli oraz montaż 8 szt. Ekopunktów informacji historycznej „PRZYSTANKÓW NASZEJ HISTORII” zgodnie z następującymi wymaganiami:
a) Konstrukcja Eko-punktu (2 ławki + dwustronna tablica) powinna nawiązywać kształtem do istniejących ławek, zamontowanych na płycie Rynku w Rozwadowie-Stalowej Woli.
b) Konstrukcja Eko-punktu informacji historycznej powinna być całkowicie autonomiczna i nie może wymagać podłączenia do sieci energetycznej.
c) Eko-punkt powinien zapewniać wygodne i funkcjonalne miejsce do siedzenia, odpoczynku lub pracy dla min. 6 dorosłych osób jednocześnie, wraz z możliwością podłączenia i naładowania mobilnych personalnych urządzeń elektrycznych.
d) Eko-punkt należy wyposażyć w moduł Wi- Fi, oświetlenie LED tablicy z informacją historyczną, min. 4 porty USB. Po obu stronach przewidziano dwie ławki z oparciem, nad którymi powinna znajdować się dwustronna tablica informacyjna z opisem historycznym danego miejsca.
e) Całość konstrukcji ławki i tablicy zadaszona przeźroczystym szklanym panelem fotowoltaicznym o mocy adekwatnej do wymaganych odbiorników, jednak nie mniejszej niż 190 W, wykonanym w technologii monokryształu wraz z akumulatorem o pojemności min. 75 Ah.
f) Konstrukcja nośna Eko-punktu wykonana ze stali węglowej s235Jr wykonanej zgodnie z normą EN 10025-2, ocynkowana oraz malowana proszkowo na kolor wybrany przez Zamawiającego z palety RAL, konstrukcja gięta i spawana, elementy boczne ławek wykonane ze stali nierdzewnej (1.4301) szlifowanej nawiązujące stylistycznie do istniejącej ławki na płycie Rynku w Rozwadowie-Stalowej Woli (zdjęcie), grubości stali: min. 3 oraz min. 5 mm. (w zależności od elementu konstrukcji), elementy drewniane siedziska oraz oparcia ławki wykonane z drewna egzotycznego o podwyższonej twardości, gatunek Iroko, siedzisko: min. 5 desek, oparcie: min. 3 deski, szerokość do ustalenia z Zamawiającym
g) Eko-punkty powinny być zaprojektowane tak, aby istniała możliwość oglądania treści merytorycznych na tablicy z dwóch stron. Tablica informacyjna będzie posiadała fotokody QR oraz teksty w języku polskim i angielskim (dostarczone przez Zamawiającego). Zaprojektowanie szaty graficznej 8-śmiu tablic (grafik z tekstem, zdjęciem, mapą) – na podstawie layoutu aplikacji mobilnej będącej w posiadaniu Zamawiającego. Wydruk wielkoformatowy odporny na warunki atmosferyczne, na tablicy ze stali nierdzewnej o odpowiedniej grubości, zapewniającej sztywność i bezpieczeństwo.
h) Eko-punkty muszą być wandaloodporne oraz bezpieczne dla korzystających.
i) Eko-punkty powinny mieć spójną i prostą formę o konstrukcji trwale przymocowanej do podłoża, bezpiecznej i atrakcyjnej dla mieszkańców w różnym wieku: dzieci, młodzieży, osób starszych,
j) W rozwiązaniach projektowych muszą być zastosowane materiały, urządzenia i technologie dopuszczone do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie na terenie UE.
k) Montaż do zaprojektowanego i wykonanego fundamentu. Utwardzenie terenu wokół 7 przystanków (ławek) o powierzchni min. 8 m2 z wykorzystaniem kostki brukowej o grubości 8 cm, śrutowanej i szczotkowanej, w kształcie prostokątów o min. 3 różnych wymiarach, w kolorze szarym lub antracytowym, wykończonego obrzeżami betonowymi. Utwardzenia z użyciem kostki brukowej nie należy wykonywać w przypadku jednej lokalizacji – Rynku w Rozwadowie-Stalowej Woli, z uwagi na lokalizację przystanku Ekopunktu na już utwardzonym i zrewitalizowanym terenie. W tym przypadku należy zdjąć istniejąca kostkę brukową, wylać fundament zamontować dostarczony Ekopunkt, a następnie odtworzyć utwardzenie brukowe.
j) Montaż kompatybilnego do całości stojaka na min. 3 rowery, wykonanego ze stali nierdzewnej o grubość blachy min. 8 mm.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik A do SWZ (OPZ) oraz Załącznik nr 7 do SWZ (Wzór umowy).

4.5.3.) Główny kod CPV: 43325000-7 - Wyposażenie parków i placów zabaw

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

34928400-2 - Osprzęt miejski

37416000-7 - Sprzęt wypoczynkowy

45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji

71327000-6 - Usługi projektowania konstrukcji nośnych

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne
Zgodnie z art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
Uzasadnienie faktyczne
Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę w wysokości 335 280,94 zł brutto.

Zamawiający unieważnił postępowanie, gdyż cena kolejnej najkorzystniejszej w rankingu oferty przewyższa o 148 355,06 zł kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia. Działając na podstawie art. 222 ust. 4 ww. ustawy Pzp, Zamawiający udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia w wysokości 335 280,94 zł brutto. Mając na uwadze powyższe, zachodzi przesłanka do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp. Działając na podstawie art. 260 ust 1 i 2 ww. ustawy Zamawiający zawiadamia równocześnie wykonawców, którzy złożyli oferty i udostępnia niezwłocznie informacje, na stronie internetowej prowadzonego postępowania.

Zamawiający działając w trybie art. 262 ustawy z dnia 11 września 2019 Prawo zamówień publicznych (Dz.U. poz. 2019 ze zm.) informuje o planowanym wszczęciu kolejnego postępowania na ten sam przedmiot zamówienia.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że wobec czynności Zamawiającego przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej w terminach i zgodnie z zasadami określonymi w Dziale IX PZP.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 483636,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 483636,00 PLN

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Uzasadnienie prawne
Zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt. 10) ustawy Pzp Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu.
Uzasadnienie faktyczne
Zamawiający odrzucił ofertę Wykonawcy IMSTUDIO.PL | Architektura miejska | Producent reklam | Marcin Waśko, ul. Grunwaldzka 178, 33-300 Nowy Sącz, gdyż oferta wskazanego Wykonawcy zawiera błędy w zakresie ceny, wśród których wymienić należy:

1) suma cen brutto za poszczególne etapy zamówienia nie jest tożsama z ceną brutto oferty.
2) ceny jednostkowe za poszczególne prace zostały źle wyliczone (błędne zaokrąglanie cen).
3) cena brutto oferty jest wpisana w sposób nieprawidłowy, bowiem nie zawiera dwóch miejsc po przecinku.
4) zapis słowny ceny jest błędny.
5) brak zapisu słownego ceny 2 etapów.

Wskazanych błędów nie można zakwalifikować jako oczywistej omyłki rachunkowej podlegającej poprawieniu, bowiem nie sposób domyślić się jaki błąd w obliczeniach popełnił Wykonawca oraz jaką cenę Wykonawca chciał rzeczywiście zaoferować. W tej sytuacji należy odrzucić ofertę wskazanego Wykonawcy IMSTUDIO.PL | Architektura miejska | Producent reklam | Marcin Waśko, ul. Grunwaldzka 178, 33-300 Nowy Sącz - na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 10) ustawy Pzp.

Uzasadnienie prawne
Zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt. 6) ustawy Pzp Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez zamawiającego.
Uzasadnienie faktyczne
Zamawiający odrzucił ofertę Wykonawcy ZANO Mirosław Zarotyński, ul. Lindego 7A, 30-148 Kraków, gdyż wskazana oferta nie zawiera podpisu elektronicznego (oferta stanowi skan dokumentu podpisanego w formie tradycyjnej).
Zgodnie z treścią art. 63 ust. 2 ustawy Pzp w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub konkursie o wartości mniejszej niż progi unijne ofertę, wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub w konkursie, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

Skoro zatem oferta wskazanego Wykonawcy nie została opatrzona podpisem zaufanym lub podpisem osobistym to jest ona nieważna i winna ulec odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 4) ustawy Prawo zamówień publicznych (zob. M. Sieradzka (red.), Prawo zamówień publicznych. Komentarz, Warszawa 2022). Wskazany przepis stanowi, że Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

W świetle art. 63 ustawy Pzp, niezależnie od wartości postępowania, ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub dodatkowo, ale tylko w przypadku postępowań o wartości mniejszej niż progi unijne – w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub osobistym. Zastrzeżenie formy pisemnej, dokumentowej lub elektronicznej pod rygorem nieważności odnosi ten skutek, że oferta złożona bez zachowania zastrzeżonej formy jest nieważna o czym stanowi art. 73 § 1 Kodeksu cywilnego. Do zachowania pisemnej formy czynności prawnej wystarcza złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli (art. 78 § 1 Kodeksu cywilnego), a do zachowania elektronicznej formy czynności prawnej konieczne jest złożenie oświadczenia woli w postaci elektronicznej i opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym (art. 78(1) § 1 Kodeksu cywilnego). Również niezachowanie postaci elektronicznej oferty opatrzonej podpisem zaufanym albo osobistym, stanowiącej dokumentową formę czynności prawnej, skutkuje jej nieważnością. Złożenie oferty w niewłaściwej formie jest uchybieniem nieusuwalnym. W tej sytuacji należy odrzucić ofertę wskazanego Wykonawcy ZANO Mirosław Zarotyński, ul. Lindego 7A, 30-148 Kraków - na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 6) ustawy Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.