eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kijewo Królewskie › Przebudowa - modernizacja drogi gminnej nr 060537 C Trzebcz Królewski - Wybudowanie (0+000 - 0+980)



Ogłoszenie z dnia 2021-09-01


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przebudowa - modernizacja drogi gminnej nr 060537 C Trzebcz Królewski - Wybudowanie (0+000 - 0+980)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA KIJEWO KRÓLEWSKIE

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118508

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Toruńska 2

1.4.2.) Miejscowość: Kijewo Królewskie

1.4.3.) Kod pocztowy: 86-253

1.4.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki

1.4.7.) Numer telefonu: 56 686 70 56

1.4.8.) Numer faksu: 56 686 70 56

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kijewo.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.kijewo.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00166507

2.2.) Data ogłoszenia: 2021-09-01

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu,

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2021/BZP 00151566/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
4.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa – modernizacja drogi gminnej nr 060537 C Trzebcz Królewski – Wybudowanie” (0+000 - 0+980).
4.2. Zamawiający zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy Pzp nie dokonuje podziału zamówienia na części z następujących powodów:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót funkcjonalnie ze sobą związanych. Rozdzielenie robót groziłoby niedającymi się wyeliminować problemami organizacyjnymi związanymi z odpowiedzialnością za poszczególne elementy robót wykonywanych przez różnych Wykonawców.
2) Przy tego typu robotach ,nie ma możliwości jednoznacznego określenia zasad odpowiedzialności za jeden plac budowy (przekazany byłby równolegle wielu Wykonawcom). Nie jest także możliwe rozgraniczenie odpowiedzialności wielu kierowników budowy.
3) Przy tego typu robotach, wykonywanych przez różnych Wykonawców nie możliwe byłoby jednoznaczne określenie zasad odpowiedzialności OC (np. w razie jednoczesnego wykonywania robót przez wielu Wykonawców utrudnione byłoby ustalenie podmiotu odpowiedzialnego za szkody objęte polisą OC.
4) Przy tego typu robotach wykonywanych przez różnych Wykonawców opóźnienie jednego z wykonawców wpłynęłoby negatywnie na terminowość wykonania innych elementów inwestycji –zależnych od terminowego wykonania prac przez innego Wykonawcę.
5) Wykonawcy powielaliby koszty pośrednie prac, co wpływałoby na koszty inwestycji. W każdej z ofert częściowych Wykonawca musiałby założyć odrębną wycenę użycia tego samego rodzaju sprzętu, w sytuacji, w której, składając jedną ofertę, użycie sprzętu wyceniłby jednokrotnie. Każdy z Wykonawców w cenę wliczyłby odrębne koszty polisy OC, co zwiększyłoby poziom wydatków Zamawiającego,
6) Wykonywanie poszczególnych elementów robót przez różnych wykonawców uniemożliwiłoby ustalenie reguł odpowiedzialności gwaranta z tytułu gwarancji.
7) Podział zamówienia powodowałby ryzyko, w którym unieważnienie jednej z części postępowania zagroziłoby terminowemu rozliczeniu projektu.
Reasumując, Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnym oraz charakterem przedmiotu zamówienia. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby konkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw – zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym złożenie oferty wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw. Zgodnie z treścią motywu 78 dyrektywy, Instytucja zamawiająca powinna mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówień na części,
zachowując jednocześnie swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu.
Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE.

4.3. Opis przedmiotu zamówienia: .
4.3.1.Prace będą prowadzone w ciągu drogi gminnej 0605037 C Trzebcz Królewski
– Wybudowanie długości 980 m od skrzyżowania z drogą powiatową 1628 C Trzebcz Królewski – Zegartowice do wysokości działki nr 22. Planowana przebudowa obejmie wykonanie jezdni dwuwarstwowej szerokości 4,0 m, wykonanie obustronnych poboczy 0,75 cm i zjazdów na posesję, ustawienie oznakowania pionowego i barier energochłonnych.
4.3.2.Założenia projektowe:
KR-1
droga VII klasy technicznej
szerokość jezdni 4,00 m
szerokość korony 5,50 m
prędkość projektowa 30 km/h
4.3.3.Zakres prac obejmuje wykonanie:
robót pomiarowych – wyznaczenie punktów wysokościowych w terenie
robót rozbiórkowych
robót ziemnych – korytowanie
nawierzchni jezdni, pobocza i zjazdów
organizacji ruchu i urządzenia zabezpieczające
robót wykończeniowych
4.3.4. Bilans terenu
powierzchnia jezdni 3920 m2
powierzchnia zjazdów 187 m2
4.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku Nr 1 do SWZ. Składają się na niego następujące dokumenty:
1) dokumentacja projektowa(projekt budowlany + stała organizacja ruchu)
2) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych
3) przedmiar robót.

Po zmianie:
4.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa – modernizacja drogi gminnej nr 060537 C Trzebcz Królewski – Wybudowanie” (0+000 - 0+980).
4.2. Zamawiający zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy Pzp nie dokonuje podziału zamówienia na części z następujących powodów:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót funkcjonalnie ze sobą związanych. Rozdzielenie robót groziłoby niedającymi się wyeliminować problemami organizacyjnymi związanymi z odpowiedzialnością za poszczególne elementy robót wykonywanych przez różnych Wykonawców.
2) Przy tego typu robotach ,nie ma możliwości jednoznacznego określenia zasad odpowiedzialności za jeden plac budowy (przekazany byłby równolegle wielu Wykonawcom). Nie jest także możliwe rozgraniczenie odpowiedzialności wielu kierowników budowy.
3) Przy tego typu robotach, wykonywanych przez różnych Wykonawców nie możliwe byłoby jednoznaczne określenie zasad odpowiedzialności OC (np. w razie jednoczesnego wykonywania robót przez wielu Wykonawców utrudnione byłoby ustalenie podmiotu odpowiedzialnego za szkody objęte polisą OC.
4) Przy tego typu robotach wykonywanych przez różnych Wykonawców opóźnienie jednego z wykonawców wpłynęłoby negatywnie na terminowość wykonania innych elementów inwestycji –zależnych od terminowego wykonania prac przez innego Wykonawcę.
5) Wykonawcy powielaliby koszty pośrednie prac, co wpływałoby na koszty inwestycji. W każdej z ofert częściowych Wykonawca musiałby założyć odrębną wycenę użycia tego samego rodzaju sprzętu, w sytuacji, w której, składając jedną ofertę, użycie sprzętu wyceniłby jednokrotnie. Każdy z Wykonawców w cenę wliczyłby odrębne koszty polisy OC, co zwiększyłoby poziom wydatków Zamawiającego,
6) Wykonywanie poszczególnych elementów robót przez różnych wykonawców uniemożliwiłoby ustalenie reguł odpowiedzialności gwaranta z tytułu gwarancji.
7) Podział zamówienia powodowałby ryzyko, w którym unieważnienie jednej z części postępowania zagroziłoby terminowemu rozliczeniu projektu.
Reasumując, Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnym oraz charakterem przedmiotu zamówienia. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby konkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw – zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym złożenie oferty wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw. Zgodnie z treścią motywu 78 dyrektywy, Instytucja zamawiająca powinna mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówień na części,
zachowując jednocześnie swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu.
Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE.

4.3. Opis przedmiotu zamówienia: .
4.3.1.Prace będą prowadzone w ciągu drogi gminnej 0605037 C Trzebcz Królewski
– Wybudowanie długości 980 m od skrzyżowania z drogą powiatową 1628 C Trzebcz Królewski – Zegartowice do wysokości działki nr 22. Planowana przebudowa obejmie wykonanie jezdni dwuwarstwowej szerokości 4,0 m, wykonanie obustronnych poboczy 0,75 cm i zjazdów na posesję, ustawienie oznakowania pionowego i barier energochłonnych.
4.3.2.Założenia projektowe:
KR-1
droga VII klasy technicznej
szerokość jezdni 4,00 m
szerokość korony 5,50 m
prędkość projektowa 30 km/h
4.3.3.Zakres prac obejmuje wykonanie:
robót pomiarowych – wyznaczenie punktów wysokościowych w terenie
robót rozbiórkowych
robót ziemnych – korytowanie
nawierzchni jezdni, pobocza i zjazdów
organizacji ruchu i urządzenia zabezpieczające
robót wykończeniowych
4.3.4. Bilans terenu
powierzchnia jezdni 3920 m2
powierzchnia zjazdów 430 m2
4.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku Nr 1 do SWZ. Składają się na niego następujące dokumenty:
1) dokumentacja projektowa(projekt budowlany + stała organizacja ruchu)
2) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych
3) przedmiar robót.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2021-09-03 10:00

Po zmianie:
2021-09-09 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2021-09-03 11:00

Po zmianie:
2021-09-09 11:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2021-10-02

Po zmianie:
2021-10-08

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.