eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦widnicaBUDOWA DRÓG GMINNYCH W RADOMI



Og³oszenie z dnia 2023-03-31


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
BUDOWA DRÓG GMINNYCH W RADOMI

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina ¦widnica

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770801

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: D³uga 38

1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦widnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 66-008

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzadsw@swidnica.zgora.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.swidnica.zgora.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

BUDOWA DRÓG GMINNYCH W RADOMI

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-13cc59c1-cfab-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00160257

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-03-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00054478/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.1 Budowa dróg gminnych na osiedlu w Radomii

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, Operacja typu: „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych”, Poddzia³anie: „Wsparcie inwestycji zwi±zanych z tworzeniem, ulepszeniem lub rozbudow± wszystkich rodzajów ma³ej architektury, w tym inwestycji w energiê odnawialn± i w oszczêdzanie energii”.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://bip.swidnica.zgora.pl/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a
Wykonawcami, w szczególno¶ci sk³adanie ofert oraz o¶wiadczeñ, z
uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie PZP, odbywa
siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej przy u¿yciu platformy:
https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_swidnica.
Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania oferty za pomoc± poczty elektronicznej

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Zamawiaj±cy, zgodnie z
Rozporz±dzeniem PRM z dnia 30 .12.2020r. ws sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ tech. dla
dokumentów elektronicznych ...... , okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na
platformazakupowa.pl, tj.: a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s, b) komputer
klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z
systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstalowana dowolna przegl±darka
internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0, d) w³±czona obs³uga JavaScript, e) zainstalowany program
Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików.pdf, f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc±
protoko³u TLS 1.3. g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss)
generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar. Z nie przewiduje sposobu
komunikowania w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶r. komunikacji elektronicznej wskazanych w SWZ. a)Formaty plików
wykorzystywanych przez wykonawców powinny byæ zgodne z Rozporz±dzeniem RM z dnia 12.04.2012 r. ws Krajowych Ram
Interoperacyjno¶ci, ..... ”. b)Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc. .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym
wskazaniem na .pdf c)W celu ewentualnej kompresji danych Z rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip .7Z d) W¶ród
formatów powszechnych a NIE wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty z³o¿one w
takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie. e) Z zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych
profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do
sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB. f) Ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku oraz ³atwiejsz±
weryfikacjê podpisu, Z zaleca, w miarê mo¿liwo¶ci, przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê na format .pdf i opatrzenie
ich podpisem kwalifikowanym PAdES. g) Pliki w innych formatach ni¿ PDF zaleca siê opatrzyæ zewnêtrznym podpisem XAdES.
Wykonawca powinien pamiêtaæ, aby plik z podpisem przekazywaæ ³±cznie z dokumentem podpisywanym. h) Z zaleca, aby w
przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosowaæ podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie ró¿nymi rodzajami podpisów
np. osobistym i kwalifikowanym mo¿e doprowadziæ do problemów w weryfikacji plików. i) Z zaleca, aby Wykonawca z odpowiednim
wyprzedzeniem przetestowa³ mo¿liwo¶æ prawid³owego wykorzystania wybranej metody podpisania plików oferty.
j) Zaleca siê, aby komunikacja z wykonawcami odbywa³a siê tylko na Platformie za po¶rednictwem formularza “Wy¶lij wiadomo¶æ do
zamawiaj±cego”, nie za po¶rednictwem adresu email. k)Osob± sk³adaj±c± ofertê powinna byæ osoba kontaktowa podawana w
dokumentacji.
l) Ofertê nale¿y przygotowaæ z nale¿yt± staranno¶ci± dla podmiotu ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia publicznego i
zachowaniem odpowiedniego odstêpu czasu do zakoñczenia przyjmowania ofert/wniosków. Sugerujemy z³o¿enie oferty na 24 godz.
przed terminem sk³adania ofert. m) Podczas podpisywania plików zaleca siê stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1. n)
Je¶li wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcze¶niejsze podpisanie ka¿dego ze skompresowanych plików. o)Z
rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu. p)Z zaleca, aby nie wprowadzaæ jakichkolwiek zmian w
plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Mo¿e to skutkowaæ naruszeniem integralno¶ci plików co równowa¿ne bêdzie z
konieczno¶ci± odrzucenia oferty. Z nie wymaga sk³adania ofert w formie katalogów elektronicznych.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozp. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 .04.2016 r. ws ochrony osób fiz. w zwi±zku z przetwarzaniem danych osob. i ws swobodnego przep³ywu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r.,) Zam. informuje, i¿ adm. danych osobowych jest Wójt Gminy
¦widnica,. Administrator wyznaczy³ IODO iod@swidnica.zgora.pl. Zam. przetwarza dane osob. zebrane w postêpowaniu w sposób
gwarantuj±cy zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem. Zam. udostêpnia dane osob., o których mowa w art. 10
RODO w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶r. ochrony prawnej, o których mowa w PZP, do up³ywu terminu do ich wniesienia. Do
przetwarzania danych os., o których mowa w art. 10 RODO mog± byæ dopuszczone wy³±. osoby posiadaj±ce upowa¿nienie. Osoby
takie s± obowi±zane do zachowania ich w poufno¶ci. Dane osob. przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
zwi±zanym z prowadzeniem postêpowania oraz jego rozstrzygniêciem, jak równie¿, je¿eli nie ziszcz± siê przes³anki okre¶. w art.
255-256 PZP w celu zaw. umowy oraz jej realizacji, a tak¿e udokumentowania postêpowania i jego archiwizacji. Odbiorcami danych osob. bêd± osoby lub podmioty, którym dok. postêpowania zostanie udostêpniona w oparciu o przepisy PZP, a tak¿e ustawy o
dostêpie do informacji publ. Dane os. pozyskane w zwi±zku z postêpowaniem bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP.
Niezale¿nie od postanowieñ powy¿ej, w przypadku zawarcia umowy , dane osobowe bêd± przetwarzane do up³ywu okresu
przedawnienia roszczeñ wynikaj±cych z umowy . Dane pozyskane w zw. z prowadzeniem postêpowania mog± zostaæ przekazane
podmiotom ¶wiadcz±cym us³ugi doradcze, w tym us. prawne, i konsultingowe, Stosownie do art. 22 RODO, decyzje dot. danych
osob. nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany. Osoba, której dot. pozyskane w zwi±zku z prowadzeniem postêpowania
dane os., ma prawo:1)dostêpu do swoich danych zgodnie z art. 15 RODO, przy czym, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa
w art. 15 ust. 1 -3 RODO wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku Zam. mo¿e ¿±daæ wskazania dodatkowych inf. maj±cych na
celu sprecyzowanie ¿±dania 2)do sprostowana swoich danych osobo., przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub
uzupe³nienia danych osob, o którym mowa w art. 16 RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêp, ani zmian± postanowieñ
umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u i jego za³±czników; 3)do ¿±dania od Zam. jako
admin., ograniczenia przetwarzania dan. osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy
czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zast. w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶r.
ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicz. UE lub
pañstwa cz³onkowskiego; prawo to nie ogranicza przetwarzania dan. osobowych do czasu zakoñczenia post. ; 4)wniesienia skargi
do Prezesa UODO w przypadku uznania, i¿ przetwarzanie jej danych osob. narusza przepisy. Obowi±zek podania danych os. jest
wymogiem ustawowym okre¶lonym w PZP, zwi±zanym z udzia³em w postêp. ; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych
okre¶laPZP. Osobie, której dane oso. zosta³y pozyskane przez Zam. nie przys³uguje: 1)prawo do usuniêcia danych osob., 2)prawo
do przenoszenia danych osob., o którym mowa w art. 20 RODO, okre¶lone w art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania
danych os., a to z uwagi na fakt, ¿e podstaw± prawn± przetwarzania danych osob. jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Dane osob. mog±
byæ przekazywane do organów pub. i urzêdów pañst. lub innych podmiotów upowa¿nionych lub wykonuj±cych zadania realizowane
w interesie pub. lub w ramach sprawowania w³adzy publicznej, w szczególno¶ci do podmiotów prowadz±cych dzia³alno¶æ kontroln±
wobec Zam. Dane os. s± przekazywane do pod. przetwarzaj±cych dane w imieniu administratora.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RG.271.1.3.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Cz. 1 - Budowa drogi lokalnej nr 006015F wraz z infrastruktur± techniczn± w miejscowo¶ci Radomia -Turkusowa, która obejmuje budowê dróg gminnych w ulicy Turkusowej wraz z ³±cznikami i Jagodowej wraz z kanalizacj± deszczow±, zbiornikiem retencyjno-odparowuj±co-infiltruj±cym, kana³ami technologicznymi wraz z likwidacj± kolizji telekomunikacyjnych i o¶wietleniem drogowym.
Etap 1 - 4 miesi±ce od dnia podpisania umowy (kanalizacj± deszczowa, likwidacja kolizji telekomunikacyjnych, kana³ technologiczny);
Etap 2 - 8 miesiêcy od dnia podpisania umowy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria wyboru oferty

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres Gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Cz. 2 - Budowa i przebudowa dróg gminnych nr 006015F w Radomi – Wrzosowa, która obejmuje budowê i przebudowê drogi gminnej oraz chodnika w ulicy Wrzosowej, budowê kanalizacji deszczowej i o¶wietlenia drogowego, budowê kana³ów technologicznych wraz z usuniêciem kolizji sieci telekomunikacyjnych. Ponadto zakres obejmuje budowê odcinka sieci kanalizacji deszczowej w ul. Zielonej oraz przebudowê rowu otwartego kanalizacji deszczowej w ul. Seledynowej na d³ugo¶ci 120m.
Zakres budowy odcinka kanalizacji deszczowej w ul. Zielonej obejmuje budowê sieci od studni nr D-46 do wlotu rowu w ul. Seledynowej, bez budowy studzienek ¶ciekowych.
Przebudowa rowu w ul. Seledynowej zawarta jest od km 0+428 do km 0+552 i obejmuje wykonanie nastêpuj±cych robót:
a) uformowanie dna i ¶cian zgodnie z przekrojami normalnymi rowu,
b) oczyszczenie rowu z namu³u,
c) wykonanie przepustu fi 500 w km 0+428 – km 0+434 wraz ze ¶ciankami czo³owymi,
d) umocnienie wylotu do rowu kan. deszczowej z ulicy Zielonej z kostki betonowej na podbudowie betonowej,
e) wy³o¿enie dna rowu narzutem kamiennym.
Zakres przebudowy rowu nie obejmuje umocnienie ¶cian i dna rowu geow³óknin±, kostk± betonow±, p³ytami a¿urowymi.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria wyboru oferty

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres Gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

W postêpowaniu mog± braæ udzia³ Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – DO SPE£NIENIA W ZAKRESIE CZ. 1 I OSOBNO W ZAKRESIE CZ. 2:
Warunek ten, w zakresie do¶wiadczenia, zostanie uznany za spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie) wykona³ co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±ca na budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni asfaltowej lub z kostki betonowej (przy czym przez jedn± robotê budowlan± rozumieæ nale¿y roboty wykonane na podstawie jednej umowy).

Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowaæ nastêpuj±cymi osobami:
a) co najmniej 1 osob± na stanowisko Kierownika Budowy
Niniejsza osoba winna posiadaæ uprawnienia* budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej.
Ponadto osoba ta winna legitymowaæ siê minimum 3- letnim do¶wiadczeniem w kierowaniu robotami budowlanymi zwi±zanymi z budow± dróg lub autostrad na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót drogowych (licz±c od daty uzyskaniu odpowiednich uprawnieñ budowlanych).

b) co najmniej 1 osob± na stanowisko Kierownika robót sanitarnych
Niniejsza osoba winna posiadaæ uprawnienia* budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych.

c) co najmniej 1 osob± na stanowisko Kierownika robót instalacyjnych
Niniejsza osoba winna posiadaæ uprawnienia* budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych.

*Uprawnienia wydane zgodnie z art. 12, art. 12a oraz art. 14 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z pó¼n. zm.) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 334).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Zamawiaj±cy, dzia³aj±c na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
a) o¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 275 ze zm.), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej (wzór o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej grupy kapita³owej stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ),

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu Zamawiaj±cy dzia³aj±c na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat*, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane (wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ).
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
* okres ten liczy siê wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert.
b) dowody okre¶laj±ce czy roboty budowlane wskazane w wykazie zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
c) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia (je¿eli jest wymagane) niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ)

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby (warunki wskazane w pkt 7.1. ppkt 4) SWZ), niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada wraz z ofert±:
1) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa wy¿ej, potwierdza, ¿e stosunek ³±cz±cy Wykonawcê z podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów oraz okre¶la w szczególno¶ci: (1) zakres dostêpnych wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby; (2) sposób i okres udostêpnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia. Niewi±¿±cy wzór zobowi±zania do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ.
2) o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu (w zakresie warunku, w stosunku, do którego udostêpnia swój potencja³) sporz±dzone zgodnie ze wzorami stanowi±cymi za³±czniki nr 2a i 3a do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium w wysoko¶ci okre¶lonej poni¿ej:
100 000,00 z³ (s³ownie: sto tysiêcy z³otych 00/100)
Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymywaæ nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków,
o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
Wadium mo¿e byæ wnoszone, wed³ug wyboru Wykonawcy, w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) porêczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego w banku PKO BP nr rachunku: 16 1020 5402 0000 0602 0027 8838 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postêpowaniu na „Budowa dróg gminnych w Radomi”. Wniesienie wadium w pieni±dzu bêdzie skuteczne, je¿eli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiaj±cego. Wadium wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
Z tre¶ci wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub porêczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci powinno wynikaæ bezwarunkowe, na pierwsze pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie gwaranta do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 PZP.
Wadium wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w pkt 10.2. ppkt 2)-4) nale¿y przekazaæ Zamawiaj±cemu wraz z Ofert± w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upowa¿nionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczaæ ofertê przez ca³y okres zwi±zania ofert±. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawid³owy, lub nie bêdzie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postêpowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP w zw. z art. 266 PZP.
Tre¶æ gwarancji wadialnej musi zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
1) nazwê daj±cego zlecenie (Wykonawcy, a w przypadku sk³adania oferty wspólnej - firmy albo nazwy wszystkich wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia), beneficjenta gwarancji/porêczenia (Zamawiaj±cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji/porêczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem – okre¶lenie przedmiotu zamówienia
3) kwotê gwarancji/porêczenia,
4) zobowi±zanie gwaranta/porêczyciela do zap³acenia bezwarunkowo i nieodwo³alnie kwoty gwarancji/porêczenia na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 PZP.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
1) w formularzu oferty nale¿y wskazaæ firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
2) oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by wi±za³a prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Osoba podpisuj±ca ofertê musi posiadaæ umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikaæ z tre¶ci pe³nomocnictwa za³±czonego do oferty – tre¶æ pe³nomocnictwa powinna dok³adnie okre¶laæ zakres umocowania;
3) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP (tj. o¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu (wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SWZ) oraz o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 do SWZ) sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu. Ww. o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia powinno zostaæ z³o¿one wraz z ofert± pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
4) dokumenty, o których mowa w pkt 8.3. obowi±zany bêdzie z³o¿yæ ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
5) dokumenty, o których mowa w pkt 8.2. lit. a) wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie sk³adaj± wspólnie,
6) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia bêd± ponosiæ odpowiedzialno¶æ solidarn± za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy;
7) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wyznacz± spo¶ród siebie Wykonawcê kieruj±cego (lidera), upowa¿nionego do zaci±gania zobowi±zañ, otrzymywania poleceñ oraz instrukcji dla i w imieniu ka¿dego, jak te¿ dla wszystkich partnerów;
8) Zamawiaj±cy mo¿e w ramach odpowiedzialno¶ci solidarnej ¿±daæ wykonania umowy w ca³o¶ci przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia ³±cznie lub ka¿dego z osobna.
9) Zamawiaj±cy informuje o tre¶ci przepisu art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
W zwi±zku z powy¿szym Wykonawca jest zobowi±zany za³±czyæ do oferty podmiotowy ¶rodek dowodowy w postaci o¶wiadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni Wykonawcy. Wzór stosownego o¶wiadczenia zosta³ zawarty w formularzu ofertowym (stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SWZ) i Zamawiaj±cy zaleca z³o¿yæ to o¶wiadczenie w³a¶nie w tym formularzu.
W przypadku Wykonawców wykonuj±cych dzia³alno¶æ w formie spó³ki cywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje siê odpowiednio.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy dopuszcza, przy jednoczesnym zachowaniu wymagañ okre¶lonych w art. 454 i art. 455 ustawy PZP,
mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy. Szczegó³owe informacje na temat zmian umowy, w tym
dotycz±ce rodzaju i zakresu zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia, zosta³y przedstawione w projektowanych
postanowieniach umowy stanowi±cych za³±cznik nr 8 do SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-04-17 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê wraz z wymaganymi dokumentami nale¿y umie¶ciæ na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_swidnica.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-04-17 10:15

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-05-16

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji:

Czê¶æ 1 : Tak

Czê¶æ 2 : Tak

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.