eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsk PodlaskiKOSZENIE TRAWY I KONSERWACJA ROWÓW



Ogłoszenie z dnia 2025-03-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
KOSZENIE TRAWY I KONSERWACJA ROWÓW

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: MIASTO BIELSK PODLASKI

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050658982

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Mikołaja Kopernika 1

1.4.2.) Miejscowość: Bielsk Podlaski

1.4.3.) Kod pocztowy: 17-100

1.4.4.) Województwo: podlaskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: um@bielsk-podlaski.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bielsk-podlaski.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00153432

2.2.) Data ogłoszenia: 2025-03-19

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00131211

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 1)

Przed zmianą:
CZĘŚĆ 1 – Koszenie trawników na terenach zieleni miejskiej w Bielsku Podlaskim w 2025 roku
1) Do obowiązków Wykonawcy należy:
a) wykonywanie prac objętych usługą z zachowaniem niezbędnych warunków bezpieczeństwa,
b) ścisła współpraca z Zamawiającym,
Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót zgodnie z umową oraz z zaleceniami Zamawiającego, a także za jakość wykonanych robót. Koszenie trawników winno obejmować skoszenie trawy (chwastów itp.) do uzyskania równej powierzchni o wysokości do 3 cm nad poziom gruntu, uwzględniając jego ukształtowanie. Planuje się koszenie trawników wyszczególnionych w Załączniku nr 7.1 do SWZ ( skwery oraz zieleńce w centrum miasta ) 5-krotne w ciągu sezonu wegetacyjnego, w okresie maj-listopad. Zakłada się 4-krotne koszenie trawników wyszczególnionych w Załączniku nr 7.2 do SWZ – w okresie maj-listopad. Planuje się 1,2,3 – krotne koszenie trawników wyszczególnionych w Załączniku nr 7.3 do SWZ w okresie maj-listopad.
Rozpoczęcie i zakończenie pierwszego koszenia trawników powinno być wykonane w takim okresie, aby nie dopuścić do wysiewu nasion chwastów. Termin rozpoczęcia koszenia powinien być uzgodniony z Zamawiającym. Zamawiający może zmienić częstotliwość i termin koszenia poszczególnych trawników w zależności od aktualnych potrzeb, warunków atmosferycznych (wilgotnościowych) oraz od wielkości posiadanych środków finansowych w budżecie miasta na sfinansowanie zadania. W przypadku zmniejszenia zakresu realizacji zadania Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia z tego tytułu. W pierwszej kolejności powinny być koszone trawniki w centrum miasta. Kolejność koszenia Wykonawca powinien uzgodnić z Zamawiającym. Przy ustalaniu kolejności koszenia należy zwrócić uwagę, aby trawa i chwasty nie powodowały ograniczeń widoczności i nie zasłaniały urządzeń drogowych (np. barier, znaków itp.), co może stwarzać zagrożenie dla ruchu drogowego lub utrudnić drożność rowów odwadniających. Wykonawca winien przystąpić do realizacji robót w ciągu 2 dni od dnia otrzymania zlecenia, uwzględniając warunki atmosferyczne.
W przypadku zagrabiania powierzchni trawników skoszona i spryzmowana trawa nie może leżeć dłużej niż 2 dni, a w szczególności pryzmy skoszonej trawy muszą być sprzątnięte przed dniami ustawowo wolnymi od pracy, tj. soboty, niedziele i święta. Zagrabienie powierzchni trawników będzie zlecane w zależności od zaistnienia takiej potrzeby i posiadanych środków finansowych.
2) Kontrola jakości robót
W czasie wykonywania robót należy przeprowadzać ciągłą kontrolę poprawności koszenia trawy i chwastów, zgodnie z w/w wymaganiami, w tym w szczególności:
a) usunięcia wszystkich obcych zanieczyszczeń z miejsc pracy kosiarek,
b) pilnowanie terminu koszenia traw i chwastów, aby nie nastąpił wysyp dojrzałych nasion chwastów,
c) skontrolowania dopuszczalnej wysokości trawy po jej skoszeniu,
d) skontrolowanie uprzątnięcia terenu przyległego po zakończeniu koszenia określonej powierzchni trawników (w dniu koszenia).
3) Jednostka obmiaru
Jednostką obmiaru wykonanych usług jest m2 (metr kwadratowy).
Obmiar powinien obejmować roboty zaakceptowane na piśmie przez Zamawiającego. Dodatkowe roboty wykonane bez pisemnego upoważnienia Zamawiającego nie mogą stanowić podstawy do roszczeń o dodatkową zapłatę.
4) Sprzęt
Do koszenia pasów drogowych należy stosować kosiarki konstrukcyjnie dostosowane do tego typu robót.
Wykonawca przystępujący do koszenia trawników powinien wykazać się możliwością korzystania z następującego sprzętu:
a) kosiarki bijakowej do ciągników lub kosiarki samojezdnej do koszenia dużych powierzchni – 1szt.,
b) kosiarki żyłkowej, spalinowej do koszenia w miejscach trudnodostępnych, takich jak: przy drzewach, znakach itp., na których podczas koszenia niemożliwe jest użycie kosiarek samojezdnych – min. 3 szt.,
c) kosiarki trawnikowe spalinowe – min. 2szt.,
d) ciągnik z przyczepą załadunkową – 1szt., wyposażony w plandeki zabezpieczające w czasie transportu odpadów do miejsca ich utylizacji.
5) Ogólne zasady odbioru robót
Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w każdy poniedziałek wykaz trawników wykoszonych w minionym tygodniu.
Odbioru częściowego robót związanych z koszeniem traw i chwastów dokonuje Zamawiający po zgłoszeniu robót do odbioru przez Wykonawcę. Odbioru ostatecznego robót dokonuje Zamawiający po wykonaniu przez Wykonawcę robót poprawkowych. Odbierane będą poszczególne trawniki (zgodnie ze zleceniem) po wykoszeniu całej zleconej do koszenia powierzchni.
Przed odbiorem ostatecznym robót, stwierdzone roboty poprawkowe, Wykonawca wykona na własny koszt, w terminie ustalonym z Zamawiającym.
Termin i zakres wykonania zamówienia określi Zamawiający w zależności od zaistniałych potrzeb i posiadanych środków finansowych.
Do odbioru Wykonawca przedłoży obmiar i lokalizację wykonanych prac.
Jednostką obmiarową wykonanych usług jest 1 m2 (jeden metr kwadratowy).
6) Podstawa płatności
Płatność za usługi nastąpi po dokonaniu odbioru na podstawie jednostek obmiaru, zgodnie z obmiarem wykazanym w załączonym przez Wykonawcę do protokołu odbioru zestawieniu. Za realizację zamówienia przysługuje wynagrodzenie naliczone według cen jednostkowych i wystawionych faktur.
7) Cena jednostki obmiarowej
Należy podać następujące ceny jednostkowe:
a) Cena 1m2 koszenia, która obejmuje:
 zebranie i wywóz zanieczyszczeń (śmiecie, butelki, gałęzie itp.),
 koszenie traw i chwastów,
 uprzątnięcie resztek roślinnych z przyległych chodników, dróg, placów, alejek itp. (w dniu koszenia, bezpośrednio po jego zakończeniu),
b) Cena 1m² zagrabienia powierzchni trawników, zebrania i wywozu skoszonej trawy i chwastów.
8) Ochrona własności publicznej i prywatnej
Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo ruchu i ewentualne szkody komunikacyjne wyrządzone osobom trzecim w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia. Ponosi również odpowiedzialność za naruszenie własności prywatnej przyległej do terenu robót i jest zobowiązany do pokrycia wszystkich roszczeń właścicieli gruntów przyległych, za zniszczone mienie lub uprawy.
9) Postanowienia dodatkowe
Zamawiający ma prawo do zmniejszenia ilości usług objętych obmiarem lub krotności ich wykonania w zależności od potrzeb i posiadanych środków finansowych. Szczegółowe zakresy wykonania koszenia Zamawiający przedstawi Wykonawcy przed każdorazowym zleceniem usługi.
Zamawiający na podstawie z art. 95 ustawy PZP, określa w opisie przedmiotu zamówienia na usługi wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności związane z realizacją zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.).
1) Zamawiający wymaga, aby przy realizacji zamówienia Wykonawca zatrudnił na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.) wszystkie osoby, które będą wykonywać czynności koszenia (o ile czynności te nie są wykonywane przez dane osoby osobiście w ramach prowadzonej przez nie działalności gospodarczej na podstawie wpisu do CEiDG).
2) Wykonawca obowiązany jest udokumentować zatrudnienie osób, o których mowa w pkt 4.3.1. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w terminie przez niego wskazanym w wezwaniu, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu:
a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności o których mowa w pkt 4.3.1. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę ze wskazaniem imienia i nazwiska zatrudnionego pracownika, daty zawarcia umowy o pracę, rodzaju umowy o pracę, zakresu obowiązków pracownika oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy albo
b) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopie umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy. Kopie umów powinny zawierać informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika, albo
c) oświadczenie zatrudnionego pracownika zawierające imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę, zakres obowiązków pracownika oraz podpis pracownika.
4. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonujących wskazane w pkt 4.3.1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 4.3.1 czynności.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli w celu zweryfikowania faktu czy osoby wykonujące określone w pkt 4.3.1 czynności są zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w szczególności:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów.

Po zmianie:
CZĘŚĆ 1 – Koszenie trawników na terenach zieleni miejskiej w Bielsku Podlaskim w 2025 roku
1) Do obowiązków Wykonawcy należy:
a) wykonywanie prac objętych usługą z zachowaniem niezbędnych warunków bezpieczeństwa,
b) ścisła współpraca z Zamawiającym,
Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót zgodnie z umową oraz z zaleceniami Zamawiającego, a także za jakość wykonanych robót. Koszenie trawników winno obejmować skoszenie trawy (chwastów itp.) do uzyskania równej powierzchni o wysokości do 3 cm nad poziom gruntu, uwzględniając jego ukształtowanie. Planuje się koszenie trawników wyszczególnionych w Załączniku nr 7.1 do SWZ ( skwery oraz zieleńce w centrum miasta ) 5-krotne w ciągu sezonu wegetacyjnego, w okresie maj-listopad. Zakłada się 4-krotne koszenie trawników wyszczególnionych w Załączniku nr 7.2 do SWZ – w okresie maj-listopad. Planuje się 1,2,3 – krotne koszenie trawników wyszczególnionych w Załączniku nr 7.3 do SWZ w okresie maj-listopad.
Rozpoczęcie i zakończenie pierwszego koszenia trawników powinno być wykonane w takim okresie, aby nie dopuścić do wysiewu nasion chwastów. Termin rozpoczęcia koszenia powinien być uzgodniony z Zamawiającym. Zamawiający może zmienić częstotliwość i termin koszenia poszczególnych trawników w zależności od aktualnych potrzeb, warunków atmosferycznych (wilgotnościowych) oraz od wielkości posiadanych środków finansowych w budżecie miasta na sfinansowanie zadania. W przypadku zmniejszenia zakresu realizacji zadania Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia z tego tytułu. W pierwszej kolejności powinny być koszone trawniki w centrum miasta. Kolejność koszenia Wykonawca powinien uzgodnić z Zamawiającym. Przy ustalaniu kolejności koszenia należy zwrócić uwagę, aby trawa i chwasty nie powodowały ograniczeń widoczności i nie zasłaniały urządzeń drogowych (np. barier, znaków itp.), co może stwarzać zagrożenie dla ruchu drogowego lub utrudnić drożność rowów odwadniających. Wykonawca winien przystąpić do realizacji robót w ciągu 2 dni od dnia otrzymania zlecenia, uwzględniając warunki atmosferyczne.
W przypadku zagrabiania powierzchni trawników skoszona i spryzmowana trawa nie może leżeć dłużej niż 2 dni, a w szczególności pryzmy skoszonej trawy muszą być sprzątnięte przed dniami ustawowo wolnymi od pracy, tj. soboty, niedziele i święta. Zagrabienie powierzchni trawników będzie zlecane w zależności od zaistnienia takiej potrzeby i posiadanych środków finansowych.
2) Kontrola jakości robót
W czasie wykonywania robót należy przeprowadzać ciągłą kontrolę poprawności koszenia trawy i chwastów, zgodnie z w/w wymaganiami, w tym w szczególności:
a) usunięcia wszystkich obcych zanieczyszczeń z miejsc pracy kosiarek,
b) pilnowanie terminu koszenia traw i chwastów, aby nie nastąpił wysyp dojrzałych nasion chwastów,
c) skontrolowania dopuszczalnej wysokości trawy po jej skoszeniu,
d) skontrolowanie uprzątnięcia terenu przyległego po zakończeniu koszenia określonej powierzchni trawników (w dniu koszenia).
3) Jednostka obmiaru
Jednostką obmiaru wykonanych usług jest m2 (metr kwadratowy).
Obmiar powinien obejmować roboty zaakceptowane na piśmie przez Zamawiającego. Dodatkowe roboty wykonane bez pisemnego upoważnienia Zamawiającego nie mogą stanowić podstawy do roszczeń o dodatkową zapłatę.
4) ,Sprzęt
Wykonawca jest zobowiązany do używania jedynie takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na otoczenie oraz zagwarantuje właściwą jakość wykonywanych robót. Sprzęt będący własnością Wykonawcy lub wynajęty do wykonania robót ma być utrzymywany w dobrym stanie technicznym oraz być zgodny z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi jego użytkowania.
Do koszenia trawników w pasach drogowych należy stosować kosiarki konstrukcyjne dostosowane do tego typu robót.
Wykonawca przystępujący do koszenia trawników powinien wykazać się możliwością korzystania z następującego sprzętu:
a) kosiarki bijakowej z koszem, do ciągnika typu komunalnego o masie własnej do 2t wyposażonego w opony tzw. trawiaste lub przemysłowe – 2 szt.,
b) kosiarki samojezdnej z koszem – 1 szt.,
c) kosiarki żyłkowej, spalinowej do koszenia w miejscach trudnodostępnych, takich jak: przy drzewach, znakach itp., na których podczas koszenia niemożliwe jest użycie kosiarek samojezdnych – min. 3 szt.,
d) kosiarki trawnikowej spalinowej – min. 2 szt.,
e) przyczepy ciągnikowej lub samochodu dostawczego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t, wyposażonych w plandeki w celu zabezpieczenia transportowanych odpadów do miejsca ich utylizacji.
5) Ogólne zasady odbioru robót
Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w każdy poniedziałek wykaz trawników wykoszonych w minionym tygodniu.
Odbioru częściowego robót związanych z koszeniem traw i chwastów dokonuje Zamawiający po zgłoszeniu robót do odbioru przez Wykonawcę. Odbioru ostatecznego robót dokonuje Zamawiający po wykonaniu przez Wykonawcę robót poprawkowych. Odbierane będą poszczególne trawniki (zgodnie ze zleceniem) po wykoszeniu całej zleconej do koszenia powierzchni.
Przed odbiorem ostatecznym robót, stwierdzone roboty poprawkowe, Wykonawca wykona na własny koszt, w terminie ustalonym z Zamawiającym.
Termin i zakres wykonania zamówienia określi Zamawiający w zależności od zaistniałych potrzeb i posiadanych środków finansowych.
Do odbioru Wykonawca przedłoży obmiar i lokalizację wykonanych prac.
Jednostką obmiarową wykonanych usług jest 1 m2 (jeden metr kwadratowy).
6) Podstawa płatności
Płatność za usługi nastąpi po dokonaniu odbioru na podstawie jednostek obmiaru, zgodnie z obmiarem wykazanym w załączonym przez Wykonawcę do protokołu odbioru zestawieniu.
7) Cena jednostki obmiarowej
Należy podać następujące ceny jednostkowe:
a) Cena 1m2 koszenia, która obejmuje:
 zebranie i wywóz zanieczyszczeń (śmiecie, butelki, gałęzie itp.),
 koszenie traw i chwastów,
 uprzątnięcie resztek roślinnych z przyległych chodników, dróg, placów, alejek itp. (w dniu koszenia, bezpośrednio po jego zakończeniu),
b) Cena 1m² zagrabienia powierzchni trawników, zebrania i wywozu skoszonej trawy i chwastów.
8) Ochrona własności publicznej i prywatnej
Wykonawca odpowiada za bezpieczeństwo ruchu i ewentualne szkody komunikacyjne wyrządzone osobom trzecim w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia. Ponosi również odpowiedzialność za naruszenie własności prywatnej przyległej do terenu robót i jest zobowiązany do pokrycia wszystkich roszczeń właścicieli gruntów przyległych, za zniszczone mienie lub uprawy.
9) Postanowienia dodatkowe
Zamawiający ma prawo do zmniejszenia ilości usług objętych obmiarem lub krotności ich wykonania w zależności od potrzeb i posiadanych środków finansowych. Szczegółowe zakresy wykonania koszenia Zamawiający przedstawi Wykonawcy przed każdorazowym zleceniem usługi.
Zamawiający na podstawie z art. 95 ustawy PZP, określa w opisie przedmiotu zamówienia na usługi wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności związane z realizacją zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy.
1) Zamawiający wymaga, aby przy realizacji zamówienia Wykonawca zatrudnił na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy wszystkie osoby, które będą wykonywać czynności koszenia (o ile czynności te nie są wykonywane przez dane osoby osobiście w ramach prowadzonej przez nie działalności gospodarczej na podstawie wpisu do CEiDG).
2) Wykonawca obowiązany jest udokumentować zatrudnienie osób, o których mowa w pkt 4.3.1. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w terminie przez niego wskazanym w wezwaniu, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu:
a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności o których mowa w pkt 4.3.1. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę ze wskazaniem imienia i nazwiska zatrudnionego pracownika, daty zawarcia umowy o pracę, rodzaju umowy o pracę, zakresu obowiązków pracownika oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy albo
b) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopie umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy. Kopie umów powinny zawierać informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika, albo
c) oświadczenie zatrudnionego pracownika zawierające imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę, zakres obowiązków pracownika oraz podpis pracownika.
4. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonujących wskazane w pkt 4.3.1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 4.3.1 czynności.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli w celu zweryfikowania faktu czy osoby wykonujące określone w pkt 4.3.1 czynności są zatrudnione na podstawie umowy o pracę,

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
nie dotyczy
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
nie dotyczy
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek będzie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej :
a) 70.000,00 zł – dla CZĘŚCI 1,
b) 20.000,00 zł – dla CZĘŚCI 2,
c) 20.000,00 zł – dla CZĘŚCI 3,
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał usługi polegające na:
- CZĘŚĆ 1 – wykonaniu koszenia trawników, powierzchni trawiastych o łącznej wartości co najmniej 80.000 zł brutto;
- CZĘŚĆ 2 – wykonaniu koszenia powierzchni trawiastych o łącznej wartości co najmniej 5.000 zł brutto
b) będzie dysponował co najmniej następującymi narzędziami i urządzeniami w celu wykonania zamówienia:
CZĘŚĆ 1
- kosiarka bijakowa do ciągników lub kosiarka samojezdna do koszenia dużych powierzchni – 1 szt.
- kosiarka żyłkowa, spalinowa do koszenia w miejscach trudnodostępnych (przy drzewach, znakach itp.), na których podczas koszenia niemożliwe jest użycie kosiarek samojezdnych – min. 3 szt.
- kosiarka trawnikowa spalinowa – min. 2 szt.
- ciągnik z przyczepą załadunkową – 1 szt., wyposażony w plandeki zabezpieczające w czasie transportu odpadów do miejsca ich utylizacji.
CZĘŚĆ 2
- kosiarka żyłkowa/nożowa spalinowa – min. 2 szt.
CZĘŚĆ 3
- kosiarki bijakowej do ciągników lub samojezdnej do koszenia dużych powierzchni
- kosiarki żyłkowej, spalinowej do koszenia miejsc trudnodostępnych – min. 3 szt.
- kosiarki trawnikowej spalinowej – min. 2 szt.
UWAGA:
a) Wartości pieniężne wskazane w dokumentach, mające na celu wykazanie spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej podane w walutach obcych, Zamawiający przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku wskazania wartości pieniężnej w walucie obcej nie obowiązującej w dniu opublikowania ww. ogłoszenia, Zamawiający przeliczy wartość na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z ostatniego dnia obowiązywania tej waluty.
b) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek udziału w postępowaniu uznaje się za spełniony, jeżeli jeden z członków konsorcjum może wykazać się wykonaniem wymaganych zamówień (zapis stosuje się odpowiednio w przypadku polegania na podmiotach udostępniających zasoby).
c) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami (w ramach konsorcjum) to dla określenia spełniania warunku, Wykonawca może powoływać się wyłącznie na te usługi, w których wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.

Po zmianie:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
nie dotyczy
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
nie dotyczy
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek będzie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej :
a) 70.000,00 zł – dla CZĘŚCI 1,
b) 20.000,00 zł – dla CZĘŚCI 2,
c) 20.000,00 zł – dla CZĘŚCI 3,
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał usługi polegające na:
- CZĘŚĆ 1 – wykonaniu koszenia trawników, powierzchni trawiastych o łącznej wartości co najmniej 80.000 zł brutto;
- CZĘŚĆ 2 – wykonaniu koszenia powierzchni trawiastych o łącznej wartości co najmniej 5.000 zł brutto
b) będzie dysponował co najmniej następującymi narzędziami i urządzeniami w celu wykonania zamówienia:
CZĘŚĆ 1
- kosiarka bijakowa z koszem, do ciągnika typu komunalnego o masie własnej do 2t wyposażona w opony tzw. trawiaste lub przemysłowe – 2 szt.,
- kosiarka samojezdna z koszem – 1 szt.,
- kosiarka żyłkowa, spalinowa do koszenia w miejscach trudnodostępnych, takich jak: przy drzewach, znakach itp., na których podczas koszenia niemożliwe jest użycie kosiarek samojezdnych – min. 3 szt.,
- kosiarka trawnikowa spalinowa – min. 2 szt.,
- przyczepa ciągnikowa lub samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej wyposażony w plandeki w celu zabezpieczenia transportowanych odpadów do miejsca ich utylizacji
CZĘŚĆ 2
- kosiarka żyłkowa/nożowa spalinowa – min. 2 szt.
CZĘŚĆ 3
- kosiarki bijakowej do ciągników lub samojezdnej do koszenia dużych powierzchni
- kosiarki żyłkowej, spalinowej do koszenia miejsc trudnodostępnych – min. 3 szt.
- kosiarki trawnikowej spalinowej – min. 2 szt.
UWAGA:
a) Wartości pieniężne wskazane w dokumentach, mające na celu wykazanie spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej podane w walutach obcych, Zamawiający przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku wskazania wartości pieniężnej w walucie obcej nie obowiązującej w dniu opublikowania ww. ogłoszenia, Zamawiający przeliczy wartość na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z ostatniego dnia obowiązywania tej waluty.
b) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek udziału w postępowaniu uznaje się za spełniony, jeżeli jeden z członków konsorcjum może wykazać się wykonaniem wymaganych zamówień (zapis stosuje się odpowiednio w przypadku polegania na podmiotach udostępniających zasoby).
c) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami (w ramach konsorcjum) to dla określenia spełniania warunku, Wykonawca może powoływać się wyłącznie na te usługi, w których wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2025-03-21 10:00

Po zmianie:
2025-03-27 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2025-03-21 10:30

Po zmianie:
2025-03-27 10:30

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2025-04-19

Po zmianie:
2025-04-25

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.