Ogłoszenie z dnia 2022-05-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zarządzanie cmentarzem komunalnym i wojennym położonym w Koszalinie
przy ul. Gnieźnieńskiej 44
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Koszalin - Urząd Miejski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920802
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek Staromiejski 6-7
1.5.2.) Miejscowość: Koszalin
1.5.3.) Kod pocztowy: 75-007
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.5.7.) Numer telefonu: 943488656
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: anna.podolanczyk@um.koszalin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.koszalin.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zarządzanie cmentarzem komunalnym i wojennym położonym w Koszalinieprzy ul. Gnieźnieńskiej 44
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9378f791-d042-11ec-9ed6-82024ae9c4d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00151138
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00329388/14/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Zarządzanie cmentarzem komunalnym i wojennym położonym w Koszalinie przy ul. Gnieźnieńskiej
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zamówienie udzielone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy PZP.
Zarządzanie terenem i obiektami cmentarza – zwłaszcza obsługa zapory wjazdowej, bram wejściowych, organizacja i nadzór ceremonii pogrzebowych w kaplicy, przyjmowanie i wydawanie zwłok z chłodni, a także czynności biura administracji cmentarza, tj. przede wszystkim wskazywanie i wytyczanie miejsca pochówku, nadzór nad ekshumacją oraz pochówkiem, rejestracja pochówku w wymaganych dokumentach, przyjmowanie opłat za usługi cmentarne, wymaga umiejscowienia siedziby zarządcy cmentarza/administratora w obrębie cmentarza lub styczności z cmentarzem.
Ciąg dalszy w Sekcji IX Informacje dodatkowe.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BZP-6.271.1.9.2022.AP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 901622,05 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zarządzanie cmentarzem komunalnym i wojennym położonym w Koszalinie przy ul. Gnieźnieńskiej 44, polegające na podejmowaniu decyzji i dokonywaniu czynności mających na celu zapewnienie właściwej gospodarki ekonomiczno-finansowej zarządzanej nieruchomości oraz zapewnieniu bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji nieruchomości, jak również podejmowaniu czynności zmierzających do utrzymania nieruchomości w stanie niepogorszonym, zgodnie z jej przeznaczeniem oraz do uzasadnionego inwestowania w tę nieruchomość.
4.5.3.) Główny kod CPV: 98371111-5 - Usługi utrzymania cmentarzy
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1108995,12 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1108995,12 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1108995,12 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 330253984
7.3.3) Ulica: Komunalna 5
7.3.4) Miejscowość: Koszalin
7.3.5) Kod pocztowy: 75-724
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-04-29
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1108995,12 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2022-05-01 do 2025-04-308.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Gmina Miasto Koszalin jako właściciel cmentarza nie posiada w obrębie cmentarza ani jego najbliższej styczności żadnego obiektu mogącego spełnić wymagania budynku administracyjnego. Jedynym podmiotem posiadającym odpowiedni obiekt administracyjny, leżący na odrębnej działce, jednak w obrębie ogrodzenia cmentarza jest PGK Sp. z o. o. w Koszalinie. W budynku stanowiącym własność PGK Sp. z o.o., zamontowany jest mechanizm obsługi zapory wjazdowej, ograniczający wjazdy pojazdów mechanicznych na cmentarz. Tym samym ograniczone są niekontrolowane wjazdy na cmentarz, a za wjazdy konieczne pobierana jest na miejscu opłata. Umieszczenie siedziby administracji cmentarza poza obecnym budynkiem, wiązałoby się więc także z konieczną rezygnacją z istnienia szlabanu, tym samym niekontrolowanym korzystaniem z cmentarza przez wszelkie pojazdy i odejściem od pobierania opłat za wjazdy na teren cmentarza, stanowiące dochód Miasta.
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. jest podmiotem utworzonym w 1993 roku przez Gminę Miasto Koszalin. Po likwidacji w 1999 r. Zakładu Zieleni (zakład budżetowy zajmujący się administracją i utrzymaniem cmentarza), PGK Sp. z o. o. przejęło pracowników zlikwidowanego Zakładu Zieleni w tym administracji cmentarza oraz w formie aportu majątek zlikwidowanego zakładu budżetowego, w tym budynek administracyjny w obrębie cmentarza. Od czasu przejęcia budynku administracyjnego Spółka rozbudowała i unowocześniła budynek, przystosowując go do potrzeb własnej działalności, ale także do potrzeb administracji cmentarza, w tym także dla potrzeb osób trzecich oczekujących na ceremonie pogrzebowe odbywające się w pobliskiej kaplicy. W budynku Spółka wybudowała także toalety ogólnodostępne, zapewniające obsługę osób odwiedzających cmentarz.
W zaistniałej sytuacji gdy Gmina Miasto Koszalin, nie posiada w obrębie cmentarza innego obiektu spełniającego warunki do obsługi zarządzania cmentarzem, konieczne byłoby wybudowanie w obrębie cmentarza drugiego obiektu administracyjnego przez Miasto. Jednak działanie takie byłoby całkowicie nieuzasadnione ekonomicznie i niecelowe. Natomiast zarządca inny niż PGK Sp. z o. o. musiałby istniejący budynek administracyjny wydzierżawiać od jego właściciela tj. PGK Sp. z o.o. – za jego zgodą. W sytuacji, kiedy jedyny budynek spełniający wymóg położenia w najbliższej styczności z cmentarzem, zapewniający właściwe zarządzania cmentarzem, należy do PGK Sp. z o. o. w Koszalinie, powierzenie zarządzania cmentarzem w trybie art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.), jest uzasadnione z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia.
W okresie najbliższych lat nie wystąpią także znaczące zmiany tj. budowa przez Miasto drugiego budynku dla potrzeb administracji cmentarza, które skutkowałyby możliwością powierzenia zarządzania cmentarzem innemu podmiotowi niż PGK Sp. z o. o. w Koszalinie.
INNE PRZETARGI Z KOSZALINA
- Przebudowa DW 171 odc. Sikory - Czaplinek
- Urządzenie dróg płytami: Część nr 1: Remont ulicy Kwiatowej w Koszalinie Część nr 2: Remont ulicy Migdałowej w Koszalinie - etap II Część nr 3: Remont ulicy Mirtowej 1-11C w Koszalinie
- Usługa koszenia oraz podkaszania trawników na terenie miasta Koszalina
- Poprawa bezpieczeństwa ruchu w ciągu DW 114 w m. Police i m. Trzebież poprzez regulację włazów studni rewizyjnych i wpustów ulicznych kanalizacji deszczowej.
- Remonty cząstkowe MMA na gorąco na terenie RDW w Białogardzie
- Wykonywanie usług ochrony fizycznej i dozoru mienia w budynkach położonych w Koszalinie przy Alei Monte Cassino 2, ul. Połczyńskiej 24 oraz ul. Kościuszki 7, w okresie 2 lat.
więcej: przetargi w Koszalinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Administrowanie w imieniu Gminy Czeladź Cmentarzem Komunalnym w okresie od 1 lipca 2024 roku do 31 grudnia 2024 roku
- Utrzymanie terenów zieleni miejskiej Nowego Sącza.
- Utrzymanie cmentarzy komunalnych na terenie miasta Nowego Sącza.
więcej: Usługi utrzymania cmentarzy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.