eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Skarszewy › "Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie gminy Skarszewy" w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-03-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie gminy Skarszewy” w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Skarszewy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675741

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Hallera 18

1.5.2.) Miejscowość: Skarszewy

1.5.3.) Kod pocztowy: 83-250

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki

1.5.7.) Numer telefonu: 585882201

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: andrzej.janikowski@skarszewy.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.skarszewy.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/skarszewy/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie gminy Skarszewy” w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-92ab43c9-9c8e-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00141063

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00025509/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie gminy Skarszewy (środki finansowe z Rządowego Funduszu Polski Ład)

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00058948

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WI.271.01.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 4061788 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: „Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie gminy Skarszewy”, który składa się z III Etapów:
1) I Etap: ułożenie nawierzchni z płyt drogowych pełnych 300x150x15 i płyt drogowych wielootworowych 100x75x125 na drogach gminnych o łącznej powierzchni około 24337,50 m² wg Opisu Przedmiotu Zamówienia (OPZ) stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ. Rozliczenie tego etapu nastąpi na zasadach rozliczenia kosztorysowego.
2) II Etap: wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień/decyzji/pozwoleń/zgłoszeń wymaganych przepisania prawa pozwalających na realizację robót budowlanych dotyczących przebudowy ul. Młyńskiej na działce nr 67/1 i 19/2 o łącznej długości ok. 315,00 mb wraz z budową kanalizacji deszczowej w Godziszewie w gminie Skarszewy wg Opisu Przedmiotu Zamówienia (OPZ) stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ. Rozliczenie tego etapu nastąpi na zasadach rozliczenia ryczałtowego.
3) III Etap: przebudowa istniejącej drogi, poprzez rozebranie istniejącej nawierzchni jezdni, chodników i zjazdów oraz wykonanie nowej pełnej konstrukcji jezdni w tym w szczególności budowę jezdni, zjazdów oraz dojść do furtek wraz z budową kanalizacji deszczowej wraz z pozwoleniem na użytkowanie lub brakiem sprzeciwu do zgłoszenia. Powyższe zadanie będzie realizowane na terenie gminy Skarszewy, w istniejących granicach pasa drogowego przedmiotowej drogi. Rozliczenie tego etapu nastąpi na zasadach rozliczenia ryczałtowego.
2. Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części:
Zamawiający podjął decyzję o braku podziału zamówienia na części dla etapu I-III z uwagi na jego kompleksową realizację. Zlecenie realizacji umowy jednemu Wykonawcy, pozwoli na stosowanie rozwiązań konstrukcyjno-montażowych, które dany Wykonawca robót specjalizuje, co w efekcie może obniżyć cenę realizacji inwestycji oraz pozwoli na skrócenie czasu realizacji umowy. Podzielenie zamówienia na części mogłoby doprowadzić do powstania wielu kolizji w czasie realizacji robót budowlanych oraz skutkować nadmierną eskalacją ceny w danym etapie lub też braku zainteresowania złożeniem ofert na częściowe zamówienie przez Wykonawców z powodu stosunkowo niewielkiego zakresu prac do realizacji. Na każdą część zamówienia składane byłyby odrębne oferty, dokonywany oddzielny wybór najkorzystniejszej oferty i zawierane odrębne stosunki umowne. Nadzorowanie realizacji wielu umów i dokonany podział spowodowałby znaczący wzrost kosztów. Taki podział groziłby także nadmiernymi trudnościami technicznymi lub też potrzebą skoordynowania działań różnych firm budowlanych realizujących poszczególne części zamówienia, co w konsekwencji mogłoby poważnie zagrozić prawidłowemu wykonaniu zamówienia. Należy również wskazać, że Zamawiający ma prawo opisać przedmiot zamówienia w sposób, z którego na wprost wynika, iż dane zamówienie spełni jego potrzebę oraz którego przedmiot stanowi wysoką jakość, adekwatną do celów, jakim ma służyć.
Wobec istnienia bezspornych argumentów przeczących zasadności podziału przedmiotowego zamówienia na części oraz przy braku jasnych korzyści z tego podziału wynikających postanowiono jak na wstępie.
Dodatkowo należy wskazać iż podział zamówienia na części powinien odbywać się przy zachowaniu swobody autonomicznego podejmowania decyzji, na każdej podstawie jaką Zamawiający uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu. Brak możliwości zaskarżenia niedokonania podziału zamówienia na części wynika z orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości UE (zob. np. sprawa C-440/13), gdyż przedmiotem zaskarżenia byłoby kwestionowanie celowości zaniechania podziału, ponieważ nie sposób sformułować zarzutu niezgodności z prawem takiego działania z uwagi na brak normy nakładającej obowiązek dzielenia. Brak norm prawnych obligujących do dzielenia zamówień uniemożliwia stawianie zarzutów w efekcie kontroli. Nie można zatem naruszyć przepisów, których brak.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45113000-2 - Roboty na placu budowy

45122000-8 - Próbne wykopy

45222000-9 - Roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5264000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 8962182,17 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 5264000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

6.7.) Wskazanie, czy najkorzystniejsza oferta wykonawcy, któremu udzielono zamówienia uwzględnia określone w kryteriach:

zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: FLIZE GRES Sp. z o.o. Spółka Komandytowa

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5892045812

7.3.4) Miejscowość: Sitna Góra 3

7.3.5) Kod pocztowy: 83-300

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Projektowanie
Roboty elektroenergetyczne
Roboty eletechniczne


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-17

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 5264000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-09-30

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

„Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie gminy Skarszewy” w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w systemie „rozliczenia kosztorysowego” oraz „zaprojektuj i wybuduj”

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.