Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00058948/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-01-26
- 2023/BZP 00141063/01 - Wynik z dnia 2023-03-17
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
„Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie gminy Skarszewy” w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Skarszewy
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675741
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Plac Hallera 18
1.4.2.) Miejscowość: Skarszewy
1.4.3.) Kod pocztowy: 83-250
1.4.4.) Województwo: pomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.4.7.) Numer telefonu: 585882201
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: andrzej.janikowski@skarszewy.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.skarszewy.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00087584
2.2.) Data ogłoszenia: 2023-02-09
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00058948
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
2.3. Nazwa zamówienia albo umowy ramowej Przed zmianą:
„Modernizacja dróg gminnych w gminie Skarszewy” w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w systemie „rozliczenia kosztorysowego” oraz „zaprojektuj i wybuduj”
Po zmianie:
„Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie gminy Skarszewy” w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
2.9. Numer planu postępowań w BZP Przed zmianą:
2023/BZP 00025509/01/P
Po zmianie:
2023/BZP 00025509/02/P
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest: „Modernizacja dróg gminnych w gminie Skarszewy”, który składa się z III Etapów:
1) I Etap: ułożenie nawierzchni z płyt drogowych pełnych 300x150x15 i płyt drogowych wielootworowych 100x75x125 na drogach gminnych o łącznej powierzchni około 24337,50 m² wg Opisu Przedmiotu Zamówienia (OPZ) stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ. Rozliczenie tego etapu nastąpi na zasadach rozliczenia kosztorysowego.
2) II Etap: wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień/decyzji/pozwoleń/zgłoszeń wymaganych przepisania prawa pozwalających na realizację robót budowlanych dotyczących przebudowy ul. Młyńskiej na działce nr 67/1 i 19/2 o łącznej długości ok. 315,00 mb wraz z budową kanalizacji deszczowej w Godziszewie w gminie Skarszewy wg Opisu Przedmiotu Zamówienia (OPZ) stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ. Rozliczenie tego etapu nastąpi na zasadach rozliczenia ryczałtowego.
3) III Etap: przebudowa istniejącej drogi, poprzez rozebranie istniejącej nawierzchni jezdni, chodników i zjazdów oraz wykonanie nowej pełnej konstrukcji jezdni w tym w szczególności budowę jezdni, zjazdów oraz dojść do furtek wraz z budową kanalizacji deszczowej wraz z pozwoleniem na użytkowanie lub brakiem sprzeciwu do zgłoszenia. Powyższe zadanie będzie realizowane na terenie gminy Skarszewy, w istniejących granicach pasa drogowego przedmiotowej drogi. Rozliczenie tego etapu nastąpi na zasadach rozliczenia ryczałtowego.
2. Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części:
Zamawiający podjął decyzję o braku podziału zamówienia na części dla etapu I-III z uwagi na jego kompleksową realizację. Zlecenie realizacji umowy jednemu Wykonawcy, pozwoli na stosowanie rozwiązań konstrukcyjno-montażowych, które dany Wykonawca robót specjalizuje, co w efekcie może obniżyć cenę realizacji inwestycji oraz pozwoli na skrócenie czasu realizacji umowy. Podzielenie zamówienia na części mogłoby doprowadzić do powstania wielu kolizji w czasie realizacji robót budowlanych oraz skutkować nadmierną eskalacją ceny w danym etapie lub też braku zainteresowania złożeniem ofert na częściowe zamówienie przez Wykonawców z powodu stosunkowo niewielkiego zakresu prac do realizacji. Na każdą część zamówienia składane byłyby odrębne oferty, dokonywany oddzielny wybór najkorzystniejszej oferty i zawierane odrębne stosunki umowne. Nadzorowanie realizacji wielu umów i dokonany podział spowodowałby znaczący wzrost kosztów. Taki podział groziłby także nadmiernymi trudnościami technicznymi lub też potrzebą skoordynowania działań różnych firm budowlanych realizujących poszczególne części zamówienia, co w konsekwencji mogłoby poważnie zagrozić prawidłowemu wykonaniu zamówienia. Należy również wskazać, że Zamawiający ma prawo opisać przedmiot zamówienia w sposób, z którego na wprost wynika, iż dane zamówienie spełni jego potrzebę oraz którego przedmiot stanowi wysoką jakość, adekwatną do celów, jakim ma służyć.
Wobec istnienia bezspornych argumentów przeczących zasadności podziału przedmiotowego zamówienia na części oraz przy braku jasnych korzyści z tego podziału wynikających postanowiono jak na wstępie.
Dodatkowo należy wskazać iż podział zamówienia na części powinien odbywać się przy zachowaniu swobody autonomicznego podejmowania decyzji, na każdej podstawie jaką Zamawiający uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu. Brak możliwości zaskarżenia niedokonania podziału zamówienia na części wynika z orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości UE (zob. np. sprawa C-440/13), gdyż przedmiotem zaskarżenia byłoby kwestionowanie celowości zaniechania podziału, ponieważ nie sposób sformułować zarzutu niezgodności z prawem takiego działania z uwagi na brak normy nakładającej obowiązek dzielenia. Brak norm prawnych obligujących do dzielenia zamówień uniemożliwia stawianie zarzutów w efekcie kontroli. Nie można zatem naruszyć przepisów, których brak.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest: „Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie gminy Skarszewy”, który składa się z III Etapów:
1) I Etap: ułożenie nawierzchni z płyt drogowych pełnych 300x150x15 i płyt drogowych wielootworowych 100x75x125 na drogach gminnych o łącznej powierzchni około 24337,50 m² wg Opisu Przedmiotu Zamówienia (OPZ) stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ. Rozliczenie tego etapu nastąpi na zasadach rozliczenia kosztorysowego.
2) II Etap: wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień/decyzji/pozwoleń/zgłoszeń wymaganych przepisania prawa pozwalających na realizację robót budowlanych dotyczących przebudowy ul. Młyńskiej na działce nr 67/1 i 19/2 o łącznej długości ok. 315,00 mb wraz z budową kanalizacji deszczowej w Godziszewie w gminie Skarszewy wg Opisu Przedmiotu Zamówienia (OPZ) stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ. Rozliczenie tego etapu nastąpi na zasadach rozliczenia ryczałtowego.
3) III Etap: przebudowa istniejącej drogi, poprzez rozebranie istniejącej nawierzchni jezdni, chodników i zjazdów oraz wykonanie nowej pełnej konstrukcji jezdni w tym w szczególności budowę jezdni, zjazdów oraz dojść do furtek wraz z budową kanalizacji deszczowej wraz z pozwoleniem na użytkowanie lub brakiem sprzeciwu do zgłoszenia. Powyższe zadanie będzie realizowane na terenie gminy Skarszewy, w istniejących granicach pasa drogowego przedmiotowej drogi. Rozliczenie tego etapu nastąpi na zasadach rozliczenia ryczałtowego.
2. Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części:
Zamawiający podjął decyzję o braku podziału zamówienia na części dla etapu I-III z uwagi na jego kompleksową realizację. Zlecenie realizacji umowy jednemu Wykonawcy, pozwoli na stosowanie rozwiązań konstrukcyjno-montażowych, które dany Wykonawca robót specjalizuje, co w efekcie może obniżyć cenę realizacji inwestycji oraz pozwoli na skrócenie czasu realizacji umowy. Podzielenie zamówienia na części mogłoby doprowadzić do powstania wielu kolizji w czasie realizacji robót budowlanych oraz skutkować nadmierną eskalacją ceny w danym etapie lub też braku zainteresowania złożeniem ofert na częściowe zamówienie przez Wykonawców z powodu stosunkowo niewielkiego zakresu prac do realizacji. Na każdą część zamówienia składane byłyby odrębne oferty, dokonywany oddzielny wybór najkorzystniejszej oferty i zawierane odrębne stosunki umowne. Nadzorowanie realizacji wielu umów i dokonany podział spowodowałby znaczący wzrost kosztów. Taki podział groziłby także nadmiernymi trudnościami technicznymi lub też potrzebą skoordynowania działań różnych firm budowlanych realizujących poszczególne części zamówienia, co w konsekwencji mogłoby poważnie zagrozić prawidłowemu wykonaniu zamówienia. Należy również wskazać, że Zamawiający ma prawo opisać przedmiot zamówienia w sposób, z którego na wprost wynika, iż dane zamówienie spełni jego potrzebę oraz którego przedmiot stanowi wysoką jakość, adekwatną do celów, jakim ma służyć.
Wobec istnienia bezspornych argumentów przeczących zasadności podziału przedmiotowego zamówienia na części oraz przy braku jasnych korzyści z tego podziału wynikających postanowiono jak na wstępie.
Dodatkowo należy wskazać iż podział zamówienia na części powinien odbywać się przy zachowaniu swobody autonomicznego podejmowania decyzji, na każdej podstawie jaką Zamawiający uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu. Brak możliwości zaskarżenia niedokonania podziału zamówienia na części wynika z orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości UE (zob. np. sprawa C-440/13), gdyż przedmiotem zaskarżenia byłoby kwestionowanie celowości zaniechania podziału, ponieważ nie sposób sformułować zarzutu niezgodności z prawem takiego działania z uwagi na brak normy nakładającej obowiązek dzielenia. Brak norm prawnych obligujących do dzielenia zamówień uniemożliwia stawianie zarzutów w efekcie kontroli. Nie można zatem naruszyć przepisów, których brak.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2023-02-13 10:00
Po zmianie:
2023-02-14 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2023-02-13 10:05
Po zmianie:
2023-02-14 10:05
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa systemu monitoringu ppoż. i systemu łączności w KPN - roboty budowlane
- Pokrycie papą termozg. wierz. dachu obiektu SPWZOZMSWiA w Bydgoszczy - Z nr 1, oraz budowa siłowni - dodatkowe źródło energii elektrycznej - baterie fotowoltaiczne, odnawialne źródła energii - Z nr 2
- "Rem. drogi gminnej realiz. w ramach inwest. pn. "Przebudowa nawierzchni drogi publicznej nr 112383D położonej na działce 279/3 obręb Bolków 0002 - ul. Bema" realizowany w dwóch etapach - Etap I i II"
- Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych/ piwnicy wraz z robotami towarzyszącymi budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Miedarach.
- "Budowa zbiornika retencyjnego w miejscowości Niziny, gm. Tuczępy - Zbiornik nr 2"
- Wymiana ślizgu zjeżdżalni wodnej wraz z wanną hamowną na Pływalni Pingwin przy ul. Oławskiej 3a w Warszawie (powtórzony)
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.