eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szamotu³y › Przebudowa drogi powiatowej nr 1855P ¦mi³owo - Ga³owo odcinek 3b - od km 2+278,69 do km 3+740,00.

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych




Og³oszenie z dnia 2022-04-27


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi powiatowej nr 1855P ¦mi³owo – Ga³owo odcinek 3b – od km 2+278,69 do km 3+740,00.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: ZARZ¡D DRÓG POWIATOWYCH W SZAMOTU£ACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631277227

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Boles³awa Chrobrego 6

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Szamotu³y

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-500

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznañski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@zdp-szamotuly.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://www.zdp-szamotuly.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ

zarz±dzanie drogami

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa drogi powiatowej nr 1855P ¦mi³owo – Ga³owo odcinek 3b – od km 2+278,69 do km 3+740,00.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-2ab0837e-c610-11ec-aa46-6a814e8de928

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00137152

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-04-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00024734/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.5 Przebudowa drogi powiatowej nr 1855P ¦mi³owo – Ga³owo odcinek 3b – od km 2+278,69 do km 3+740,00.

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

http://zdp-szamotuly.pl/zamowienia-publiczne-rok-2022/99-przebudowa-drogi-powiatowej-nr-1855p-smilowo-galowo-odcinek-3b-od-km-2-278-69-do-km-3-740-00

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym
a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu miniPortalu, który dostêpny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostêpnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: (kosickas@zdp-szamotuly.pl)
2) Zamawiaj±cy wyznacza nastêpuj±ce osoby do kontaktu z Wykonawcami: Mateusz Kaczmarek – Inspektor ds. dróg, tel. +48 612924032, email: kosickas@zdp-szamotuly.pl
3) Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: „Formularz do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
4) Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania
z elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP).
5) Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
6) Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP.
7) Niniejsze postêpowanie mo¿na wyszukaæ równie¿ na Li¶cie wszystkich postêpowañ w systemie miniportal (https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania) na li¶cie wszystkich postêpowañ
w miniPortalu, klikaj±c wcze¶niej opcjê „Dla Wykonawców” lub ze strony g³ównej z zak³adki Postêpowania.
8) Uwaga! Przed przyst±pieniem do sk³adania oferty, wykonawca jest zobowi±zany zapoznaæ
siê z Instrukcj± korzystania z miniportal i ePuap - stanowi±cej za³. nr 6 do SWZ. Instrukcja zosta³a zamieszona tak¿e bezpo¶rednio na portalu (https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje).

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): ) Zamawiaj±cy o¶wiadcza, ¿e spe³nia wymogi okre¶lone w rozporz±dzeniu Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o
ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcê bêd±
przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.2) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarz±d
Dróg Powiatowych, ul. B. Chrobrego 6, 64-500 Szamotu³y.3) Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym mo¿na siê
kontaktowaæ poprzez e-mail: kaczmarekm@zdp-szamotuly.pl, lub pisemnie: ul. B. Chrobrego 6, 64-500 Szamotu³y.4) Dane osobowe
wykonawcy bêd± przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 1855P ¦mi³owo – Ga³owo odcinek 3b – od km 2+278,69 do km 3+740,00” Z
uwagi na ograniczenia techniczne (mo¿liwo¶æ wprowadzenia tylko
4000znaków) - nie ma mo¿liwo¶ci wprowadzenia ca³ej tre¶ci kaluzuli.Kompleksowa tre¶æ klauzuliinformacyjnej RODO zosta³a
zawarta w rozdziale I, pkt 16. SWZ. Prosimy o zapoznanie siê z jejtre¶ci±

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15 RODO prawodostêpu do danych osobowych
Pani/Pana dotycz±cych;− na podstawie art. 16 RODO prawo dosprostowania Pani/Pana danych osobowych **;− na podstawie art.
18 RODO prawo ¿±dania odadministratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o
którychmowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony DanychOsobowych, gdy uzna
Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych naruszaprzepisy RODO;Nie przys³uguje Pani/Panu:− w
zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo dousuniêcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o
którym mowa w art. 20RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdy¿podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. **Wyja¶nienie: skorzystanie z
prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wynikupostêpowaniao udzielenie zamówienia publicznego ani zmian±
postanowieñ umowy w zakresieniezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego
za³±czników.***Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu doprzechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochronypraw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na
wa¿ne wzglêdy interesu publicznego UniiEuropejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZDP.272.4.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiot zamówienia stanowi:

Wykonanie robót polega na wykonaniu przebudowy odcinka drogi powiatowej 1855P od km 2+278,69 do km 3+740,00, polegaj±cej na budowie ¶cie¿ki rowerowej z dopuszczonym ruchem
pieszych o szeroko¶ci 2,50m, przebudowie nawierzchni jezdni, wykonanie odwodnienia w postaci odtworzenia rowów. Wszelkie prace nale¿y wykonaæ zgodnie z za³±czonym do SWZ projektem budowlanym.

Przedmiot zamówienia obejmuje równie¿ wszystkie prace i obowi±zki Wykonawcy wymienione w projekcie umowy.
Przy realizacji zamówienia Wykonawca bêdzie zobowi±zany do stosowania jedynie wyrobów dopuszczonych do u¿ywania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351, z pó¼n. zm.) oraz ustawy o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1213, z pó¼n. zm.) oraz innych przepisów – rozporz±dzeñ wykonawczych do ww. przepisów, w zakresie w jakim maj± zastosowanie.

UWAGA: Wy³oniony wykonawca po podpisaniu umowy ma obowi±zek przed przyst±pieniem do prac opracowaæ i przedstawiæ do zatwierdzenia projekt czasowej organizacji ruchu na czas wykonywania prac.

Wykonawca odpowiedzialny jest za powsta³e w toku w³asnych prac odpady oraz za w³a¶ciwy sposób postêpowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r.
o odpadach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 779, pó¼n. zm.) Wywóz odpadów budowlanych i ich utylizacja odbywa siê bez dodatkowego wynagrodzenia.
Wszystkie wymagania okre¶lone w dokumentach zamówienia stanowi± wymagania minimalne, a ich spe³nienie jest obligatoryjne. Niespe³nienie ww. wymagañ minimalnych bêdzie skutkowaæ odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-10-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na przedmiot zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

10. Wymagania dotycz±ce wadium


1) Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium w wysoko¶ci 5 000,00 z³
2) Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3) Przed³u¿enie terminu zwi±zania ofert± jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przed³u¿eniem okresu wa¿no¶ci wadium albo, je¿eli nie jest to mo¿liwe, z wniesieniem nowego wadium na przed³u¿ony okres zwi±zania ofert±.
4) Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (tj. Dz. U.
z 2020 r. poz. 299)
5) Wadium wnoszone w pieni±dzu PLN nale¿y wp³aciæ przelewem na nastêpuj±cy rachunek bankowy: Bank Spó³dzielczy Duszniki O/Szamotu³y, konto nr 55 9072 0002 2004 0440 0208 0016
z dopiskiem: „Przebudowa drogi powiatowej 1855P, nr sprawy: ZDP.272.4.2022”. Potwierdzenie polecenia przelewu zaleca siê do³±czyæ do oferty (nie stanowi to obowi±zku). Wadium uwa¿a siê za wniesione, je¿eli kwota wadium znajdzie siê na rachunku wskazanym przez zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
6) Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
7) Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w pkt 4), wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
8) Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia wyst±pienia jednej z okoliczno¶ci:
a) up³ywu terminu zwi±zania ofert±,
b) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
c) uniewa¿nienia postêpowania o udzielenie zamówienia, z wyj±tkiem sytuacji gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
9) Zamawiaj±cy, niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia z³o¿enia wniosku zwraca wadium wykonawcy:
a) który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert,
b) którego oferta zosta³a odrzucona,
c) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza,
d) po uniewa¿nieniu postêpowania, w przypadku gdy nie zosta³o rozstrzygniête odwo³anie na czynno¶æ uniewa¿nienia albo nie up³yn±³ termin do jego wniesienia.
10) Z³o¿enie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt 9, powoduje rozwi±zanie stosunku prawnego z wykonawc± wraz z utrat± przez niego prawa do korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp.
11) Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w pieni±dzu wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcê.
12) Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium.
(...) szczegó³y w SWZ

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1) Projektowane postanowienia umowy stanowi± za³±cznik nr 2 do SWZ.
2) Z³o¿enie oferty jest jednoznaczne z akceptacj± przez wykonawcê projektowanych postanowieñ umowy.
3) Z wnioskiem o dokonanie zmiany umowy w przypadku, o którym mowa w ust. 1, mo¿e wyst±piæ ka¿da ze stron.
4) We wniosku o dokonanie zmian, Strona winna uzasadniæ konieczno¶æ takich zmian.
W przypadku niewystarczaj±cego uzasadnienia, Zamawiaj±cy ma prawo nie wyraziæ zgody na dokonanie zmian Umowy.
5) Wszelkie zmiany umowy wymagaj± formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci, chyba ¿e SWZ lub zapisy projektowanych postanowieñ umowy stanowi± inaczej;
6) zawsze dopuszczalne s± zmiany umowy w rozumieniu art. 455 ust. 1–4 uPzp.
- jednak¿e nie stanowi to obowi±zku, z którego Wykonawca móg³by wnosiæ roszczenie wobec Zamawiaj±cego.
7) Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy, zgodnie
z zapisami projektu umowy – za³. nr 2 do SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-05-12 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-12 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-06-10

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.