Ogłoszenie z dnia 2025-03-06
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych oraz odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych ze Szpitala Specjalistycznego w Zabrzu Sp. z o.o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SZPITAL SPECJALISTYCZNY W ZABRZU SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272735162
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Marii Curie-Skłodowskiej 10
1.5.2.) Miejscowość: Zabrze
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-800
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: +48323732300
1.5.8.) Numer faksu: +48323732308
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienie.publiczne@klinika-zabrze.med.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.klinika-zabrze.med.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych oraz odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych ze Szpitala Specjalistycznego w Zabrzu Sp. z o.o.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-37a38832-7e54-4e88-a366-9476465eb59e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00134361
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-37a38832-7e54-4e88-a366-9476465eb59e3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-37a38832-7e54-4e88-a366-9476465eb59e ; https://klinika-zabrze.med.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e- Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej.
2. Oferta złożona za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia powinna zostać opatrzona właściwym podpisem elektronicznym. Podpis elektroniczny musi zostać złożony bezpośrednio na pliku z ofertą Wykonawcy lub na „paczce” dokumentów elektronicznych zawierających ofertę Wykonawcy. Opatrzenie właściwym podpisem oferty (lub paczki) następuje przed czynnością jej zaszyfrowania.
3. Aby złożyć ofertę Wykonawca musi posiadać aktywne konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Korzystanie z Platformy e -Zamówienia jest bezpłatne. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści
dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
4. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia, określone w Regulamin Platformy e-Zamówienia oraz zobowiązuje się korzystając z Platformy e-Zamówienia przestrzegać postanowień tego Regulaminu.
5. Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
6. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@klinika-zabrze.med.pl. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji" służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
7. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy PZP, zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu udostępniającego zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 307), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych. Pozostałe postanowienia zgodnie z Rozdziałem XIII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zmian.), dalej „RODO”, informuję, że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie Szpital Specjalistyczny w Zabrzu Sp. z o.o. ul. M.C. Skłodowskiej 10, 41-800 Zabrze, dalej jako Zamawiający;
b) Zamawiający na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b, c i f RODO przetwarzać będzie ww. dane osobowe w następujących celach:
- w celu związanym z postępowaniem o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego;
- zawarcie i realizacja lub rozwiązanie Umowy oraz wykonywanie innych czynności związanych z Umową, w tym czynności poprzedzających jej zawarcie;
- realizacja uprawnienia lub obowiązku prawnego wynikającego z przepisów prawa,
c) podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 1320), dalej „ustawa PZP”, związanym z udziałem w przedmiotowym postępowaniu. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP.
d) w związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt. b) ww. dane mogą być udostępniane osobom lub podmiotom, którym udostępniona zostanie dok. postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy PZP oraz podmiotom upoważnionym na mocy przepisów prawa oraz podmiotom, którym przekazanie danych jest uzasadnione dla wykonania określonej czynności lub realizacji określonej usługi, np. Poczta Polska, kurierzy, podmioty świadczące usługi prawne lub księgowe;
e) ww. dane osobowe nie będą transferowane do państw trzecich oraz organizacji międzynarodowych, nie będą również podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu;
f) ww. dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt. b) celów przetwarzania, tj.:
- w zakresie związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 78 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udz. zam., a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy,
- w zakresie realizacji zawartej Umowy przez okres do czasu jej realizacji, po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń,
- w zakresie wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Zamawiającym przez okres do czasu wypełnienia tych obowiązków;
g) w związku z przetwarzaniem przez Zamawiającego ww. danych osobowych, osobom, których ww. dane dotyczą, przysługuje:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych ich dotyczących; przy czym w przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych inf., mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty procedowanego /zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych ich dotyczących, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zam. publ., ani zmianą postanowień umowy w sprawie zam. publ. w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych, gdy osoba, której ww. dane dotyczą uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania. W związku z przetwarzaniem przez Zamawiającego ww. danych osobowych, osobom, których ww. dane dotyczą, nie
przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Wyjaśnień w sprawach związanych z danymi osobowymi udziela Inspektor Ochrony Danych Osobowych Zamawiającego – Pan Jacek Kozłowski kontakt: tel. 32/ 373-23-00, adres e-mail: iod@klinika-zabrze.med.pl
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZP/04 TP/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet 1 - odbiór, transport i unieszkodliwianie niebezpiecznych odpadów medycznych
- niebezpieczne medyczne odpady zakaźne o kodzie 18 01 02*, 18 01 03*, 18 01 06*, niebezpieczne odpady medyczne o kodzie 18 01 08*, inne niż niebezpieczne odpady medyczne o kodzie 18 01 01.
Wykaz wytwarzanych odpadów stanowiący szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 3 do SWZ– Formularz cenowy.
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie wszelkich obowiązków związanych z przekazanymi odpadami stanowiącymi opis przedmiotu zamówienia, a także obowiązki obciążające Zamawiającego wynikające z właściwych przepisów prawa, w szczególności z ustawy o odpadach.
1) Wykonawca zobowiązuje się wykonywać obowiązki związane z gospodarowaniem odpadami stosownie do:
a) art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1587 ze zm.),
b) art. 181 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. 2024r., poz. 54 ze zm.),
c) Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 643 ze zm.),
d) Rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020r., poz. 10),
e) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017r., w sprawie szczegółowego postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. 2017r., poz. 1975),
f) Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 listopada 2021r. w sprawie unieszkodliwiania oraz magazynowania odpadów medycznych i odpadów weterynaryjnych (Dz. U. 2021r., poz. 2245).
g) Rozporządzenia Ministra Klimatu z dn. 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowych wymagań dla magazynowania odpadów (Dz. U. 2020r., poz. 1742).
h) Rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 24 grudnia 2019 r. w sprawie warunków uznania odpadów za posiadające właściwości zakaźne oraz sposobu ustalania tych właściwości (Dz. U. z 2020r., poz. 3).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Rozdział III SWZ.
Przewidywany termin rozpoczęcia realizacji umowy - 01.05.2025r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513300-9 - Usługi spalania odpadów
90524000-6 - Usługi w zakresie odpadów medycznych
90524200-8 - Usługi usuwania odpadów szpitalnych
90524400-0 - Usługi gromadzenia, transportu i wywozu odpadów szpitalnych
90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryterium ceny będzie rozpatrywane na podstawie ceny podanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ. Cena oferty winna być wyliczona w Formularzu cenowym - Załączniku nr 3 do SWZ, a następnie przeniesiona do Formularza ofertowego. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku w Formularzu ofertowym.
2. Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu i przy uwzględnieniu powyższych kryteriów otrzyma najwyższą punktację. Pozostałe oferty otrzymają proporcjonalnie mniejszą ilość punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet nr 2 - odbiór, transport i unieszkodliwianie innych niż niebezpieczne odpadów medycznych – odpady o kodzie 18 01 04, 18 01 09, 18 01 07.
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie wszelkich obowiązków związanych z przekazanymi odpadami stanowiącymi opis przedmiotu zamówienia, a także obowiązki obciążające Zamawiającego wynikające z właściwych przepisów prawa, w szczególności z ustawy o odpadach.
Wykaz wytwarzanych odpadów stanowiący szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 3 do SWZ– Formularz cenowy.
1) Wykonawca zobowiązuje się wykonywać obowiązki związane z gospodarowaniem odpadami stosownie do:
a) art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1587 ze zm.),
b) art. 181 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. 2024r., poz. 54 ze zm.),
c) Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 643 ze zm.),
d) Rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020r., poz. 10),
e) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017r., w sprawie szczegółowego postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. 2017r., poz. 1975),
f) Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 listopada 2021r. w sprawie unieszkodliwiania oraz magazynowania odpadów medycznych i odpadów weterynaryjnych (Dz. U. 2021r., poz. 2245).
g) Rozporządzenia Ministra Klimatu z dn. 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowych wymagań dla magazynowania odpadów (Dz. U. 2020r., poz. 1742).
h) Rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 24 grudnia 2019 r. w sprawie warunków uznania odpadów za posiadające właściwości zakaźne oraz sposobu ustalania tych właściwości (Dz. U. z 2020r., poz. 3).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Rozdział III SWZ.
Przewidywany termin rozpoczęcia realizacji umowy - 01.05.2025r.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513300-9 - Usługi spalania odpadów
90524000-6 - Usługi w zakresie odpadów medycznych
90524200-8 - Usługi usuwania odpadów szpitalnych
90524400-0 - Usługi gromadzenia, transportu i wywozu odpadów szpitalnych
90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryterium ceny będzie rozpatrywane na podstawie ceny podanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ. Cena oferty winna być wyliczona w Formularzu cenowym - Załączniku nr 3 do SWZ, a następnie przeniesiona do Formularza ofertowego. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku w Formularzu ofertowym.
2. Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu i przy uwzględnieniu powyższych kryteriów otrzyma najwyższą punktację. Pozostałe oferty otrzymają proporcjonalnie mniejszą ilość punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Pakiet nr 3 - odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych wraz z opcją.
Wykaz wytwarzanych odpadów stanowiący szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 3 do SWZ– Formularz cenowy.
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonywanie wszelkich obowiązków związanych z przekazanymi odpadami stanowiącymi opis przedmiotu zamówienia, a także obowiązki obciążające Zamawiającego wynikające z właściwych przepisów prawa, w szczególności z ustawy o odpadach.
1) Wykonawca zobowiązuje się wykonywać obowiązki związane z gospodarowaniem odpadami stosownie do:
a) art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1587 ze zm.),
b) Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 54 ze zm.)
c) Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 643 ze zm.),
d) Rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020r., poz. 10),
e) Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 399 ze zm.),
f) Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2024r., poz. 1251 ze zm.)
g) Ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 573 ze zm.).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Rozdział III SWZ.
Przewidywany termin rozpoczęcia realizacji umowy - od dnia zawarcia umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513300-9 - Usługi spalania odpadów
90524000-6 - Usługi w zakresie odpadów medycznych
90524200-8 - Usługi usuwania odpadów szpitalnych
90524400-0 - Usługi gromadzenia, transportu i wywozu odpadów szpitalnych
90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1) Zamawiający w ramach Pakietu nr 3 zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji, tj. realizacji usługi odbioru odpadów opisanych w Formularzu cenowym (stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ) w części zamówienia – Prawo Opcji - maksymalnie w ilościach w nim wskazanych.2) Zamawiający na pewno zakupi podstawowy zakres przedmiotu zamówienia, na podstawie ceny podstawowego zakresu przedmiotu zamówienia określonej zgodnie z Formularzem cenowym stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
3) Zamawiający w Pakiecie nr 3 – w części zamówienia podstawowego określił rodzaj, ilość i częstotliwość odbioru odpadów odbieranych na podstawie opracowanego do umowy harmonogramu oraz minimalną ilość i rodzaj pojemników i kontenerów na odpady zamawiane w przypadku ich wytworzenia przez Zamawiającego, gdzie odbiór i zagospodarowanie odpadów odbywa się na zgłoszenie Zamawiającego.
4) Ilość określona w części zamówienia dotyczącej Prawa Opcji jest szacunkowa i zależna od wytworzenia danego rodzaju odpadu przez Zamawiającego.
5) Realizacja prawa opcji odbywać się będzie w sposób automatyczny, na podstawie zgłoszeń Zamawiającego. Wykonawca nie może dochodzić żadnych dodatkowych roszczeń finansowych, jeżeli w okresie obowiązywania umowy Zamawiający nie skorzysta z przedmiotu zamówienia określonego w części formularza cenowego dotyczącego Prawa Opcji, w stosunku do
rodzaju i ilości przyjętych na etapie szacowania i określania przedmiotu zamówienia.
6) Prawo opcji realizowane będzie na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe;
7) Wykaz usług objętych prawem opcji, ilości maksymalne oraz ceny jednostkowe brutto Usług objętych prawem opcji zawiera Formularz cenowy stanowiący Załącznik nr 3 do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryterium ceny będzie rozpatrywane na podstawie ceny podanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ. Cena oferty winna być wyliczona w Formularzu cenowym - Załączniku nr 3 do SWZ, a następnie przeniesiona do Formularza ofertowego. W Pakiecie nr 3 podana cena ofertowa stanowi sumę ceny za realizację zamówienia objętego Zamówieniem Podstawowym oraz zakres zamówienia objęty opcją.
Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku w Formularzu ofertowym.
2. Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu i przy uwzględnieniu powyższych kryteriów otrzyma najwyższą punktację. Pozostałe oferty otrzymają proporcjonalnie mniejszą ilość punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z Rozdziałem XIX ust. 3 SWZ:Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy PZP:
3.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
3.2.1. Pakiet 1 oraz Pakiet 2:
Warunek rozumiany jako posiadanie na dzień składania ofert uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności zezwolenia, koncesje lub licencje na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami w tym zbierania, unieszkodliwiania odpadów oraz transportu odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne zgodnie z:
• art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1587 ze zm.),
• art. 181 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 54 ze zm.),
• Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 643 ze zm.),
• Rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020r., poz. 10),
• Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 5 października 2017r., w sprawie szczegółowego postępowania z odpadami medycznymi (Dz. U. 2017r., poz. 1975),
• Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 26 listopada 2021r. w sprawie unieszkodliwiania oraz magazynowania odpadów medycznych i odpadów weterynaryjnych (Dz. U. 2021r., poz. 2245).
• Rozporządzeniem Ministra Klimatu z dn. 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowych wymagań dla magazynowania odpadów (Dz. U. 2020r., poz. 1742).
• Rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 24 grudnia 2019 r. w sprawie warunków uznania odpadów za posiadające właściwości zakaźne oraz sposobu ustalania tych właściwości (Dz. U. z 2020r., poz. 3).
3.2.2. Pakiet 3
Warunek rozumiany jako posiadanie na dzień składania ofert uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności zezwolenia, koncesje lub licencje na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami, w tym zbierania, unieszkodliwiania odpadów oraz transportu odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne, zgodnie z:
• art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1587 ze zm.),
• Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 54 ze zm.);
• Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 643 ze zm.)
• Rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020r., poz. 10),
• Ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 399 ze zm.),
• Ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2024r., poz. 1251 ze zm.)
• Ustawą z dnia 11 września 2015r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 573 ze zm.).
UWAGA:
Zgodnie z art. 117 ust. 2 ustawy PZP w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek udziału określony w pkt. 3.2.1 i 3.2.2 SWZ, dotyczący powyższych uprawnień, musi spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców, który zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3.4. Zdolność techniczna lub zawodowa:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
3.4.1. dysponuje lub będzie dysponował osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia. Warunek jest rozumiany jako zapewnienie m. in. osób posiadających przygotowanie zawodowe do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1587 ze zm.) oraz ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 643 ze zm.) - dotyczy Pakietu nr 1, nr 2 i nr 3.
3.4.2. dysponuje lub będzie dysponował odpowiednimi środkami transportu przeznaczonymi do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1587 ze zm.) oraz ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 643 ze zm.) - dotyczy Pakietu nr 1, nr 2 i nr 3.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z Rozdziałem XIX ust. 4 SWZ:
4. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych przez Zamawiającego w ust. 3 niniejszego rozdziału SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy PZP zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
- w celu wykazania spełniania warunku z ust. 3.2.1 – dotyczy Pakietu 1 oraz Pakietu 2
4.1. Aktualne na dzień składania ofert pozwolenie zintegrowane dla instalacji do termicznego przekształcania odpadów oraz na prowadzenie działalności lub wykonywanie określonej czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności zezwolenia, koncesje lub licencje na prowadzenie działalności - rozumie się przez to decyzje, o których mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U z 2023r., poz. 1587 ze zm.) oraz w art. 181 ust. 1 pkt. 1 i 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 54 ze zm.);
4.2. Aktualne na dzień składania ofert zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U z 2023r., poz. 1587 ze zm.) oraz ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 643 ze zm.).
- w celu wykazania spełniania warunku z ust. 3.2.2 – dotyczy Pakietu 3
4.3 aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości – na podstawie art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 399 ze zm.), a dla odpadów niebezpiecznych lub innych niż niebezpieczne oświadczenie o posiadaniu aktualnej umowy z Podmiotem, któremu w/w odpady po odbiorze od Zamawiającego będą przekazywane.
4.4 wpis do rejestru BDO na potwierdzenie posiadania aktualnego nr rejestrowego w bazie danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami (BDO) zgodnie z art. 50 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U z 2023r., poz. 1587 ze zm.).
4.5 aktualne na dzień składania ofert posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami w tym zbierania odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne (objętych przedmiotem zamówienia) rozumie się przez to zezwolenie, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U z 2023r., poz. 1587 ze zm.) lub pozwolenie, o którym mowa w art. 181 ust. 1 pkt. 1 i 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024, poz. 54).
- w celu wykazania spełniania warunku z ust. 3.4.1 - Pakiet 1,2,3:
4.6. Oświadczenie Wykonawcy, że skierowane przez niego osoby do realizacji zamówienia publicznego posiadają przygotowanie zawodowe do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1587 ze zm.) oraz ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 643 ze zm.). Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.
- w celu wykazania spełniania warunku z ust. 3.4.2 - Pakiet 1,2,3:
4.7. Wykaz środków transportu którymi Wykonawca będzie wykonywał zamówienie zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1587 ze zm.) oraz ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 643 ze zm.). Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z ofertą należy złożyć:4.1. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w rozdziale XIX SWZ – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ. Oświadczenie stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie przez niego warunków udziału w postępowaniu, odpowiednio na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe, wskazane w SWZ. Oświadczenie składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym wyżej mowa, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (załącznik nr 2A do SWZ).
4.2. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z projektem umowy w sprawie zamówienia oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń – zgodnie z treścią zawartą w formularzu oferty, stanowiącym załącznikiem nr 1 do SWZ. Oświadczenie składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4.3. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.
4.4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy) - zgodnie z treścią zawartą w załączniku nr 5 do SWZ.
Zobowiązanie lub inny podmiotowy środek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje się w postaci elektronicznej, i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy zobowiązanie (inny podmiotowy środek dowodowy) zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
4.5. Załącznik nr 3 - Formularz cenowy dla Pakietu, na jaki składana jest oferta.
4.6. Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP („ (…) z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.”) – o ile dotyczy (odnosi się do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) - Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z ust. 4.3. rozdz. XVI SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Uwaga
Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy PZP (ust. 4.1. rozdziału XVI SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
5.1. Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 lub ust. 3 Ustawy PZP, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Ustawy PZP („ (…) z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.”).
7. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Istotne dla Zamawiającego postanowienia umowy, zawiera załączony do niniejszej SWZ wzór umowy – Załączniki nr 4A-C do SWZ.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku 4A-C do SWZ.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w szczególności poprzez zmianę odpowiednio sposobu realizacji dostaw i/lub ceny w następujących okolicznościach:
1) obniżenia cen jednostkowych netto przez Wykonawcę,
2) uzasadnionych, niezawinionych przez Wykonawcę przerw w realizacji umowy spowodowanych siłą wyższą, której zaistnienie Strona jest w stanie wykazać, co uniemożliwia wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z SWZ. Termin wykonania przedmiotu zamówienia zostanie wydłużony o udokumentowany przez Wykonawcę czas trwania siły wyższej,
3) zmiany terminu rozpoczęcia i/lub terminu zakończenia realizacji umowy,
4) zmiany wynagrodzenia w razie zmiany stawki podatku od towarów i usług, przy czym w takim przypadku zmianie ulegnie kwota podatku VAT i kwota ceny brutto,
5) zmiany wynagrodzenia w razie zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę – jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
6) zmiany wynagrodzenia w razie zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne – jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
7) zmiany wynagrodzenia w razie zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018r. o pracowniczych planach kapitałowych – jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
8) zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia – jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
9) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,
10) zmiany adresu e-mail Zamawiającego, podanego do przesyłania faktur elektronicznych - zmiana wymaga pisemnego powiadomienia bez konieczności sporządzania aneksu,
11) zmiany osób upoważnionych do reprezentacji strony (do kontaktów) - wymaga pisemnego powiadomienia drugiej Strony, podpisanego przez osoby upoważnione do reprezentacji Strony.
4. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt. 2-4 oraz ust. 2 ustawy PZP oraz innych przepisach odwołujących się do Zamawiającego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-14 10:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-37a38832-7e54-4e88-a366-9476465eb59e
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-14 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-11
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Warunki wymagane od Wykonawców - Wykonawcy składający ofertę w postępowaniu oświadczają, że zobowiązują się do przestrzegania poniższych wymagań:1) Wykonawca zaoferuje usługę zgodną z opisem przedmiotu zamówienia uszczegółowionym w Rozdziale III ust. 1 niniejszej SWZ oraz w załączniku nr 3 do SWZ.
2) Wykonawca podpisze umowę, której wzór stanowią załączniki do SWZ: nr 4A (Pakiet nr 1), nr 4B (Pakiet nr 2), nr 4C (Pakiet nr 3),
3) Termin płatności min. 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT,
4) Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji umowy Wykonawca posiadał ważną umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. W sytuacji, gdy w trakcie obowiązywania umowy umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej wygaśnie, Wykonawca będzie zobowiązany zawrzeć nową umowę ubezpieczenia w takim terminie, aby zapewnić ciągłość wykonywania umowy w sprawie zamówienia publicznego,
5) Zamawiający, zgodnie z art. 95 ustawy PZP, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy), osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:
a) obsługa pojazdów typu śmieciarka i/lub hakowiec,
b) ładowanie pojemników z odpadami na samochód,
c) załadunek i rozładunek pojemników z odpadami
- jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 1465 ze zm.).
6) Sposób weryfikacji zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcje z tytułu niespełnienia ww. wymagań, zostały opisane we wzorze umowy, stanowiącym Załączniki nr 4 A-C do SWZ.
7) W związku z wdrożeniem u Zamawiającego Regulaminu Zgłoszeń Wewnętrznych regulującego procedurę ochrony sygnalistów, Wykonawca zobowiązuje się do zapoznania z jego treścią wszystkich swoich pracowników, podwykonawców i inne osoby zaangażowane w realizację Zamówienia. Regulamin Zgłoszeń Wewnętrznych regulujący procedurę ochrony sygnalistów, jest dostępny w Sekretariacie Zarządu Zamawiającego.
2. Zgodnie z Rozdziałem XIX SWZ ust. 2.2 - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 507 z późn. zm.). Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy. Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 2 do SWZ.
3. Wykonawcom przysługują środki ochrony prawnej na zasadach przewidzianych w art. 505 – 590 ustawy PZP.
3. Informacja dotycząca ochrony danych osobowych - RODO została opisana w Rozdziale XXXIII SWZ.
INNE PRZETARGI Z ZABRZA
- Dostawa logowanych gadżetów i materiałów reklamowych, w tym logowanych wyrobów biurowych, logowanych artykułów gospodarstwa domowego, logowanych toreb włókienniczych, maskotek wg wzoru.
- Kompleksowe usługi pogrzebowe i cmentarne dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie
- Dostawę stentów wieńcowych
- DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO, OPROGRAMOWANIA I AKCESORIÓW KOMPUTEROWYCH
- DOSTAWA GAZÓW CZYSTYCH WRAZ Z DZIERŻAWĄ BUTLI
- Dostawa sprzętu i aparatury medycznej tj. szafy endoskopowej, mikroskopu diagnostycznego, lasera CO2, lasera naczyniowego, systemu videodermatoskopowego i trichoskopu cyfrowego
więcej: przetargi w Zabrzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Transport oraz unieszkodliwienie wyrobów azbestowych z terenu Gminy Magnuszew
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie podstawowym na odbiór i utylizację odpadów medycznych
- USŁUGA WYNAJMU KOMPAKTORA DEDYKOWANEGO NA SKŁADOWISKO ODPADÓW WRAZ Z OBSŁUGĄ I PALIWEM DLA M.P.G.O. MUNDO SP. Z O.O. W LUBINIE
- Odbiór odpadów
- Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Rychtal w okresie od 01 lipca 2025 r. do 30 czerwca 2026 r.
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne z terenu kompleksów wojskowych w podziale na trzy części
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.