eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ostróda"Dostawa i nasadzenia drzew dla Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie na rok 2025"



Ogłoszenie z dnia 2025-03-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa i nasadzenia drzew dla Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie na rok 2025”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Powiatowych w Ostródzie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510751190

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Grunwaldzka 62A

1.5.2.) Miejscowość: Ostróda

1.5.3.) Kod pocztowy: 14-100

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: basia_dt@zdp.ostroda.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zdp.ostroda.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Dostawa i nasadzenia drzew dla Zarządu Dróg Powiatowych w Ostródzie na rok 2025”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-be094f97-4e62-48f8-97ba-efacc9818b11

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00132058

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00020319/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Nasadzenie młodego zadrzewienia

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1071937

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1071937

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów oraz informacji lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).
2. Szczegółowe informacje dotyczące wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej znajdują się w SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe zasady dotyczące RODO- § 37 SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe zasady dotyczące RODO- § 37 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.2610.7.2025.BŻ

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część Nr 1: „Dostawa i nasadzenia 402 szt. drzew do Obwodu Drogowego Nr 1 w Ostródzie”
1. Zamówienie realizowane będzie w następujących ilościach:
Etap I: Dostawa i nasadzenia 165 szt. drzew do Obwodu Drogowego Nr 1 w Ostródzie. Nasadzenia w ciągu dróg powiatowych na terenie gminy: Dąbrówno (50 szt.), Grunwald (69 szt.) i miasta Ostróda (46 szt.).
Etap II: Dostawa i nasadzenia 237 szt. drzew do Obwodu Drogowego Nr 1 w Ostródzie. Nasadzenia w ciągu dróg powiatowych na terenie gminy: Ostróda (237 szt.).
2. Zakres zamówienia, wymagania wykonania i odbioru wykonania nasadzeń:
1) Konieczne są drzewa z bryłą korzeniową, w kontenerach lub alternatywnych opakowaniach przeznaczonych do uprawy roślin. Niedopuszczalne są poważne deformacje bryły korzeniowej. Niedopuszczalne są rozpadające się bryły korzeniowe. Materiał roślinny dostarczony przez wykonawcę powinien posiadać odpowiednie cechy jakościowe i zdrowotne:
Drzewa – ogólne wymagania:
a) Cechy ogólne
Dostarczony materiał roślinny spełniający najwyższe wymagania jakościowe powinien być:
- opatrzony etykietą– nazwa odmiany, adres i nazwę szkółki lub nazwisko posiadacza szkółki (jedna etykieta na 10 drzewek),
- czysty odmianowo, zgodny z opisem podanym w specyfikacji,
- prowadzony w trakcie wieloletniego cyklu produkcyjnego,
- zdrewniały,
- zahartowany,
- prawidłowo uformowany z zachowaniem charakterystycznej dla gatunku i odmiany wysokości, szerokości i długości pędów,
- powinien mieć zachowane proporcje między bryłą, pniem i koroną,
- bez widocznych objawów chorób i działalności szkodników,
- pozbawiany ran i śladów po świeżych cięciach,
- bez uszkodzeń mechanicznych, także związanych z interwencją ogrodniczą lub pogodą,
- bez martwic, zmarszczeń i pęknięć kory, kora nie może być zwiotczała lub zmarznięta.
b) Cechy systemu korzeniowego
Dostarczony materiał roślinny spełniający najwyższe wymagania jakościowe powinien posiadać system korzeniowy:
- skupiony, silnie przerośnięty, prawidłowo rozwinięty, na korzeniach szkieletowych powinny występować liczne korzenie drobne, nieprzesuszonych, niedopuszczalne są drzewa z obciętymi podczas wykopywania korzeniami powstałymi przed ostatnim przesadzaniem oraz korzeniami o średnicy większej niż 3 cm,
- odpowiedni gabarytowo, co oznacza średnicę bryły korzeniowej: dla drzew
o obwodzie 10-12 cm – min 40 cm,
- zwarty, o regularnym kształcie zabezpieczony tkaniną rozkładająca się najpóźniej
w półtorej roku po posadzeniu,
- niedopuszczalne są korzenie skręcone w spirale w przypadku roślin uprawianych
w kontenerach.
c) Cechy pnia
Dostarczony materiał roślinny spełniający najwyższe wymagania jakościowe powinien posiadać pień:
- prosty, nie odbiegający w żadnym miejscu o więcej niż 5 cm od osi łączącej szyjkę korzeniową z koroną,
- bez odrostów poniżej miejsca szczepienia,
- obwód na wysokości 1 m musi posiadać rozmiar: 10-12 cm,
- minimalna wysokość 150 cm, maksymalna 400 cm.
d) Cechy korony
Dostarczony materiał roślinny spełniający najwyższe wymagania jakościowe powinien posiadać koronę:
- w pełni uformowaną, symetryczną, wyraźnie wykształconą z pąkiem wierzchołkowym, równomiernie, symetrycznie rozgałęzioną w sposób typowy dla gatunku i odmiany, wieku, wielkości drzewa,
- pozbawioną rozgałęzień pod kątem ostrym (nie dotyczy drzew o budowie kolumnowej), grożących rozłamaniem korony w późniejszym wieku drzewa,
- korona nie może mieć więcej niż jednego pędu głównego, pęd główny nie może być uszkodzony i musi tworzyć bezpośrednią kontynuację pnia,
- z prostym przewodnikiem, przyrost ostatniego roku powinien wyraźnie i prosto przedłużać przewodnik,
- żadna z gałęzi nie może być w miejscu, gdzie wyrasta z pędu głównego, szersza niż pęd główny tym samym miejscu,
- bez przyciętych pędów (z wyjątkiem cięć formujących),
- z pąkami kwiatowymi i liściowymi zdrowymi, bez oznak zasychania, o odstępach miedzy okółkami oraz przyroście ostatniego roku proporcjonalnych do wielkości całego drzewa.
e) Wykaz parametrów opisujących drzewo
- drzewa gatunek klon zwyczajny – 402 szt.
- obwód na wysokości 1 m musi posiadać rozmiar: 10-12 cm,
- minimalna wysokość 150 cm, maksymalna 400 cm.
2) Sadzenie materiału roślinnego:
a) Nasadzenia drzew zgodnie ze sztuką ogrodniczą.
- Dowóz materiału na miejsce sadzenia wskazane przez Zamawiającego.
- Przycięcie koron drzew - przed sadzeniem w przypadkach, kiedy jest to wymagane.
- Przygotowanie dołów pod nasadzenia o głębokości i szerokości odpowiedniej do bryły korzeniowej.
- Spulchnienie wnętrza dołów, zalanie wodą.
- Posadowienie bryły na wykonanych dołach,
- Wbicie palików,
- Zaprawienie dołów ziemią kompostową.
- Dokładne uciśnięcie ziemi na granicy bryły korzeniowej nasadzonych roślin.
- Nie dopuszcza się zagęszczania gruntu sprzętem budowlanym.
b) Posadzenie drzew na takiej głębokości, aby powstała wokół nich naturalna misa, poprzez obniżenie poziomu w stosunku do gruntu macierzystego, głębokość misy - 5 cm poniżej gruntu.
c) Obfite podlanie drzewa wodą, min. 100 l. pod każde drzewo. Wskazane zalewanie wodą w ciągu 8 godzin od posadzenia w celu zlikwidowania wszystkich kieszeni powietrznych w obrębie bryły.
d) Ustabilizowanie drzew:
- zastosować 3 paliki o średnicy min. 8 cm i wys. min. 250 cm w rozstawie 60 - 70 cm z wiązaniami górnym podwójnym (sztywnym i miękkim). Wiązanie górne sztywne należy wykonać z połowic.
- zabezpieczenie nasadzeń roślin przed zwierzętami (osłonki).
e) Elementy opalikowania nie mogą dotykać (uszkadzać) drzew.
f) Mulczowanie wokół nasadzeń warstwą o grubości 5 cm: przekompostowane drobne zrębki lub kora. Zrębki/Rozdrobnione gałęzie drzew i krzewów liściastych - frakcja do 8 cm, pozbawione części nierozdrobnionych, bez zanieczyszczeń innymi materiałami pochodzenia organicznego np. pokosu, chwastów, drewna bielastego, itp. Kora - mielona, przekompostowana kora sosnowa, frakcja do 8 cm z przewagą frakcji 2-6 cm. Mulcz nie może przylegać do nasady pni drzew, należy go rozgarnąć, odsłaniając nasadę pnia.
g) Szczegółowe lokalizacje nasadzeń zostaną wskazane Wykonawcy przez Majstra Obwodu Drogowego Nr 1 w Ostródzie.
h) Wykonawca zobowiązany jest do dokonania dokumentacji zdjęciowej przed i po posadzeniu drzew wraz z podaniem lokalizacji (nr drogi, kilometr).
3) Zamówienie realizowane będzie w dwóch etapach:
Etap I: Dostawa i nasadzenia 165 szt. drzew do Obwodu Drogowego Nr 1 w Ostródzie. Nasadzenia w ciągu dróg powiatowych na terenie gminy: Dąbrówno (50 szt. - klon), Grunwald (69 szt. - klon) i miasta Ostróda (46 szt. - klon) – (kwiecień – maj) – dokładny termin wskaże Zamawiający.
Etap II: Dostawa i nasadzenia 237 szt. drzew do Obwodu Drogowego Nr 1
w Ostródzie. Nasadzenia w ciągu dróg powiatowych na terenie gminy: Ostróda (237 szt. - klon) – (wrzesień - październik) – dokładny termin wskaże Zamawiający.
Wykonawca wykona zamówienie w dwóch etapach.
Prace każdego z Etapów należy rozpocząć od momentu wezwania przez Zamawiającego na piśmie do wykonania nasadzeń w czasie 5-12 dni roboczych (kryterium oceny).
Wykonawca w terminie 3 dni roboczych od dnia zakończenia etapu zgłosi Zamawiającemu na piśmie gotowość do odbioru przedmiotu umowy.
Po zakończeniu Etapu I nastąpi odbiór częściowy.
Po zakończeniu ETAPU II nastąpi odbiór końcowy robót.
Do odbiorów robót Zamawiający przystąpi w ciągu 7 dni roboczych od daty wpływu zgłoszenia zakończenia danego etapu.
Zakończenie zamówienia: 200 dni
Etap I: od dnia rozpoczęcia wykonywania nasadzeń 15 dni;
Etap II: od dnia rozpoczęcia wykonywania nasadzeń 15 dni;

Dostawa i nasadzenia o której mowa w ust. 2 odbywać się będzie każdorazowo na pisemne zgłoszenie Zamawiającego (e-mail), rozpoczęcie prac nastąpi w czasie 5-12 dni (kryterium oceny) od zgłoszenia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 03452000-3 - Drzewa

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

77211600-8 - Sadzenie drzew

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Prawo opcji:
Zamówienie opcjonalne: Dostawa i nasadzenia 40 szt. drzew do Obwodu Drogowego Nr 1 w Ostródzie. Nasadzenia w ciągu dróg powiatowych na terenie Obwodu Drogowego Nr 1 w Ostródzie (40 szt. - klon) – (wrzesień - październik) – dokładny termin wskaże Zamawiający.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji. Realizacja prawa opcji polegać będzie na zwiększeniu do 10% ilości szt. przewidzianych do dostawy i nasadzeń do każdej części w opisie przedmiotu zamówienia podstawowego.
- Z prawa opcji Zamawiający może skorzystać w miarę potrzeb w sytuacji, gdy zaistnieje konieczność wykonania większej liczby nasadzeń zastępczych.
- Zamawiający ma prawo skorzystania z prawa opcji wielokrotnie w trakcie trwania umowy, nie powodując przy tym przekroczenia ilości szt. odpowiednio do każdej części.
- Prawo opcji realizowane będzie na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe.
- W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy przysługuje dodatkowe wynagrodzenie, wyliczone zgodnie z cenami jednostkowymi określonymi w formularzu ofertowym przez Wykonawcę przy zamówieniu podstawowym.
- W przypadku korzystania z prawa opcji obowiązują zasady płatności oraz odbiorów jak przy realizacji zamówienia podstawowego.
- O zamiarze skorzystania z prawa opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę oświadczeniem złożonym w formie pisemnej na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe, w którym Wykonawca miałby rozpocząć dostawę i nasadzenia przewidziane prawem opcji. Oświadczenie o zamiarze skorzystania z prawa opcji będzie przekazane Wykonawcy nie później niż do dnia 30 września 2025 r. W przypadku korzystania z prawa opcji obowiązują terminy realizacji, jak w zamówieniu podstawowym.
- W treści oświadczenia Zamawiający wskaże nazwy dróg i ilości szt., które miałyby zostać wykonane w ramach skorzystania z prawa opcji.
- Zamówienie opcjonalne nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego udzielenia, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania tego zamówienia.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 200 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający jako najkorzystniejszą wybierze ofertę, która uzyska najwyższą łączną ilość punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas rozpoczęcia prac

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część Nr 2: „Dostawa i nasadzenia 459 szt. drzew do Obwodu Drogowego Nr 2 w Morągu”
1. Zamówienie realizowane będzie w następujących ilościach:
Etap I: Dostawa i nasadzenia 226 szt. drzew do Obwodu Drogowego Nr 2 w Morągu. Nasadzenia w ciągu dróg powiatowych na terenie gminy: Morąg (38 szt.), Małdyty (160 szt.) i Łukta (28 szt.).
Etap II: Dostawa i nasadzenia 233 szt. drzew do Obwodu Drogowego Nr 2 w Morągu. Nasadzenia w ciągu dróg powiatowych na terenie gminy: Morąg (119 szt.), Miłakowo (114 szt.).
2. Zakres zamówienia, wymagania wykonania i odbioru wykonania dostawy:
1) Konieczne są drzewa z bryłą korzeniową, w kontenerach lub alternatywnych opakowaniach przeznaczonych do uprawy roślin. Niedopuszczalne są poważne deformacje bryły korzeniowej. Niedopuszczalne są rozpadające się bryły korzeniowe. Materiał roślinny dostarczony przez wykonawcę powinien posiadać odpowiednie cechy jakościowe i zdrowotne:
Drzewa – ogólne wymagania:
a) Cechy ogólne
Dostarczony materiał roślinny spełniający najwyższe wymagania jakościowe powinien być:
- opatrzony etykietą– nazwa odmiany, adres i nazwę szkółki lub nazwisko posiadacza szkółki (jedna etykieta na 10 drzewek),
- czysty odmianowo, zgodny z opisem podanym w specyfikacji,
- prowadzony w trakcie wieloletniego cyklu produkcyjnego,
- zdrewniały,
- zahartowany,
- prawidłowo uformowany z zachowaniem charakterystycznej dla gatunku i odmiany wysokości, szerokości i długości pędów,
- powinien mieć zachowane proporcje między bryłą, pniem i koroną,
- bez widocznych objawów chorób i działalności szkodników,
- pozbawiany ran i śladów po świeżych cięciach,
- bez uszkodzeń mechanicznych, także związanych z interwencją ogrodniczą lub pogodą,
- bez martwic, zmarszczeń i pęknięć kory, kora nie może być zwiotczała lub zmarznięta.
b) Cechy systemu korzeniowego
Dostarczony materiał roślinny spełniający najwyższe wymagania jakościowe powinien posiadać system korzeniowy:
- skupiony, silnie przerośnięty, prawidłowo rozwinięty, na korzeniach szkieletowych powinny występować liczne korzenie drobne, nieprzesuszonych, niedopuszczalne są drzewa z obciętymi podczas wykopywania korzeniami powstałymi przed ostatnim przesadzaniem oraz korzeniami o średnicy większej niż 3 cm,
- odpowiedni gabarytowo, co oznacza średnicę bryły korzeniowej: dla drzew o obwodzie 10-12 cm – min 40 cm,
- zwarty, o regularnym kształcie zabezpieczony tkaniną rozkładająca się najpóźniej w półtorej roku po posadzeniu,
- niedopuszczalne są korzenie skręcone w spirale w przypadku roślin uprawianych w kontenerach.
c) Cechy pnia
Dostarczony materiał roślinny spełniający najwyższe wymagania jakościowe powinien posiadać pień:
- prosty, nie odbiegający w żadnym miejscu o więcej niż 5 cm od osi łączącej szyjkę korzeniową z koroną,
- bez odrostów poniżej miejsca szczepienia,
- obwód na wysokości 1 m musi posiadać rozmiar: 10-12 cm,
- minimalna wysokość 150 cm, maksymalna 400 cm.
d) Cechy korony
Dostarczony materiał roślinny spełniający najwyższe wymagania jakościowe powinien posiadać koronę:
- w pełni uformowaną, symetryczną, wyraźnie wykształconą z pąkiem wierzchołkowym, równomiernie, symetrycznie rozgałęzioną w sposób typowy dla gatunku i odmiany, wieku, wielkości drzewa,
- pozbawioną rozgałęzień pod kątem ostrym (nie dotyczy drzew o budowie kolumnowej), grożących rozłamaniem korony w późniejszym wieku drzewa,
- korona nie może mieć więcej niż jednego pędu głównego, pęd główny nie może być uszkodzony i musi tworzyć bezpośrednią kontynuację pnia,
- z prostym przewodnikiem, przyrost ostatniego roku powinien wyraźnie i prosto przedłużać przewodnik,
- żadna z gałęzi nie może być w miejscu, gdzie wyrasta z pędu głównego, szersza niż pęd główny tym samym miejscu,
- bez przyciętych pędów (z wyjątkiem cięć formujących),
- z pąkami kwiatowymi i liściowymi zdrowymi, bez oznak zasychania, o odstępach miedzy okółkami oraz przyroście ostatniego roku proporcjonalnych do wielkości całego drzewa.
e) Wykaz parametrów opisujących drzewo
- drzewa gatunek: klon zwyczajny – 406 szt., lipa drobnolistna – 38 szt., wierzba biała – 4 szt., dąb szypułkowy – 3 szt., kasztanowiec – 8 szt.
- obwód na wysokości 1 m musi posiadać rozmiar: 10-12 cm,
- minimalna wysokość 150 cm, maksymalna 400 cm.
2) Sadzenie materiału roślinnego:
a) Nasadzenia drzew zgodnie ze sztuką ogrodniczą.
- Dowóz materiału na miejsce sadzenia wskazane przez Zamawiającego.
- Przycięcie koron drzew - przed sadzeniem w przypadkach, kiedy jest to wymagane.
- Przygotowanie dołów pod nasadzenia o głębokości i szerokości odpowiedniej do bryły korzeniowej.
- Spulchnienie wnętrza dołów, zalanie wodą.
- Posadowienie bryły na wykonanych dołach,
- Wbicie palików,
- Zaprawienie dołów ziemią kompostową.
- Dokładne uciśnięcie ziemi na granicy bryły korzeniowej nasadzonych roślin.
- Nie dopuszcza się zagęszczania gruntu sprzętem budowlanym.
b) Posadzenie drzew na takiej głębokości, aby powstała wokół nich naturalna misa, poprzez obniżenie poziomu w stosunku do gruntu macierzystego, głębokość misy - 5 cm poniżej gruntu.
c) Obfite podlanie drzewa wodą, min. 100 l. pod każde drzewo. Wskazane zalewanie wodą w ciągu 8 godzin od posadzenia w celu zlikwidowania wszystkich kieszeni powietrznych w obrębie bryły.
d) Ustabilizowanie drzew:
- zastosować 3 paliki o średnicy min. 8 cm i wys. min. 250 cm w rozstawie 60 - 70 cm z wiązaniami górnym podwójnym (sztywnym i miękkim). Wiązanie górne sztywne należy wykonać z połowic.
- zabezpieczenie nasadzeń roślin przed zwierzętami (osłonki).
e) Elementy opalikowania nie mogą dotykać (uszkadzać) drzew.
f) Mulczowanie wokół nasadzeń warstwą o grubości 5 cm: przekompostowane drobne zrębki lub kora. Zrębki/Rozdrobnione gałęzie drzew i krzewów liściastych - frakcja do 8 cm, pozbawione części nierozdrobnionych, bez zanieczyszczeń innymi materiałami pochodzenia organicznego np. pokosu, chwastów, drewna bielastego, itp. Kora - mielona, przekompostowana kora sosnowa, frakcja do 8 cm z przewagą frakcji 2-6 cm. Mulcz nie może przylegać do nasady pni drzew, należy go rozgarnąć, odsłaniając nasadę pnia.
g) Szczegółowe lokalizacje nasadzeń zostaną wskazane Wykonawcy przez Majstra Obwodu Drogowego Nr 2 w Morągu.
h) Wykonawca zobowiązany jest do dokonania dokumentacji zdjęciowej przed i po posadzeniu drzew wraz z podaniem lokalizacji (nr drogi, kilometr).
3) Zamówienie realizowane będzie w dwóch etapach:
Etap I: Dostawa i nasadzenia 226 szt. drzew do Obwodu Drogowego Nr 2 w Morągu. Nasadzenia w ciągu dróg powiatowych na terenie gminy: Morąg (23 szt. – klon, 4 szt. – wierzba, 3 szt. – dąb, 8 szt. - kasztan), Małdyty (160 szt. - klon) i Łukta (28 szt. - klon) – (kwiecień – maj) – dokładny termin wskaże Zamawiający.
Etap II: Dostawa i nasadzenia 233 szt. drzew do Obwodu Drogowego Nr 2 w Morągu. Nasadzenia w ciągu dróg powiatowych na terenie gminy: Morąg (81 szt. – klon, 38 szt. - lipa), Miłakowo (114 szt. - klon) – (wrzesień - październik) – dokładny termin wskaże Zamawiający.
a) Wykonawca wykona zamówienie w dwóch etapach.
b) Prace każdego z Etapów należy rozpocząć od momentu wezwania przez Zamawiającego na piśmie do wykonania nasadzeń w czasie 5-12 dni roboczych (kryterium oceny).
c) Wykonawca w terminie 3 dni roboczych od dnia zakończenia etapu zgłosi Zamawiającemu na piśmie gotowość do odbioru przedmiotu umowy.
d) Po zakończeniu Etapu I nastąpi odbiór częściowy.
e) Po zakończeniu ETAPU II nastąpi odbiór końcowy robót.
f) Do odbiorów robót Zamawiający przystąpi w ciągu 7 dni roboczych od daty wpływu zgłoszenia zakończenia danego etapu.
g) Zakończenie zamówienia: 200 dni
Etap I: od dnia rozpoczęcia wykonywania nasadzeń 15 dni;
Etap II: od dnia rozpoczęcia wykonywania nasadzeń 15 dni;

Dostawa i nasadzenia o której mowa w ust. 2 odbywać się będzie każdorazowo na pisemne zgłoszenie Zamawiającego (e-mail), rozpoczęcie prac nastąpi w czasie 5-12 dni (kryterium oceny) od zgłoszenia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 03452000-3 - Drzewa

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

77211600-8 - Sadzenie drzew

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Prawo opcji
Zamówienie opcjonalne: Dostawa i nasadzenia 45 szt. drzew do Obwodu Drogowego Nr 2 w Morągu. Nasadzenia w ciągu dróg powiatowych na terenie Obwodu Drogowego Nr 2 w Morągu (45 szt. - klon) – (wrzesień - październik) – dokładny termin wskaże Zamawiający.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji. Realizacja prawa opcji polegać będzie na zwiększeniu do 10% ilości szt. przewidzianych do dostawy i nasadzeń do każdej części w opisie przedmiotu zamówienia podstawowego.
- Z prawa opcji Zamawiający może skorzystać w miarę potrzeb w sytuacji, gdy zaistnieje konieczność wykonania większej liczby nasadzeń zastępczych.
- Zamawiający ma prawo skorzystania z prawa opcji wielokrotnie w trakcie trwania umowy, nie powodując przy tym przekroczenia ilości szt. odpowiednio do każdej części.
- Prawo opcji realizowane będzie na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe.
- W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy przysługuje dodatkowe wynagrodzenie, wyliczone zgodnie z cenami jednostkowymi określonymi w formularzu ofertowym przez Wykonawcę przy zamówieniu podstawowym.
- W przypadku korzystania z prawa opcji obowiązują zasady płatności oraz odbiorów jak przy realizacji zamówienia podstawowego.
- O zamiarze skorzystania z prawa opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę oświadczeniem złożonym w formie pisemnej na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe, w którym Wykonawca miałby rozpocząć dostawę
i nasadzenia przewidziane prawem opcji. Oświadczenie o zamiarze skorzystania
z prawa opcji będzie przekazane Wykonawcy nie później niż do dnia 30 września 2025 r. W przypadku korzystania z prawa opcji obowiązują terminy realizacji, jak
w zamówieniu podstawowym.
- W treści oświadczenia Zamawiający wskaże nazwy dróg i ilości szt., które miałyby zostać wykonane w ramach skorzystania z prawa opcji.
- Zamówienie opcjonalne nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego udzielenia, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania tego zamówienia.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 200 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający jako najkorzystniejszą wybierze ofertę, która uzyska najwyższą łączną ilość punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas rozpoczęcia prac

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie § 14 ust. 1 pkt 5 SWZ, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2021.275 t.j..), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie § 14 ust. 2 pkt 1 SWZ, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
- Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w § 20 ust. 2 pkt 1 lit. b SWZ- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
- Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
- Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w tiret pierwsze, zastępuje się je
w całości dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Przepis tiret drugie stosuje się.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: nie dotyczy

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1) formularz ofertowy zgodny z treścią załącznika nr 1 do SWZ;
2) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (załącznik nr 2 do SWZ), w zakresie wskazanym przez Zamawiającego.
a) Oświadczenie, o którym mowa w pkt 2, stanowi wstępne potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, odpowiednio na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
b) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 3, składa każdy z wykonawców we własnym imieniu. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia.
3) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru- w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania;
a) wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w pkt 4, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
4) Pełnomocnictwo (wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ) lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania:
a) jeżeli w imieniu: wykonawcy / wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby na zasadach określonych w art. 118 uPzp, działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 4;
b) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wykonawców.
5) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wykonawców- oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni wykonawcy (wzór oświadczenia w załączniku nr 2 do SWZ, w części dotyczącej wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Zgodnie z art. 58 ust. 5 uPzp przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających o udzielenie zamówienia. Pozostałe wymagania dotyczące wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia określono w SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj, zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zostały określone we wzorze umowy (załącznik nr 3a / 3b do SWZ)

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-17 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1071937

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-17 09:10

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-15

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się wykonawcę:
1) wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz.Urz.UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, ze zm.; dalej: rozporządzenie 765/2006) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz.Urz.UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, ze zm.; dalej: rozporządzenie 269/2014) albo wpisanego na listę na podstawie decyzji
w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 r., poz. 507);
2) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 593 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 r., poz. 507);
3) którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 217 ze zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 r., poz. 507);
2. Wykluczenie, o którym mowa w ust. 1, następuje na okres trwania okoliczności określonych w ust. 1.
3. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie ust. 1, Zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.