eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Najem kontenerów biurowych, sanitarnych i magazynowych na potrzeby Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą KSP



Ogłoszenie z dnia 2023-03-13

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Najem kontenerów biurowych, sanitarnych i magazynowych na potrzeby Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą KSP

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMENDA STOŁECZNA POLICJI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 012126482

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Nowolipie 2

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-150

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ksp.policja.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ksp.policja.gov.pl/zam/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Najem kontenerów biurowych, sanitarnych i magazynowych na potrzeby Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą KSP

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dcd9481a-a948-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00131653

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00101037

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

„Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn: a) technicznych o obiektywnym charakterze”.

Remont siedziby WPG KSP nie został zrealizowany w pierwotnie zakładanym terminie. Tymczasowa siedziba została przygotowana przy ul. Jagiellońskiej 49 w Warszawie w kontenerach ustawionych na placu parkingowym przed budynkiem Wydziału Transportu KSP.
Do czasu dokończenia modernizacji i rozbudowy budynku przy ul. Wolskiej 74, w wyniku postępowania przeprowadzonego w trybie podstawowym, w dniu 06.01.2022r. została podpisana umowa nr WZP-845/22/49/IR z firmą Mroncz&Nadstawek Sp. z o.o. na najem kontenerów, z terminem obowiązywania do dnia 29.01. 2023 r.
Następnie w dniu 19.12.2022 r. została podpisana kolejna umowa nr 16/WIR-U/2022 z firmą Mroncz&Nadstawek Sp. z o.o., która będzie obowiązywać do dnia 31.03.2023 r.
C.d. w s. IX

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WZP-311/23/21/IR

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 318200,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest najem kontenerów biurowych sanitarnych i magazynowych na potrzeby Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą KSP. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w dokumentach zamówienia.
2. Okres obowiązywania umowy: 7 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jednak nie wcześniej niż od dnia 01.04.2023 r.
3. Miejsce realizacji zamówienia: ul. Jagiellońska 49, 03-301 Warszawa
4. Informacja o prawie opcji: Zamawiający zastrzega możliwość przedłużenia okresu najmu kontenerów od 1 do 6 miesięcy od zakończenia podstawowego okresu najmu w przypadku wydłużenia czasu oddania do użytku siedziby Wydziału dw. z Przestępczością gospodarczą KSP. Zamówienie opcjonalne realizowane będzie na tożsamych warunkach jak zamówienie podstawowe. Oświadczenie o zamiarze skorzystania z prawa opcji Zamawiający złoży najpóźniej 30 dni przed końcem podstawowego okresu obowiązywania umowy.
5. Wartość zamówienia podstawowego wynosi 184 760,00 PLN.
6. Zamawiający przewiduje zmiany umowy na podstawie Art. 436 pkt 4 lit. b oraz art. 439 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Szczegółowe zasady wprowadzenia ww. zmian umowy zawarte zostały w dokumentach zamówienia. Maksymalna zmiana wynagrodzenia Wykonawcy na podstawie art. 439 ustawy wynosi 10%.

4.5.3.) Główny kod CPV: 70310000-7 - Usługi wynajmu lub sprzedaży obiektów budowlanych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: "MRONCZ & NADSTAWEK" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 250813235

7.3.4) Miejscowość: Krotoszyn

7.3.5) Kod pocztowy: 63-700

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-06

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 216615,30 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

podstawa faktyczna c.d.
-Zamawiający nie ma w swoich zasobach innego obiektu, w którym można zorganizować tymczasową siedzibę WPG KSP. Zamawiający nie dysponuje miejscem, w którym możliwe byłoby zorganizowanie nowej kontenerowej siedziby tymczasowej – Montaż kontenerów możliwy jest wyłącznie w miejscu obecnie użytkowanych kontenerów po ich demontażu.
-Brak obiektów o wymaganej powierzchni w zasobach Skarbu Państwa, wysokie koszty i czas jakie byłyby potrzebne na dostosowanie pomieszczeń, nie będących własnością KSP, do obowiązujących w Policji przepisów, (w szczególności w zakresie sieci teleinformatycznych oraz ochrony informacji niejawnych) uniemożliwia zapewnienie innej siedziby dla WPG KSP.
-Siedziba przy ul. Wolskiej 174 w chwili obecnej nie nadaje się do zasiedlenia. Z uwagi na daleko posunięty zakres zrealizowanych prac rozbiórkowych nie ma możliwości korzystania z żadnych pomieszczeń w tej lokalizacji.
-Użytkowane kontenery zostały wyposażone i przystosowane do potrzeb WPG KSP w zakresie wykonania instalacji teletechnicznej wraz z serwerownią dla zapewnienia bezpieczeństwa i ciągłości pracy sieci informatycznej. Należy zaznaczyć, że sieć teleinformatyczna została wykonana dla 52 stanowisk pracy, które zostały wyposażone przez Zamawiającego w sprzęt teleinformatyczny, biurowy i socjalny. Ponadto do kontenerów sanitarnych wykonano przyłącze wodno–kanalizacyjne, a do wszystkich kontenerów przyłącza elektryczne oraz zainstalowano urządzenia grzewcze i wentylacyjne.
Przy wyborze trybu postępowania przetargowego Zamawiający brał przede wszystkim pod uwagę możliwość zapewnienia innych pomieszczeń tymczasowych dla policjantów i pracowników wydziału, które wyposażone byłyby już w niezbędne media i miały zainstalowaną sieć teleinformatyczną zgodnie z potrzebami WPG KSP. Takimi pomieszczeniami Zamawiający nie dysponuje. Wybór kolejnego Wykonawcy do zrealizowania dostawy kontenerów, wiązałoby się z koniecznością wykwaterowania WPG KSP z dotychczas zajmowanych kontenerów, usunięcia sprzętu i wyposażenia oraz odpowiedniego jego magazynowania, demontażu zainstalowanych sieci teleinformatycznych i wodno-kanalizacyjnych, przeniesienia pracowników do innych pomieszczeń, do czasu postawienia nowych kontenerów, którymi Zamawiający nie dysponuje.
Przystosowanie nowych kontenerów wiązałoby się z koniecznością ingerencji w strukturę kontenerów, celem wykonania instalacji teletechnicznych dla 52 stanowisk pracy oraz przyłączy wodno–kanalizacyjnych. Demontaż użytkowanych obecnie kontenerów ma trwać do 5 dni, natomiast mając na uwadze brak możliwości przeniesienia WPG KSP do innych pomieszczeń, Zamawiający nie będzie w stanie umożliwić dokonania demontażu.
Wydział do walki z Przestępczością Gospodarczą KSP jest komórką specjalistyczną, której nadrzędnym zadaniem jest wykonywanie zadań operacyjnych i procesowych w zakresie rozpoznawania, wykrywania, ujawniania, ścigania i zapobiegania przestępstwom o charakterze gospodarczym, a także zadań wykonawczych oraz nadzorczo-koordynujących w celu ujawniania i zwalczania przestępczości gospodarczej. Wybór innego wykonawcy przerwanie pracy Wydziału, co uniemożliwi realizację zadań ustawowych nałożonych na Policję w tym na WPG KSP i w efekcie może stanowić to zagrożenie dla bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Orzecznictwo w przedmiotowym zakresie:
-Wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie – I Wydział Cywilny z dnia 21 stycznia 2015 r. - sygn. I ACa 1201/14 – zgodnie, z którym – pojęcia „przyczyn technicznych” w rozumieniu powyższego przepisu nie należy utożsamiać z pojęciem „przyczyn technologicznych”, zatem nie chodzi tu wyłącznie o umiejętności i możliwości specjalistyczne, lecz również względy logistyczne i organizacyjne pozwalające na ich wykorzystanie w określony sposób, a więc także dającą się przewidzieć i oszacować sprawność wykonawcy/dostawcy w realizacji zamówienia, co w niniejszej sprawie przekładało się w sposób spektakularny na czas wykonania umowy”.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.