Ogłoszenie z dnia 2023-03-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00063292/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-01-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa i modernizacja budynków placówek oświatowych na terenie powiatu kętrzyńskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT KĘTRZYŃSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510742451
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Grunwaldzki 1
1.5.2.) Miejscowość: Kętrzyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-400
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: +48 89 751 75 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: agnieszka.witkowska@starostwo.ketrzyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.starostwo.ketrzyn.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/starostwo.ketrzyn/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i modernizacja budynków placówek oświatowych na terenie powiatu kętrzyńskiego2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cdcb3653-9ca4-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00130499
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00020161/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa i modernizacja budynków placówek oświatowych na terenie powiatu kętrzyńskiego
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00063292
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: CUW.PK.343.2.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania: Przebudowa i modernizacja budynków placówek oświatowych na terenie powiatu kętrzyńskiego, zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym (część 1,2,3) oraz projektem budowlanym pn.: Budowa Systemu Sygnalizacji Pożaru w budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Kętrzynie
Na zakres tych robót składa się w szczególności:
1. Termomodernizacja łącznika w budynku I LO im. W. Kętrzyńskiego w Kętrzynie (zgodnie z PFU- Cz. 1)
2. Przebudowa schodów zewnętrznych do budynku Zespołu Szkół im. M. Curie-Skłodowskiej w Kętrzynie (zgodnie z PFU- Cz. 2)
3. Utwardzenie terenu przy Zespole Szkół im. M. Rataja w Reszlu (zgodnie z PFU- Cz. 3)
4. Wykonanie instalacji SSP w budynku I LO im. W. Kętrzyńskiego w Kętrzynie (zgodnie z projektem budowlanym)
2. Szczegółowe informacje w szczególności dotyczące rozliczenia zamówienia zawiera projekt umowy, stanowiący zał. nr 8 do SWZ.
3. Szczegółowe rozwiązania, a w szczególności techniczne, technologiczne, materiałowe, organizacyjne określa:
1) Program Funkcjonalno-Użytkowy PFU 1 z załącznikami – zał. nr 9 do SWZ;
2) Program Funkcjonalno-Użytkowy PFU 2 z załącznikami – zał. nr 10 do SWZ;
3) Program Funkcjonalno-Użytkowy PFU 3 z załącznikami – zał. nr 11 do SWZ;
4) dokumentacja projektowa SSP z przedmiarem robót – zał. nr 12 do SWZ.
4.Zamawiający nie dopuszcza rozwiązań równoważnych. (...)
6. Wymagania dotyczące zatrudnienia:
1) wymaga się, aby osoby, które będą wykonywały wskazane przez Zamawiającego czynności były zatrudnione na podstawie stosunku pracy – zasady zatrudnienia są sprecyzowane w rozdz. XXV SWZ oraz w projekcie umowy stanowiących zał. nr 8 do SWZ;
2) warunek określony w pkt 1 dotyczy również Podwykonawców oraz dalszych Podwykonawców wykonujących wskazane przez Zamawiającego prace (art. 95 ust. 1 Pzp).
7. Zamawiający w związku z art. 91 ust. 1 Pzp wskazuje powody braku podziału przedmiotowego zamówienia na części: przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych których finansowanie przewiduje wypłatę 2 % wynagrodzenia w formie zaliczki oraz jedną płatność obejmującą cały zakres ww. zadania, będącego przedmiotem dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych po zakończeniu i odebraniu całości robót. W związku z tym nie jest możliwe podzielenie zadania i dokonywanie płatności poszczególnym wykonawcom po zakończeniu części zadania. Podzielenie zadania powiązałoby wypłatę wynagrodzenia wykonawców od czynników i potencjalnych opóźnień zależnych od innych wykonawców.
8. Wykonawca przed złożeniem oferty ma obowiązek zapoznać się ze specyfikacją warunków zamówienia, projektem umowy, jak również uzyskać inne niezbędne informacje potrzebne dla sporządzenia oferty. Zakłada się, że Wykonawca uwzględnił w ofercie dane udostępnione przez Zamawiającego, w tym wyjaśnienia i modyfikacje.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Uzasadnienie faktyczne:
Przed otwarciem ofert podano kwotę: 1 200 000,00 zł brutto, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia. W wyznaczonym terminie poprzez platformę zakupową złożono cztery oferty. W wyniku badania stwierdzono podstawę do odrzucenia oferty nr 2 złożonej przez Wykonawcę Karol Szymon Siłkowski „ARS”, ul. Gałczyńskiego 60, 11-440 Reszel. Wykonawca wraz z ofertą złożoną w dniu 10.02.2023 r. załączył oświadczenie Wykonawcy (zał. nr 2 do SWZ) dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zadeklarował w nim, że spełnia warunek udziału w postępowaniu dot. wykonania co najmniej dwóch Systemów Sygnalizacji Pożaru. Na wezwanie Zamawiającego o złożenie podmiotowych środków dowodowych złożył dokumenty, z których wynika, że posiada doświadczenie w zakresie wykonania instalacji oświetlenia awaryjnego oraz systemu oddymiania klatek schodowych. Żadnego z tych urządzeń/systemów nie można zakwalifikować jako SYSTEMU SYGNALIZACJI POŻARU zgodnie z treścią rozporządzenia "Ochrona przeciwpożarowa budynków, innych obiektów budowlanych i terenów". Na podstawie art. 128 ust. 1 Pzp Zamawiający wezwał Wykonawcę do uzupełnienia podmiotowych środków dowodowych i doprecyzował wezwanie do złożenia podmiotowych środków dowodowych. Wykonawca na wspomniane wezwanie przesłał wykaz robót wraz z własnym oświadczeniem. W związku z powyższym zachodzą przesłanki odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. c) Pzp, tj.: „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: została złożona przez wykonawcę który nie złożył w przewidzianym terminie oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, lub podmiotowego środka dowodowego, potwierdzających brak podstaw wykluczenia lub spełnianie warunków udziału w postępowaniu, przedmiotowego środka dowodowego, lub innych dokumentów lub oświadczeń”.
W zaistniałych okolicznościach w postępowaniu pozostały 3 oferty: złożona jako nr 1 z ceną oferty:
2 719 528,84 zł, złożona jako nr 3 z ceną oferty: 1 448 915,40 zł oraz złożona jako nr 4 z ceną oferty 2 091 000,00 zł. Zamawiający został poinformowany o zaistniałej sytuacji i uznał, że nie jest w stanie zwiększyć kwotę, którą zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj.: 1 200 000,00 zł brutto do ceny najkorzystniejszej oferty, która jako kolejna w rankingu jest brana pod uwagę, tj.: 1 448 915,40 zł brutto.
W przedstawionych powyżej okolicznościach zachodzą przesłanki opisane w art. 255 pkt 3 Pzp. W związku z czym unieważnia się postępowanie o udzielenie zamówienia z uwagi na to, że oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
INNE PRZETARGI Z KĘTRZYNA
- "Dostawa implantów do endoprotez oraz dodatkowego asortymentu wyrobów medycznych do Szpitala Powiatowego w Kętrzynie"
- Usługa w zakresie prac konserwacyjnych i modernizacyjnych w budynku sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w miejscowości Biedaszki
- "Dostawa materiałów jednorazowych do posiadanego przez Szpital Powiatowy w Kętrzynie sprzętu medycznego"
- Remont jezdni ul. Władysława Jagiełły - dojazd do pól
- Remont wieży obserwacyjnej w m. Żardyny
więcej: przetargi w Kętrzynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- REMONT BUDYNKU NA TERENIE DZIAŁKI NR 180/4 W MIEJSCOWOŚCI SŁABOSZEWO W RAMACH REALIZACJI ZADAŃ: a)Utworzenie żłobka gminnego b) Prace adaptacyjne w budynku c) Termomodernizacja budynku.
- Wykonanie dokumentacji projektowej budowy budynku Centrum Aktywności Kulturalno-Społecznej w Niebylcu
- Przebudowa istniejącej kotłowni w ramach budowy nowego źródła ciepła w Jabłonnie na terenie działki nr ew.4/5 obręb 0005 przy ul. Modlińskiej 105 w Jabłonnie, gm. Jabłonna
- Wykonanie robót budowlanych w budynku Powiatowego Centrum P.P.P. i D.E. polegających na: Część I - Przebudowie ściany frontowej, Część II - Przebudowie klatki schodowej i korytarza
- Dostawa, montaż i uruchomienie instalacji przetwarzającej energię słoneczną na energię elektryczną dla obiektów Zakładu Usług Komunalnych
- Malowanie pomieszczeń w Biurach Powiatowych ARiMR z siedzibami w Choszcznie, Złocieńcu, Nowogardzie i Pyrzycach oraz wymiana kotłów gazowych c.o. w Biurach Powiatowych w Złocieńcu i Nowogardzie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.