eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowy Targ › Usługi - Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetu roku 2021.



Ogłoszenie z dnia 2021-07-26


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00126022 z dnia 2021-07-26

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługi - Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetu roku 2021.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT NOWOTARSKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491893138

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Bolesława Wstydliwego 14

1.5.2.) Miejscowość: Nowy Targ

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-400

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.7.) Numer telefonu: 18 26 61 300

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetarg@nowotarski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowotarski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/nowotarski

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługi - Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetu roku 2021.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ef8a0f09-da3b-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00126022

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003954/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Udzielenie kredytu długoterminowego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00100676/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZA.272.13.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są następujące usługi: Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetu roku 2021.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Kredyt długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie deficytu budżetu roku 2021.
1. Kwota kredytu: 9.000.000,00 zł.
2. Okres kredytowania: lata 2021 – 2030.
3. Kredyt będzie pobierany transzami od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2021 r.
4. Określenie wysokości transz kredytu oraz termin postawienia środków do dyspozycji Zamawiającego następować będzie poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki w terminie 2 dni roboczych przed terminem postawienia środków do dyspozycji Zamawiającego.
5. Dyspozycje uruchamiania transz mogą być składane na wzorze określonym przez bank.
6. Dyspozycje uruchomienia transz kredytu będą przesyłane w formie elektronicznej (mail lub home banking) z zachowaniem terminu uruchomienia transzy. Natomiast oryginał zostanie niezwłocznie dostarczony do banku. Dostarczenie oryginału nie może determinować uruchomienia transzy kredytu.
7. Spłata rat kapitałowych kredytu dokonywana będzie w miesięcznych ratach w następujących terminach i kwotach:
Spłata rat kapitałowych kredytu dokonywana będzie w miesięcznych ratach w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca w następujących terminach i kwotach:
1) Do dnia 31 stycznia 2022 roku w kwocie – 100.000,00 złotych;
2) Do dnia 31 stycznia 2023 roku w kwocie – 100.000,00 złotych;
3) Do dnia 31 grudnia 2024 roku w kwocie – 1.300.000,00 złotych (11 rat od stycznia do listopada po 108 333 zł każda, jedna rata w grudniu w wysokości 108 337 zł);
4) Do dnia 31 grudnia 2025 roku w kwocie – 1.300.000,00 złotych (11 rat od stycznia do listopada po 108 333 zł każda, jedna rata w grudniu w wysokości 108 337 zł);
5) Do dnia 31 grudnia 2026 roku w kwocie – 1.300.000,00 złotych (11 rat od stycznia do listopada po 108 333 zł każda, jedna rata w grudniu w wysokości 108 337 zł);
6) Do dnia 31 grudnia 2027 roku w kwocie – 1.300.000,00 złotych (11 rat od stycznia do listopada po 108 333 zł każda, jedna rata w grudniu w wysokości 108 337 zł);
7) Do dnia 31 grudnia 2028 roku w kwocie – 1.300.000,00 złotych (11 rat od stycznia do listopada po 108 333 zł każda, jedna rata w grudniu w wysokości 108 337 zł);
8) Do dnia 31 grudnia 2029 roku w kwocie – 1.300.000,00 złotych (11 rat od stycznia do listopada po 108 333 zł każda, jedna rata w grudniu w wysokości 108 337 zł);
9) Do dnia 31 grudnia 2030 roku w kwocie – 1.000.000,00 złotych (11 rat od stycznia do listopada po 83 333 zł każda, jedna rata w grudniu w wysokości 83 337 zł).
8. Spłata odsetek w okresach miesięcznych w latach 2021-2030 następować będzie w ostatnim dniu roboczym miesiąca.
9. Pierwsza płatność odsetek nastąpi ostatniego dnia roboczego miesiąca w miesiącu uruchomienia pierwszej transzy kredytu.
10. Kwota wykorzystanego kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa jest wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku.
11. Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 1M oznaczająca stopę procentową dla międzybankowych depozytów 1-miesiecznych, wyliczonej jako średnia z ostatniego miesiąca poprzedzającego miesiąc za który naliczane jest oprocentowanie.
12. Marża banku jest stała w umownym okresie kredytowania.
13. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym miesiącu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku (365/365 oraz 366/366 w roku przestępnym).
14. Wysokość jednorazowej prowizji bankowej od udzielonego kredytu nie może przekroczyć 0,1%.
15. Zamawiający zastrzega sobie:
• możliwość zaciągnięcia kredytu w kwocie niższej od ustalonej bez dodatkowych opłat i prowizji na rzecz Wykonawcy.
Niewykorzystana część kredytu zostanie zaliczona w poczet spłat ostatnich rat kredytu poczynając od ostatniej raty.
• prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu przez Zamawiającego w dogodnych dla niego terminach, po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy o zamiarze dokonania spłaty w terminie 3 dni przed jej dokonaniem. W takiej sytuacji odsetki od kredytu naliczone będą wyłącznie od aktualnego zadłużenia i za faktyczny okres jego występowania a Zamawiający nie będzie ponosił żadnych opłat i prowizji z tego tytułu na rzecz Wykonawcy.
W takich przypadkach Strony ustalą nowy harmonogram spłaty.
• możliwość zmiany harmonogramu spłaty, bez pobierania dodatkowych opłat i prowizji z tego tytułu na rzecz Wykonawcy.
W takich przypadkach Strony ustalą nowy harmonogram spłaty w formie aneksu do umowy.
16. Bank nie będzie pobierał od Kredytobiorcy żadnych innych opłat i prowizji wiązanych z obsługą kredytu za wyjątkiem prowizji od udzielenia kredytu.
17. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową (kontrasygnowany przez Skarbnika Powiatu Nowotarskiego).
18. Zamawiający nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art.777 § 1 punkt.5 k.p.c.
19. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ.
20. Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
21. Zamawiający nie był i nie jest w restrukturyzacji w innych bankach.
22. Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US.
23. U Zamawiającego nie był prowadzony program postępowania naprawczego i nie przystępuje on do jego realizacji w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
24. U Zamawiającego nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne na wniosek banków.
25. Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu.
26. Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom.
27. Wykonawca wybrany do realizacji zamówienia zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu projektu umowy w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. Po akceptacji projektu umowy przez Zamawiającego umowa zostanie zawarta w terminie ustalonym przez Zamawiającego
28. W ciągu ostatnich lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu Zamawiającego.
29. Zamawiający nie będzie wypełniał żadnych druków dostarczanych przez Wykonawców.
30. Zamawiający nie może dopuścić do powstania zadłużenia przeterminowanego, ponieważ skutkowałoby to naruszeniem dyscypliny finansów publicznych. Wyrażamy zgodę, aby oprocentowanie od zadłużenia przeterminowanego ustalane było w wysokości i wg zasad obowiązujących u wykonawcy.
31. Zamawiający nie przewiduje tzw. „raty balonowej” tj. spłaty całości kapitału na koniec okresu kredytowania.
32. Zamawiający nie posiada udziałów/akcji spółek prawa handlowego.
33. Zamawiający nie ma powiązań kapitałowych ani organizacyjnych z innymi podmiotami.
34. Zamawiający nie zawierał umów wsparcia.
35. Zamawiający dopuszcza umieszczenie w umowie kredytowej zapisu „W sytuacji, gdy suma stawki bazowej WIBOR 1M oraz marży Banku, o której mowa w ust. 2, będzie równa lub mniejsza 0 (słownie: zero), strony Umowy zgodnie postanawiają, że oprocentowanie Kredytu wyniesie 0,00% (słownie: zero procent)”.
36. W przeszłości nie wystąpiło i nie jest planowane przejęcie z mocy prawa przez Powiat Nowotarski zadłużenia żadnych innych podmiotów.
37. Sprawozdania budżetowe Powiatu Nowotarskiego są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Nowym Targu w zakładce: Starostwo Powiatowe – Budżet i majątek – Informacje Zarządu Powiatu Nowotarskiego dotyczące budżetu z podziałem na lata.
38. Opinie Regionalne Izby Obrachunkowej w Krakowie dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Nowym Targu w zakładce: Starostwo Powiatowe – Budżet i majątek – Opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej.
39. Uchwały Zarządu Powiatu Nowotarskiego dostępne są Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Nowym Targu w zakładce: Starostwo Powiatowe – Uchwały Zarządu Powiatu.
40. Uchwały Rady Powiatu Nowotarskiego dostępne są Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Nowym Targu w zakładce: Rada Powiatu – Uchwały Rady Powiatu.
41. Uchwała w sprawie powołania Skarbnika Powiatu Nowotarskiego jest dostępna: https://www.nowotarski.pl/informacje-dla-stron/rada_powiatu/uchwaly/uchwala-nr-15-ii-2018-rady-powiatu-nowotarskiego-z-dnia-6-grudnia-2018-roku-5150.html.
42. Uchwała w sprawie wyboru Starosty Nowotarskiego jest dostępna: https://www.nowotarski.pl/informacje-dla-stron/rada_powiatu/uchwaly/uchwala-nr-3-i-2018-rady-powiatu-nowotarskiego-z-dnia-22-listopada-2018-roku-5116.html.
43. Uchwała w sprawie wyboru Wicestarosty Nowotarskiego jest dostępna: https://www.nowotarski.pl/informacje-dla-stron/rada_powiatu/uchwaly/uchwala-nr-4-i-2018-rady-powiatu-nowotarskiego-z-dnia-22-listopada-2018-roku-5117.html.
44. Uchwała w sprawie wyboru członków Zarządu Powiatu Nowotarskiego jest dostępna: https://www.nowotarski.pl/informacje-dla-stron/rada_powiatu/uchwaly/uchwala-nr-5-i-2018-rady-powiatu-nowotarskiego-z-dnia-22-listopada-2018-roku-5118.html.
45. Uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego jest dostępna: https://www.nowotarski.pl/bip/rada_powiatu/uchwaly/uchwala-nr-265-xxxi-2021-radypowiatu-nowotarskiego-z-dnia-27-maja-2021-roku-7186.html.
46. Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu jest dostępna: https://www.nowotarski.pl/bip/starostwo_powiatowe/dokumenty/opinia-rio-o-mozliwoscisplaty-kredytu-dlugoterminowego-zaciaganego-w-2021-roku-675.html.
47. Tabela nr 1 przedstawia zobowiązania finansowe długoterminowe Powiatu Nowotarskiego na dzień 31.05.2021 r. (stanowiąca załącznik nr 3 do SWZ)
UWAGA !!! Dla celów oceny ofert przyjmuje się, że WIBOR 1M wynosi 0,20 %.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 341570,30 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 611533,36 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 341570,30 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy Ziem Górskich KARPATIA

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7360006379

7.3.3) Ulica: Kościuszki 56

7.3.4) Miejscowość: Bukowina Tatrzańska

7.3.5) Kod pocztowy: 34-530

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-07-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 341570,30 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2030-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

2021-07-26 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.