eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SulejówekUsł. pełnienia nadzoru inw. wraz z koordynacją pr. inw. w ramach real. zad. inw. pn.: Budowa Centrum Badań Testowych Czołgów i Pojazdów Gąsienicowych w l. 24-27, systemie "ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ".



Ogłoszenie z dnia 2025-02-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usł. pełnienia nadzoru inw. wraz z koordynacją pr. inw. w ramach real. zad. inw. pn.: Budowa Centrum Badań Testowych Czołgów i Pojazdów Gąsienicowych w l. 24-27, systemie "ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ".

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJSKOWY INSTYTUT TECHNIKI PANCERNEJ I SAMOCHODOWEJ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 011561862

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Okuniewska 1

1.5.2.) Miejscowość: Sulejówek

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-070

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.7.) Numer telefonu: 261811012

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@witpis.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.witpis.eu

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://witpis.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


działalność naukowo-badawcza

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usł. pełnienia nadzoru inw. wraz z koordynacją pr. inw. w ramach real. zad. inw. pn.: Budowa Centrum Badań Testowych Czołgów i Pojazdów Gąsienicowych w l. 24-27, systemie "ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ".

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e78c91ad-a82d-4dc9-a2b1-1d6c501e9757

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00118908

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00060120/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Pełnienie nadzoru inwestorskiego wraz z koordynacją procesu inwestycyjnego w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Budowa Centrum Badań Testowych Czołgów i Pojazdów Gąsienicowych w l. 24-27

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00504134

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PP 02/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 750000 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla prac projektowych i robót budowlanych dla Zadania inwestycyjnego pn: Budowa Centrum Badań Testowych Czołgów i Pojazdów Gąsienicowych w latach 2024-2027, realizowanego w systemie ‘zaprojektuj i wybuduj’, oraz koordynację realizacji procesu inwestycyjnego, z poniżej określonym zakresem obowiązków
i kompetencji.
Ilekroć w dokumencie jest mowa o inwestorze, należy przez to rozmieć Zamawiającego.
1. Opis Zadania inwestycyjnego
Na Zadanie inwestycyjne składają się następujące podzadania polegające na zaprojektowaniu i budowie: torów badawczych, rowu do brodzenia, stanowiska do badania uchwytów, stanowiska do badania wciągarek, komory klimatycznej (przebudowa), magazynu koncesjonowanego, stacji kontroli pojazdów, hali garażowej oraz remont pomieszczeń - szczegółowo opisane w Programie Funkcjonalno – Użytkowym, z końcowym terminem realizacji do 31 grudnia 2027 r.
Zamawiający zaleca, aby Wykonawca, przed złożeniem oferty, zapoznał się
z Programem Funkcjonalno – Użytkowym, dostępnym w siedzibie Zamawiającego.
2. Nadzór inwestorski nad realizacją Zadania inwestycyjnego będzie obejmować następujący zakres:
- etap i - odbiór dokumentacji projektowej
1) branża architektoniczna - uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej;
2) branża konstrukcyjno – budowlana - uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej;
3) branża sanitarna - uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych;
4) branża elektryczna - uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: elektrycznych i elektroenergetycznych;
5) branża teletechniczna - uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalnościach instalacyjnych w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą;
6) branża drogowa - uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej.
- etap II- nadzór inwestorski na prowadzonymi robotami budowlanymi
1) branża konstrukcyjno – budowlana - uprawnienia do kierowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej;
2) branża sanitarna - uprawnienia budowlane do kierowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych;
3) branża elektryczna - uprawnienia budowlane do kierowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: elektrycznych i elektroenergetycznych;
4) branża teletechniczna - uprawnienia budowlane do kierowania bez ograniczeń w specjalnościach instalacyjnych w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą;
5) branża drogowa - uprawnienia budowlane do kierowania bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej.
3. Inspektor nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno-budowlanej będzie zarazem pełnił funkcję inspektora koordynatora zespołu inspektora nadzoru inwestorskiego.
4. Inspektorzy nadzoru inwestorskiego odpowiedzialni są za sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad pracami projektowymi i robotami budowlanymi zgodnie z:
1) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz.U. z 2024 r. poz 725, ze zm. poz. 834), w szczególności art. 25 i 26.
2) zasadami aktualnej wiedzy technicznej oraz obowiązującymi przepisami,
4) polskimi normami i/lub normami zharmonizowanymi z UE i przepisami dotyczącymi realizacji i eksploatacji budynków i budowli,
5) po odbiorze dokumentacji projektowej – zgodnie z projektem budowlanym, projektami wykonawczymi, przedmiarami robót oraz szczegółowymi specyfikacjami wykonania i odbioru robót budowlanych.
5. Każdy inspektor nadzoru jest obowiązany jest posiadać przez cały okres pełnienia funkcji ważne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz aktualną polisę w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.
6. Zakres szczegółowych obowiązków i kompetencji w zakresie nadzoru inwestorskiego oraz koordynacji Zadania inwestycyjnego:
- na etapie dokumentacji projektowej:
zapewnienie prawidłowej i terminowej realizacji Zadania poprzez czynny udział w opracowywaniu i opiniowaniu dokumentacji projektowej, w tym:
1) współpraca z inwestorem i projektantem w zakresie weryfikacji
i opiniowania proponowanych rozwiązań projektowych;
2) wydawanie opinii inspektorskich do dokumentacji projektowej na każdym etapie wymaganym przez inwestora, w tym weryfikacja kosztorysów pod względem zakresu rzeczowego, ilościowego, cenowego i technologii wykonania robót;
3) czynny udział w posiedzeniach Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych (KOPI) oraz radach technicznych;
4) opiniowanie i uzgadnianie projektów umów, aneksów do umów, porozumień z operatorami sieci o dostawcami mediów (w tym umów przyłączeniowych) i innych niezbędnych dokumentów w procesie projektowym.
– na etapie robót budowlanych:
1) sprawowanie funkcji technicznej w zakresie nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 25 i 25 ustawy Prawo budowlane, w tym reprezentowanie inwestora na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową, decyzjami administracyjnymi, przepisami, zasadami wiedzy technicznej oraz innymi dokumentami mającymi wpływ na prawidłową realizację Zadania inwestycyjnego;
2) znajomość dokumentacji projektowej, umowy z wykonawcą robót budowlanych, terenu budowy, decyzji administracyjnych, warunków przyłączeniowych oraz innych dokumentów mających wpływ na prawidłową realizację Zadania inwestycyjnego, niezbędnych do prawidłowego pełnienia funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego;
3) znajomość i przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów resortowych i aktów normatywnych mających zastosowanie przy realizacji Zadania;
4) protokólarne przekazywanie terenu budowy oraz niezbędnej dokumentacji projektowej wykonawcy robót budowlanych;
5) wydawanie kierownikowi budowy oraz pozostałym uczestnikom procesu budowlanego poleceń wynikających z ustawy prawo budowlane i przepisów powiązanych i odrębnych w ramach pełnienia funkcji inspektora nadzoru budowlanego;
6) sprawdzanie jakości wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;
7) dbałość o zastosowanie przez wyłonionych w odrębnych postępowaniach wykonawców robót budowlanych właściwych materiałów umożliwiających osiągnięcie właściwych założeń energetycznych projektu, estetycznych i funkcjonalnych budynku wynikających z obowiązujących norm i przepisów budowlanych;
8) ocena jakościowa i odbiór zgłoszonych do odbioru robót (części robót) oraz, w przypadku pozytywnej oceny, podpisywanie protokołu odbioru wykonanych robót (części robót);
9) koordynowanie oraz udział w opracowaniu przez wykonawcę robót budowlanych protokołów konieczności w razie zaistnienia konieczności zmiany terminów umownych, wykonania robót dodatkowych, zamiennych, zaniechanych, zwiększających lub zmniejszających obmiar w zakresie branży sanitarnej;
10) dostarczanie wykonawcy robót budowlanych rozwiązań dodatkowych lub prac zamiennych;
11) kontrola zgodności realizacji robót z zawartą umową z wykonawcą robót budowlanych, harmonogramem rzeczowo – finansowym załączonym do umowy z tym wykonawcą, tabelą elementów do fakturowania przejściowego, a w przypadku stwierdzenia niezgodności niezwłoczne powiadomienie inwestora;
12) koordynowanie terminowości wykonania Zadania inwestycyjnego na etapie realizacji robót budowlanych, z uwzględnieniem terminów umownych oraz terminów narzuconych odrębnymi przepisami;
13) organizowanie i przeprowadzanie narad budowy (co najmniej raz w tygodniu oraz ponadto wg potrzeb) rad technicznych i spotkań koordynacyjnych podczas realizacji Zadania inwestycyjnego (wg potrzeb);
14) współpraca z projektantem i inwestorem w zakresie zastosowania koniecznych zmian w dokumentacji projektowej oraz odpowiedzi na zapytania projektowe wykonawcy robót budowlanych, po ich ówczesnym zweryfikowaniu;
15) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji urządzeń technicznych i pozostałych elementów oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbiorowych gotowych obiektów budowlanych i przekazanie ich do użytkowania;
16) bieżące monitorowanie możliwości przerobowych wykonawcy robót budowlanych na poszczególnych podzadaniach oraz zagrożeń w realizacji przydzielonych limitów;
17) opiniowanie i uzgadnianie projektów umów, aneksów do umów, porozumień, w tym umów przyłączeniowych i podwykonawczych oraz innych niezbędnych dokumentów w procesie realizacji inwestycji;
18) przestrzeganie i stosowanie się do wewnętrznych regulaminów, wytycznych
i procedur inwestora, przekazanych Wykonawcy;
19) przestrzeganie przepisów o ochronie informacji;
20) przestrzeganie zasad bhp, ppoż. i ochrony środowiska;
21) stosownie do potrzeb - przygotowywanie sprawozdań z realizacji Zadania inwestycyjnego, harmonogramów, raportów bądź innych materiałów dotyczących realizacji i stanu robót na odprawy, konferencje;
22) udział w opracowywaniu miesięcznych i kwartalnych i rocznych raportów zawierających m.in. dane dotyczące rzeczowej i finansowej realizacji robót oraz dokonywanie analiz ryzyka związanych z ich wykonawstwem;
23) kontrolowanie rozliczeń budowy, z uwzględnieniem przydzielanych rocznych limitów wydatkowania oraz ich zmian;
24) sprawdzanie i potwierdzanie w księgach obmiaru, tabeli elementów do fakturowania przejściowego (kosztorysach jak
o elementach pomocniczych) i na fakturach ilości, wartości i zakresu wykonanych robót w odniesieniu do stanu faktycznego;

4.5.3.) Główny kod CPV: 71700000-5 - Usługi nadzoru i kontroli

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający uznał, że wskazanie w SWZ kryterium oceny ofert "Doświadczenie w w koordynowaniu procesu inwestycyjnego (DKPI)" wiąże się z właściwościami Wykonawców, co jest niezgodne z art. 241 ust. 3 ustawy Pzp, który stanowi, że „Kryteria oceny ofert nie mogą dotyczyć właściwości wykonawcy w szczególności jego wiarygodności ekonomicznej, technicznej lub finansowej”. Doświadczenie Wykonawcy w koordynacji procesu inwestycyjnego należy badać w ramach podmiotowych środków dowodowych, a nie na etapie składania ofert.
Jednocześnie, Zamawiający stwierdził, że na obecnym etapie postępowania (to jest po otwarciu ofert), nie może dokonać zmian treści SWZ. W tej sytuacji, kontynuowanie obarczonego wadą postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz wybranie najkorzystniejszej oferty skutkowałoby zawarciem umowy, która podlegałaby unieważnieniu.
Przy analizie treści SWZ w kontekście wady postępowania, Zamawiający oparł się na orzeczeniach Krajowej Izby Odwoławczej, w tym: wyroku z dnia 5 lipca 2021 r. (KIO 1669/21) oraz wyroku z dnia 25 marca 2022 r. (KIO 610/22).

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 13

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 13

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 7

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 688800,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1094700,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Postępowanie unieważnione. Nie doszło do zawarcia umowy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.