eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OświęcimTesty Western Blot do diagnostyki boreliozy oraz panele alergologiczne wraz z dzierżawą sprzętu do wykonywania i odczytu wyników testów



Ogłoszenie z dnia 2021-07-16


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00117018 z dnia 2021-07-16

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Testy Western Blot do diagnostyki boreliozy oraz panele alergologiczne wraz z dzierżawą sprzętu do wykonywania i odczytu wyników testów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ W OŚWIĘCIMIU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000304409

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: WYSOKIE BRZEGI 4

1.5.2.) Miejscowość: Oświęcim

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-600

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@szpitaloswiecim.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.szpitaloswiecim.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

www.szpitaloswiecim.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Testy Western Blot do diagnostyki boreliozy oraz panele alergologiczne wraz z dzierżawą sprzętu do wykonywania i odczytu wyników testów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0583cd32-9b73-11eb-90e5-2aec432e2be5

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00117018

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003594/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.5 Testy Western Blot do diagnostyki boreliozy oraz panele alergologiczne wraz z dzierżawą sprzętu do wykonywania i odczytu wyników testów

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00033336/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZOZ.DZP.271.2.III.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 234400,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa Testów Western Blot do diagnostyki boreliozy oraz paneli alergologicznych wraz z materiałami eksploatacyjnymi niezbędnymi do prawidłowej pracy sprzętu oraz dzierżawą sprzętu do wykonania i odczytu wyniku testów – zgodnie z zapisami zawartymi w formularzu cenowym stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ oraz Załącznik 2a do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

38434580-5 - Analizatory testów immunologicznych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W wyniku prowadzonego postępowania, po otwarciu w dniu 23.04.2021r. Zamawiający przeprowadził badanie złożonych ofert w powyższym postępowaniu: „TESTY WESTERN BLOT DO DIAGNOSTYKIBORELIOZY ORAZ PANELE ALERGOLOGICZNE WRAZ Z DZIERŻAWĄ SPRZĘTU DO WYKONYWANIA I ODCZYTU WYNIKÓW TESTÓW” ZOZ.DZP.271.2.III.2021r.
W wyniku powyższej analizy ofert okazało się iż Wykonawca BIOMAR Diagnostyka Sp. z o. o, ul. Jagodowa 11, 44-110 Gliwice zaoferował dwa zestawy sprzętu od dwóch różnych producentów, tj.
1/ AESKU.DIAGNOSTICS (poz. 1 - poz. 2 załącznika nr 2), urządzenia: Helmed BLOT, Skaner Canon Lide 220 z oprogramowaniem AESKU.SCAN, komputer, drukarka, UPS,
2/ MEDIWISS Analytic GmbH ( poz.3 – poz.7 załącznika nr 2), urządzenia: BEEBLOT36, Skaner Improvio M z oprogramowaniem B4C, komputer, drukarka.
Zamawiający w ramach udzielanych odpowiedzi dopuścił testy proponowane przez Wykonawcę. Nie miał przy tym świadomości, że wykonanie badań przy użyciu tych testów wymagać będzie użycia różnych analizatorów. Z uwagi na powyższe nie przewidział zmian w SWZ w kierunku doprecyzowania przyjętych zapisów.
Po przeprowadzeniu powyższej analizy Zamawiający dopatrzył się wady w zapisach SWZ oraz w załącznikach do SWZ. Zamawiający stwierdził, iż niewystarczająco sprecyzował zapisy w SWZ i jej załączników. Zamawiający nie wskazał wprost iż wymaga zaoferowania i zastosowania wyłącznie jednego analizatora do wszystkich oznaczeń (pozycja 1-7 - załącznik nr 2 do SWZ), choć tak właśnie zakładał używając w dokumentach zamówienia (Załączniku 2a do SWZ) określenia „analizator”. Brak jednoznacznego określenia wymogu zaoferowania w ramach dzierżawionego sprzętu jednego analizatora wraz z osprzętem powoduje, iż Zamawiający nie ma podstaw przyjąć, iż oferta Wykonawcy wskazanego powyżej jest niezgodna z wymogami SWZ, gdzie w rzeczywistości nie odpowiada założeniom Zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza możliwości prowadzenia oznaczeń na dwóch analizatorach, z uwagi na ograniczoną powierzchnię laboratorium analitycznego oraz ograniczoną ilość personelu.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Wykonawca BIOMAR Diagnostyka Sp. z o. o, ul. Jagodowa 11, 44-110 Gliwice wniósł odwołanie w dniu 2021-05-05 r.

Zgodnie z treścią odwołania z dnia 05.05.2021r.:

„ Podstawy prawne i okoliczności uzasadniające odwołanie:
W dniu 30.04.2021 roku powzięliśmy informację o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jw. w którym nasza firma złożyła najkorzystniejszą ofertę. Jako podstawę unieważnienia Zamawiający podał art. 255 pkt. 6 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.), dalej zwaną Pzp, wskazując jednocześnie, że jego zamiarem było żądanie w ramach dzierżawy jednego analizatora, czego wyraźnie nie wskazał w SWZ, a ze złożonych dwóch ofert nasza firma zaoferowała dwa analizatory, a drugi wykonawca, który dotychczas świadczył usługi dla Zamawiającego zaoferował jeden analizator, który aktualnie zainstalowany jest u Zamawiającego. Jako uzasadnienie faktyczne Zamawiający podał, że miał on w zamiarze niedopuszczenie możliwości prowadzenia oznaczeń na dwóch analizatorach z uwagi na ograniczoną powierzchnię laboratorium analitycznego oraz ograniczoną ilość personelu.
W naszej ocenie, Zamawiający bezpodstawnie unieważnił postępowanie, ponieważ ani z analizy stanu faktycznego, ani powyższego uzasadnienia nie wynika, że zaistniała przesłanka określona w art. 255 pkt. 6 Pzp.

Na skutek tych wadliwych czynności zamawiającego, utraciliśmy możliwość uzyskania zamówienia. Stanowi to naruszenie naszego interesu prawnego poprzez nieuzasadnione pozbawienie nas zamówienia, a tym samym utratę korzyści wynikających z jego realizacji.

Zamawiającemu zarzucamy:
a) naruszenie art. 255 pkt. 6 uPzp, poprzez unieważnienie postępowania w sytuacji, nie zaistniały okoliczności uprawniające Zamawiającego do jego zastosowania,
b) naruszenie art. 260 ust. 1 uPzp, poprzez nie podanie w informacji o unieważnieniu postępowania uzasadnienia faktycznego odpowiadającego wskazanej podstawie prawnej dla tej czynności,
c) naruszenie art. 16 ust. 1 uPzp poprzez nierówne traktowanie naszej firmy w stosunku do innego uczestnika postępowania, który złożył ofertę w postępowaniu,
d) naruszenie art. 17 ust. 1 pkt. 2 uPzp poprzez zrezygnowanie z uzyskania najlepszych efektów zamówienia, w szczególności efektów gospodarczych.

Wyrok KIO na powyższe odwołanie z dnia 11 czerwca 2021r
1. Oddala odwołanie
2. Koszty Kosztami postępowania obciąża wykonawcę BIOMAR Diagnostyka Sp. z o.o. z Siedziba w Gliwicach i:
2.1 Zaliczka na poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 7500 zł 00 gr uiszczoną przez tego wykonawcę tytułem wpisu do odwołania
2.2 Zasądza od wykonawca Biomar diagnostyka Sp z o.o. z siedzibą w Gliwicach na rzecz zamawiającego Zespół Opieki Zdrowotnej w Oświęcimiu kwotę w wysokości 3 784,00 zł stanowiąca koszty poniesione z tytułu wynagrodzenia pełnomocnika oraz dojazdu pełnomocnika na posiedzenie i rozprawę.
2021-07-16 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Dostawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.