eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowa Sól › Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Nowosolskim - wyposażenie pracowni ( pracownia komputerowa mechanik pojazdów samochodowych - z podziałem na 2 Części )

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-02-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Nowosolskim – wyposażenie pracowni ( pracownia komputerowa mechanik pojazdów samochodowych - z podziałem na 2 Części )

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT NOWOSOLSKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770103

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: MONIUSZKI 3

1.5.2.) Miejscowość: Nowa Sól

1.5.3.) Kod pocztowy: 67-100

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: www.sekretariat@powiat-nowosolski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-nowosolski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/sp_nowasol

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Nowosolskim – wyposażenie pracowni ( pracownia komputerowa mechanik pojazdów samochodowych - z podziałem na 2 Części )

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d50a2d9d-9e36-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00109029

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00038785/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Doposażenie placówek oświatowych kształcenia zawodowego w ramach projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Nowosolskim”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

w ramach projektu "Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Nowosolskiego"

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00063956

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IF.272.3.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ 1 - SPRZĘT KOMPUTEROWY I INSTERAKTYWNY

CPV Oznaczenie według Wspólnego Słownika Zamówień ( kod CPV)
• 30200000-1 Urządzenia komputerowe
• 30231300-0 Monitory ekranowe
• 30213000-5 Komputery osobiste
• 30213100-6 Komputery przenośne
• 30237200-1 Akcesoria komputerowe

1. Przedmiotem zamówienia jest wyposażenie pracowni komputerowej mechanik pojazdów samochodowych w ramach projektu „ Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Nowosolskim ” .
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji, odbioru, miejsca
dostawy oraz warunki płatności określają :
1) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ ), na który składa się :
Załącznik nr 1.1. - Specyfikacja techniczna wyposażenia – sprzęt komputerowy i interaktywny (dla Części nr 1);

2) Projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 4 do SWZ.
3. Równoważność
Przedmiot zamówienia określono poprzez wskazanie obiektywnych cech technicznych i jakościowych. Podane
przez Zamawiającego ewentualne nazwy (znaki towarowe), mają charakter przykładowy, a ich wskazanie ma na
celu określenie oczekiwanego standardu, przy czym Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych w
zakresie sporządzonego opisu przedmiotu zamówienia.
W przypadku, gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych, patentów lub
pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty dostarczone przez konkretnego
Wykonawcę, o których mowa w art. 99 ust. 5 Pzp należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z
art. 99 ust. 6 Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści
SWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SWZ lub innych dokumentach zamówienia norma, ocena
techniczna, specyfikacja techniczna i system referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz
ust. 3, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”.
Przez rozwiązanie równoważne Zamawiający rozumie takie rozwiązanie, które umożliwia uzyskanie założonego w
opisie przedmiotu zamówienia efektu za pomocą innych rozwiązań technicznych. Wykonawca, który powołuje się
na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez
niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia będzie odnosił się do norm, ocen technicznych, specyfikacji
technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający nie odrzuci oferty, jeśli proponowane w ofercie
rozwiązania (udowodnione przez wykonawcę za pomocą przedmiotowych środków dowodowych) w
równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe

4.5.5.) Wartość części: 91800,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ 2 - KLIMATYZATOR

CPV Oznaczenie według Wspólnego Słownika Zamówień ( kod CPV)
• 39717200 – 3 Urządzenie klimatyzacyjne
1. Przedmiotem zamówienia jest wyposażenie pracowni komputerowej mechanik pojazdów samochodowych w
ramach projektu „ Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Nowosolskim ” .
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji, odbioru, miejsca dostawy oraz warunki płatności określają :
1) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ ), na który składa się :

Załącznik nr 1.2. - Specyfikacja techniczna wyposażenia – klimatyzator ( dla Części nr 2 );
2) Projektowane postanowienia umowy – załącznik nr 4 do SWZ.
3. Równoważność
Przedmiot zamówienia określono poprzez wskazanie obiektywnych cech technicznych i jakościowych. Podane
przez Zamawiającego ewentualne nazwy (znaki towarowe), mają charakter przykładowy, a ich wskazanie ma na
celu określenie oczekiwanego standardu, przy czym Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych w
zakresie sporządzonego opisu przedmiotu zamówienia.
W przypadku, gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych, patentów lub
pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty dostarczone przez konkretnego
Wykonawcę, o których mowa w art. 99 ust. 5 Pzp należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z
art. 99 ust. 6 Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści
SWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SWZ lub innych dokumentach zamówienia norma, ocena
techniczna, specyfikacja techniczna i system referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz
ust. 3, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”.
Przez rozwiązanie równoważne Zamawiający rozumie takie rozwiązanie, które umożliwia uzyskanie założonego w
opisie przedmiotu zamówienia efektu za pomocą innych rozwiązań technicznych. Wykonawca, który powołuje się
na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez
niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
W przypadku, gdy opis przedmiotu zamówienia będzie odnosił się do norm, ocen technicznych, specyfikacji
technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający nie odrzuci oferty, jeśli proponowane w ofercie
rozwiązania (udowodnione przez wykonawcę za pomocą przedmiotowych środków dowodowych) w
równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39717200-3 - Urządzenia klimatyzacyjne

4.5.5.) Wartość części: 5000,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Działając na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm. ) Zamawiający unieważnia postępowanie w zakresie Części 1 – sprzęt komputerowy i interaktywny. Postępowanie o udzielenie zamówienia znak IF.272.3.2023 obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

W dniu 15.02.2023 r. Zamawiający za pośrednictwem platformy zakupowej prowadzonego postępowania ogłosił informację o czynności oceny ofert i wyborze oferty najkorzystniejszej wykonawcy DKomp.PL Dominik Chlebicki.

W dniu 19.02.2023r. wpłynęło do zamawiającego pismo – zastrzeżenie do wyboru oferty najkorzystniej, w którym zawarto istotne informacje dotyczące stawki podatku VAT. Zamawiający uznał , że postępowanie obarczone jest wadą niemożliwą do usunięcia na tym etapie postępowania.
Wada polega na tym, iż zamawiający źle skonstruował Formularz cenowo – asortymentowy w pozycji 1. Poz.1 - Komputer stacjonarny z monitorem uniemożliwia wykonawcy prawidłową wycenę tej pozycji. Pozycja została scalona pomimo elementów , na które stosuje się różne stawki VAT.

Zamawiający może, ale nie musi wskazywać obowiązującej stawki podatku VAT, lecz w takim przypadku ciąży na nim obowiązek weryfikacji zastosowanej przez wykonawcę stawki podatku, której określenie w niewłaściwej wysokości stanowi błąd w obliczeniu ceny . Poprzez nie wyspecyfikowanie istotnych składowych zestawu poz.1 Formularza asortymentowo – cenowego - o różnym podatku VAT - zamawiający nie może zweryfikować poprawności zastosowanej stawki VAT np. pakiet biurowy Microsoft Office 2021 , który występuje wyłącznie w wersji licencyjnej wiązanej z użytkownikiem (licencjobiorcą) a nie z komputerem na którym jest instalowany . Może być przenoszony pomiędzy różnymi komputerami posiadanymi przez licencjobiorcę. W związku z powyższym , zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26a ustawy o VAT oraz powszechnie dostępnymi interpretacjami podatkowymi uprawnionych organów podatkowych, nabywane oprogramowanie biurowe nie może korzystać z preferencyjnej stawki 0%, w związku z czym będzie podlegało opodatkowaniu podstawową stawką podatku 23%.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 7838,79 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 7838,79 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 7838,79 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PHU BM Sp.J. Z. Bielecki

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5811172950

7.3.3) Ulica: ul. Staszica 32

7.3.4) Miejscowość: Kwidzyn

7.3.5) Kod pocztowy: 85-500

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-02-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 7838,79 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.