eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tychy › Pełnienie nadzoru autorskiego przy realizacji zadania inwestycyjnego pn.: "Termomodernizacja i modernizacja Teatru Małego w Tychach wraz z przebudową strefy wejściowej i zagospodarowaniem terenu"



Ogłoszenie z dnia 2024-02-05

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Pełnienie nadzoru autorskiego przy realizacji zadania inwestycyjnego pn.: „Termomodernizacja i modernizacja Teatru Małego w Tychach wraz z przebudową strefy wejściowej i zagospodarowaniem terenu”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZARZĄD BUDYNKÓW MIESZKALNYCH ZAKŁAD BUDŻETOWY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271176358

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Filaretów 31

1.5.2.) Miejscowość: Tychy

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-100

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski

1.5.7.) Numer telefonu: 32 227 40 91

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mzbm.tychy.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mzbm.tychy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


gospodarowanie mieniem komunalnym

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Pełnienie nadzoru autorskiego przy realizacji zadania inwestycyjnego pn.: „Termomodernizacja i modernizacja Teatru Małego w Tychach wraz z przebudową strefy wejściowej i zagospodarowaniem terenu”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ab182a0d-c41c-11ee-bbfa-e29e26ebc6e1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00091390

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00030577/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Termomodernizacja i modernizacja Teatru Małego w Tychach wraz z przebudową strefy wejściowej i zagospodarowaniem terenu (nadzór autorski)

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Uzasadnienie prawne:
Art. 214 ust. 1. pkt 5) PZP: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Uzasadnienie faktyczne:
1) W oparciu o umowę nr DTE-342/U/24/01/2021 z dnia 26.01.2021 r. zlecono autorowi dokumentacji projektowej termomodernizacji i modernizacji budynku Teatru Małego
w Tychach wraz z przebudową strefy wejściowej i zagospodarowaniem terenu świadczenie odpłatnych usług nadzoru autorskiego.
2) Biuro Projektów Sound & Space Sp. z o. o. z siedzibą przy ul. Biegańskiego 61A
w Poznaniu, pomimo licznych wezwań do stawienia się na budowie nie wywiązało się
z obowiązków w ramach nadzoru autorskiego. Zamawiający odstąpił od umowy.
UZASADNIENIE FAKTYCZNE ZOSTAŁO UZUPEŁNIONE W INFORMACJACH DODATKOWYCH OGŁOSZENIA

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DIZ-340/005/01/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 203252,03 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest pełnienie kompleksowego, wielobranżowego nadzoru autorskiego wraz z opracowywaniem dokumentacji projektowej zamiennej przy realizacji zadania inwestycyjnego pn.: „Termomodernizacja i modernizacja Teatru Małego w Tychach wraz z przebudową strefy wejściowej i zagospodarowaniem terenu”.
Zakres zadania obejmuje:
- sprawowanie nadzoru autorskiego,
- opracowanie projektów zamiennych,
- opracowanie projektów dodatkowych,
- opracowanie projektów wynikających z ekspertyzy ppoż. oraz postanowienia Komendanta Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej,
- uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień z Inspektorami sprawującymi nadzór inwestorski, Wykonawcą oraz rzeczoznawcą ppoż.,
- udział w radach budowy,
- udział w odbiorach robót,
- udział w uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie,
- udział w przeglądzie pogwarancyjnym.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 232900,50 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 232900,50 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 232900,50 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MIASTOPROJEKT ZABRZE Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 969-164-98-18.

7.3.3) Ulica: Strzelców Bytomskich 58

7.3.4) Miejscowość: Gliwice

7.3.5) Kod pocztowy: 44-113

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-01-12

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 232900,50 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-11-12

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Uzasadnienie faktyczne wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki - ciąg dalszy:
3) Dokumentacja projektowa zawiera dużo braków oraz błędnych rozwiązań projektowych, które wymagają pilnej zmiany.
4) Roboty budowlane zaawansowane są w 65%, proces budowlany jest w toku.
W dniu 29.12.2023 r. zostało wydane postanowienie Wojewódzkiego Komendanta Straży Pożarnej, określające szereg koniecznych do podjęcia działań, warunkujących odbiór budynku przez Straż Pożarną i dopuszczenia budynku do użytkowania po modernizacji.
Postanowieniem z dnia 29.12.2023 r. (znak sprawy WPZ.52840.1.336.2023.AM) nałożono na Inwestora obowiązek wykonania robót w zakresie określonym w ekspertyzie sporządzonej przez rzeczoznawcę ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych Rafała Rzewiczoka. Mając na uwadze wysokie zaawansowanie prac budowlanych, zgodnie
z zachowaniem technologicznej kolejności robót, należy niezwłocznie przystąpić
do zakończenia wszelkich prac zanikowych, obejmujących przede wszystkim ułożenie elementów instalacji systemu sygnalizacji pożaru oraz ochrony przeciwpożarowej objętej postanowieniem. Prace te należy poprzedzić wykonaniem stosownej dokumentacji projektowej, która objęta będzie decyzją zmieniającą decyzję o pozwoleniu na budowę.
5) Ze względu na harmonogram prac, technologię robót i zawartą umowę (w tym termin zakończenia robót) konieczne jest pilne opracowanie projektów zamiennych oraz projektów dodatkowych. W związku z napiętym harmonogramem trwających od kwietnia 2023 roku prac budowlanych, który zakłada zakończenie wszystkich robót do końca czerwca 2024 roku, w celu umożliwienia zarówno wznowienia funkcjonowania instytucji publicznej Teatru Małego i realizacji zakontraktowanych już wydarzeń kulturalnych, jak i rozpoczęcia zajęć dydaktycznych w Młodzieżowym Domu Kultury początkiem roku szkolnego, do prac projektowych należy przystąpić niezwłocznie.
6) Przeprowadzenie postępowania w trybie ogłoszenia wymaga wstrzymania robót budowlanych na około 1,5 – 2 miesięcy, do czasu wyłonienia wykonawcy (do 1,5 miesiąca) oraz wykonaniu zamiennych i dodatkowych rozwiązań projektowych (1 miesiąc).
7) Zlecenie nadzoru autorskiego (w tym projektów zamiennych i dodatkowych) w trybie zamówienia z wolnej ręki - po negocjacjach z jednym wykonawcą umożliwia skrócenie tego czasu do ok. 1 miesiąca. W toku negocjacji zostaną przedstawione wszystkie wymagania Zamawiającego, będzie omówiony stopień zaawansowania prac (w tym wizja na budowie) oraz będą przedstawiony i omówione przez Inspektorów Nadzoru oraz Kierownika Budowy faza budowy i stopień realizacji dokumentacji projektowej, w tym napotkane problemy
i wytyczne p.poż.
8) Umowa na nadzór autorski może zostać zawarta bezpośrednio po negocjacjach,
a Wykonawca niezwłoczne przystąpi do prac projektowych oraz do pełnienia nadzoru autorskiego. Ze względu na wysoki stopień zaawansowania prac oraz złożoność inwestycji, projektant obejmujący nadzór autorski niezwłocznie powinien dokładnie zapoznać się z całą istniejącą dokumentacja projektową oraz stanem faktycznym na budowie, w koordynacji
z Inspektorem Nadzoru oraz Kierownikiem Budowy. Niezwłoczne wykonanie projektu zamiennego niezbędne jest do kontynuowania prac budowlanych, zgodnie z przyjętym harmonogramem, tak aby unikać ryzyka przestoju prac. Zaniedbania dotychczasowego Projektanta prowadzącego nadzór autorski, Pana Roberta Lebiody, spowodowały realne zagrożenie wywiązania się przez Wykonawcę z realizacji przedmiotu umowy w terminie określonym w harmonogramie, w związku z nagromadzeniem się zagadnień wymagających ingerencji projektowych, które w pierwotnej dokumentacji projektowej zostały pominięte lub wymagały korekty/dopracowania na etapie realizacji.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.