eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łomża › Dostawa odczynników wraz z najmem analizatorów parametrów krytycznych oraz dostawa odczynników do analizatora RKZ

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-02-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa odczynników wraz z najmem analizatorów parametrów krytycznych oraz dostawa odczynników do analizatora RKZ

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Wojewódzki im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450665024

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Aleja Piłsudskiego 11

1.5.2.) Miejscowość: Łomża

1.5.3.) Kod pocztowy: 18-400

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@szpital-lomza.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-lomza.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa odczynników wraz z najmem analizatorów parametrów krytycznych oraz dostawa odczynników do analizatora RKZ

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b50a792f-c19e-11ee-9897-f6855eb846c0

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00090571

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b50a792f-c19e-11ee-9897-f6855eb846c0

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b50a792f-c19e-11ee-9897-f6855eb846c0

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Szczegółowe informacje zawarte są w Rozdziale XII SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Rozdziałem II SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z Rozdziałem II SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZT-SZP-226/01/6/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 435529,14 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa odczynników wraz z najmem analizatorów parametrów krytycznych w asortymencie, ilości i o wymaganiach określonych w Załączniku nr 4 do SWZ – Zestawienie asortymentowo - ilościowe i parametry wymagane.

4.2.5.) Wartość części: 334480,12 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

38434520-7 - Analizatory krwi

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamawiający, przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w wysokości 30% zamówienia, na zasadach określonych w Załączniku nr 5 do SWZ – wzór umowy.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdziałem XVIII SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: TERMIN DOSTAWY ODCZYNNIKÓW

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Sukcesywna dostawa odczynników do analizatora RKZ dla Szpitala Wojewódzkiego im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży, w asortymencie, ilości i o wymaganiach określonych w Załączniku nr 4 do SWZ – Zestawienie asortymentowo - ilościowe i parametry wymagane.

4.2.5.) Wartość części: 101049,02 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 33696500-0 - Odczynniki laboratoryjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamawiający, przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w wysokości 30% zamówienia, na zasadach określonych w Załączniku nr 5 do SWZ – wzór umowy.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdziałem XVIII SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: TERMIN DOSTAWY ODCZYNNIKÓW

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie Wykonawcy, o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy PZP – załącznik nr 3 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Przedmiotowe środki dowodowe:
a) opisy producenta produktów i analizatorów parametrów krytycznych (np.: prospekty, foldery, karty katalogowe) i fotografie, zawierające opis oferowanego produktu w języku polskim lub z tłumaczeniem na język polski - potwierdzające spełnianie wymogów określonych w Załączniku nr 4 do SWZ. Autentyczność załączonych dokumentów musi zostać poświadczona przez Wykonawcę.
Uwaga: W przypadku wątpliwości Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania dodatkowych dokumentów, potwierdzających spełnianie wymogów, które zostały określone w załączniku nr 4 do SWZ. Dokumenty te zostaną udostępnione przez Wykonawców na każde żądanie Zamawiającego.
b) oświadczenia Wykonawcy:
- oświadczenie potwierdzające, że oferowany przedmiot zamówienia został wprowadzony do obrotu i stosowania zgodnie z ustawą z dnia 07.04.2022 r. o wyrobach medycznych (ustawa z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 974 ze zm.) i na każde wezwanie Zamawiającego przedłoży dokumenty w ww. zakresie – dotyczy Pakietu 1 i Pakietu 2,
- oświadczenie potwierdzające, że oferowany przedmiot zamówienia posiada deklaracje zgodności i oznakowanie znakiem CE na wszystkie zaoferowane wyroby będące i nie będące wyrobami medycznymi i na każde wezwanie Zamawiającego dostarczy dokumenty w ww. zakresie – dotyczy Pakietu 1 i Pakietu 2,
- oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca zapewni bezpłatny serwis analizatorów i klimatyzatorów przez okres trwania umowy, w tym naprawy i wymiana niezbędnych części zużywalnych i szczegółowy przegląd konserwacyjny co najmniej raz w roku - dotyczy Pakietu 1,
- oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca w terminie 14 dni od daty podpisania umowy, na koszt własny, dostarczy do miejsca instalacji i uruchomi analizatory parametrów krytycznych – dotyczy Pakietu 1,
- oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca w terminie 21 dni od daty podpisania umowy, przeszkoli wyznaczony personel Zamawiający w zakresie instalacji, obsługi, konserwacji analizatorów oraz z zakresu interpretacji uzyskanych wyników analiz oraz użyteczności klinicznej analizatorów; szkolenie powinno być potwierdzone pisemnym zaświadczeniem (certyfikatem) wystawionym przez Wykonawcę każdemu uczestnikowi szkolenia (ok 40 osób) - dotyczy Pakietu 1,
- oświadczenie potwierdzające, że zaoferowane analizatory parametrów krytycznych są kompletne, fabrycznie nowe, rok produkcji nie wcześniej jak 2023, nieużywane i gotowe do funkcjonowania bez żadnych dodatkowych zakupów i inwestycji, gwarantujące bezpieczeństwo pacjentów oraz personelu medycznego, a także zapewniają wymagany poziom świadczonych usług medycznych - dotyczy Pakietu 1,
- oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca po podpisaniu umowy wraz z pierwszą dostawą dostarczy karty charakterystyki dla produktów, które winny je posiadać; przekazane Zamawiającemu dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim – dotyczy Pakietu 1 i Pakietu 2,
- oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca po podpisaniu umowy dostarczy instrukcje obsługi oferowanych analizatorów parametrów krytycznych (zaleca się zastosowanie czcionki min 10); Zamawiający dopuszcza przekazanie instrukcji obsługi analizatora na nośniku elektronicznym; przekazane Zamawiającemu dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim - dotyczy Pakietu 1,
- oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca zapewni urządzenie zastępcze, w wypadku naprawy serwisowej, na czas trwania naprawy – dotyczy Pakietu 1

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Przedmiotowe środki dowodowe:
a) opisy producenta produktów i analizatorów parametrów krytycznych (np.: prospekty, foldery, karty katalogowe) i fotografie, zawierające opis oferowanego produktu w języku polskim lub z tłumaczeniem na język polski - potwierdzające spełnianie wymogów określonych w Załączniku nr 4 do SWZ. Autentyczność załączonych dokumentów musi zostać poświadczona przez Wykonawcę.
Uwaga: W przypadku wątpliwości Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania dodatkowych dokumentów, potwierdzających spełnianie wymogów, które zostały określone w załączniku nr 4 do SWZ. Dokumenty te zostaną udostępnione przez Wykonawców na każde żądanie Zamawiającego.
b) oświadczenia Wykonawcy:
- oświadczenie potwierdzające, że oferowany przedmiot zamówienia został wprowadzony do obrotu i stosowania zgodnie z ustawą z dnia 07.04.2022 r. o wyrobach medycznych (ustawa z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 974 ze zm.) i na każde wezwanie Zamawiającego przedłoży dokumenty w ww. zakresie – dotyczy Pakietu 1 i Pakietu 2,
- oświadczenie potwierdzające, że oferowany przedmiot zamówienia posiada deklaracje zgodności i oznakowanie znakiem CE na wszystkie zaoferowane wyroby będące i nie będące wyrobami medycznymi i na każde wezwanie Zamawiającego dostarczy dokumenty w ww. zakresie – dotyczy Pakietu 1 i Pakietu 2,
- oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca zapewni bezpłatny serwis analizatorów i klimatyzatorów przez okres trwania umowy, w tym naprawy i wymiana niezbędnych części zużywalnych i szczegółowy przegląd konserwacyjny co najmniej raz w roku - dotyczy Pakietu 1,
- oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca w terminie 14 dni od daty podpisania umowy, na koszt własny, dostarczy do miejsca instalacji i uruchomi analizatory parametrów krytycznych – dotyczy Pakietu 1,
- oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca w terminie 21 dni od daty podpisania umowy, przeszkoli wyznaczony personel Zamawiający w zakresie instalacji, obsługi, konserwacji analizatorów oraz z zakresu interpretacji uzyskanych wyników analiz oraz użyteczności klinicznej analizatorów; szkolenie powinno być potwierdzone pisemnym zaświadczeniem (certyfikatem) wystawionym przez Wykonawcę każdemu uczestnikowi szkolenia (ok 40 osób) - dotyczy Pakietu 1,
- oświadczenie potwierdzające, że zaoferowane analizatory parametrów krytycznych są kompletne, fabrycznie nowe, rok produkcji nie wcześniej jak 2023, nieużywane i gotowe do funkcjonowania bez żadnych dodatkowych zakupów i inwestycji, gwarantujące bezpieczeństwo pacjentów oraz personelu medycznego, a także zapewniają wymagany poziom świadczonych usług medycznych - dotyczy Pakietu 1,
- oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca po podpisaniu umowy wraz z pierwszą dostawą dostarczy karty charakterystyki dla produktów, które winny je posiadać; przekazane Zamawiającemu dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim – dotyczy Pakietu 1 i Pakietu 2,
- oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca po podpisaniu umowy dostarczy instrukcje obsługi oferowanych analizatorów parametrów krytycznych (zaleca się zastosowanie czcionki min 10); Zamawiający dopuszcza przekazanie instrukcji obsługi analizatora na nośniku elektronicznym; przekazane Zamawiającemu dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim - dotyczy Pakietu 1,
- oświadczenie potwierdzające, że Wykonawca zapewni urządzenie zastępcze, w wypadku naprawy serwisowej, na czas trwania naprawy – dotyczy Pakietu 1

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ.
Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) zestawienie asortymentowo-ilościowe – zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ
2) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ – zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ
- w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
3) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru);
4) odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
5) przedmiotowe środki dowodowe:

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo składa się w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego lub w elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem wraz z ofertą.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw do wykluczenia z postępowania.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z wzorem umowy stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-13 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b50a792f-c19e-11ee-9897-f6855eb846c0

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-13 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-03-13

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Termin realizacji zamówienia: od dnia 17 marca 2024 r. przez okres 24 miesięcy – dotyczy wszystkich Pakietów
2. Zamawiający dopuszcza komunikację w postępowaniu za pośrednictwem poczty elektronicznej - adres e-mail Zamawiającego: przetargi@szpital-lomza.pl - nie dotyczy złożenia/zmiany/wycofania oferty.
3. Wartość szacunkowa zamówienia z uwzględnieniem 30% opcji wynosi 566.187,88 zł netto, w tym: Pakiet 1 – 434.824,16 zł netto,
Pakiet 2 - 131.363,73 zł netto

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.