Ogłoszenie z dnia 2025-02-05
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00526134/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-10-02
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa oficyny północnej wchodzącej w skład Zespołu Pałacowo - Parkowego w Szczekocinach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SZCZEKOCINY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398735
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Senatorska 2
1.5.2.) Miejscowość: Szczekociny
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-445
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@szczekociny.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.szczekociny.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bcab8048-fc65-4ad7-a224-9ec4b54e3ccc1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa oficyny północnej wchodzącej w skład Zespołu Pałacowo - Parkowego w Szczekocinach2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bcab8048-fc65-4ad7-a224-9ec4b54e3ccc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00089293
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00050068/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Przebudowa oficyny północnej wchodzącej w skład Zespołu Pałacowo - Parkowego w Szczekocinach
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00526134
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RR.271.1.14.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych i prac konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków w ramach zadania pn.: Przebudowa oficyny północnej wchodzącej w skład Zespołu Pałacowo – Parkowego w Szczekocinach.
2. Obiekt zlokalizowany jest w obrębie Szczekociny, na działce o nr ewid. 2516/5.
3. Oficyna północna stanowi integralną część Zespołu Pałacowo – Parkowego w Szczekocinach wpisanego indywidualnie do rejestru zabytków pod nr A/231 prowadzonego przez Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Obiekt podlega ochronie konserwatorskiej uregulowanej między innymi w ustawie z dnia 23.07.2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 162.poz.1568 z późn. zmianami). Wykonanie przedmiotowych prac jest niezbędne dla zahamowania procesu destrukcji, zlikwidowania potwierdzonych zagrożeń bezpieczeństwa oraz zachowania wartości zabytkowego obiektu.
4. Oficyna pałacowa została wybudowana w latach siedemdziesiątych XVIII wieku, w tym samym czasie, kiedy powstał główny budynek pałacu. Oficyna pełniła funkcję kuchenną. Budynek jest parterowy murowany, częściowo podpiwniczony z użytkowanym poddaszem oraz strychem. Został zbudowany na rzucie prostokąta. Budynek oficyny północnej jest wyłączony z użytkowania z uwagi na stan techniczny, który grozi katastrofą budowlaną. Konstrukcja budynku jest wyeksploatowana wskutek zużycia technicznego, ponadnormatywnego zawilgocenia i zagrzybienia. Zniszczenie jest spowodowane przez wilgoć, grzyby oraz starzenie się materiałów budowlanych. Dla przedmiotowego obiektu została opracowana ekspertyza konstrukcyjno – budowalna w której określono zakres robót koniecznych do wykonania w celu doprowadzenia do odpowiedniego stanu technicznego budynku. Ponadto Śląski Wojewódzki Konserwator Zabytków w Katowicach na podstawie art. 49 ust. 1 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami dążąc do powstrzymania postępującej degradacji zabytku nakazał Gminie Szczekociny przeprowadzenie niezbędnych prac przy oficynie pałacowej.
5. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
1) zabezpieczenie zabytkowej lewej oficyny od wejścia głównego do pałacu,
2) przebudowa wnętrza polegającego na wymianie stropów drewnianych nad pierwszą i drugą kondygnacją,
3) częściowa wymiana więźby dachowej,
4) wymianę pokrycia dachowego – pokrycie blachą tytanowo-cynkową,
5) remont destruowanych ścian elewacji przy maksymalnym zachowaniu istniejącej substancji zabytkowej,
6) stolarkę okienną,
7) odprowadzenie wód deszczowych,
8) przeniesienie istniejącej instalacji odgromowej (demontaż i montaż – miejscowa wymiana zdegradowanych elementów.
6. UWAGA: Prace związane z wymianą więźby oraz pokrycia dachowego należy wykonać w porze letniej. Zdjęcie pokrycia całości dachu z blachy ocynkowanej sukcesywnie zabezpieczać w miarę postępu prac remontowych wymiany i remontu dachu. Chronić odkrytą partię budynku i dachu grubymi foliami przed możliwością zalewania budynku w przypadku deszczu. Należy zdemontować obróbki blacharskie, lukarn, tympanonu, gzymsów oraz pozostałe elementy metalowe z elewacji (instalacja odgromowa). Rury spustowe i rynny należy demontować pojedynczo bezpośrednio przy prowadzonych pracach remontowych oraz jak najszybciej zamontować je ponownie po wykonaniu zadaszenia. Na czas prac należy wykonać tymczasowe odprowadzenie wód deszczowych z dachu.
7. Szczegółowy zakres robót budowlanych zgodnie z art. 103 ust. 1 Pzp został opisany za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią załącznik nr 1 do niniejszej SWZ stanowiący jej integralną część. Przedmiar robót jest wyłącznie elementem pomocniczym do kalkulacji ceny.
8. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę, Pozwoleniem nr CZ/294/2024 na prowadzenie robót budowlanych i prac konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami, oraz oddania przedmiotu niniejszej umowy Zamawiającemu w terminie w niej uzgodnionym.
9. Przedmiotowe zamówienie jest współfinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Rządowy Program Odbudowy Zabytków. Zamawiający uzyskał z Banku Gospodarstwa Krajowego Wstępną Promesę NR Edycja2RPOZ/2023/2087/PolskiLad dotyczącą dofinansowania inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Rządowy Program Odbudowy Zabytków dla zadania pn.: Przebudowa oficyny północnej wchodzącej w skład Zespołu Pałacowo – Parkowego w Szczekocinach. Wstępna Promesa NR Edycja2RPOZ/2023/2087/PolskiLad stanowi załącznik do niniejszej SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45212353-5 - Roboty budowlane w zakresie pałaców
45223210-1 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45261910-6 - Naprawa dachów
45262520-2 - Roboty murowe
45262690-4 - Remont starych budynków
45262700-8 - Przebudowa budynków
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
45324000-4 - Roboty w zakresie okładziny tynkowej
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45452000-0 - Zewnętrzne czyszczenie budynków
45453100-8 - Roboty renowacyjne
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 4434999,99 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 4434999,99 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 4434999,99 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: KAPIBARA Mateusz Małyjurek Spółka komandytowa
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 9691628791
7.3.3) Ulica: ul. Floriana 7
7.3.4) Miejscowość: Knurów
7.3.5) Kod pocztowy: 44-190
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
częściowa wymiana więźby dachowej, wymiana pokrycia dachowego - pokrycie blachą tytanowo - cynkową
Podwykonawca TOPATOTERA Sp. z o.o., ul. Floriana 7, 44-190 Knurów
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
KAPIBARA MATEUSZ MAŁYJUREK SPÓŁKA KOMANDYTOWA
jakie przetargi wygrała firma
KAPIBARA MATEUSZ MAŁYJUREK SPÓŁKA KOMANDYTOWA
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-29
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 4434999,99 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI SZCZEKOCINY
więcej: przetargi SZCZEKOCINY »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Roboty budowlane w ramach projektu - "Dostępna szkoła - nasza szkoła"
- Roboty budowlane polegające na remoncie ciągów komunikacyjnych
- Przebudowa budynku szkoły podstawowej nr 2 w Szczawie, z wyłączeniem przegród zewnętrznych i elementów konstrukcyjnych, na potrzeby planowanego Urzędu Gminy Szczawa - Etap 1
- Remont, termomodernizacja i kompleksowa modernizacja budynku komunalnego w Baranowie. Zadanie współfinansowane w ramach Programu Pomostowego Strategii Rozwoju Obszaru Otoczenia CPK 2025
- Remont, termomodernizacja i kompleksowa modernizacja budynku świetlicy wiejskiej w Bożej Woli. Zadanie współfinansowane w ramach Programu Pomostowego Strategii Rozwoju Obszaru Otoczenia CPK 2025
- Remont, termomodernizacja i kompleksowa modernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Kaskach. Zadanie współfinansowane w ramach Programu Pomostowego Strategii Rozwoju Obszaru Otoczenia CPK 2025
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.