Ogłoszenie z dnia 2025-02-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00041468/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-01-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie całodobowych usług opiekuńczych i bytowych w rodzinnym domu pomocy dla osób starszych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GOSTYCYN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351110
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bydgoska 8
1.5.2.) Miejscowość: Gostycyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-520
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.5.7.) Numer telefonu: 523367310
1.5.8.) Numer faksu: 523367312
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gostycyn@las.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gostycyn.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f2b75a45-9afb-4630-bd43-5a64d41c602e1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie całodobowych usług opiekuńczych i bytowych w rodzinnym domu pomocy dla osób starszych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f2b75a45-9afb-4630-bd43-5a64d41c602e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00087645
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00041468
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IW.271.1.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 1315200,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie całodobowych usług opiekuńczych
i bytowych, o których mowa w art. 52 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.), w rodzinnych domach pomocy dla osób starszych. Całodobowe usługi opiekuńcze i bytowe będą świadczone na rzecz osób wymagających wsparcia z powodu wieku lub z powodu wieku i niepełnosprawności, które są mieszkańcami Gminy Gostycyn.
Świadczenie całodobowych usług opiekuńczych i bytowych dla maksymalnie
8 osób w formie rodzinnego domu pomocy dla osób starszych.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1) Przedmiot zamówienia powinien być realizowany zgodnie z postanowieniami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2024 r w sprawie rodzinnych domów pomocy (Dz. U. z 2024 r. poz.1129 ). Rozporządzenie określa standardy, rodzaj i zakres usług bytowych i opiekuńczych świadczonych przez rodzinny dom pomocy oraz warunki kierowania, odpłatności i nadzoru nad rodzinnymi domami pomocy.
2) Całodobowe usługi opiekuńcze i bytowe świadczone w rodzinnym domu pomocy dla
osób starszych mogą być świadczone przez Wykonawcę w budynku, którego właścicielem lub najemcą jest:
a) osoba fizyczna prowadząca rodzinny dom pomocy, w którym ta osoba zamieszkuje;
b) organizacja pożytku publicznego – w przypadku rodzinnego domu pomocy prowadzonego przez organizację pożytku publicznego;
3) Usługi opiekuńcze i bytowe świadczone będą całodobowo dla nie mniej niż trzech
i maksymalnie ośmiu zamieszkujących wspólnie osób wymagających wsparcia w formie rodzinnego domu pomocy dla osób starszych.
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany ilości osób przebywających w rodzinnym domy pomocy, w okresie objętym przedmiotem zamówienia, ze względu na potrzeby środowiska.
4) Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia odszkodowawcze z tytułu zmniejszenia/zwiększenia zakresu przedmiotu zamówienia, które również nie może być podstawą do odmowy wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
5) W rodzinnym domu pomocy dla osób starszych prowadzonym przez osobę fizyczną usługi bytowe i opiekuńcze będą realizowane bezpośrednio przez tę osobę, a w przypadku rodzinnego domu pomocy dla osób starszych prowadzonego przez inne uprawnione podmioty usługi te będą realizowane przez osobę kierującą rodzinnym domem pomocy, która zamieszkuje w rodzinnym domu pomocy. Osoba fizyczna prowadząca rodzinny dom pomocy lub osoba kierująca rodzinnym domem pomocy prowadzonym przez inne uprawnione podmioty przy świadczeniu usług bytowych i opiekuńczych może korzystać
z pomocy innych osób. Liczba osób pomagających w świadczeniu usług bytowych
i opiekuńczych w rodzinnym domu pomocy powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości osób przebywających w rodzinnym domu pomocy.
6) W przypadku najmu budynku mieszkalnego jednorodzinnego okres umowy najmu powinien gwarantować właściwe funkcjonowanie rodzinnego domu pomocy dla osób starszych.
7) W jednym budynku mieszkalnym jednorodzinnym nie może być prowadzony
więcej niż jeden rodzinny dom pomocy.
8) W rodzinnym domu pomocy zapewnia się w zakresie usług bytowych dotyczących:
1. miejsca pobytu:
a) swobodny dostęp do budynku i jego otoczenia,
b) budynek i jego otoczenie bez barier architektonicznych, z zastosowaniem udogodnień dla osób niepełnosprawnych,
c) pokoje mieszkalne usytuowane na parterze budynku.
d) pokoje mieszkalne, nie więcej niż dwuosobowe, wyposażone w łóżko lub tapczan, szafę, stół, krzesła, szafkę nocną dla każdej osoby oraz inny niezbędny sprzęt wynikający z indywidualnych potrzeb osoby korzystającej z usług rodzinnego domu pomocy, z tym że:
• pokój jednoosobowy - o powierzchni nie mniejszej niż 10 m2;
• pokój dwuosobowy - o powierzchni nie mniejszej niż po 8 m2 na osobę,
e) pomieszczenia wspólnego użytkowania:
• pokój dziennego pobytu służący jako jadalnia,
• kuchnię dostępną dla wszystkich mieszkańców domu,
• pomieszczenie pomocnicze do prania i suszenia,
• jedną łazienkę dla nie więcej niż 5 osób i jedną toaletę dla nie więcej niż 4 osób, wyposażone stosownie do potrzeb osób korzystających z tych pomieszczeń;
2. wyżywienia:
a) co najmniej 3 posiłki dziennie, w tym posiłki dietetyczne – zgodnie ze wskazaniem lekarza,
b) przerwę między posiłkami nie krótszą niż 4 godziny, przy czym ostatni posiłek nie wcześniej niż o godzinie 18:00,
c) dostępność do drobnych posiłków i napojów między posiłkami, o których mowa wyżej,
d) możliwość spożywania posiłków w pokoju mieszkalnym, a w razie potrzeby - karmienie,
e) możliwość samodzielnego korzystania z kuchni;
3. utrzymania czystości:
a) środki higieny osobistej, środki czystości, przybory toaletowe i inne przedmioty niezbędne do higieny osobistej,
b) sprzątanie pomieszczeń w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz dziennie.,
10) W rodzinnym domu pomocy zapewnia się w zakresie usług opiekuńczych:
• w miarę potrzeby pomoc w myciu, kąpaniu i ubieraniu;
• pomoc w przyjmowaniu leków; monitorowanie przyjmowania leków;
• opiekę higieniczną, w tym pomoc w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych oraz
w zakupie niezbędnych leków zalecanych przez lekarza;
• organizowanie czasu wolnego;
• czynny udział w codziennym życiu rodzinnym;
• niezbędną pomoc w załatwianiu spraw osobistych; korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych i innych;
• organizowanie świąt i uroczystości;
• możliwość odbywania praktyk religijnych;
• pomoc w zakupie odzieży i obuwia oraz niezbędnych artykułów osobistego użytku.
11) Zamawiający zastrzega, że przed zawarciem umowy może dokonać wizji lokalnej budynku mieszkalnego przeznaczonego na prowadzenia rodzinnego domu pomocy pod względem zgodności ze standardami, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Pracy
i Polityki Społecznej z dnia 31 maja 2012 r. w sprawie rodzinnych domów pomocy (Dz. U.
z 2012 r. poz. 719).
11) Zakres usług opiekuńczych będzie dostosowany do indywidualnych potrzeb osoby korzystającej z usług rodzinnego domu pomocy i uwzględniać będzie poziom samodzielności tej osoby.
13) Pobyt w rodzinnym domu pomocy jest odpłatny do wysokości odpowiadającej poniesionym miesięcznym wydatkom ustalonym w umowie zawartej między Zamawiającym, a osobą fizyczną albo innym podmiotami uprawnionymi, świadczącymi usługi w formie rodzinnego domu pomocy.
14) Zamawiający będzie pokrywał koszty za dni faktycznego korzystania z usług przez osoby, przebywające w rodzinnym domu pomocy, w wysokości i na zasadach określonych
w projektowanych postanowieniach umowy.
15) W ramach nadzoru kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz upoważnieni pracownicy Zamawiającego przeprowadzą kontrolę w rodzinnym domu pomocy dla osób starszych co najmniej raz na pół roku.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1315200,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1315200,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1315200,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: RODZINNY DOM POMOCY - ELŻBIETA DANECKA
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 090034405
7.3.3) Ulica: WIELKI MĘDROMIERZ 59A
7.3.4) Miejscowość: WIELKI MĘDROMIERZ
7.3.5) Kod pocztowy: 89-520
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-31
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1315200,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2026-12-31PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi opiekuńcze i zdrowotne dla uczestników projektu pn. ,,Przystań Pluskowęsy" w Gminie Chełmża z podziałem na zadania
- "ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ NA TERENIE MIASTA ZIELONA GÓRA"
- Opieka wytchnieniowa dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025, realizowana ze środków Funduszu Solidarnościowego
- Usługi społeczne z zakresu wsparcia seniorów w Gminie Łagów w ramach projektu pn.: "Tworzenie Lokalnych Systemów Wsparcia dla Seniorów"
- ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH / SUO DLA 35 OSÓB STARSZYCH, POTRZEBUJĄCYCH WSPARCIA W CODZIENNYM FUNKCJONOWANIU Z TERENU GMINY ADAMÓWKA W OKRESIE OD 15.05.2025 R. DO 30.09.2027 R.
- ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ DLA CZŁONKÓW RODZIN LUB OPIEKUNÓW SPRAWUJĄCYCH BEZPOŚREDNIĄ OPIEKĘ NAD OSOBAMI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
więcej: Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.