Ogłoszenie z dnia 2023-02-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00464730/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-11-29
- 2022/BZP 00479741/01 - Modyfikacja z dnia 2022-12-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa mebli biurowych dla Uniwersytetu Medycznego w Lublinie (meble 2)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: UNIWERSYTET MEDYCZNY W LUBLINIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288716
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ALEJE RACŁAWICKIE 1
1.5.2.) Miejscowość: Lublin
1.5.3.) Kod pocztowy: 20-059
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.7.) Numer telefonu: 81 448 52 76
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: joannabronisz1@umlub.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umlub.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://umlub.eb2b.com.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa mebli biurowych dla Uniwersytetu Medycznego w Lublinie (meble 2)2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5191f642-6fb4-11ed-abdb-a69c1593877c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00086629
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00089290/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.11 dostawa mebli biurowych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00464730/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: UM-ZP-262-62/22
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa mebli biurowych dla Uniwersytetu Medycznego w Lublinie (meble 2) (zwanego dalej „przedmiotem zamówienia” lub „produktem” lub „towarem”).
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1 do SWZ – Formularzu cenowym/ Opisie przedmiotu zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 39100000-3 - Meble
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
39121000-6 - Biurka i stoły
39516100-3 - Meble tapicerowane
39112000-0 - Krzesła
39131000-9 - Regały biurowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”, z uwzględnieniem art. 457 ust. 1 pkt. 1) ustawy Pzp, „Umowa podlega unieważnieniu, jeżeli zamawiający z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia (...)”.
Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu występuje niemożliwa do usunięcia wada, która uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
1) Fakt wystąpienia wady postępowania:
Termin składania ofert został wyznaczony, zgodnie z treścią SWZ, na dzień 9 grudnia 2022 r. na godz. 11.00. Do wyznaczonej godziny, na Platformę Zakupową, na której prowadzone jest postępowanie i za pośrednictwem której Wykonawcy składają oferty, wpłynęło 10 ofert.
Podczas otwarcia ofert, które odbyło się tego samego dnia, o godzinie 12:00, Zamawiający pobrał z Platformy Zakupowej przesłane przez Wykonawców pliki i niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje, o których mowa w art. 222 ust. 5 ustawy Pzp.
Niestety, jedna z ofert, złożona przez Wykonawcę Andrzej Piasecki, nie została otworzona. Oferta ta, zawierała dwa pliki o nazwie:
1. andrzej_piasecki_oferta_um.zip.xml_3472840
2. andrzej_piasecki_pelnomocnictwo_andrzej_piasecki_umlublin-sig.pdf_3472839.
Podczas prób weryfikacji pliku o nazwie „andrzej_piasecki_oferta_um.zip.xml_3472840”, nie udało się Zamawiającemu powziąć informacji o jego zawartości i tym samym, nie było możliwe podanie na otwarciu ofert informacji dotyczących szczegółów oferty tj. zgodnie z art. 222 ust. 5 pkt 2) ustawy Pzp, ceny zawartej w ofercie.
Zamawiający, w „Informacji z otwarcia ofert” z dnia 9.12.2022 r., w kolumnie „Cena / koszt zawarta w ofercie [PLN]”, podał:
„W ramach oferty zostały złożone tylko pliki o nazwie: andrzej_piasecki_oferta_um.zip.xml_3472840 andrzej_piasecki_pelnomocnictwo_andrzej_piasecki_umlublin-sig.pdf_3472839.
Brak Załącznika nr 1 do SWZ – Formularza cenowego/Opisu przedmiotu zamówienia oraz Załącznika nr 2 do SWZ – Formularza oferty”.
W dniu 4 stycznia 2023 r., po publikacji w dniu 3.01.2023 r. „Informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej”, Zamawiający został poinformowany przez Wykonawcę - Andrzeja Piaseckiego, ul. Migdałowa 8, 62-081 Chyby, że złożył on ofertę w przedmiotowym postępowaniu w terminie składania ofert i została ona złożona prawidłowo, natomiast nie została uwzględniona w „Informacji z otwarcia ofert” opublikowanej na stronie internetowej prowadzonego postępowania oraz poprosił o sprostowanie „Informacji o Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone”, w taki sposób, aby złożona przez niego oferta nie była odrzucona z uwagi na poprawność jej złożenia. Dodatkowo, w dniu 6.01.2023 r., przesłał Zamawiającemu instrukcję, za pomocą której, zdaniem Wykonawcy, można było otworzyć jego ofertę. Zamawiający dokonał ponownego sprawdzenia Platformy Zakupowej, pod kątem weryfikacji ofert złożonych w rzeczonym postępowaniu. Po dokonaniu szczegółowej analizy oferty i przeprowadzeniu ww. czynności, tj. sprawdzeniu oferty na Platformie i użyciu przesłanej przez Wykonawcę instrukcji pobrania i otworzenia typu pliku, który Wykonawca zastosował składając ofertę do przedmiotowego postępowania, okazało się, że Wykonawca złożył swoją ofertę w sposób prawidłowy i w wyznaczonym terminie na składanie ofert tj. do 9 grudnia 2022 r., do godz. 11:00.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 10
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 10
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 8
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 144992,40 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 613216,72 PLN
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Należy zauważyć, że przepisy dotyczące zamówień publicznych, kładą szczególny nacisk na poszanowanie przez Zamawiającego, wprowadzonej art. 18 ustawy Pzp zasady jawności postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Otwarcie ofert następuje niezwłocznie po upływie terminu składania ofert, nie później niż następnego dnia po dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Wymieniony przepis nie przewiduje żadnych wyjątków od zasady. Ma ona bowiem gwarantować przestrzeganie zasady jawności postępowania i równego traktowania Wykonawców. Jego istotą jest między innymi zabezpieczenie przed możliwością dopuszczania do rozpatrywania przez Zamawiających ofert złożonych po terminie lub zapoznawaniem się z treścią ofert przed ich otwarciem. Złożenie w sposób skuteczny ofert powoduje, że na Zamawiającym ciąży obowiązek dokonania jej otwarcia, zgodnie z art. 222 ust. 1 ustawy Pzp i podjęcia dalszych czynności, czego Zamawiający nie uczynił.
2) Niemożliwość usunięcia wady:
Występującej w postępowaniu wady nie można usunąć. W opisanym przypadku, mimo skutecznego złożenia oferty (w warunkach określonych przez Zamawiającego), nastąpiło zaniechanie czynności otwarcia oferty Wykonawcy Andrzej Piasecki, co skutkuje koniecznością unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. Nie jest możliwe naprawienie wady postępowania, czyli niewłaściwego otwarcia ofert, ponieważ jest to czynność, której nie można powtórzyć. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, w taki sposób, że powoduje jej bezwzględną nieważność, a tym samym prawną bezskuteczność. Wada ta ma charakter istotny i jest nieusuwalna, zatem dla przywrócenia zgodności z przepisami prawa konieczne jest unieważnienie postępowania.
3) Niemożliwość usunięcia wady, która oddziaływuje na ważność umowy - powoduje niemożność zawarcia umowy, która nie podlegałaby unieważnieniu:
Do umów w sprawie zamówień publicznych stosuje się ogólną regułę ustaloną w art. 58 §1 Kc, która stanowi, że czynność prawna sprzeczna z ustawą albo mająca na celu obejście ustawy jest nieważna, chyba że właściwy przepis przewiduje inny skutek, w szczególności ten, iż na miejsce nieważnych postanowień czynności prawnej wchodzą odpowiednie przepisy ustawy. Tym samym stwierdzona wada postępowania uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy, albowiem zgodnie z art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp umowa podlega unieważnieniu, jeżeli zamawiający z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia.
Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z 31.01.2022 r., sygn. akt KIO 143/22 wskazała, że "Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy P.z.p., zamawiający unieważnienia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Powyższe wskazuje, że unieważnienie postępowania następuje, jeżeli wystąpią łącznie podane w nim okoliczności, tj.:
- postępowanie obarczone jest wadą,
- wada ta jest niemożliwa do usunięcia,
- wada ta uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.”
INNE PRZETARGI Z LUBLINA
- Dostawa materacy blatów stołów TruSystem 7500 na potrzeby COZL.
- RDW we Włodawie. Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 816 od km 97+271 do km 97+355 w zakresie drogi dla pieszych w Uhrusku
- Dostawa infrastruktury sieciowej dla Zespołu Szkół nr 13 w Lublinie
- Dostawa przełączników sieciowych i listew zasilających
- Usługi sprzątania pomieszczeń dla Telewizji Polskiej S.A. Oddział Terenowy w Lublinie w likwidacji w okresie 18 miesięcy
- Dostawa 6 szt. komputerów do symulatora lotu dronem do szkół ponadpodstawowych Powiatu Lubelskiego w ramach realizacji projektu "Laboratorium Innowacji 3D w szkołach powiatu lubelskiego"
więcej: przetargi w Lublinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa i montaż mebli na wymiar w ramach przedsięwzięcia pn. ,,Utworzenie i wsparcie funkcjonowania Branżowego Centrum Umiejętności (BCU)".
- Dostawa wraz z montażem mebli biurowych dla Krajowej Informacji Skarbowej
- Dostawa wraz montażem krzeseł i stołów konferencyjnych oraz wózków transportowych do budynku domu kultury przy ul. Chociebora 15 w Poznaniu
- Dostawa i montaż foteli obrotowych oraz krzeseł w ramach inwestycji "Budowa hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr 158 przy ul. Ciasnej 13 w Warszawie" (numer postępowania UD-IX-ZP-37-2025)
- "Zakup i dostawa mebli do placówek oświatowych na terenie Gminy Somonino"
- Dostawa mebli na potrzeby Oddziału ZUS w Słupsku i podległych TJO (2 części)
więcej: Meble »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.