eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦winice Warckie"MODERNIZACJA I POLEPSZENIE EFEKTYWNO¦CI ENERGETYCZNEJ BUDYNKÓW GMINNYCH W ¦WINICACH WARCKICH PRZY UL. SZKOLNA 1 I UL. SZKOLNA10"



Og³oszenie z dnia 2023-02-02


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„MODERNIZACJA I POLEPSZENIE EFEKTYWNO¦CI ENERGETYCZNEJ BUDYNKÓW GMINNYCH W ¦WINICACH WARCKICH PRZY UL. SZKOLNA 1 I UL. SZKOLNA10”

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA ¦WINICE WARCKIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019533

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Szkolna 1

1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦winice Warckie

1.5.3.) Kod pocztowy: 99-140

1.5.4.) Województwo: ³ódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki

1.5.7.) Numer telefonu: 632881074

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@swinicewarckie.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.swinice.akcessnet.net

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„MODERNIZACJA I POLEPSZENIE EFEKTYWNO¦CI ENERGETYCZNEJ BUDYNKÓW GMINNYCH W ¦WINICACH WARCKICH PRZY UL. SZKOLNA 1 I UL. SZKOLNA10”

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-c035b537-a2ec-11ed-9236-36fed59ea7dd

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00078433

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-02-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00053652/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.3 Modernizacja i polepszenie efektywno¶ci energetycznej budynków gminnych w ¦winicach Warckich przy ul. Szkolna 1 i ul. Szkolna 10

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://sidaspzp.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Szczegó³owe informacje znajduj± siê w Rozdziale XIII SWZ
adres strony internetowej https://sidaspzp.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy Zamówieñ Publicznych PZP SIDAS, który dostêpny jest po zalogowaniu siê pod adresem: https://sidaspzp.pl (z³o¿enie oferty jest mo¿liwe wy³±cznie za po¶rednictwem Platformy Zamówieñ Publicznych PZP SIDAS strona: https://app.sidaspzp.pl. Szczegó³owe instrukcje u¿ytkowania platformy PZP SIDAS dostêpne s± na stronie internetowej:
https://sidaspzp.pl/static/executor_instruction-d8a4beb56d5910ac9edc31d6c3aceebc.pdf.
2) Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie pzp, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz.U.2020 r., poz. 344).
3) Strona internetowa prowadzonego postêpowania: https://sidaspzp.pl
4) Na stronie internetowej prowadzonego postêpowania jest udostêpniona dokumentacja postêpowania, a tak¿e bêd± udostêpniane zmiany i wyja¶nienia tre¶ci SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpo¶rednio zwi±zane z postêpowaniem o udzielenie zamówienia.
5) Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim, a dokumenty sk³adane w postêpowaniu musz± byæ sporz±dzane w jêzyku polskim lub wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski.
6) Komunikacja zamawiaj±cego z wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem strony internetowej prowadzonego postêpowania, gdzie wykonawca:
• po zalogowaniu siê na uprzednio za³o¿one swoje konto
• wskazuje postêpowanie i wchodzi w szczegó³y wskazanego postêpowania
• przechodzi do zak³adki „Komunikacja”, która dotyczy wybranego postêpowania
• w celu przygotowania nowej wiadomo¶ci wybiera opcjê „Utwórz wiadomo¶æ”
• nastêpnie wskazuje „Kategoriê wiadomo¶ci” i wprowadza tre¶æ w polu „Wiadomo¶æ”
• w ramach korespondencji mo¿na dodaæ za³±cznik poprzez opcjê „Do³±cz plik”.
7) Wykonawcy s± zobowi±zani do sk³adania ofert, o¶wiadczeñ i innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem strony internetowej prowadzonego postêpowania, po uprzedniej rejestracji wykonawcy.
Szczegó³y w rozdziale XIII i XIV SWZ

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urz±d Gminy ¦winice Warckie z siedzib± w ¦winicach Warckich, ul. Szkolna 199 – 140 ¦winice Warckie;
2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: pukaczewski@hotmail.com.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisanych ustawy P.Z.P., zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IK-ZP.271.2.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie czê¶æ 1
Przedmiotem zamierzenia budowlanego jest przebudowa, remont oraz docieplenie budynku Urzêdu Gminy ¦winice Warckie wraz z remontem wewnêtrznych instalacji sanitarnych oraz elektrycznych.
Adres budynku:
Urz±d Gminy ¦winice Warckie
ul. Szkolna 1
99 - 140 ¦winice Warckie
Dzia³ka nr ewidencyjny: 109/2,
Obrêb ewidencyjny: 0022 ¦winice Osiedle,
Jednostka ewidencyjna: 10047_2 ¦winice Warckie,
Za³o¿enia projektowe:
Na podstawie specyfikacji technicznej i przeprowadzonej inwentaryzacji wraz z ocen± stanu technicznego oraz audytu energetycznego zakresem robót objêto:
- zapewnienie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych poprzez monta¿ platformy
przyschodowej przy g³ównym wej¶ciu,
- remont murków oporowych przy wje¼dzie do gara¿y,
- czê¶ciowa przebudowê pomieszczeñ sanitarnych w poziomie parteru obejmuj±c±:
- wydzielenie wêz³a sanitarnego dla osób niepe³nosprawnych,
- wydzielenie pomieszczenia socjalnego,
- budowê ¶cianek dzia³owych,
- czê¶ciowe zamurowania,
- wykonanie nowej posadzki wraz z warstwami,
- monta¿ stolarki drzwiowej,
- docieplenie budynku z robotami towarzysz±cymi obejmuj±ce:
- docieplenie ¶cian piwnic oraz fundamentowych z wykonaniem izolacji pionowej,
- docieplenie ¶cian zewnêtrznych,
- wykonanie izolacji pionowej ¶cian piwnic,
- wymianê stolarki okiennej,
- wymianê stolarki drzwiowej zewnêtrznej,
- wymiana parapetów zewnêtrznych, obróbek blacharskich oraz orynnowania,
- wymianê parapetów wewnêtrznych,
- remont balkonów,
- remont zadaszeñ,
- remont schodów zewnêtrznych,
- roboty towarzysz±ce,
W zakresie zagospodarowania terenu:
- czê¶ciow± wymianê istniej±cych nawierzchni utwardzonych,
- remont murków oporowych,
W zakresie bran¿y sanitarnej:
- wymianê olejowego kot³a centralnego ogrzewania,
- remont instalacji centralnego ogrzewania,
- monta¿ pompy ciep³a o mocy 16 kW,
- modernizacja instalacji c.w.u,
- modernizacja kanalizacji sanitarnej,
W zakresie bran¿y elektrycznej:
- wymianê opraw o¶wietleniowych na energooszczêdne,
- instalacjê elektryczn± wewnêtrzn±,
- instalacjê fotowoltaiczn± o mocy 10,5 kWp,
Projektem objêto przebudowê, remont oraz docieplenie budynku wraz z robotami towarzysz±cymi, w my¶l § 9 pkt. 4 Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadaæ budynki i ich usytuowanie, odleg³o¶ci od obiektów s±siaduj±cych jak i od granic dzia³ki objêtego opracowaniem budynku pozostaj± bez zmian.
PROGRAM U¯YTKOWY BUDYNKU:
Na podstawie przeprowadzonej inwentaryzacji, uzyskanych informacji oraz wpisów w ksi±¿ce obiektu budynek oddano do u¿ytkowania w 1976 r i u¿ytkowany jest zgodnie z przeznaczeniem jako obiekt u¿yteczno¶ci publicznej - budynek Administracyjno - Biurowy Urzêdu Gminy w ¦winicach Warckich.
Uwaga
Projektowany zakres robót nie ma wp³ywu na istniej±cy program u¿ytkowy budynku, który pozostaje niezmienny.
Charakterystyczne parametry obiektu budowlanego:
Dane wielko¶ciowe istniej±cego budynku:
- ³±czna powierzchnia zabudowy 402,50 m2
- ³±czna powierzchnia u¿ytkowa 938,03 m2 w tym:
- piwnice 313,95 m2
- parter 307,49 m2
- piêtro 316,59 m2
- wysoko¶æ kondygnacji:
- piwnice 2,20 m
- parter 3,00 / 2,50 m
- piêtro 3,30 / 3,05 / 2,55 m
- strych 1,65 / 1,95 m
- ³±czna kubatura 4150,00 m3
- ilo¶æ kondygnacji nadziemnych II
- ilo¶æ kondygnacji podziemnych I
- d³ugo¶æ budynku 32,20 m
- szeroko¶æ budynku 12,50 / 13,06 m
- wysoko¶æ do kalenicy 8,62 9,35 m
- wysoko¶æ do okapu 8,38 m
- k±t nachylenia dachu 2°
Roboty budowlane realizowane bêd± w czynnym budynku u¿yteczno¶ci publicznej. Urz±d Gminy musi funkcjonowaæ nieprzerwanie przez ca³y okres realizacji robót budowlanych. Wobec powy¿szego nale¿y przewidzieæ tak± organizacjê prac remontowych, aby przy zachowaniu wszelkich wymogów technologicznych, zapewniæ bezpieczn± (woln± od przeszkód komunikacyjnych) i niezak³ócon± pracê Urzêdu.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera projekt budowlany, specyfikacja wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiary robót stanowi±ce za³±czniki do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia zwanej dalej SWZ.
Za³±cznik nr 8a do SWZ Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
Za³±cznik nr 9a do SWZ Przedmiar robót
Za³±cznik nr 10a do SWZ Projekt budowlany
(Przedmiary robót stanowi±ce za³±czniki do SWZ nie stanowi± opisu przedmiotu zamówienia, maj± charakter pogl±dowy i mog± stanowiæ materia³ pomocniczy do sporz±dzenia kalkulacji ceny przez Wykonawcê.)
Wykonawca jest odpowiedzialny za jako¶æ wykonania robót. Wykonawca nie mo¿e wykorzystywaæ b³êdów, uproszczeñ lub opuszczeñ w dokumentach kontraktowych, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomiæ Zamawiaj±cego, który dokona odpowiednich zmian, poprawek czy uzupe³nieñ.
Wszystkie materia³y u¿yte do robót winny mieæ ¶wiadectwo dopuszczenia do stosowania w budownictwie wydane przez uprawnione jednostki. W przypadku, gdy materia³y lub roboty nie bêd± w pe³ni zgodne z dokumentacj± projektow± lub specyfikacj± techniczn± i wp³ynie to na nie zadowalaj±c± jako¶æ elementu budowli materia³y takie bêd± niezw³ocznie zast±pione innymi, a roboty rozebrane na koszt Wykonawcy.
Wykonawca zobowi±zany jest znaæ wszystkie przepisy wydane przez w³adze centralne i miejscowe oraz inne przepisy i wytyczne, które w jakikolwiek sposób zwi±zane s± z robotami. Wykonawca bêdzie w pe³ni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw przepisów i wytycznych podczas prowadzenia robót. Ponadto do obowi±zków Wykonawcy nale¿y:
1) zorganizowanie i zabezpieczenie placu budowy;
2) prawid³owe wykonanie wszystkich prac zwi±zanych z realizacj± przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacj± projektow±, specyfikacja techniczn± wykonania i odbioru robót budowlanych oraz z aktualnie obowi±zuj±cymi normami polskimi, polskim prawem budowlanym wraz z aktami wykonawczymi do niego i innymi obowi±zuj±cymi przepisami;
3) w³a¶ciwy nadzór nad przestrzeganiem przepisów BHP i p.po¿ w trakcie wykonywania robót;
4) zapewnienie sprzêtu do wykonywanych robót spe³niaj±cego normy techniczne;
5) pokrycie wszystkich kosztów zwi±zanych z uzyskaniem ¶wiadectw na materia³y, wyroby i urz±dzenia oraz badañ laboratoryjnych wbudowanych materia³ów i wykonanych robót;
6) opracowanie projektu tymczasowej organizacji ruchu, je¶li bêdzie konieczny;
7) zap³ata op³at za sk³adowanie odpadów;
8) przygotowanie obiektu i przekazanie Zamawiaj±cemu dokumentacji powykonawczej wykonanego zakresu robót do dokonania odbioru przez Zamawiaj±cego;
9) likwidacja placu budowy i zaplecza w³asnego wykonawcy bezzw³ocznie po zakoñczeniu wszystkich prac, lecz nie pó¼niej ni¿ do dnia odbioru koñcowego przedmiotu umowy;
10) usuniêcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez inspektora nadzoru inwestorskiego w trakcie trwania odbioru, w niezw³ocznym terminie.
Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty budowlane i zastosowane materia³y – minimum 36 miesiêcy - maksymalnie 60 miesiêcy od daty odbioru koñcowego robót.
Warunki gwarancyjne
1) Wykonawca zobowi±zany bêdzie udzieliæ na przedmiot zamówienia gwarancji, na opisanych poni¿ej warunkach.
2) Wykonawca udziela Zamawiaj±cemu gwarancji na przedmiot umowy na ilo¶æ miesiêcy zaoferowan± przez Wykonawcê w ofercie. Wykonawca podaje okres udzielonej gwarancji w pe³nych miesi±cach: 36, 48 lub 60.
3) Okres rêkojmi jest równy okresowi gwarancji.
4) Zamawiaj±cy ¿±da minimalnego okresu udzielonej gwarancji 36 miesiêcy. W przypadku, gdy Wykonawca nie poda (nie wpisze) w formularzu oferty okresu gwarancji, Zamawiaj±cy przyjmie do oceny minimalny (wymagany) 36-miesiêczny okres gwarancji, a w przypadku wyboru oferty Wykonawcy okres ten zostanie uwzglêdniony w umowie.
5) Bieg okresu gwarancji rozpoczyna siê:
a) w dniu nastêpnym licz±c od daty odbioru koñcowego;
b) dla wymienianych materia³ów wbudowanych w ramach umowy z dniem ich wymiany.
6) Zamawiaj±cy mo¿e dochodziæ roszczeñ z tytu³u gwarancji na zasadach przewidzianych w ustêpach poprzedzaj±cych, tak¿e po okresie udzielonej gwarancji, je¿eli zg³osi³ wadê przed up³ywem tego okresu.
Je¿eli Wykonawca nie usunie wad w terminie uzgodnionym z Zamawiaj±cym, to Zamawiaj±cy mo¿e zleciæ usuniêcie ich osobie trzeciej, na koszt Wykonawcy. W tym przypadku koszty usuwania wad bêd± pokrywane w pierwszej kolejno¶ci z zatrzymaniem kwoty bêd±cej zabezpieczeniem nale¿ytego wykonania umowy
UWAGA!!! Zamawiaj±cy informuje, ¿e d³ugo¶æ udzielonej gwarancji stanowi kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej o wadze 40 %. Wykonawca, który zaproponuje najd³u¿szy okres gwarancji ale nie d³u¿szy ni¿ 60 miesiêcy otrzyma maksymalnie 40 pkt. natomiast wykonawca który zaproponuje wymagany okres gwarancji (36 miesiêcy) otrzyma 0 pkt.
Zamawiaj±cy nie dopuszcza ró¿nych okresów rêkojmi i gwarancji (okres rêkojmi i gwarancji ma byæ taki sam). Okresy rêkojmi i gwarancji jako¶ci stanowi± kryterium oceny ofert.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego

44220000-8 - Stolarka budowlana

44800000-8 - Farby, lakiery i mastyksy

44420000-0 - Wyroby stosowane w budownictwie

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opisany w rozdziale XIX SWZ

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Udzielona gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie czê¶æ 2
Przedmiotem zamierzenia budowlanego jest remont budynku o¶rodka zdrowia w ¦winicach Warckich
ADRES OBIEKTU
ul. Szkolna 10,
99-140 ¦winice Warckie
Numer dzia³ki: 130/9
Obrêb: ¦winice Osiedle
Jednostka ewidencyjna: 10047_2 ¦winice Warckie
Planowane prace polegaæ bêd± na wykonaniu w obiekcie robót budowlanych polegaj±cych na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowi±cych bie¿±cej konserwacji, przy czym dopuszcza siê stosowanie wyrobów budowlanych innych ni¿ u¿yto w stanie pierwotnym.
Dane techniczne – bez zmian w stosunku do stanu istniej±cego:
a) ilo¶æ kondygnacji naziemnych - 3 (w tym piwnica);
b) metoda realizacji - tradycyjna;
c) dach (bez zmian) – p³aski;
Dane powierzchniowe – bez zmian w stos do stanu istniej±cego:
a) powierzchnia zabudowy: ok. 290,90m²;
b) wysoko¶æ elewacji: ok.9,30m -9,95 (budynek niski);
ZAKRES PRAC:
- demonta¿ wszystkich mo¿liwych elementów wyposa¿enia zamocowanych na elewacji (instalacja odgromowa, klimatyzatory, szyldy itp.) – do ponownego monta¿u po wykonaniu prac na
elewacjach;
- wymiana obróbek blacharskich na zadaszeniach nad schodami na elewacji tylnej;
- demonta¿ krat okiennych;
- wykonanie nowych krat od wewn±trz na wskazanych oknach piwnicznych (3szt.);
- wymiana drabiny zewnêtrznej na dach;
- wymiana wszystkich okien i parapetów wewnêtrznych i zewn. oraz drzwi zewnêtrznych i bram;
- zamurowanie otworu okiennego na elewacji bocznej (po³udniowej);
- wykucie otworu i monta¿ kratki wentylacyjnej na elewacji tylnej;
- wymiana ok³adziny schodów zewnêtrznych frontowych (2 biegi i podest);
- naprawa schodów zewnêtrznych na elewacji tylnej (2 biegi ze spocznikami) i wykonanie ok³adziny z p³ytek;
- oczyszczenie balustrad schodów zewnêtrznych na elewacji tylnej, balustrad przy zje¼dzie do gara¿u;
- oczyszczenie i renowacja pochylni dla osób z niepe³nosprawno¶ciami przy wej¶ciu g³ównym do budynku;
- oczyszczenie murów, ewentualne uzupe³nienie ubytków tynków zewnêtrznych;
- wykoñczenie coko³u (¶ciany do wysoko¶ci ok. 1-80-2,00m) i policzków wszystkich biegów schodów zewn. tynkiem dekoracyjnym;
- malowanie elewacji powy¿ej linii coko³u;
- ewentualna naprawa, odmalowanie o¶cie¿y wewn±trz pomieszczeñ (po wymianie okien i drzwi);
- udro¿nienie wpustów kanalizacyjnych i monta¿ nowych kratek najazdowych;
- wymiana 4 lamp terenowych;
- zagospodarowanie terenu wokó³ budynku: odtworzenie utwardzeñ terenu (opaski przy budynku, doj¶cia i dojazdu) po wcze¶niejszym demonta¿u istniej±cych utwardzeñ;
- renowacja wskazanego do pozostawienia utwardzenia z kostki betonowej (czyszczenie, lokalne
odtworzenie);
- prace porz±dkowe, odtworzenie powierzchni zielonych (trawników) ewentualnie zniszczonych podczas prac budowlanych;
Roboty budowlane realizowane bêd± w czynnym budynku u¿yteczno¶ci publicznej. o¶rodek zdrowia musi funkcjonowaæ nieprzerwanie przez ca³y okres realizacji robót budowlanych. Wobec powy¿szego nale¿y przewidzieæ tak± organizacjê prac remontowych, aby przy zachowaniu wszelkich wymogów technologicznych, zapewniæ bezpieczn± (woln± od przeszkód komunikacyjnych) i niezak³ócon± pracê o¶rodka zdrowia.
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera projekt budowlany, specyfikacja wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiary robót stanowi±ce za³±czniki do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia zwanej dalej SWZ.
Za³±cznik nr 8b do SWZ Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
Za³±cznik nr 9b do SWZ Przedmiar robót
Za³±cznik nr 10b do SWZ Projekt budowlany
(Przedmiary robót stanowi±ce za³±czniki do SWZ nie stanowi± opisu przedmiotu zamówienia, maj± charakter pogl±dowy i mog± stanowiæ materia³ pomocniczy do sporz±dzenia kalkulacji ceny przez Wykonawcê.)
Wykonawca jest odpowiedzialny za jako¶æ wykonania robót. Wykonawca nie mo¿e wykorzystywaæ b³êdów, uproszczeñ lub opuszczeñ w dokumentach kontraktowych, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomiæ Zamawiaj±cego, który dokona odpowiednich zmian, poprawek czy uzupe³nieñ.
Wszystkie materia³y u¿yte do robót winny mieæ ¶wiadectwo dopuszczenia do stosowania w budownictwie wydane przez uprawnione jednostki. W przypadku, gdy materia³y lub roboty nie bêd± w pe³ni zgodne z dokumentacj± projektow± lub specyfikacj± techniczn± i wp³ynie to na nie zadowalaj±c± jako¶æ elementu budowli materia³y takie bêd± niezw³ocznie zast±pione innymi, a roboty rozebrane na koszt Wykonawcy.
Wykonawca zobowi±zany jest znaæ wszystkie przepisy wydane przez w³adze centralne i miejscowe oraz inne przepisy i wytyczne, które w jakikolwiek sposób zwi±zane s± z robotami. Wykonawca bêdzie w pe³ni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw przepisów i wytycznych podczas prowadzenia robót. Ponadto do obowi±zków Wykonawcy nale¿y:
1) zorganizowanie i zabezpieczenie placu budowy;
2) prawid³owe wykonanie wszystkich prac zwi±zanych z realizacj± przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacj± projektow±, specyfikacja techniczn± wykonania i odbioru robót budowlanych oraz z aktualnie obowi±zuj±cymi normami polskimi, polskim prawem budowlanym wraz z aktami wykonawczymi do niego i innymi obowi±zuj±cymi przepisami;
3) w³a¶ciwy nadzór nad przestrzeganiem przepisów BHP i p.po¿ w trakcie wykonywania robót;
4) zapewnienie sprzêtu do wykonywanych robót spe³niaj±cego normy techniczne;
5) pokrycie wszystkich kosztów zwi±zanych z uzyskaniem ¶wiadectw na materia³y, wyroby i urz±dzenia oraz badañ laboratoryjnych wbudowanych materia³ów i wykonanych robót;
6) opracowanie projektu tymczasowej organizacji ruchu, je¶li bêdzie konieczny;
7) zap³ata op³at za sk³adowanie odpadów;
8) przygotowanie obiektu i przekazanie Zamawiaj±cemu dokumentacji powykonawczej wykonanego zakresu robót do dokonania odbioru przez Zamawiaj±cego;
9) likwidacja placu budowy i zaplecza w³asnego wykonawcy bezzw³ocznie po zakoñczeniu wszystkich prac, lecz nie pó¼niej ni¿ do dnia odbioru koñcowego przedmiotu umowy;
10) usuniêcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez inspektora nadzoru inwestorskiego w trakcie trwania odbioru, w niezw³ocznym terminie.
Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty budowlane i zastosowane materia³y – minimum 36 miesiêcy - maksymalnie 60 miesiêcy od daty odbioru koñcowego robót.
Warunki gwarancyjne
1) Wykonawca zobowi±zany bêdzie udzieliæ na przedmiot zamówienia gwarancji, na opisanych poni¿ej warunkach.
2) Wykonawca udziela Zamawiaj±cemu gwarancji na przedmiot umowy na ilo¶æ miesiêcy zaoferowan± przez Wykonawcê w ofercie. Wykonawca podaje okres udzielonej gwarancji w pe³nych miesi±cach: 36, 48 lub 60.
3) Okres rêkojmi jest równy okresowi gwarancji.
4) Zamawiaj±cy ¿±da minimalnego okresu udzielonej gwarancji 36 miesiêcy. W przypadku, gdy Wykonawca nie poda (nie wpisze) w formularzu oferty okresu gwarancji, Zamawiaj±cy przyjmie do oceny minimalny (wymagany) 36-miesiêczny okres gwarancji, a w przypadku wyboru oferty Wykonawcy okres ten zostanie uwzglêdniony w umowie.
5) Bieg okresu gwarancji rozpoczyna siê:
a) w dniu nastêpnym licz±c od daty odbioru koñcowego;
b) dla wymienianych materia³ów wbudowanych w ramach umowy z dniem ich wymiany.
6) Zamawiaj±cy mo¿e dochodziæ roszczeñ z tytu³u gwarancji na zasadach przewidzianych w ustêpach poprzedzaj±cych, tak¿e po okresie udzielonej gwarancji, je¿eli zg³osi³ wadê przed up³ywem tego okresu.
Je¿eli Wykonawca nie usunie wad w terminie uzgodnionym z Zamawiaj±cym, to Zamawiaj±cy mo¿e zleciæ usuniêcie ich osobie trzeciej, na koszt Wykonawcy. W tym przypadku koszty usuwania wad bêd± pokrywane w pierwszej kolejno¶ci z zatrzymaniem kwoty bêd±cej zabezpieczeniem nale¿ytego wykonania umowy
UWAGA!!! Zamawiaj±cy informuje, ¿e d³ugo¶æ udzielonej gwarancji stanowi kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej o wadze 40 %. Wykonawca, który zaproponuje najd³u¿szy okres gwarancji ale nie d³u¿szy ni¿ 60 miesiêcy otrzyma maksymalnie 40 pkt. natomiast wykonawca który zaproponuje wymagany okres gwarancji (36 miesiêcy) otrzyma 0 pkt.
Zamawiaj±cy nie dopuszcza ró¿nych okresów rêkojmi i gwarancji (okres rêkojmi i gwarancji ma byæ taki sam). Okresy rêkojmi i gwarancji jako¶ci stanowi± kryterium oceny ofert.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45340000-2 - Instalowanie ogrodzeñ, p³otów i sprzêtu ochronnego

44220000-8 - Stolarka budowlana

44210000-5 - Konstrukcje i czê¶ci konstrukcji

44800000-8 - Farby, lakiery i mastyksy

45350000-5 - Instalacje mechaniczne

45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opisany w rozdziale XIX SWZ

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Udzielona gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie. Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu dokonywania oceny spe³niania warunku, Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie na podstawie o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie. Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu dokonywania oceny spe³niania warunku, Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie na podstawie o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie. Zamawiaj±cy odstêpuje od opisu dokonywania oceny spe³niania warunku, Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie na podstawie o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca musi wykazaæ, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ nale¿ycie:
Czê¶æ 1
co najmniej jednej roboty budowlanej w zakresie robót ogólnobudowlanych polegaj±cych na budowie/rozbudowie/przebudowie/termomodernizacji obiektu budowlanego. Warto¶ci ka¿dej z wykazanych robót o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 1 500 000,00 PLN brutto .
Czê¶æ 2
co najmniej jednej roboty budowlanej w zakresie robót ogólnobudowlanych polegaj±cych na budowie/rozbudowie/przebudowie/remoncie obiektu budowlanego. Warto¶ci ka¿dej z wykazanych robót o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 500 000,00 PLN brutto .

b) Wykonawca musi dysponowaæ osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, z kwalifikacjami, do¶wiadczeniem, uprawnieniami odpowiednimi do funkcji, jakie zostan± im powierzone. Wykonawca musi wykazaæ, ¿e do wykonania zamówienia dysponuje co najmniej osobami do pe³nienia ni¿ej wymienionych funkcji, które spe³niaj± nastêpuj±ce wymagania:

Czê¶æ 1
I. Kierownik budowy - 1 osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane okre¶lone przepisami Prawa budowlanego do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, oraz
II. Kierownik robót instalacyjnych - 1 osoba posiadaj±ca: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjno- in¿ynieryjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych oraz
III. Kierownik robót elektrycznych - 1 osoba posiadaj±ca: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych

Czê¶æ 2
I. Kierownik budowy - 1 osoba posiadaj±ca uprawnienia budowlane okre¶lone przepisami Prawa budowlanego do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej,

lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Warunek uznaje siê za spe³niony, je¿eli Wykonawca przed³o¿y wykaz ww. osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, a w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
UWAGA:
Przez „uprawnienia budowlane” Zamawiaj±cy rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 roku, poz. 2351 ze zm.) oraz innych obowi±zuj±cych w tym zakresie przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowi±zuj±cych na terenie kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, uznanych przez w³a¶ciwy organ, zgodnie z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 roku, poz. 220). Zamawiaj±cy na etapie sk³adania i oceny ofert nie wymaga, aby osoby posiadaj±ce uprawnienia budowlane, a bêd±ce obywatelami pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz pañstw cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, poza legitymowaniem siê posiadaniem uprawnieñ budowlanych zdobytych poza terytorium Polski, musia³y dysponowaæ odpowiedni± decyzj± o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych, by spe³ni³y wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz, in¿ynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2019 roku, poz. 1117), dotycz±ce ¶wiadczenia us³ug transgranicznych, tj. aby uzyska³y one tymczasowy wpis na listê cz³onków w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego, za podstawie art. 104 ustawy Prawo budowlane osoby, które, przed dniem wej¶cia w ¿ycie ustawy, uzyska³y uprawnienia budowlane ³ub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowuj± uprawnienia do pe³nienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnieñ budowlanych nale¿y odczytywaæ zgodnie z tre¶ci± decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy bêd±ce podstaw± ich nadania. W celu unikniêcia w±tpliwo¶ci zaleca siê podanie daty wydania uprawnieñ i dok³adne cytowanie zakresu uprawnieñ z posiadanego za¶wiadczenia. Wszystkie osoby przewidziane do realizacji zamówienia musz± biegle pos³ugiwaæ siê jêzykiem polskim. W przeciwnym wypadku wykonawca udostêpni wystarczaj±c± ilo¶æ t³umaczy, wykazuj±cych znajomo¶æ jêzyka technicznego w zakresie terminologii budowlanej, we wszystkich specjalno¶ciach wystêpuj±cych przy realizacji zamówienia.
Zamawiaj±cy w ramach realizacji niniejszego zamówienia dopuszcza ³±czenie przez jedn± osobê funkcji kierowników robót z poszczególnych bran¿. W takiej sytuacji osoba skierowana przez Wykonawcê do realizacji zamówienia musi posiadaæ wymagane uprawnienia dla ka¿dej z tych bran¿.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia wymagane jest ³±czne spe³nienie warunków przez Wykonawców, to znaczy wystarczaj±ce jest spe³nienie warunków przez którykolwiek podmiot.
Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.


DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZ¡CE WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyra¼nie okre¶liæ zakres robót oraz ich warto¶æ, aby mo¿na by³o ustaliæ, czy spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu.
2) Zgodnie art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z pó¼n. zm.), przez „budowê” w rozumieniu zapisów SWZ rozumie siê wykonywanie obiektu budowlanego w okre¶lonym miejscu, a tak¿e odbudowê, rozbudowê, nadbudowê obiektu budowlanego.
3) Zgodnie z art. 3 pkt 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez „przebudowê” w rozumieniu zapisów SWZ rozumie siê wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których nastêpuje zmiana parametrów u¿ytkowych lub technicznych istniej±cego obiektu budowlanego, z wyj±tkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysoko¶æ, d³ugo¶æ, szeroko¶æ b±d¼ liczba kondygnacji; w przypadku dróg s± dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagaj±cym zmiany granic pasa drogowego.
4) Zgodnie z art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez „remont” w rozumieniu zapisów SWZ rozumie siê wykonywanie w istniej±cym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegaj±cych na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowi±cych bie¿±cej konserwacji, przy czym dopuszcza siê stosowanie wyrobów budowlanych innych ni¿ u¿yto w stanie pierwotnym.

3. Oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu Zamawiaj±cy dokona zgodnie z formu³± spe³nia - nie spe³nia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i o¶wiadczeniach, o których mowa w rozdziale X. Z tre¶ci wymaganych dokumentów i o¶wiadczeñ musi jednoznacznie wynikaæ, ¿e wy¿ej wymienione warunki Wykonawca spe³ni³.

Szczegó³y w rozdziale VIII SWZ

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: I. W zakresie niepodlegania wykluczeniu dla czê¶ci 1 i czê¶ci 2:
1) O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 5 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) Za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
4) Za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 4 pkt 2, 3, 4 sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury, nie naruszy³ obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne. Dokument, o którym mowa powy¿ej, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem.
6. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust. 3, zastêpuje siê je w ca³o¶ci lub czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.

Szczegó³y w rozdziale X SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: . W zakresie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu dla czê¶ci 1 i czê¶ci 2:
a) wykaz robót budowlanych, wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy us³ugi zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty – na potwierdzenie spe³niania warunku okre¶lonego w rozdziale VIII pkt 2 ppkt 4 lit. a SWZ, stanowi±cy odpowiednio za³±cznik nr 2a do SWZ;
Dowodami, o których mowa powy¿ej s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie Wykonawcy.
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - na potwierdzenie spe³niania warunku okre¶lonego w rozdziale VII pkt 2 ppkt 4 lit. b SWZ, stanowi±cy odpowiednio za³±cznik nr 2b do SWZ

Szczegó³y w rozdziale X SWZ

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

kosztorys ofertowy

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

1. Zamawiaj±cy wstêpnie zak³ada, ¿e;
a. ze ¶rodków w³asnych Zamawiaj±cy zap³aci w pierwszej kolejno¶ci po podpisaniu umowy zaliczkê. Kwota tych ¶rodków w³asnych bêdzie wynosi³a minimum 5% warto¶ci ca³ego realizowanego zadania (na które pocz±tkowo sk³adaj± siê 2 wydzielone czê¶ci) i bêdzie rozdzielona na ka¿d± realizowan± czê¶æ zadania proporcjonalnie do jej ca³kowitej warto¶ci odniesionej do warto¶ci ca³ego realizowanego zadania. Kwota ¶rodków w³asnych Zamawiaj±cego okre¶lona zostanie po ca³kowitym rozstrzygniêciu postêpowania przetargowego (kwota ta jest zale¿na od zaoferowanych kwot).
b. Zap³ata pozosta³ej czê¶ci wynagrodzenia nast±pi na podstawie faktury koñcowej wystawionej na podstawie bezusterkowego protoko³u odbioru koñcowego.
2. Za³o¿enie o jakim mowa powy¿ej wynika z mechanizmu przyznanego dofinansowania zadania. Wynagrodzenie Wykonawcy finansowane na rzecz Zamawiaj±cego jest z dofinansowania inwestycji z programu Rz±dowy Fundusz Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych zgodnie z wstêpn± promes± Nr Edycja2/2021/328/PolskiLad wystawion± przez Bank Gospodarstwa Krajowego.
3. Poszczególne kwoty mog± zostaæ precyzyjnie okre¶lone dopiero po rozstrzygniêciu postêpowania przetargowego poniewa¿ s± zale¿ne od kwot, które zostan± zaoferowane w trakcie przetargu.
Z uwagi na konieczno¶æ zsynchronizowania wykonywania robót dla wszystkich czê¶ci zadania w zakresie kwot wyp³acanych ¶rodków w³asnych i pochodz±cych z Promesy nale¿y wzi±æ pod uwagê zakres robót ca³ego realizowanego zadania inwestycyjnego oraz warunki udzielania dofinansowania okre¶lone w Regulaminie.
szczegó³owe informacje zawarte s± w projekcie umowy za³. nr 6 do SWZ

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Wybrany Wykonawca jest zobowi±zany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych we Wzorze Umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 6 do SWZ.
2. Zakres ¶wiadczenia Wykonawcy wynikaj±cy z umowy jest to¿samy z jego zobowi±zaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 6 SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej wa¿no¶ci, pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-02-17 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertênale¿y z³o¿yæ przez Platformê Zamówieñ Publicznych PZP SIDAS https://sidaspzp.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-02-17 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.