eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rybnik › Obsługa kasowa Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku z podziałem na 2 zadania: Zadanie 1: Obsługa punktu kasowego przy ul. Kościuszki 17, Zad. 2: Obsługa punktu kasowego przy ul. Patriotów 90



Ogłoszenie z dnia 2023-02-01


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Obsługa kasowa Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku z podziałem na 2 zadania: Zadanie 1: Obsługa punktu kasowego przy ul. Kościuszki 17, Zad. 2: Obsługa punktu kasowego przy ul. Patriotów 90

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271505550

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 17

1.5.2.) Miejscowość: Rybnik

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-200

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.7.) Numer telefonu: 32 42 94 865

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@zgm.rybnik.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zgm.rybnik.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.zgm.rybnik.pl/przetargi

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Obsługa kasowa Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Rybniku z podziałem na 2 zadania: Zadanie 1: Obsługa punktu kasowego przy ul. Kościuszki 17, Zad. 2: Obsługa punktu kasowego przy ul. Patriotów 90

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-10a47f93-601c-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00075178

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00339215/35/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.7 Obsługa kasowa ZGM ul. Kościuszki 17

1.3.8 Obsługa kasowa ZGM ul. Patriotów 90

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00457595/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DZP.2120.0058.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 767040,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 1 – Obsługa punktu kasowego przy ul. Kościuszki 17 w Rybniku
Obowiązki Wykonawcy:
1. przyjmowanie wszelkich wpłat gotówkowych z następujących tytułów:
1) czynszu i innych opłat oraz odsetek od najemców (użytkowników) lokali mieszkalnych, użytkowych, garaży i innych przypadających wpłat od klientów Zamawiającego,
2) kaucji mieszkaniowych,
3) wadium przetargowych,
2. dokonywanie wypłat gotówkowych z tytułu:
1) zwrotu nadpłaty za czynsz oraz media,
2) zwrotu kosztów wynikających z wystawionych dokumentów księgowych,
3) z tytułu zaliczek, delegacji oraz innych rozliczeń z pracownikami Zamawiającego,
4) zwrotu wadium przetargowych,
5) innych wypłat zleconych i zatwierdzonych przez Zamawiającego,
3. otwarcie rachunku pomocniczego dla Zamawiającego w celu dokonywania i rozliczania wypłat gotówkowych. Rachunek pomocniczy zasilany będzie przez Zamawiającego kwotą odpowiadającą wysokości wypłat. Wypłaty gotówki mogą być także realizowane ze środków własnych Wykonawcy, które zostaną mu zwrócone przez Zamawiającego w terminie trzech dni roboczych od otrzymania zestawienia dokonanych wypłat,
4. przekazywanie środków pieniężnych z tytułu przyjętych wpłat gotówkowych na wskazane rachunki bankowe Zamawiającego w dniu dokonania tych operacji, bez obciążania prowizją bankową lub inną opłatą Zamawiającego oraz osób dokonujących wpłat i wypłat,
5. przekazywanie Zamawiającemu w formie papierowej lub elektronicznej (z zachowaniem poufności i bezpieczeństwa danych) informacji o przyjętych wpłatach, tytułach tych wpłat oraz o wskazaniach wpłacających jak i dokonywanych wypłatach gotówkowych, w formie raportów – w następnym dniu roboczym po dokonaniu operacji, format oraz zakres danych zostaną uzgodnione z Zamawiającym,
6. przyjmowanie wpłat w sposób i na podstawie blankietów wpłat, których wzór zostanie uzgodniony z Zamawiającym przed datą uruchomienia punktu kasowego,
7. realizacja wypłat dokonywana na podstawie poleceń wypłaty i listy płac wystawionych przez Zamawiającego,
8. prowadzenie punktów kasowych w dniach i godzinach pracy Zamawiającego tj. poniedziałki, wtorki i środy od 7.00 do 15.00 w czwartki od 7.00 do 17.00 natomiast w piątki od 7.00 do 13.00.
Punkt kasowy nie może być czynny poza godzinami pracy Zamawiającego. W przypadku zmian godzin pracy Zamawiającego, Wykonawca zobowiązuje się dostosować godziny obsługi kasowej do godzin pracy Zamawiającego,
9. nieodpłatne przyjmowanie wpłat gotówkowych:
1) własnych Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej (np. rozliczenie zaliczek pracowników),
2) dotyczących Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (np. spłaty rat pożyczek),
10. zapewnienie rzetelnej i sprawnej obsługi klientów Zamawiającego,
11. dostosowanie na własny koszt pomieszczenia punktów kasowych do warunków pozwalających na należyte wykonanie niniejszej umowy, w szczególności wyposaży je w niezbędną infrastrukturę informatyczną i teletechniczną,
12. uzgodnienie z Zamawiającym sposobu wizualizacji punktu kasowego wewnątrz budynku przed podpisaniem umowy.
W celu realizacji obowiązków wynikających z przedmiotu zamówienia Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenie kasowe na podstawie umowy najmu zawartej dla lokalu pod obsługę kasową ul. Kościuszki 17 (siedziba ZGM)
- powierzchnia lokalu 6,70 m2,
- stawka czynszu 8,00 zł/m2 netto (zgodnie z Zarządzeniem Nr 393/2011 Prezydenta Miasta Rybnika),
- centralne ogrzewanie 3,24 zł/m2 netto,
- woda i kanalizacja ryczałt 2 m3 według ceny dostawcy,
Wykonawca zobowiązany będzie do ponoszenia kosztów wynajmu pomieszczenia kasowego w siedzibie ZGM według ustalonej stawki czynszu oraz do ponoszenia rzeczywistych kosztów mediów zgodnie z umową stanowiącą załącznik nr 7 do SWZ.
Obciążenie Wykonawcy przez Zamawiającego z tytułu czynszu najmu oraz kosztów mediów następować będzie na podstawie wystawionych faktur VAT.
Zamawiający nie ponosi żadnych kosztów związanych z ewentualną adaptacją pomieszczeń kasy wynikających z dostosowania do przepisów i wymagań obowiązujących Wykonawcę.
Wykonawca może, w udostępnionych pomieszczeniach, poza realizacją przedmiotu zamówienia świadczyć inne usługi płatnicze na zasadach ogólnie przyjętych u Wykonawcy. Usługi te mogą być świadczone pod warunkiem, że nie będą kolidować z realizacją przedmiotu zamówienia.
Zamawiający nie zapewnia usługi konwojowania gotówki.
Szczegółowy zakres usługi określa Specyfikacja Warunków Zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe

4.5.5.) Wartość części: 383520,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 2 – Obsługa punktu kasowego przy ul. Patriotów 90 w Rybniku
Obowiązki Wykonawcy:
1. przyjmowanie wszelkich wpłat gotówkowych z następujących tytułów:
1) czynszu i innych opłat oraz odsetek od najemców (użytkowników) lokali mieszkalnych, użytkowych, garaży i innych przypadających wpłat od klientów Zamawiającego,
2) kaucji mieszkaniowych,
3) wadium przetargowych,
2. dokonywanie wypłat gotówkowych z tytułu:
1) zwrotu nadpłaty za czynsz oraz media,
2) zwrotu kosztów wynikających z wystawionych dokumentów księgowych,
3) z tytułu zaliczek, delegacji oraz innych rozliczeń z pracownikami Zamawiającego,
4) zwrotu wadium przetargowych,
5) innych wypłat zleconych i zatwierdzonych przez Zamawiającego,
3. otwarcie rachunku pomocniczego dla Zamawiającego w celu dokonywania i rozliczania wypłat gotówkowych. Rachunek pomocniczy zasilany będzie przez Zamawiającego kwotą odpowiadającą wysokości wypłat. Wypłaty gotówki mogą być także realizowane ze środków własnych Wykonawcy, które zostaną mu zwrócone przez Zamawiającego w terminie trzech dni roboczych od otrzymania zestawienia dokonanych wypłat,
4. przekazywanie środków pieniężnych z tytułu przyjętych wpłat gotówkowych na wskazane rachunki bankowe Zamawiającego w dniu dokonania tych operacji, bez obciążania prowizją bankową lub inną opłatą Zamawiającego oraz osób dokonujących wpłat i wypłat,
5. przekazywanie Zamawiającemu w formie papierowej lub elektronicznej (z zachowaniem poufności i bezpieczeństwa danych) informacji o przyjętych wpłatach, tytułach tych wpłat oraz o wskazaniach wpłacających jak i dokonywanych wypłatach gotówkowych, w formie raportów – w następnym dniu roboczym po dokonaniu operacji, format oraz zakres danych zostaną uzgodnione z Zamawiającym,
6. przyjmowanie wpłat w sposób i na podstawie blankietów wpłat, których wzór zostanie uzgodniony z Zamawiającym przed datą uruchomienia punktu kasowego,
7. realizacja wypłat dokonywana na podstawie poleceń wypłaty i listy płac wystawionych przez Zamawiającego,
8. prowadzenie punktów kasowych w dniach i godzinach pracy Zamawiającego tj. poniedziałki, wtorki i środy od 7.00 do 15.00 w czwartki od 7.00 do 17.00 natomiast w piątki od 7.00 do 13.00.
Punkt kasowy nie może być czynny poza godzinami pracy Zamawiającego. W przypadku zmian godzin pracy Zamawiającego, Wykonawca zobowiązuje się dostosować godziny obsługi kasowej do godzin pracy Zamawiającego,
9. nieodpłatne przyjmowanie wpłat gotówkowych:
1) własnych Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej (np. rozliczenie zaliczek pracowników),
2) dotyczących Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (np. spłaty rat pożyczek),
10. zapewnienie rzetelnej i sprawnej obsługi klientów Zamawiającego,
11. dostosowanie na własny koszt pomieszczenia punktów kasowych do warunków pozwalających na należyte wykonanie niniejszej umowy, w szczególności wyposaży je w niezbędną infrastrukturę informatyczną i teletechniczną,
12. uzgodnienie z Zamawiającym sposobu wizualizacji punktu kasowego wewnątrz budynku przed podpisaniem umowy.
W celu realizacji obowiązków wynikających z przedmiotu zamówienia Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenie kasowe na podstawie umowy najmu zawartej dla lokalu pod obsługę kasową ul. Patriotów 90 (AZB Nr 2):
- powierzchnia lokalu 9,65 m2,
- stawka czynszu 8,00 zł/m2 netto (zgodnie z Zarządzeniem Nr 393/2011 Prezydenta Miasta Rybnika),
- centralne ogrzewanie 2,94 zł/m2 netto,
- woda i kanalizacja ryczałt 2 m3 według ceny dostawcy.
Wykonawca zobowiązany będzie do ponoszenia kosztów wynajmu pomieszczenia kasowego w AZB Nr 2 według ustalonej stawki czynszu oraz do ponoszenia rzeczywistych kosztów mediów zgodnie z umową stanowiącą załącznik nr 8 do SWZ.
Obciążenie Wykonawcy przez Zamawiającego z tytułu czynszu najmu oraz kosztów mediów następować będzie na podstawie wystawionych faktur VAT.
Zamawiający nie ponosi żadnych kosztów związanych z ewentualną adaptacją pomieszczeń kasy wynikających z dostosowania do przepisów i wymagań obowiązujących Wykonawcę.
Wykonawca może, w udostępnionych pomieszczeniach, poza realizacją przedmiotu zamówienia świadczyć inne usługi płatnicze na zasadach ogólnie przyjętych u Wykonawcy. Usługi te mogą być świadczone pod warunkiem, że nie będą kolidować z realizacją przedmiotu zamówienia.
Zamawiający nie zapewnia usługi konwojowania gotówki.
Szczegółowy zakres usługi określa Specyfikacja Warunków Zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe

4.5.5.) Wartość części: 383520,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z nakazem KIO wynikającym z wyroku z dnia 11 stycznia 2023 r. Sygn. akt: KIO 3492/22 na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych ww. postępowanie przetargowe zostało unieważnione, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego,
„(…) nieprawidłowa treść wzoru służącego ocenie ofert w ramach kryterium I powoduje, że w postępowaniu zaistniała wada, która nie pozwala dokonać oceny ofert w sposób prawidłowy. Istnienie wady doprowadza do sytuacji, w której Zamawiający nie może przeprowadzić oceny ofert w sposób prawidłowy. Wada ta prowadzi do sytuacji, w której w rzeczywistości jedynie kryterium ceny (kryterium I) decyduje o pozycji oferty w rankingu i wyborze oferty, co oznacza, że Zamawiający przeprowadził postępowanie o udzielenie zamówienia z naruszeniem art. 246 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, a zatem z naruszeniem ustawy.
Zgodnie z artykułem 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, umowa podlega unieważnieniu, jeżeli zamawiający z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia (...). Skoro Zamawiający z naruszeniem ustawy udziela zamówienia, to jest to podstawa do unieważnienia umowy w sprawie zamówienia publicznego. A to z kolei stanowi podstawę do unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 374400,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 393600,00 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z nakazem KIO wynikającym z wyroku z dnia 11 stycznia 2023 r. Sygn. akt: KIO 3492/22 na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych ww. postępowanie przetargowe zostało unieważnione, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego,
„(…) nieprawidłowa treść wzoru służącego ocenie ofert w ramach kryterium I powoduje, że w postępowaniu zaistniała wada, która nie pozwala dokonać oceny ofert w sposób prawidłowy. Istnienie wady doprowadza do sytuacji, w której Zamawiający nie może przeprowadzić oceny ofert w sposób prawidłowy. Wada ta prowadzi do sytuacji, w której w rzeczywistości jedynie kryterium ceny (kryterium I) decyduje o pozycji oferty w rankingu i wyborze oferty, co oznacza, że Zamawiający przeprowadził postępowanie o udzielenie zamówienia z naruszeniem art. 246 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, a zatem z naruszeniem ustawy.
Zgodnie z artykułem 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, umowa podlega unieważnieniu, jeżeli zamawiający z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia (...). Skoro Zamawiający z naruszeniem ustawy udziela zamówienia, to jest to podstawa do unieważnienia umowy w sprawie zamówienia publicznego. A to z kolei stanowi podstawę do unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 374400,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 393600,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.