Ogłoszenie z dnia 2022-03-03
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00045894/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-02-04
- 2022/BZP 00062240/01 - Modyfikacja z dnia 2022-02-18
- 2022/BZP 00067951/01 - Modyfikacja z dnia 2022-02-25
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozbudowa drogi gminnej (ul. Witosa) wraz z budową odwodnienia i oświetlenia drogowego w miejscowości Zabór
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zabór
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770764
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lipowa 15
1.5.2.) Miejscowość: Zabór
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-003
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugzabor@gminazabor.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminazabor.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://bip.wrota.lubuskie.pl/ugzabor1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa drogi gminnej (ul. Witosa) wraz z budową odwodnienia i oświetlenia drogowego w miejscowości Zabór2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7d933aba-8588-11ec-94c8-de8df8ed9da1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00074887
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00341094/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Rozbudowa drogi gminnej nr 007002F (ul. Witosa) wraz z budową odwodnienia i oświetlenia drogowego oraz rozbudowa dróg gminnych nr 007010F i nr 007014F w miejscowości Zabór
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00045894/03
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GKN.271.1.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 2738553,70 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. „Rozbudowa drogi gminnej (ul. Witosa) wraz z budową odwodnienia i oświetlenia drogowego w miejscowości Zabór” jest dofinansowane z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, na podstawie udzielonej Promesy Wstępnej Nr 01/2021/4062/polskilad z dnia 17.11.2021 r.,
1.2.Projekt budowlany zatwierdzony został decyzją Starosty Zielonogórskiego nr 3/2019 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na rozbudowie drogi gminnej nr 007002F (ul. Witosa) w km 0+000,00 - 0+681,83 wraz z budową odwodnienia i oświetlenia drogowego oraz rozbudowa dróg gminnych nr 007010F (ul. Akacjowej) i nr 007014F (ul. Leśnej) w zakresie wlotów skrzyżowania, w miejscowości Zabór.
1.3 Zakres robót określa przedmiar robót oraz dokumentacja projektowa, w tym miedzy innymi:
- branża drogowa
a) roboty pomiarowe,
b) usunięcie drzew, mechaniczne karczowanie pni i korzeni, zabezpieczenie istniejących drzew
c) rozebranie nawierzchni z betonu cementowego gr. 20 cm,
d) cięcie nawierzchni bitumicznej
e) rozbiórka nawierzchni z kostki betonowej i płyt chodnikowych, trylinki, z betonu asfaltowego, krawężnika betonowego, ław betonowych pod krawężnikami i ściekiem, obrzeży betonowych
f) rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego
g) rozebranie nawierzchni z brukowca (kamienia polnego)
h) transport materiału oraz gruzu z terenu rozbiórki,
i) rozbiórka ogrodzenia o przęsłach metalowych, ogrodzenia siatkowego wraz z rozbiórka słupów, ogrodzenia z elementów betonowych, ogrodzenia o przęsłach drewnianych,
j) rozbiórka bram wjazdowych,
k) demontaż wpustów ulicznych,
l) rozbiórka studzienek ściekowych betonowych
m) rozbiórka i przebudowanie wjazdów
n) roboty ziemne,
o) wykonanie podbudowy,
p) regulacja pionowa studzienek kanalizacyjnych, telekomunikacyjnych, zaworów urządzeń obcych,
q) zabezpieczenie kabli sieci telekomunikacyjnych
r) wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego
s) wykonanie nawierzchni z brukowca – materiał z rozbiórki
t) warstwa ścieralna z betonu asfaltowego
u) wykonanie nawierzchni z betonowej kostki brukowej „prostokąt” gr 8 cm „szarej” i „grafitowej”
v) ułożenie geosiatki
w) humusowanie z obsianiem trawą
x) oznakowanie poziome i pionowe
y) ułożenie krawężnika betonowego
z) ułożenie krawężnika betonowego najazdowego
aa) ułożenie obrzeża chodnikowego betonowego
bb) wykonanie ścieku przykrawężnikowego
cc) wykonanie ławy z betonu
dd) Wykonanie linii akustycznych
ee) ustawienie wyspowych progów zwalniających
ff) sadzenie drzew liściastych – lipa drobnolistna
- branża elektryczna
a) Roboty kablowe
b) Instalowanie zewnętrznego sprzętu oświetleniowego
c) Zasilanie przepompowni
d) Usunięcie kolizji
e) Demontaż kabli, opraw, wysięgników i słupów
f) Montaż przyłączy
g) Badania i pomiary
- branża sanitarna
a) roboty ziemne sieci kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej
b) roboty montażowe sieci kanalizacyjnej i deszczowej
c) przebudowa przyłącza gazu
1.4. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa:
- projekt wykonawczy szczegółowe specyfikacje techniczne, które stanowią integralną część specyfikacji warunków zamówienia
Fragment kanału deszczowego (I Etap odwodnienia drogi ul. Witosa w Zaborze) na odcinku ul. Tylnej, licząc od studni rozprężnej DR zlokalizowanej w dz. nr 281 (ul. Klonowa) do wylotu do stawu w dz. nr 145 (ul. Chłapowskiego) został wykonany w 2021 roku w ramach odrębnego zadania pn. „Budowa dróg wewnętrznych - ul. Tylnej (dz. 567) oraz ul. Krótkiej (dz. Nr 566) wraz z budową odwodnienia drogowego w miejscowości Zabór.” Przebieg tego odcinka kanalizacji deszczowej pokazano na rys. S1.3. Dlatego zakresu tego nie należy uwzględniać w ofercie.
1.5. Wykonawca zrealizuje roboty z nowych materiałów i urządzeń własnych, które zakupi i dostarczy na teren budowy na własny koszt i ryzyko. Koszt zakupu oraz dostawy w miejsce wbudowania wszelkich materiałów i urządzeń wykorzystanych do realizacji przedmiotu zamówienia uwzględniony jest w wynagrodzeniu Wykonawcy, o którym mowa w § 7 projektu umowy. Stosowane podczas realizacji robót materiały muszą posiadać, zgodnie z obowiązującymi w tym względzie przepisami prawa, dopuszczenie do stosowania w budownictwie.
1.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo uzgadniania propozycji rozwiązań materiałowych oraz parametrów planowanych do zamontowania urządzeń/materiałów (w tym kolorystyka). Użycie przez Wykonawcę materiałów i urządzeń wskazanych przez Zamawiającego nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności, jeżeli nie uprzedził Zamawiającego o ryzyku związanym z użyciem określonych materiałów i urządzeń.
2. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. W przypadku gdy w przedmiarze robót oraz dokumentacji projektowej użyte są nazwy własne materiałów i urządzeń Wykonawca może przewidzieć realizację zadania przy pomocy równoważnych materiałów i urządzeń o parametrach nie gorszych od zaprojektowanych.
3. Wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia kosztorysu ofertowego, obejmującego całość robót, najpóźniej w dniu podpisania umowy.
4. Zamawiający wymaga, a Wykonawca zobowiązuje się przy realizacji przedmiotowego zamówienia zatrudniać pracowników wyłącznie w oparciu o umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: operatorów sprzętu - w tym kierowców oraz pracowników ręcznie wykonujących wszelkie prace budowlane związane z niniejszym postępowaniem.
Powody niedokonania podziału zamówienia na części:
1) Dokonanie podziału zadania na części wiązało by się nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz potrzebą skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, co mogłoby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Ponadto ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia dokonanie podziału zamówienia na części byłoby nieracjonalne. Skutkowałoby wzrostem cen jednostkowych za poszczególne rodzaje prac z uwagi na zwiększenie kosztów po stronie wykonawców. Brak podziału przedmiotowego zamówienia na części nie ogranicza konkurencyjności.
2) Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE ).
3) Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
4) Celem wprowadzenia obowiązku podziału zamówień na części jest zwiększenie udziału sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w rynku zamówień publicznych. Brak podziału zamówienia na części nie skutkuje brakiem możliwości złożenia oferty w niniejszym postępowaniu przez małych i średnich przedsiębiorców. Całość niniejszego zamówienia jest dostosowana do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw - podział na części nie służył temu, by wielkość poszczególnych zamówień lepiej odpowiadała możliwościom tego rodzaju przedsiębiorców.
13. Zamawiający, zgodnie z art. 257 ustawy PZP, może unieważnić postępowanie jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nie zostaną mu przyznane.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45232452-5 - Roboty odwadniające
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
cena najkorzystniejszej oferty opiewa na kwotę 3 809 655,10 zł brutto i przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówieniatj. 3 368 421,05 zł brutto
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3809655,10 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5861203,53 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Adaptacja budynku nr 4 wraz z modernizacją budynku nr 7 oraz zagospodarowaniem terenu Szkoły Podstawowej w miejscowości Łąkta Górna, gm. Żegocina - remont kotłowni i stołówki.
- Remont podłóg w placówkach biblioteki publicznej im. Księdza Jana Twardowskiego w Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy
- Remont wraz z modernizacją budynku zaplecza szatniowo- sanitarnego przy stadionie piłkarskim w Żegocinie
- Remont placu wewnętrznego JRG Nr 10 KM PSP w Łodzi - ETAP I
- Budowa sali wiejskiej w Przygórzu wraz z zagospodarowaniem terenu
- Modernizacja instalacji teletechnicznych, systemów PPOŻ i monitoringu wizyjnego w budynku MSCKZiU w Rzeszowie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





