Og³oszenie z dnia 2021-06-07
Powi±zane og³oszenia:
- 2021/BZP 00104941/01 - Wynik z dnia 2021-07-06
| Og³oszenie nr 2021/BZP 00074033 z dnia 2021-06-07 |
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Wykoszenie ³±k wraz ze zbiorem biomasy na terenie Nadle¶nictwa Wali³y w 2021 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Nadle¶nictwo Wali³y
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050511730
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Bia³ostocka 3
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Wali³y-Stacja
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-040
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 857132300
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: walily@bialystok.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://walily.bialystok.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - inna pañstwowa jednostka organizacyjna nieposiadaj±ca osobowo¶ci prawnej
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ
gospodarka le¶na
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykoszenie ³±k wraz ze zbiorem biomasy na terenie Nadle¶nictwa Wali³y w 2021 roku
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-b6eec916-c777-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00074033
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2021-06-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00058199/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.1 Wykaszanie ³±k wraz ze zbiorem biomasy w 2021 roku
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://www.platformazakupowa.pl/pn/lasy_walily3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Postêpowanie prowadzone jest w jêzyku polskim w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://www.platformazakupowa.pl/pn/lasy_walily
W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje siê, aby komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w tym wszelkie o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane s± w formie elektronicznej za po¶rednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”.
Za datê przekazania (wp³ywu) o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem platformazakupowa.pl poprzez klikniêcie przycisku „Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego” po których pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶æ zosta³a wys³ana do zamawiaj±cego.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Zamawiaj±cy informuje, ¿e instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotycz±ce w szczególno¶ci logowania, sk³adania wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, sk³adania ofert oraz innych czynno¶ci podejmowanych w niniejszym postêpowaniu przy u¿yciu platformazakupowa.pl znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje .
Zamawiaj±cy, zgodnie z Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.:
a. sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿
512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d. w³±czona obs³uga JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
f. szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.
g. oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zamawiaj±cy o¶wiadcza, ¿e jest administratorem danych w rozumieniu art. 4 pkt. 7 RODO, przetwarzanych celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Zamawiaj±cy o¶wiadczaj±, ¿e posiadaj± zasoby infrastrukturalne, do¶wiadczenie, wiedzê oraz wykwalifikowany personel, w zakresie umo¿liwiaj±cym realizacjê niniejszej umowy, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa. W szczególno¶ci Strony o¶wiadczaj±, ¿e znane im s± zasady przetwarzania i zabezpieczenia danych osobowych wynikaj±ce z RODO.
3. W ramach wykonania niniejszego postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególno¶ci bêd± zbierane nastêpuj±ce dane osobowe: imiona i nazwiska, miejsce pracy, stanowisko s³u¿bowe, dane kontaktowe, dodatkowe dane osobowe o ile bêd± niezbêdne do realizacji niniejszego postêpowania przewidziane w „pzp” i nie bêd± narusza³y praw i wolno¶ci tych osób.
4. Podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest oraz 6 ust. 1 lit. c) RODO – przetwarzanie jest niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na administratorze, tj. „Pzp”
5. Dane osobowe mog± byæ przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Zamawiaj±cego lub przez stronê trzeci±, jakim jest dochodzenie roszczeñ i obrona praw Zamawiaj±cego.
6. Dane osobowe mog± zostaæ ujawnione jednostkom organizacyjnym PGL Lasy Pañstwowe, dostawcom us³ug prawnych i doradczych w dochodzeniu nale¿nych roszczeñ (w szczególno¶ci kancelariom prawnym), mog± byæ tak¿e przekazane dostawcom us³ug informatycznych, z których Zamawiaj±cy korzysta.
7. Dane osobowe nie s± przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub organizacji miêdzynarodowej.
8. Osoby realizuj±ce postêpowanie o udzielenie zamówienia publicznego maj± prawo do:
a. dostêpu do tre¶ci swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO),
b. sprostowania danych (art. 16. RODO),
c. usuniêcia danych (art. 17 RODO),
d. ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
e. przenoszenia danych (art. 20 RODO),
f. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO),
g. niepodlegania decyzjom podjêtym w warunkach zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym profilowania (art. 22 RODO),
h. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa) nadzoruj±cego zgodno¶æ przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych.
9. Dane osobowe w ramach niniejszego postêpowania bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 5 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 5 lat, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy.
10. Obowi±zek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencja niepodania danych mo¿e skutkowaæ wykluczeniem z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
11. Dane osobowe nie podlegaj± zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.
12. W przypadku pytañ dotycz±cych ochrony danych osobowych prosimy o kontakt e-mail: walily@bialystok.lasy.gov.pl
13. Klauzule informacyjne, o których mowa w art. 13 i 14 RODO, którego przepisy bezpo¶rednio obowi±zuj± we wszystkich pañstwach cz³onkowskich UE z dniem 25 maja 2018r., maj± odpowiednie zastosowanie w Pzp.
14. Spe³nienie obowi±zku informacyjnego o którym mowa w art. 13 RODO wzglêdem wykonawcy zosta³o spe³nione w pkt 32 ppkt 1 do 11.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.19.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Ogólna powierzchnia zamówienia: 227,66 ha.
Przewidywana powierzchnia, na której niezbêdne bêdzie przeprowadzenie rêcznego wykoszenia, spowodowanego miejscow± stagnacj± wód ok. 6 ha.
Wymagany sposób koszenia:
• Zaleca siê koszenie od ¶rodka na zewn±trz powierzchni koszonej z u¿yciem wyp³aszaczy. Zakaz koszenia okrê¿nego od zewn±trz do ¶rodka koszonej powierzchni.
• Zakazuje siê stosowania kosiarek bijakowych.
• Nale¿y pozostawiæ 15 – 20% powierzchni nieskoszonej na czê¶ci dzia³ek rolnych (lokalizacja zostanie wskazana przez Le¶niczego, w³a¶ciwego do miejsca wykonania zabiegu agrotechnicznego).
Zebranie i usuniêcie skoszonej biomasy z powierzchni (poza teren w zarz±dzie Nadle¶nictwa Wali³y) nale¿y przeprowadziæ w okresie do 2 tygodni po pokosie. Sposób zagospodarowania biomasy le¿y po stronie Wykonawcy.
W trzech lokalizacjach wskazanych w Za³±czniku nr 1 do niniejszego zamówienia, pozyskana i zebrana biomasa powinna pozostaæ na gruncie w zarz±dzie Nadle¶nictwa Wali³y – sposób zbioru oraz miejsce pozostawienia biomasy zostanie wskazane przez Le¶niczego w³a¶ciwego dla danej powierzchni.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 77100000-1 - Us³ugi rolnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-06-15 do 2021-10-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Samodzielna realizacja kluczowych elementów zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:1. Zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2. Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
4. Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni ten warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej jedn± us³ugê rolnicz± o podobnym charakterze, o warto¶ci nie mniejszej ni¿: 180 000,00 z³ brutto, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których zosta³y wykonane, z³o¿one na formularzu stanowi±ce za³±cznik nr 7 do SWZ, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego us³ugi by³y wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie Wykonawcy. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sumowania us³ug o mniejszej warto¶ci w celu uzyskania wskazanej warto¶ci.
Je¿eli us³ugi wykonywane by³y na rzecz zamawiaj±cego w/w dowody nie s± wymagane.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz us³ug o warto¶ci co najmniej 180 000,00 z³ brutto, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci brutto, przedmiotu (rodzaju wykonanych us³ug), dat (dat dziennych rozpoczêcia i zakoñczenia realizacji) i miejsc wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty zosta³y wykonane (wzór wykazu wykonanych robót stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ),
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji us³ug, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami informacje, o których mowa wy¿ej dotycz± us³ug faktycznie przez niego wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych - równie¿ faktycznie przez niego wykonywanych. dowody, ¿e wskazane przez Wykonawcê us³ugi, na potwierdzenie spe³nienia warunku udzia³u w postêpowaniu dot. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej w zakresie do¶wiadczenia, zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 6 do SWZ;
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga od wykonawców przed³o¿enia przedmiotowych ¶rodków dowodowych.5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ niniejszej Umowy w stosunku do tre¶ci Oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, z uwzglêdnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:1) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ przed³u¿enia terminu realizacji Przedmiotu Umowy o okres odpowiadaj±cy okresowi trwania przeszkody uniemo¿liwiaj±cej realizacjê Przedmiotu Umowy lub o okres niezbêdny do wykonania Przedmiotu Umowy, je¿eli w trakcie obowi±zywania Umowy wyst±pi± okoliczno¶ci uniemo¿liwiaj±ce jej realizacjê zgodnie z warunkami opisanymi w Umowie, za które odpowiedzialno¶ci nie ponosi Wykonawca ani Zamawiaj±cy.
2) Zamawiaj±cy dopuszcza wprowadzenie zmian w sposobie wykonywania Przedmiotu Umowy, w przypadku, gdy wyst±pi co najmniej jedna z poni¿szych sytuacji:
a) konieczno¶æ zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ ni¿ wskazane w SWZ oraz w Opisie Przedmiotu Zamówienia w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy albo narusza³o obowi±zuj±ce przepisy prawa;
b) konieczno¶æ zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ albo innymi ¶rodkami ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa lub regulacji obowi±zuj±cych w Pañstwowym Gospodarstwie Le¶nym Lasy Pañstwowe;
c) pojawienie siê nowszych technologii wykonania prac gwarantuj±cych co najmniej ten sam standard wykonania Przedmiotu Umowy oraz nie powoduj±cych wiêkszych strat i zanieczyszczeñ w ¶rodowisku naturalnym ni¿ te, które mog± powstaæ przy wykonywaniu Przedmiotu Umowy w sposób pierwotnie ni± opisany.
¯adna ze zmian wskazanych w lit. a) – c) nie mo¿e poci±gn±æ za sob± zwiêkszenia wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy.
3) Zamawiaj±cy dopuszcza wprowadzenie zmian w zakresie sposobu organizacji spe³nienia ¶wiadczenia, w tym przeprowadzania odbiorów, je¶li nie zmniejszy to standardu ¶wiadczenia us³ug i nie spowoduje zwiêkszenia kosztów dokonywania odbiorów, które obci±¿a³yby Zamawiaj±cego.
4) Zamawiaj±cy dopuszcza wprowadzenie zmian czê¶ci Przedmiotu Umowy, które Wykonawca przewidzia³ do realizacji za pomoc± podwykonawców na inne czê¶ci Przedmiotu Umowy, w tym równie¿ na czê¶ci, których Wykonawca nie wskaza³ w z³o¿onej przez siebie ofercie. Zmiana nie mo¿e poci±gn±æ za sob± zmiany terminu realizacji ani zwiêkszenia wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy.
5) Zamawiaj±cy dopuszcza wprowadzenie zmian w technologii prac w sytuacjach, gdy zmiana technologii umo¿liwi³aby Wykonawcy terminow± lub nale¿yt± realizacjê zobowi±zañ wynikaj±cych z Umowy, z zastrze¿eniem, ¿e zmiana technologii nie bêdzie powodowaæ wzrostu kosztów ponoszonych na realizacjê Przedmiotu Umowy i bêdzie uzasadniona w ¶wietle zasad prawid³owej gospodarki rolnej.
6) W przypadku zawarcia Umowy z wykonawcami wspólnie ubiegaj±cymi siê o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy dopuszcza siê zmianê cz³onka konsorcjum upowa¿nionego do wystawiania faktur i do odbioru wynagrodzenia w imieniu wszystkich cz³onków konsorcjum.
7) Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê w zakresie tre¶ci dokumentów przedstawianych wzajemnie przez Strony w trakcie realizacji Umowy lub sposobu informowania o realizacji Umowy. Zmiana ta nie mo¿e spowodowaæ braku informacji niezbêdnych Zamawiaj±cemu do prawid³owej realizacji Umowy.
8) Ponadto Zamawiaj±cy dopuszcza wprowadzenie zmian w przypadku:
a) wyst±pienia si³y wy¿szej, co uniemo¿liwia wykonanie Przedmiotu Umowy zgodnie z SWZ;
b) rezygnacji przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci Przedmiotu Umowy ponad zakres wskazany § 1 ust. 3.
W takim przypadku mo¿e zostaæ zmniejszony zakres Przedmiotu Umowy, a wynagrodzenie przys³uguj±ce Wykonawcy zostanie pomniejszone w oparciu ceny jednostkowe wskazane w kosztorysie ofertowym stanowi±cym czê¶æ Oferty, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-06-15 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://www.platformazakupowa.pl/pn/lasy_walily
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-15 10:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-07-14
| 2021-06-07 Biuletyn Zamówieñ Publicznych | Og³oszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Us³ugi |
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





