Ogłoszenie z dnia 2025-01-29
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00121128/01 - Wynik z dnia 2025-02-26
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zakup i dostawa wapna nawozowego z przeznaczeniem na wapnowanie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Pęcław
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647370
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pęcław 28
1.5.2.) Miejscowość: Białołęka
1.5.3.) Kod pocztowy: 67-221
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.7.) Numer telefonu: 768336426
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@peclaw.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://peclaw.eu/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup i dostawa wapna nawozowego z przeznaczeniem na wapnowanie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7341ec51-cb07-4fac-a655-123cb13ee36b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00072569
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00055013/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup i dostawa wapna nawozowego z przeznaczeniem na wapnowanie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7341ec51-cb07-4fac-a655-123cb13ee36b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Korzystanie z konta uproszczonego umożliwi jedynie komunikację związaną z np. zadawaniem pytań, uniemożliwi natomiast składanie ofert na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”. Przed przystąpieniem do wysyłania i odbierania ofert, oświadczeń i dokumentów Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z aktualnymi i bieżącymi regulaminami i instrukcjami korzystania z Platformy e-Zamówienia, oraz do postępowania zgodnie z nimi
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 5. Dokumenty elektroniczne (oferta, oświadczenia oraz wszelkie dokumenty przekazywane Zamawiającemu w postępowaniu), o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2247), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy Pęcław, reprezentowany przez Wójta Gminy Pęcław ( dalej Administrator)
2. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (IOD) Agatą Majewicz, tel. 76 3000140: e-mail: iodo@amt24.biz
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego W TRYBIE PODSTAWOWYM WARIANT 1 O WARTOŚCI ZAMÓWIENIA PONIŻEJ PROGU UNIJNEGO, PRZEKRACZAJĄCEJ KWOTĘ 130 000,00 zł.
4. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U 2019 r. z późn. zm.) dalej Ustawa PZP.
5. Odbiorcy danych: Osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 ust. 1 Ustawy PZP. Operator pocztowy w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz.1041). Posłaniec dostarczający korespondencję na zasadach określonych w art. 65 ust. 2, 401 ust. 1, 508 ust. 2 Ustawy PZP.
Kategorie podmiotów przetwarzających: Zewnętrzny hostingodawca. Podmiot dostarczający narzędzia i urządzenia komunikacji elektronicznej.
6. ADO przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność. Jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, ADO przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez cały okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego. ADO przechowuje dokumentację konkursu przez okres 4 lat od dnia ustalenia wyników konkursu w postaci, w jakiej została ona sporządzona lub przekazana, w sposób gwarantujący jej nienaruszalność i możliwość odczytania
7. Ma Pani/Pan prawo do:
• żądania od ADO dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
• żądania od ADO sprostowania danych osobowych Pani/Pana dotyczących.
• żądania od ADO usunięcia danych osobowych Pani/Pana dotyczących, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
• żądania od ADO ograniczenia przetwarzania danych osobowych Pani/Pana dotyczących.
Zakres każdego z tych praw oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać, wynikają z przepisów RODO oraz Ustawy PZP.
Z powyższych praw może Pan/Pani skorzystać składając wniosek u ADO
Nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
8. Pani/Pana dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
9. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
10. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanych z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FZ.271.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup wraz z dostawą wapna nawozowego z przeznaczeniem na wapnowanie gruntów użytkowanych rolniczo na terenie Gminy Pęcław w łącznej ilości 1213,6 Mg: worków 600 kg – 1993 szt. i worków 25 kg – 712 szt.; wraz z dostawą na terenie Gminy Pęcław w miejsca wskazane przez Zamawiającego.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1) dostawa nawozu wapniowego granulowanego o zawartości nie mniejszej niż 50% CaO, wilgotności max 0,2 % i reaktywności 95 – 100 %. Wapno musi spełniać wymogi zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1009 z dnia 5 czerwca 2019 r. ustanawiające przepisy dotyczące udostępniania na rynku produktów nawozowych UE, zmieniające rozporządzenia (WE) nr 1069/2009 i (WE) nr 1107/2009 oraz uchylające rozporządzenie (WE) nr 2003/2003; Ustawą o nawozach i nawożeniu z dnia 10.07.2007 r. (Dz.U. 2023 poz. 569) oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 8 września 2010 r. w sprawie sposobu pakowania nawozów mineralnych, umieszczania informacji o składnikach nawozowych na tych opakowaniach, sposobu badania nawozów mineralnych oraz typów wapna nawozowego (Dz.U. 2010 nr 183 poz. 1229) wg Załącznik Nr 6 „Typy wapna nawozowego oraz szczegółowe wymagania jakościowe dla tych typów” do ww. rozporządzenia;
2) koszty dostawy wapna we wskazane miejsca, koszty załadunku, rozładunku ponosi Wykonawca dostawy,
3) wapno nawozowe musi zawierać atesty wydane na podstawie badań wykonanych przez akredytowane laboratorium. Wykonawca załączy Zamawiającemu atesty do dostarczonych faktur,
4) dostawa powinna być realizowana samochodem umożliwiającym rozładunek wapna,
5) Zamawiający w dniu zawarcia umowy przekaże Wykonawcy szczegółowy, imienny wykaz rolników z terenu Gminy Pęcław, do których należy dostarczyć wapno nawozowe, z określeniem ilości nawozu. Zostanie zawarta z Wykonawcą umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych – stanowiąca załącznik do umowy.
6) wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wapna dla poszczególnych rolników wskazanych przez Zamawiającego na terenie Gminy Pęcław w ilości 53 gospodarstw rolnych,
7) potwierdzeniem dostarczenia wapna nawozowego będzie wystawiony przez Wykonawcę dokument potwierdzający odbiór (np. protokół odbioru, druk wz) zawierający: datę dostawy, nazwę Wykonawcy, imię, nazwisko i adres rolnika, ilość należnego wapna, cenę i wartość w zł. Protokół powinien być wystawiony w trzech egzemplarzach i potwierdzony przez rolnika podpisem. Jeden egzemplarz protokołu dla Wykonawcy, jeden dla rolnika, jeden dla Zamawiającego (załączony do faktury wystawionej przez Wykonawcę),
8) zamawiający zastrzega możliwość zlecenia badań dostarczanego przez Wykonawcę wapna w trakcie realizacji zadania,
9) Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykonania całości przedmiotu zamówienia w czasie obowiązywania umowy, jeżeli jego potrzeby będą mniejsze od zamawianych. Minimalna ilość wapna jaką zakupi Zamawiający wynosi 50% ilości określonej w punkcie 1. Opisu Przedmiotu Zamówienia, czyli 606,8 Mg. W przypadku ograniczenia zakresu dostaw Zamawiający ma prawo odstąpić od dalszych zakupów wapna bez jakichkolwiek konsekwencji,
10) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia zakresu zamówienia o maksymalnie 30 % ilości określonej w punkcie 1. Opisu Przedmiotu Zamówienia, czyli do 1577,68 Mg. W przypadku zwiększenia zakresu zamówienia Zamawiający określi ilość wapna jaka ma zostać dodatkowo dostarczona w konkretnej wielkości workach. Zwiększona ilość opakowań 25 kg lub 600 kg nie musi być proporcjonalna do wskazanej w Opisie Przedmiotu Zamówienia. Cena za każdy dodatkowy Mg musi odpowiadać cenie za 1 Mg wskazanej w ofercie (cena oferty podzielona przez ilość wskazanych w Opisie Przedmiotu Zamówienia Mg).
4.2.6.) Główny kod CPV: 24440000-0 - Różne nawozy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:
• cena – 60% (P1)
• Termin realizacji zamówienia – 40% (P2)
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: 3. Termin realizacji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu (zgodnie z art.108 ustawy PZP oraz na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego oraz art. 109 ust.1 pkt.4 ustawy PZP)
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszym SWZ
2. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę Spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 ustawy PZP
1) zdolności technicznej lub zawodowej : Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek wówczas gdy:
a) W terminie 3 lat od dnia składania ofert – a w przypadku, gdy okres działalności jest krótszy, w tym okresie – wykonał co najmniej 1 zamówienie polegające na zakupie i dostawie nawozu rolniczego w ilości minimum 500 Mg i potwierdzi należyte wykonanie tych usług przy pomocy dowodów (np. referencje).
b) Wykaże, że dysponuje minimum 1 pojazdem przystosowanym do transportu i rozładunku wapna.
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek wówczas gdy: Wykaże się, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 200 000,00 zł.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunkami prawnymi.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli podmioty te wykonują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Wykonawca , który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą , zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zmówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający , że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby ma potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępniania Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonaniu zamówienia
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczeniach, realizuje usługi, których wskazania zdolności dotyczą. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy zobowiązanie podmiotu udostępniającego zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia dokonuje wykonawca lub notariusz.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na tych zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni wykonawcy. Oświadczenie przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy oświadczenie zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowania tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia dokonuje odpowiednio Wykonawca lub Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę Spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 ustawy PZP
1) zdolności technicznej lub zawodowej : Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek wówczas gdy:
a) W terminie 3 lat od dnia składania ofert – a w przypadku, gdy okres działalności jest krótszy, w tym okresie – wykonał co najmniej 1 zamówienie polegające na zakupie i dostawie nawozu rolniczego w ilości minimum 500 Mg i potwierdzi należyte wykonanie tych usług przy pomocy dowodów (np. referencje).
b) Wykaże, że dysponuje minimum 1 pojazdem przystosowanym do transportu i rozładunku wapna.
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek wówczas gdy: Wykaże się, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 200 000,00 zł.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
a) wykaz usług (na potwierdzenie spełniania warunku wskazanego w sekcji XIII SWZ), wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich miejsca wykonania, rodzaju wykonanych robót, daty zakończenia robót i zlecających, na rzecz których roboty te zostały wykonane. Wykaz usług zaleca się sporządzić według wzoru stanowiącego załącznik 3A do SWZ.b) wykaz pojazdów (na potwierdzenie spełniania warunku wskazanego w sekcji XIII pkt SWZ), przeznaczonych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, przystosowanych do transportu i rozładunku wapna. Do wykazu należy dołączyć dowód dysponowania pojazdami np. dowód rejestracyjny jeżeli wykonawca jest właścicielem lub umowę najmu/użyczenia. Wykaz pojazdów zaleca się sporządzić według wzoru stanowiącego załącznik 3B do SWZ.
c) opłacona polisę (na potwierdzenie spełniania warunku wskazanego w sekcji XIII SWZ), a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie związanym z przedmiotem zamówienia. Z polisy oraz dokumentów załączonych do niej musi wynikać, że została ona opłacona zgodnie z warunkami zawartymi w treści polisy oraz musi być aktualna.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium.2. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 7 000,00 złotych (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100)
3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2024.419 t.j.).
5. Wadium wnoszone w pieniądz należy wpłacić na rachunek Gminy Pęcław w Banku Spółdzielczym w Głogowie o numerze 57 8646 0008 0000 0025 9402 0004 z dopiskiem: wadium – Zakup i dostawa wapna nawozowego z przeznaczeniem na wapnowanie. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Zamawiający uzna je za wniesione skutecznie jedynie w przypadku wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
8. Jeżeli wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeniach , o których mowa w ust. 3 pkt 2-4 Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym wystawcy dokumentu wadialnego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Portalu e-Zamówienia.
6. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać nieodwoływalne i bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, zobowiązania gwaranta (poręczyciela) do zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy PZP. Ponadto powinien być wskazany termin obowiązywania gwarancji (poręczenia), który nie może być krótszy niż termin związania z ofertą.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
5. Wykonawca , który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą , zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zmówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający , że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby ma potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępniania Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonaniu zamówienia
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczeniach, realizuje usługi, których wskazania zdolności dotyczą. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy zobowiązanie podmiotu udostępniającego zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia dokonuje wykonawca lub notariusz.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na tych zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni wykonawcy. Oświadczenie przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy oświadczenie zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowania tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia dokonuje odpowiednio Wykonawca lub Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany niniejszej umowy mogą być dokonywane w granicach określonych w art. 455 ustawy Pzp w formie pisemnej pod rygorem nieważności.2. Zmiany w umowie będą mogły nastąpić w następujących przypadkach:
1) Zmiana przez Zamawiającego ilości zakupu wapna nawozowego, jeżeli jego potrzeby będą mniejsze od zamawianych. Minimalna ilość wapna jaką zakupi Zamawiający wynosi 50% ilości określonej w §1 ust.2, czyli 606,8 Mg o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto. W przypadku ograniczenia zakresu dostaw Zamawiający ma prawo odstąpić od dalszych zakupów wapna bez jakichkolwiek konsekwencji.
2) Zwiększenia zakresu zamówienia o maksymalnie 30 % ilości określonej w punkcie §1 ust.2, czyli do 1577,68 Mg. W przypadku zwiększenia zakresu zamówienia Zamawiający określi ilość wapna jaka ma zostać dodatkowo dostarczona w konkretnej wielkości workach. Zwiększona ilość opakowań 25 kg lub 600 kg nie musi być proporcjonalna do wskazanej w §1 ust.2 umowy. Cena za każdy dodatkowy Mg musi odpowiadać cenie za 1 Mg wskazanej w ofercie (cena oferty podzielona przez ilość wskazanych w §1 ust.2 umowy Mg).
3) Zmiany (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości zakupowanego wapna, a co za tym idzie wartości zadania, wynikać musi z zapotrzebowania zgłoszonego przez rolników z terenu Gminy Pęcław i zostać wprowadzona poprzez zawarcie aneksu do niniejszej umowy.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany postanowień umowy w przypadku:
1) gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, w tym zmiana stawki podatku od towarów i usług na asortyment stanowiący przedmiot umowy;
2) w razie zmiany terminu wykonania umowy z powodu:
3) wystąpienia uzasadnionych dodatkowych okoliczności, niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy,
4) siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażające bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniu szkody w znacznych rozmiarach,
5) działania osób trzecich uniemożliwiających wykonanie zamówienia, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.
4. Inicjatorem zmian może być Zamawiający lub Wykonawca poprzez pisemne wystąpienie w okresie obowiązywania umowy zawierające opis proponowanych zmian i ich uzasadnienie.
5. Zmiany umowy mogą nastąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności za zgodą obu stron.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-02-13 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: elektronicznie przez portal e-zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-02-13 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-03-14
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa nawozów do Zakładu Doświadczalnego IHAR-PIB w Bartążku.
- "Zakup i dostawa nawozów mineralnych dla Zakładu Doświadczalnego w Radzikowie"
- Dostawa nawozów różnoskładnikowych do Zakładu Doświadczalnego IHAR-PIB w Grodkowicach
- Dostawa nawozów mineralnych dla Instytutu Zootechniki PIB Zakładu Doświadczalnego Kołuda Wielka
więcej: Różne nawozy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.