Ogłoszenie z dnia 2025-01-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00011877/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-01-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Czyszczenie ciągów technologicznych wraz z wymianą membran napowietrzających w oczyszczalni ścieków SZOP Sp. z o.o. w Nowym Dworze Gdańskim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: "SZOP" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170061484
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Warszawska 51
1.5.2.) Miejscowość: Nowy Dwór Gdański
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-100
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.7.) Numer telefonu: 552472283
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@spolkaszop.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.spolkaszop.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://bip.spolkaszop.pl/, https://platformazakupowa.pl/pn/szop1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
oczyszczanie ścieków
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Czyszczenie ciągów technologicznych wraz z wymianą membran napowietrzających w oczyszczalni ścieków SZOP Sp. z o.o. w Nowym Dworze Gdańskim2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a5ad2fdb-a0cc-4975-93dd-14a741572d59
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00071530
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00011877
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest „Czyszczenie ciągów technologicznych wraz z wymianą membran napowietrzających w oczyszczalni ścieków SZOP Sp. z o.o. w Nowym Dworze Gdańskim” w ramach zadania: Poprawa efektywności pracy oczyszczalni ścieków w Nowym Dworze Gdańskim - modernizacja systemu napowietrzania.
Zadanie obejmuje:
1) Przygotowanie reaktora biologicznego, złożonego z dwóch ciągów technologicznych do wymiany membran:
1. opróżnienie ciągów z osadu ściekowego;
2. przemysłowe czyszczenie - podciśnieniowy załadunek;
3. odwodnienie i przekazanie osadu Zamawiającemu.
2) Zakup z dostawą i wymianą membran napowietrzających
1. demontaż istniejących membran;
2. kalibracja otworów wlotowych powietrza;
3. przedmuch instalacji napowietrzania;
4. sprawdzenie zamocowania uchwytów mocujących ruszt do podłoża;
5. montaż nowych membran w ilości 1116 szt.;
6. wykonanie próby szczelności.
Przedmiotowe zadanie dotyczy czyszczenia reaktora biologicznego, złożonego z dwóch ciągów technologicznych. Zadanie należy wykonać w dwóch etapach, tak aby podczas czyszczenia jednego ciągu, drugi ciąg technologiczny był czynny. Szacunkowa ilość zanieczyszczeń w jednym ciągu technologicznym ok. 600m3 (łącznie dwa ciągi 1200 m3).
Ponadto przedmiotowe zadanie obejmuje dostawę i wymianę membran talerzykowych dyfuzorów napowietrzających (2 x 558 sztuk, 9”) w komorach nitryfikacji.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 10 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
42912350-0 - Urządzenia zakładu oczyszczania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne unieważnienia:Art. 255 pkt 6) ustawy Pzp - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;
Art. 256 ustawy Pzp - Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.
Art. 90 ust. 3 ustawy Pzp - W przypadku gdy zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu istotnie zmieniają charakter zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonym, w szczególności znacznie zmieniają zakres zamówienia, zamawiający unieważnia postępowania na podstawie art. 256.
Uzasadnienie faktyczne unieważnienia:
Zamawiający dokonuje unieważnienia postępowania ze względu na wykrytą wadę postępowania, niemożliwą do usunięcia, ze względu na fakt, iż opis przedmiotu zamówienia nie obejmuje całości prac niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności nie obejmuje zagospodarowania odpadów niebędących osadami ściekowymi. Zmiany treści SWZ oraz ogłoszenia o zamówieniu prowadziłyby do istotnej zmiany charakteru zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonym, w szczególności prowadziłyby do znacznej zmiany zakresu zamówienia.
W opisie przedmiotu zamówienia nie zawarto zagospodarowania odpadów powstałych w trakcie przemysłowego czyszczenia ciągów technologicznych. Założenia poczynione na podstawie wstępnych ofert składanych do szacowania wartości zamówienia są błędne gdyż zakładały, iż materiał powstały po odwodnieniu na prasie będzie mógł zostać zagospodarowany pod kodem odpadu jak osady ściekowe zagospodarowywane na oczyszczalni ścieków. Jednocześnie w szczegółowym opisie zamówienia nie przewidziano zagospodarowania piasku oraz włókien, które wyciągnięte zostaną ze zbiorników w trakcie ich przemysłowego czyszczenia. W przedmiocie zamówienia nie uregulowano kwestii dotyczących podmiotu będącego wytwarzającym odpady, transportującym oraz utylizującym, brak zapisów dotyczących niezbędnych wymogów co do firm wykonawczych w zakresie gospodarki odpadowej.
Zmiana opisu przedmiotu zamówienia oraz wprowadzenie dodatkowych warunków udziału w postępowaniu w znaczący sposób zmienia charakter zamówienia. W konsekwencji wprowadzenie niniejszych zmian w specyfikacji warunków zamówienia oraz ogłoszeniu o zamówieniu, prowadziłyby do istotnej zmiany charakteru zamówienia w porównaniu z zamówieniem pierwotnie określonym, co zgodnie z zapisami ustawy jest niedopuszczalne.
W związku z powyższym Zamawiajacy działając zgodnie z art. 90 ust. 3, art. 255 pkt 6) oraz art. 256 ustawy Pzp unieważnia postępowanie przed terminem składania ofert.
INNE PRZETARGI Z NOWEGO DWORU GDAŃSKIEGO
- SR.272.rb.17.2025.MD "Budowa zatok parkingowych w msc. Kąty Rybackie"
- Dostawa, montaż i uruchomienie kraty schodkowej wraz z doposażeniem na oczyszczalni ścieków w Nowym Dworze Gdańskim
- SR.272.rb.15.2025.MD "Budowa zatok parkingowych w msc. Jantar - (skrzyżowanie DW 501 z ul. Morską)"
- Budowa drogi dojazdowej KDD4 przy ul. Warszawskiej w Nowym Dworze Gdańskim - ETAP I
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zagospodarowanie odpadów o kodach 20 01 10 (odzież) 20 01 11 (tekstylia) pochodzących z trzech Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych
- Modernizacja 11 wolnych lokali z podziałem na 11 zadań
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów powstałych w wyniku powodzi z terenu Miasta Jelenia Góra, w okresie od dnia zawarcia umowy do wyczerpania kwoty zobowiązania Zamawiającego (...).
- Wykonanie modernizacji 6 wolnych lokali socjalnych z podziałem na dwa zadania
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.