Ogłoszenie z dnia 2025-01-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00663379/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-12-19
- 2024/BZP 00671024/01 - Modyfikacja z dnia 2024-12-23
- 2025/BZP 00007131/01 - Modyfikacja z dnia 2025-01-03
- 2025/BZP 00018271/01 - Modyfikacja z dnia 2025-01-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
BANKOWA OBSŁUGA BUDŻETU GMINY MIEJSKIEJ OSTRÓDA ORAZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH GMINY
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA OSTRÓDA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743404
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Adama Mickiewicza 24
1.5.2.) Miejscowość: Ostróda
1.5.3.) Kod pocztowy: 14-100
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: karol.zuranski@um.ostroda.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bipostroda.warmia.mazury.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://umostroda.ezamawiajacy.pl/pn/UMOSTRODA/demand/188754/notice/public/details1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
BANKOWA OBSŁUGA BUDŻETU GMINY MIEJSKIEJ OSTRÓDA ORAZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH GMINY2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-99440f51-1591-4d7b-8b1c-f04aeeed31ea
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00066106
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00663379
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.34.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 968894,78 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje: Bankową obsługę budżetu Gminy Miejskiej Ostróda oraz n/w jednostek organizacyjnych:
1) Urząd Miejski w Ostródzie- ul. A. Mickiewicza 24;
2) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej- ul. Olsztyńska 2;
3) Ostródzkie Centrum Sportu i Rekreacji- ul. Tadeusza Kościuszki 22A;
4) Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Armii Krajowej- ul. Seweryna Pieniężnego 30A;
5) Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Gustawa Gizewiusza- ul. Olsztyńska 7;
6) Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Jana Pawła II- ul. Rycerska 5;
7) Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4- ul. Tadeusza Kościuszki 14;
8) Szkoła Podstawowa Nr 6 im. Kornela Makuszyńskiego- Os. Młodych 8;
9) Przedszkole Nr 1- ul. Bolesława Chrobrego 3;
10) Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ostródzie- ul. Plebiscytowa 50;
11) Środowiskowy Dom Samopomocy BRATEK- ul. 11 Listopada 25;
12) Żłobek Miejski w Ostródzie- ul. Bolesława Chrobrego 3a;
13) Żłobek Miejski nr 2 , ul Mikołaja Kopernika 21 a;
zgodnie z zakresem rzeczowym (załącznik nr 4 do SWZ) i wzorem umowy (załącznik nr 3 do SWZ).
2. Zamawiający zastrzega, że liczba jednostek Gminy jak również ich forma organizacyjna w okresie obowiązywania umowy może ulec zmianie. W przypadku zwiększenia liczby jednostek Gminy, bądź zmiany ich formy organizacyjnej, wybrany Wykonawca zawrze z tymi jednostkami umowy obsługi bankowej na warunkach wynikających z niniejszego postępowania oraz złożonej oferty.
3. Zakres bankowej obsługi budżetu:
1) otwarcie i prowadzenie następujących rachunków bankowych:
a) rachunków bieżących Gminy Miejskiej Ostróda- jako jednostki samorządu terytorialnego, Urzędu Miejskiego w Ostródzie jako jednostki budżetowej i wszystkich pozostałych jednostek organizacyjnych, wyszczególnionych w ust. 2 pkt 1;
b) rachunków pomocniczych Gminy Miejskiej Ostróda- jako jednostki samorządu terytorialnego oraz Urzędu Miejskiego w Ostródzie jako jednostki budżetowej i wszystkich jednostek organizacyjnych wyszczególnionych w ust. 2 pkt 1, zgodnie z dyspozycjami wydanymi przez te jednostki, m.in. rachunków dochodów własnych, rachunków funduszy celowych, rachunków wyodrębnionych;
c) możliwość otwierania dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, na warunkach zadeklarowanych w ofercie;
d) likwidację rachunków bankowych na pisemny wniosek;
e) potwierdzenie otwarcia prowadzenia i zamknięcia rachunków bankowych;
f) telefoniczne udzielanie informacji o wysokości salda na rachunku;
g) zakładanie depozytów;
2) realizację zleceń płatniczych- przelewów przekazywanych w formie elektronicznej- na następujących zasadach:
a) przelewy dokonywane wewnątrz Banku muszą być realizowane w czasie rzeczywistym;
b) przelewy wychodzące do innego Banku złożone do godziny 15:00 powinny być zrealizowane w tym samym dniu roboczym;
c) przelewy walutowe w euro, złożone do godziny 11:00 powinny być zrealizowane w tym samym dniu roboczym: przelew SEPA do godz. 16:00; ekspres euro do godz. 13:00; przelew TARGET 2- do godz. 15:00; przelew zagraniczny D0- do godz. 13:00;
3) realizację zleceń płatniczych;
4) obsługa płatności masowych;
5) księgowanie na rachunkach z datą wpłaty, wpłat dokonywanych przez Zamawiającego bezpośrednio w kasie banku;
6) identyfikacja płatności przychodzących;
7) „zerowanie” rachunków bieżących i pomocniczych jednostek budżetowych zgodnie z dyspozycjami Gminy jako jednostki samorządu terytorialnego oraz dyspozycjami kierowników jednostek organizacyjnych, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na ww. rachunkach (np. odsetki bankowe) na rachunek bieżący Gminy Miejskiej Ostróda- jednostki samorządu terytorialnego;
8) przeksięgowanie w dniu 31 grudnia każdego roku skapitalizowanych odsetek bankowych z określonych rachunków bankowych jednostek budżetowych Gminy Miejskiej Ostróda na dzień 31 grudnia danego roku na wskazany przez kierowników jednostek rachunek bankowy dochodów budżetowych;
9) dokonywanie wpłat i wypłat gotówkowych przez posiadacza rachunku (jednostki budżetowe związane z budżetem Gminy Miejskiej Ostróda): wypłaty gotówkowe do kwoty 20 000,00 PLN bez konieczności uprzedniego telefonicznego zgłoszenia;
10) potwierdzanie informacji:
a) Urzędowi Miejskiemu- o jednostce samorządu terytorialnego w zakresie sald stanów środków i dokonywanych operacji gospodarczych bez ograniczeń, wyciągami w systemie bankowości elektronicznej stanu salda i operacji finansowych dokonanych danego dnia;
b) Urzędowi Miejskiemu- o jednostce budżetowej jednostki samorządu terytorialnego w zakresie sald stanów środków i dokonywanych operacji gospodarczych bez ograniczeń, wyciągiem w systemie bankowości elektronicznej i stanu salda i operacji finansowych dokonanych danego dnia;
c) jednostkom organizacyjnym wyszczególnionym w ust. 2 pkt 1, stanu sald i operacji finansowych dokonanych danego dnia wyciągiem w formie elektronicznej;
11) realizowanie zleceń stałych, a w tym obciążania rachunku spłatami rat kapitałowych i odsetek od zaciągniętych kredytów, wg harmonogramu dostarczonego przez Zamawiającego;
12) udzielanie „na hasło” osobom upoważnionym przez Posiadacza Rachunku informacji telefonicznych o stanie salda na rachunkach i wszelkich operacjach przeprowadzonych danego dnia;
13) wprowadzenie usługi automatycznej identyfikacji przychodzących płatności masowych (zgodnego ze standardem IBAN);
14) bankowość elektroniczna on-line, podpis elektroniczny;
15) wdrożenie systemu elektronicznej obsługi rachunków bankowych na dowolnej ilości stanowisk, jednolitego dla rachunków bankowych wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy wyszczególnionych w ust. 1 pkt 1, przekazywanie i instalowanie wersji aktualizujących w okresie trwania umowy oraz świadczenie serwisu oprogramowania i szkolenia pracowników Zamawiającego.
4. W ramach elektronicznej obsługi bankowej posiadacz rachunku będzie miał zapewnione bezpłatne informacje na temat realizowanej przez Wykonawcę usługi, w szczególności:
1) dostępność systemu bankowości elektronicznej poprzez sieć szerokopasmową w każdym dniu roboczym przez 24 godziny na dobę,
2) importowanie płatności w postaci pliku zbiorczego,
3) uzyskiwanie w czasie rzeczywistym wiadomości o wszystkich operacjach i saldach na rachunku bieżącym oraz na rachunkach pomocniczych,
4) tworzenie zbiorów danych rachunków, kontrahentów i innych danych ewidencyjnych,
5) przeszukiwanie zbiorów wszystkich operacji na wszystkich w/w rachunkach wg rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, daty, okresu, kwoty i innych możliwych do wyodrębnienia kryteriów;
6) składanie poleceń przelewu, w tym: poleceń przelewów do ZUS i US, przelewu zagranicznego, ze wszystkich w/w rachunków w ramach dostępnych środków;
7) wykonywanie przelewów z przyszłą datą realizacji;
8) uzyskiwanie raportów o zrealizowanych operacjach;
9) możliwość eksportu / importu danych do pliku tekstowego w odpowiednim formacie;
10) realizację grup zleceń (do 1000 zleceń) maksymalnie w ciągu 15 minut w systemie bankowości elektronicznej;
11) generowanie (wydruk) wyciągów nie wymagających stempla bankowego;
12) potwierdzenie zrealizowania przelewu w systemie on-line (po realizacji przelewu natychmiastowa informacja w systemie bankowości elektronicznej);
13) umożliwienie równocześnie (w tym samym czasie) wykonywania operacji na różnych rachunkach jednostki;
14) pełną informację o lokatach, możliwość zarządzania lokatami, w tym otrzymanie wyciągu, z rachunku lokaty w postaci elektronicznej (w ogólnie dostępnym formacie danych typu PDF, CSV, itp.);
15) przechowywanie wysyłanych przelewów i wyciągów w archiwum systemu;
16) nadawanie uprawnień użytkownikom systemu elektronicznego w dowolnym momencie obowiązywania umowy, zmiana tych uprawnień poprzez wydanie dyspozycji bez opłat i prowizji;
17) umożliwienie użytkownikowi dysponowania podpisem elektronicznym;
18) Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu do historii rachunków po zakończeniu obsługi bankowej w okresie do 5 lat;
19) możliwość zakładania lokat overnight, lokowanie weekendowe środków z uwzględnieniem wpływów z ostatniej sesji rozliczeniowej,
20) wydawanie i obsługa spersonalizowanych kart płatniczych (w ramach potrzeb Zamawiającego- maksymalnie 5 szt.), elektroniczny podgląd historii operacji przy użyciu karty,
5. Ponadto Wykonawca zapewni:
1) obsługę na zamówienie bez blankietów czekowych zgodnie z potrzebami Zamawiającego, tj. tzw. zlecenie otwarte polegające na elektronicznym wskazaniu przez Zamawiającego kwoty jaką należy zabezpieczyć w kasie Banku na wyznaczony dzień do odbioru przez osobę upoważnioną przez Zamawiającego;
2) Wyznaczenie jednego doradcy klienta- dla Urzędu Miasta i innych jednostek budżetowych Gminy Miejskiej Ostróda. Doradztwo prowadzone będzie w godzinach pracy Wykonawcy.
6. Wykonawca zapewni Zamawiającemu dostęp do usługi usprawniającej komunikację z klientami oraz pozwalającej na powiadomienie klientów o zbliżającej się płatności.
7. Oprocentowanie rachunków Zamawiającego: naliczanie i kapitalizowanie odsetek od środków na bieżących rachunkach bankowych powinno następować miesięcznie, ostatniego dnia miesiąca. Wysokość oprocentowania środków wyznaczana będzie każdego miesiąca, jako iloczyn średniej arytmetycznej wysokości stawki WIBID 1M z miesiąca poprzedniego i stałego współczynnika określonego w złożonej ofercie, niezmiennego przez cały okres obowiązywania umowy. W przypadku likwidacji stawki WIBID 1M, zostanie ona zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBID 1M, albo na stawkę najbardziej zbliżoną swoją wielkością i charakterem.
Ze względu na ograniczoną ilość znaków, zamawiający informuje, że pełny opis przedmiotu zamówienia znajduje się w § 3 SWZ
4.5.3.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SANTANDER BANK POLSKA S.A.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 930041341
7.3.3) Ulica: Al. Jana Pawła II 17
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 00-854
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Bank przedmiot zamówienia w zakresie obsługi kasowej będzie realizować przy udziale Podwykonawcy: Poczta Polska S.A.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-27
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 0,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
INNE PRZETARGI Z OSTRÓDY
- DOSTAWA SPRZĘTU ORAZ OPROGRAMOWANIA NA POTRZEBY CYBERBEZPIECZEŃSTWA NA RZECZ GMINY MIEJSKIEJ OSTRÓDA
- Dostawy do siedziby Zamawiającego w projekcie "Mechatroniczny Witos"
- Sukcesywna dostawa materiałów medycznych jednorazowego użytku do apteki szpitalnej w podziale na 3 CZĘŚCI.
- Modernizacja kompleksu Orlik 2012 przy Liceum Ogólnokształcącym im. Jana Bażyńskiego w Ostródzie
więcej: przetargi w Ostródzie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Obsługa bankowa budżetu Powiatu Płockiego
- Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Piława Górna i jej jednostek organizacyjnych w okresie od 01.06.2025r. do 31.05.2029r.
- BANKOWA OBSŁUGA BUDŻETU MIASTA PRZEMYŚLA I MIEJSKICH JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH PRZEZ 36 MIESIĘCY LICZĄC OD 1 LIPCA 2025 R
- OBSŁUGA KASOWA PŁYWALNI "WODNE PIASKI" PRZY UL. PIASKOWEJ 1A W LEGIONOWIE
- Zapewnienie czystości pomieszczeń, terenu oraz autobusów w oddziałach spółki.
więcej: (3) Usługi bankowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.