eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piotrków Trybunalski › ¦wiadczenie us³ug przewozu i przechowywania zw³ok na potrzeby Prokuratury Okrêgowej i Prokuratury Rejonowej w Piotrkowie Trybunalskim

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych




Og³oszenie z dnia 2023-01-24


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie us³ug przewozu i przechowywania zw³ok na potrzeby Prokuratury Okrêgowej i Prokuratury Rejonowej w Piotrkowie Trybunalskim

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Prokuratura Okrêgowa w Piotrkowie Trybunalskim

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000569622

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Al. 3 Maja 13/15

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Piotrków Trybunalski

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-300

1.5.4.) Województwo: ³ódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 446476566

1.5.8.) Numer faksu: 446474470

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro.podawcze.poptr@prokuratura.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://www.gov.pl/web/po-piotrkow-trybunalski

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ w³adzy publicznej - organ kontroli pañstwowej i ochrony prawa oraz s±d i trybuna³

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Inna dzia³alno¶æ

Porz±dek i bezpieczeñstwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦wiadczenie us³ug przewozu i przechowywania zw³ok na potrzeby Prokuratury Okrêgowej i Prokuratury Rejonowej w Piotrkowie Trybunalskim

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-20c0b7e4-9bda-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00054417

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-01-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-20c0b7e4-9bda-11ed-b4ea-f64d350121d2

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których Zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z Wykonawcami zosta³y opisane w Rozdziale I SWZ. System dostêpny jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów i o¶wiadczeñ, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w Ustawie, odbywa siê w jêzyku polskim przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem Platformy. Korzystanie z Platformy jest bezp³atne.
2) Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
3) Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
4) Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z "Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
5) Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
6) Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452), w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
7) Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233 z pó¼n. zm.) wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”.
8) Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
9) Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
10) W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz udostêpniony na Platformie w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
11) W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: katarzyna.ogrodnik@prokuratura.gov.pl.
12) Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z Wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Informacje dotycz±ce RODO zosta³y zamieszczone w Rozdziale I SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 3028-7.261.1.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ug przewozu zw³ok i szcz±tków ludzkich z miejsca zdarzenia, b±d¼ innego miejsca wskazanego przez Zamawiaj±cego do miejsca przechowania, b±d¼ innego miejsca wskazanego przez Zamawiaj±cego oraz ich przechowywanie na potrzeby Prokuratury Okrêgowej i Prokuratury Rejonowej w Piotrkowie Trybunalskim.
Zasiêg dzia³ania Prokuratury Okrêgowej i Prokuratury Rejonowej w Piotrkowie Trybunalskim obejmuje miasto Piotrków Trybunalski oraz gminy: Czarnocin, Gorzkowice, Grabica, £êki Szlacheckie, Moszczenica, Rêczno, Rozprza, Sulejów, Tuszyn, Wola Krzysztoporska, Wolbórz.
2. W zakresie przewozu zw³ok Wykonawca zobowi±zuje siê do:
a) przybycia, we wskazane przez prokuratora miejsce, pojazdu przeznaczonego do przewozu zw³ok wraz z obs³ug±, z tym, ¿e przybycie na miejsce w granicach administracyjnych miasta, w którym znajduje siê siedziba danej jednostki prokuratury, która zleca wykonanie czynno¶ci powinno nast±piæ nie pó¼niej ani¿eli w ci±gu 30 minut od chwili wezwania, a poza granicami administracyjnymi miasta nie pó¼niej ani¿eli w ci±gu 60 minut od chwili wezwania;
b) zapakowania zw³ok do worka, a nastêpnie za³adunek do samochodu i przewóz do ch³odni. Samochód do przewozu zw³ok winien byæ przystosowany do przewozu zw³ok ludzkich oraz spe³niaæ wymagania techniczne i sanitarne okre¶lone w przepisach szczegó³owych;
c) zabezpieczenia we w³asnym zakresie potrzebnego sprzêtu, odzie¿y ochronnej, ¶rodków dezynfekcji i materia³ów do przewozu zw³ok (worki na zw³oki, nosze, rêkawiczki) a tak¿e podjêcie innych czynno¶ci, niezbêdnych do prawid³owego wykonania us³ugi.
Zamawiaj±cy bêdzie zwraca³ Wykonawcy koszty przewozu zw³ok (mo¿liwie najkrótsz± drog±) wed³ug stawki za jeden kilometr rzeczywistego przebiegu pojazdu liczonego od siedziby wykonawcy do miejsca zdarzenia oraz od miejsca podjêcia zw³ok do z³o¿enia ich w pomieszczeniu do przechowywania zw³ok.
Rycza³t obejmuje koszt materia³ów zu¿ywalnych potrzebnych do wykonania us³ugi i obejmuje koszt zakupu: worka, rêkawic i ¶rodków dezynfekuj±cych oraz wszystkie inne koszty potrzebne do prawid³owego wykonania przedmiotu zamówienia.
3. W zakresie przechowywania zw³ok Wykonawca zobowi±zuje siê do:
a) przyjêcia i przechowywania zw³ok, jak równie¿ szcz±tków ludzkich, w tym w stanie znacznego rozk³adu i zwêglonych do czasu wydania przez prokuratora zezwolenia na pochówek;
b) zapewnienia pomieszczenia do przechowywania zw³ok, które winno byæ wyposa¿one w specjalistyczne ch³odnie, zapewniaj±ce nale¿yte wykonanie zamówienia oraz spe³niaæ wymogi sanitarno-epidemiologiczne, techniczne oraz musz± byæ wyposa¿one w odpowiedni, specjalistyczny sprzêt;
c) udostêpnienia ch³odni do okazania zw³ok, w celu ich identyfikacji;
d) wydania zw³ok do pochówku, które nast±pi po zakoñczeniu wykonania sekcji lub oglêdzin zw³ok i wydaniu stosownego zezwolenia lub decyzji przez prokuratora lub asesora prowadz±cego sprawê.
e) wydania zw³ok wy³±cznie osobom upowa¿nionym do odbioru.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 98370000-7 - Us³ugi pogrzebowe i podobne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

33940000-1 - Sprzêt i artyku³y do transportu i przechowywania zw³ok

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 17 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty zostan± ocenione z uwzglêdnieniem kryteriów opisanych w rozdziale VII SWZ, tj. kryterium ceny i kryterium zatrudnienia osób wykonuj±cych przedmiot zamówienia na umowê o pracê.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Zatrudnienie osób wykonuj±cych przedmiot zamówienia na umowê o pracê

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu oraz spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
a) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym - Zamawiaj±cy nie stawia warunku w tym zakresie;
b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrêbnych przepisów - Zamawiaj±cy nie stawia warunku w tym zakresie;
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiaj±cy nie stawia warunku w tym zakresie;
d) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej - Zamawiaj±cy wymaga aby wykonawca wykaza³, ¿e dysponuje pojazdami samochodowymi zarejestrowanymi jako karawany oraz pomieszczeniami do przechowywania zw³ok, które spe³niaj± wymogi sanitarno-epidemiologiczne i s± wyposa¿one w odpowiedni sprzêt zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa.
e) Zamawiaj±cy, w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego do¶wiadczenia dopuszcza ³±czne spe³nienie warunku przez wykonawcê.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia:
1) o¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r., poz. 275) z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej. W przypadku podwykonawców oraz wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie, ww. o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z wykonawców oraz podwykonawców (wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 4 do SWZ);
Zamawiaj±cy wzywa wykonawcê, którego oferta zosta³a oceniona najwy¿ej do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Na potwierdzenie spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu:
1) o¶wiadczenie o dysponowaniu pojazdami do przewozu zw³ok oraz pomieszczeniami do przechowywania zw³ok (wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 5 do SWZ).
Zamawiaj±cy wzywa wykonawcê, którego oferta zosta³a oceniona najwy¿ej do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

W niniejszym postêpowaniu Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przedmiotowych ¶rodków dowodowych.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Wykaz dokumentów sk³adanych wraz z ofert± zosta³ opisany w rozdziale III SWZ

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego.
Zamawiaj±cy dopuszcza, aby warunki udzia³u w postêpowaniu opisane w rozdziale III pkt II.1. niniejszej SWZ spe³nia³ przynajmniej jeden z Wykonawców albo wszyscy Wykonawcy (³±cznie).

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian w umowie, o których mowa w art. 455 Ustawy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-02-01 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-02-01 11:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.