eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tuczna › Sukcesywna dostawa opału wraz z transportem i rozładunkiem w sezonie grzewczym 2021/2022



Ogłoszenie z dnia 2022-02-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Sukcesywna dostawa opału wraz z transportem i rozładunkiem w sezonie grzewczym 2021/2022

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA TUCZNA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 030237730

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 191A

1.5.2.) Miejscowość: Tuczna

1.5.3.) Kod pocztowy: 21-523

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminatuczna.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugtuczna.bip.lubelskie.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ugtuczna.bip.lubelskie.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Sukcesywna dostawa opału wraz z transportem i rozładunkiem w sezonie grzewczym 2021/2022

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b968921c-0fc3-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00054311

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004031/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Sukcesywna dostawa opału wraz z transportem i rozładunkiem w sezonie grzewczym 2021/2022

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00172849/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: FZ.271.8.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 200000 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Dostawa oleju opałowego wraz z transportem i rozładunkiem w sezonie grzewczym 2021/2022” której zakres obejmuje dostawę oleju opałowego do kotłowni budynków: Domu Strażaka w Tucznej, Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Tucznej, Środowiskowego Domu Samopomocy w Międzylesiu:
a) w zakresie minimalnym szacuje się zakup
20 000 litrów oleju opałowego,
b) w zakresie podstawowym szacuje się zakup około
60 000 litrów oleju opałowego,
c) w zakresie objętym prawem opcji szacuje się zakup około
15 000 litrów oleju opałowego,
d) olej opałowy powinien spełniać n/w minimalne wymagania:
- wartość opałowa: min. 42,6 MJ/kg,
- temperatura zapłonu: min. +56 0C,
- zawartość siarki: max. 0,1 %
- temperatura krzepnięcia: nie wyższa niż -20 0C
- gęstość w temperaturze +15oC:max. 860 kg/m3

4.5.3.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.5.5.) Wartość części: 160000 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Dostawa pelletu wraz z transportem i rozładunkiem w sezonie grzewczym 2020/2021”, której zakres obejmuje dostawę pelletu drzewnego do kotłowni budynków: budynku Urzędu Gminy w Tucznej, hydroforni gminnej w m. Tuczna, świetlicy wiejskiej w m. Dąbrowica Duża, świetlicy wiejskiej w m. Matiaszówka, świetlicy wiejskiej w m. Mazanówka, świetlicy wiejskiej w m. Międzyleś, świetlicy wiejskiej w m. Wólka Zabłocka, do budynku użyteczności publicznej w Tucznej oraz do budynku użyteczności publicznej w Dąbrowicy Dużej:
a) w zakresie minimalnym szacuje się zakup
20 ton pelletu,
b) w zakresie podstawowym szacuje się zakup około
90 ton pelletu,
c) w zakresie objętym prawem opcji szacuje się zakup około 20 ton pelletu,
d) pellet powinien spełniać n/w minimalne wymagania:
- średnica: 6 mm do 8 mm;
- długość: do 40 mm;
- gęstość nasypowa kg/m3: 1 tona -1,7 m3;
- popiół: 0,3 - 0,7%;
- siarka - suchej masy: 0.03;
- chlor - suchej masy: 0,02%;
- wilgotność: do 7 %;
- wartość opałowa: nie mniej niż 18 kJ/kg;
- ścieralność - 2,5%.
e) Pellet powinien być dostarczany w workach od 15 do 25 kg.
f) Wielkość jednorazowych dostaw pelletu uzależniona będzie od aktualnych potrzeb Zamawiającego i będzie mieściła się w przedziale od 1 do 10 ton.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09111400-4 - Paliwa drzewne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego

4.5.5.) Wartość części: 40000 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 225090,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 225090,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 225090,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Petrodom Paliwa Sp. z o.o. Sp. k.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5223011428

7.3.3) Ulica: Sidorska 61

7.3.4) Miejscowość: Biała Podlaska

7.3.5) Kod pocztowy: 21-500

7.3.6.) Województwo: lubelskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-09-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 225090,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2021-09-21 do 2022-04-30

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W dniu 20.09.2021 r., działając na podstawie art. 253 ustawy Pzp, Zamawiający poinformował, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym, wybrał jako najkorzystniejszą ofertę Nr 1 złożoną przez Wykonawcę:
Green Star Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Stary Uścimów 71, 21-109 Uścimów. Wykonawca złożył niepodlegającą odrzuceniu ofertę, która spełniła wymagania Zamawiającego określone w SWZ. Oferta Wykonawcy uzyskała najwyższą liczbę punktów tj. 100 pkt. (100 pkt w kryterium – „Cena”), w ramach kryteriów oceny ofert w postępowaniu.

W dniu 27.10.2021 r., wybrany Wykonawca: Green Star Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, złożył oświadczenie o następującej treści:
„Informuję, że jesteśmy zmuszeni zrezygnować z podpisania umowy na dostawę pelletu do Gminy Tuczna na sezon 2021/2022. Sytuacja podyktowana jest dużymi i ciągłymi podwyżkami cen na rynku drzewnym i opałowym oraz ograniczonym dostępem do surowca drzewnego.”

Zgodnie z treścią stanowiska Sądu Najwyższego w wyroku z 9 maja 2001 r. (sygn. akt II CKN 440/00; OSNC 2001/12/85), w którym stwierdzono, iż „za uchylenie się od zawarcia umowy należy rozumieć tylko bezpodstawną odmowę jej zawarcia. Za odmowę podpisania umowy uznać można tylko oświadczenie woli wykonawcy zawierające negatywne stanowisko w przedmiocie zaproszenia go przez zamawiającego ewentualnie takie działanie skarżącego, z którego wynikałaby dla zamawiającego informacja, iż takiego rodzaju oświadczenie woli skarżący rzeczywiście złożył. Odmowa podpisania umowy jest tożsama ze stanowiskiem podjętym świadomie przez wykonawcę i przekazanym do wiadomości zamawiającego”.

W przedmiotowym postępowaniu została złożona tylko jedna oferta niepodlegająca odrzuceniu.

Reasumując, występują wszystkie przesłanki uzasadniające unieważnienie przedmiotowego postępowania w zakresie części nr 2 „Dostawa pelletu wraz z transportem i rozładunkiem w sezonie grzewczym 2020/2021” w oparciu o przepisy art. 255 pkt 7 w zw. z art. 266 ustawy Pzp.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 76050,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 86788,80 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.