Ogłoszenie z dnia 2022-02-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór, transport i zrzut odcieku składowiskowego z obiektu Częstochowskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. w Sobuczynie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: CZĘSTOCHOWSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNALNE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 150370893
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Konwaliowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Sobuczyna
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-263
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: 34) 327 53 20
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@czpk.czest.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czpk.czest.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka odpadami
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór, transport i zrzut odcieku składowiskowego z obiektu Częstochowskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. w Sobuczynie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-740172f7-88b6-11ec-94c8-de8df8ed9da1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00053246
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
UZASADNIENIE FAKTYCZNE I PRAWNE
Przedmiotem niniejszego zamówienia (postępowanie przetargowe nr 05/2022) jest odbiór, transport i zrzut odcieku składowiskowego z obiektu Częstochowskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. w Sobuczynie.
CIĄD DALSZY UZASADNIENIA patrz SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 05/2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 285100,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór, transport i zrzut odcieku składowiskowego z obiektu Częstochowskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. w Sobuczynie.
2. Zakres zamówienia:
2.1. Miejsce unieszkodliwienia odcieku składowiskowego: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Częstochowie, punkt zlewny ul. Wały Dwernickiego w Częstochowie
2.2. Ilość odcieku składowiskowego do odbioru, transportu i zrzutu w ramach
zamówienia w okresie obowiązywania umowy, wynosi:
-- ilość minimalna 2 000,00 Mg
-- ilość maksymalna 10 000,00 Mg.
2.3. Dyspozycje w zakresie terminów i ilości wywożonego odcieku wydawane będą przez Zamawiającego z jednodniowym wyprzedzeniem, przy czym dzienna wymagalna ilość odcieku do wywozu wynosi w okresie od dnia podpisania umowy do 31.05.2022r., max. 150 Mg.
2.4. Zrzut odcieku w punkcie zlewnym określonym w pkt 3.1. powyżej musi odbywać się w godzinach: 6:00 – 9:00 i 18:00 – 22:00.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90460000-9 - Usługi opróżniania basenów septycznych lub zbiorników septycznych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 322920,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 322920,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 322920,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: P.P.H.U. Inter - Plast Tomasz Nowak
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5732157643
7.3.3) Ulica: ul. Wspólna 11
7.3.4) Miejscowość: Kamienica Polska
7.3.5) Kod pocztowy: 42-260
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-02-10
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 322920,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2022-05-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Zamawiający w dniu 14.01.2022r. ogłosił postępowanie przetargowe nr 01/2022 dot. odbioru, transportu i zrzutu odcieku składowiskowego z obiektu CzPK Sp. z o.o. w Sobuczynie w trybie podstawowym bez negocjacji, na okres 12 miesięcy (Ogłoszenie w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało opublikowane w dniu 14.01.2022r. pod Nr 2022/BZP 00019569/01), którego termin składania oferta został wyznaczony na dzień 24.01.2022r. Do upływu terminu składania ofert wpłynęły dwie oferty. W dniu 28.01.2022r. Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej ofert tj. Wywóz Nieczystości oraz Przewóz Ładunków Wiesław Strach, z kolei druga oferta została odrzucona jako niezgodna z ustawą (art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych). Zamawiający w dniu 04.02.2022r. wyznaczył termin podpisania umowy na dzień 07.02.2022r. Tego samego dnia wybrany Wykonawca wystosował do Zamawiającego pismo w którym oświadczył o braku możliwości podpisania umowy, argumentując swoją decyzję trudnościami kadrowymi wynikającymi z aktualnej sytuacji pandemicznej COVID – 19, w związku z czym zawnioskował również o unieważnienie niniejszego postępowania przetargowego. W związku z zaistniałą sytuacją oraz brakiem możliwości zastosowania przesłanek wynikających z art. 263 ustawy PZP (brak ofert w postępowaniu przetargowym 01/2022, niepodlegających odrzuceniu), w dniu 07.02.2022r. Zamawiający działając na podstawie art. 255 pkt 7 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, unieważnił postępowanie przetargowe nr 01/2022.
W tej sytuacji koniecznym jest zawarcie umowy w trybie zamówienia „z wolnej ręki” dot. odbioru, transportu i zrzutu odcieku składowiskowego obiektu CzPK Sp. z o.o., aby odciek składowiskowy pochodzący ze składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne był wywożony do oczyszczalni i nie zagrażał środowisku naturalnemu. Zamówienie zostanie udzielone na okres od dnia podpisania umowy do 31.05.2022r. W tym okresie zostanie wszczęte w trybie konkurencyjnym, nowe postępowanie przetargowe.
W związku z powyższym Zamawiający uznał, iż zasadnym jest udzielenie zamówienia w oparciu o art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 5 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych Dz.U.2021.1129 z późn. zm. zgodnie z którym Zamawiający udziela zamówienia „z wolnej ręki” w przypadku, gdy: „ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia”. W sprawie wyczerpane zostały wszystkie przesłanki przewidziane dla udzielenia przedmiotowego zamówienia. Fakt uchylenia się Wykonawcy od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w postępowaniu przetargowym nr 01/2022 jest sytuacją wyjątkową, która nie wynika z przyczyn leżący po stronie Zamawiającego i której nie mógł przewidzieć, że do takiej sytuacji dojdzie. Zamówienie musi być natychmiast wykonywane z uwagi na zagrożenie środowiskowe. Nie było także możliwe zachowanie innych trybów udzielania zamówienia.
INNE PRZETARGI SOBUCZYNA
- Utwardzenie placu Stacji Rozdrabniania Gruzu Budowlanego na terenie Częstochowskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. w Sobuczynie
- Zakup stężonego kwasu siarkowego i dostawa do Częstochowskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. w Sobuczynie
więcej: przetargi SOBUCZYNA »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.