eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świdnik › Przeprowadzenie szkoleń i konsultacji w celu realizacji Projektu Grantowego "Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)".



Ogłoszenie z dnia 2022-02-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzenie szkoleń i konsultacji w celu realizacji Projektu Grantowego „Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy im. Henryka Sienkiewicza w Świdniku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 430418212

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: C.K.Norwida 4

1.5.2.) Miejscowość: Świdnik

1.5.3.) Kod pocztowy: 21-040

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@sosw.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.sosw.eu/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przeprowadzenie szkoleń i konsultacji w celu realizacji Projektu Grantowego „Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e76315b4-8859-11ec-94c8-de8df8ed9da1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00049430

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/powiatswidnik

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 8.2 Postępowanie prowadzone jest w języku polskim za pośrednictwem „platformazakupowa.pl” pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/powiatswidnik

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 8.10 Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne
z “OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”.
8.11 Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
8.12 W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: 1/.zip, 2/.7Z.
8.13 Wśród formatów powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
8.14 Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
8.15 Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
8.16 Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W związku z przystąpieniem do projektu pn. „Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)” przyjmuję do
wiadomości, że:
1. Administratorem moich danych osobowych jest minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego
pełniący funkcję instytucji Zarządzającej dla Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
2014-2020, mający siedzibę przy ul. Wspólnej 2/4,00-926 Warszawa.
2. Przetwarzanie moich danych osobowych jest zgodne z prawem i spełnia warunki, o których mowa
art.6 ust. 1lit. c oraz art. 9 ust.2 lit. g Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 (RODO) - dane osobowe są niezbędne dla realizacji Programu operacyjnego Wiedza
Edukacja Rozwój 2014-2020 (POWER) na podstawie:
a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia
2013r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego
Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu
Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu
Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego
rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 320, z późn.
zm.),
b) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1304/2013 z dnia 17 grudnia
2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego i uchylającego rozporządzenie
Rady (WE) nr 1081/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 470, z poźn. zm.),
c) ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki
spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2018 r. poz.
1431, z późn. zm.;
d) rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 1011/2014 z dnia 22 września 2O14 r.
ustanawiającego szczegółowe przepisy wykonawcze do rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 w odniesieniu do wzorów służących do
przekazywania Komisji określonych informacji oraz szczegółowe przepisy dotyczące
wymiany informacji między beneficjentami a instytucjami zarządzającymi,
certyfikującymi, audytowymi i pośredniczącymi (Dz. Urz. UE L 286 z 30.09.2014, str. 1).
3. Moje dane osobowe będą przetwarzane w zbiorach: ,,Program Operacyjny Wiedza Edukacja
Rozwój", ,,Centralny system teleinformatyczny wspierający realizację programów operacyjnych".
4. Moje dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji projektu
„Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)” w szczególności potwierdzenia kwalifikowalności wydatków,
udzielenia wsparcia, monitoringu, ewaluacji, kontroli, audytu i sprawozdawczości oraz działań
informacyjno-promocyjnych w ramach POWER.
5. Moje dane osobowe zostały powierzone do przetwarzania instytucji Pośredniczącej - Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym im. Henryka Sienkiewicza w Świdniku
(nazwa i adres właściwej Instytucji Pośredniczącej), beneficjentowi realizującemu projekt
Powiat Świdnicki w Świdniku ul. Niepodległości 13 (nazwa i adres beneficjenta) oraz
podmiotom, które na zlecenie beneficjenta uczestniczą w realizacji projektu -
Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym im. Henryka Sienkiewicza w Świdniku (nazwa i adres ww. podmiotów). Moje dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom realizującym badania ewaluacyjne na zlecenie Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczącej lub beneficjenta. Moje dane osobowe mogą zostać również powierzone specjalistycznym firmom, realizującym na zlecenie Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczącej oraz beneficjenta kontrole i audyt w ramach POWER. Moje dane
osobowe mogą zostać powierzone podmiotom świadczącym na rzez Instytucji Zarządzającej
usługi związane z obsługą i rozwojem systemów teleinformatycznych.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Moje dane osobowe mogą zostać udostępnione organom upoważnionym zgodnie z
obowiązującym prawem.
7. Podanie danych jest warunkiem koniecznym otrzymania wsparcia, a odmowa ich podania jest
równoznaczna z brakiem możliwości udzielenia wsparcia w ramach projektu.
8. W terminie 4 tygodni po zakończeniu udziału w projekcie przekażę beneficjentowi dane
dotyczące mojego statusu na rynku pracy oraz informacje na temat udziału w kształceniu lub
szkoleniu oraz uzyskania kwalifikacji lub nabycia kompetencji.
9. W ciągu trzech miesięcy po zakończeniu udziału w projekcie udostępnię dane dotyczące mojego
statusu na rynku pracy.
10. Moje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji
międzynarodowej.
11. Moje dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
12. Moje dane osobowe będą przechowywane do czasu rozliczenia Programu Operacyjnego Wiedza
Edukacja Rozwój 2014-2020 oraz zakończenia archiwizowania dokumentacji.
13. Mogę skontaktować się u beneficjenta z osobą, która odpowiada za ochronę przetwarzania
danych osobowych wysyłając wiadomość na adres poczty elektronicznej ido@powiatswidnik.pl lub z
powołanym przez administratora Inspektorem Ochrony Danych wysyłając wiadomość na adres
poczty elektronicznej iod@mfipr.gov.pl .
14. Mam prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania
jeżeli spełnione są przesłanki określone w art. 16 i 18 RODO.
15. Mam prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu ochrony
Danych Osobowych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 9

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 1 (dotyczy etapu III, IV, V, VI, VII, VIII)
PRZEPROWADZENIE KONSULTACJI EKSPERCKICH W TRUDNOŚCIACH ZGŁASZANYCH PRZEZ PRACOWNIKÓW PLACÓWEK OBJĘTYCH WSPARCIEM SCWEW
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie konsultacji eksperckich w tematykach zgłaszanych przez pracowników przedszkoli i szkół ogólnodostępnych. Konsultacje dotyczą takiej tematyki jak:
- Praca z uczniem przejawiającym zachowania opozycyjno-buntownicze,
- Ocenianie uczniów w klasie zróżnicowanej,
- Jak pracować z uczniem mającym trudności w komunikacji,
- Metodyka nauczania uczniów ze SPE,
- Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole,
- Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną,
- Analiza zaleceń zawartych w orzeczeniach.
- oraz inne wynikające z analizy diagnozy szkół objętych wsparciem
2. Głównym celem konsultacji jest wspieranie w doborze rozwiązań w zdiagnozowanych obszarach wsparcia, adekwatnie do specyfiki funkcjonowania dzieci i grupy. Celem zatrudnienia eksperta jest udzielanie wskazówek w zakresie pracy z dzieckiem z uwzględnieniem jego indywidualnych potrzeb, prezentowanie form i metod pracy oraz udzielanie wsparcia w zakresie zapewnienia pełnego funkcjonowania dziecka w szkole.
3. Zamawiający wymaga, aby przedmiot został zrealizowany w wymiarze 120 h w każdym etapie realizacji projektu (tj. do 31.03.2022, 30.06.2022, 30.09.2022, 31.12.2022, 31.03.2023, 30.06.2023) zgodnie z harmonogramem opracowanym w porozumieniu z koordynatorem projektu.

4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

80500000-9 - Usługi szkoleniowe

80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osoby/osób skierowanych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 2
(dotyczy etapu IV, V, VI, VII) PRZEPROWADZENIE SUPERWIZJI GRUPOWYCH Z EKSPERTEM W PRZEDSZKOLACH I SZKOŁACH OGÓLNODOSTĘPNYCH OBJĘTYCH WSPARCIEM SCWEW
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie usługi szkoleniowej pn.: Przeprowadzenie superwizji grupowych z ekspertem w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych objętych wsparciem SCWEW
2. Opis przedmiotu zamówienia:
Cel superwizji:
• Superwizja to metoda wspierania rozwoju zawodowego i osobistego, a także warsztatu pracy osób, których zawody wymagają stałego kontaktu i budowania relacji z innymi ludźmi, co wywołuje zarówno efekty bardzo pozytywne, jak i negatywne. Najistotniejszym aspektem superwizji jest uczenie się. Superwizja jest wzajemną wymianą doświadczeń, przemyśleń, okazją wspólnej analizy nad źródłami trudności, szukaniem istoty trudności.
• Superwizję to również proces, który angażuje nauczycieli – kolegów i koleżanki z pracy do dyskusji na temat poprawiania metod nauczania. Unika się oceniania poziomu kompetencji poszczególnych osób wchodzących do procesu superwizji. Superwizor pełni funkcję wspierającą, jako moderator spotkań superwizyjnych i dodatkowa „para oczu”, która może wspierać refleksję nad zachowaniami nauczycieli w czasie lekcji. Superwizorzy zgodnie z takim podejściem przekazują nauczycielom informację, jakie zjawiska dostrzegli w czasie lekcji i zachęcają samych nauczycieli do wyciągania wniosków. W tak prowadzonym procesie superwizji nauczyciele sami decydują o kierunkach działania, dzięki facylitacji procesu przez superwizora.
• Pracownicy szkół i przedszkoli po przeprowadzonych sesjach superwizji nabędą umiejętności:
- Umiejętności twórczego rozwiązywania problemów
- Analizowania własnych metod pracy
- Analizowania działania oraz umiejętności wyciągania wniosków
- Umiejętność współpracy z nauczycielami i rodzicami
- Umiejętność podejmowania trafnych decyzji
- Umiejętność kształtowania postawy otwartości
- Umiejętności pozytywnego kontaktu i komunikacji interpersonalnej
3. Harmonogram superwizji będzie ustalany wspólnie z koordynatorami projektu w placówkach objętych wsparciem SCWEW.
4. Usługa będzie wykonywana w wymiarze 120 h w każdym etapie realizacji projektu (tj. do 31.03.2022, 30.06.2022, 30.09.2022, 31.12.2022, 31.03.2023)

4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

80500000-9 - Usługi szkoleniowe

80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-03-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osoby/osób skierowanych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 3 (dotyczy etapu IV)
WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI, RODZICÓW ORAZ UCZNIÓW – DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI WYCHOWAWCZYCH W SYTUACJACH TRUDNYCH I KRYZYSOWYCH. INTEGRACJA, INKLUZJA-DOŚWIADCZENIE, UWAGI I WSKAZÓWKI PRAKTYKÓW.
1.Cel warsztatów:
- Szkolenie pozwolą uczestnikom rozwinąć takie umiejętności jak:
• budowanie relacji z uczniem-dzieckiem i zespołem poprzez właściwą komunikację, udzielanie informacji zwrotnej - wspierającej i motywującej,
• diagnoza ucznia pod kątem jego potrzeb emocjonalnych, społecznych, edukacyjnych,
• diagnoza zespołu klasowego oraz identyfikowanie indywidualnych ról,
• integracja grupy klasowej,
• kształtowanie u dzieci nawyków komunikowania się bez przemocy, umiejętności współpracy i współdziałania, konstruktywnego zachowania w sytuacjach konfliktów,
• współpraca z partnerami szkoły w pracy wychowawczej - rodzicami uczniów przy kształtowaniu prawidłowych nawyków funkcjonowania w grupie klasowej, innymi nauczycielami, instytucjami.
2.Przewidywana liczba uczestników 100 osób, czas trwania warsztatów: 4 godziny zegarowe.
3.Warsztaty należy zrealizować w terminie od 1kwietnia do 30 czerwca 2022r.

4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

80500000-9 - Usługi szkoleniowe

80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osoby/osób skierowanych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 4 (dotyczy etapu IV)
ZAKUP USŁUGI SZKOLENIOWEJ DLA KADRY SCWEW I DYREKTORÓW SZKÓŁ OBJĘTYCH WSPARCIEM SCWEW.
1.Szkolenie specjalistyczne dla dyrektorów i kadry SCWEW. Omówienie i wypracowanie modelu edukacji włączającej na bazie placówek ogólnodostępnych w zakresie:
- dobrostan nauczycieli,
- atmosfera szkoły włączającej,
- tożsamość edukacji włączającej
2.Szkolenie mają na celu wyposażenie kadry SCWEW i dyrektorów szkół objętych wsparciem w kompetencje, które umożliwią realizację zadań szkoły włączającej. Do najważniejszych kompetencji można zaliczyć: umiejętność współpracy zespołowej, pracy z dorosłymi i zarządzania zmianą. Program szkolenia obejmuje zagadnienia związane z inkluzją, takie jak: uwzględnianie różnorodności dzieci/uczniów na różnych poziomach oraz etapach kształcenia, stosowanie zróżnicowanych metod i form pracy, różnicowanie oceniania czy dostosowywanie wymagań do potrzeb i możliwości uczniów, to tylko niektóre z praktycznych umiejętności wskazanych w prezentowanym programie szkolenia. Ich posiadanie idzie w parze z uwzględnieniem i wykorzystaniem aktywnych metod pracy, nowoczesnych technologii, nauczania zdalnego oraz dbałości o aktualne kierunki i tendencje pojawiające się w odniesieniu do dzieci/uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi.
3.Grupa składająca się z: 8 dyrektorów, 8 koordynatorów, 6 osób zespołu SCWEW, osób chętnych (łącznie około 62 osób).
4. Czas trwania szkolenia 4h.
5.Szkolenie należy zrealizować w terminie od 1kwietnia do 30 czerwca 2022r.

4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

80500000-9 - Usługi szkoleniowe

80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osoby/osób skierowanych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 5:
(dotyczy etapu IV, V, VI, VII, VIII)
PRZEPROWADZENIE KONSULTACJI DLA RODZICÓW I DZIECI SZKÓŁ OGÓLNODOSTĘPNYCH PLACÓWEK OBJĘTYCH WSPARCIEM SCWEW
Tematyka: Wady rozwojowe i genetyczne u dzieci a ich na funkcjonowanie w przedszkolu i szkole, zachowania destrukcyjne u dzieci i młodzieży oraz inne wynikające z analizy diagnozy szkół objętych wsparciem.
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie konsultacji dla rodziców i dzieci szkół w tematykach zgłaszanych przez pracowników przedszkoli i szkół ogólnodostępnych przez lekarz, terapeutów, specjalistów w tematyce zgodnej z potrzebami zgłaszanymi przez koordynatorów w poszczególnych placówkach objętych wsparciem.
2. Usługa będzie wykonywana wymiarze 60 h w każdym etapie realizacji projektu (tj. do 31.03.2022, 30.06.2022, 30.09.2022, 31.12.2022, 31.03.2023, 30.06.2023)

4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

80500000-9 - Usługi szkoleniowe

80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osoby/osób skierowanych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 6

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 6 (dotyczy etapu IV)
USŁUGA SZKOLENIA „WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII INFORMACYJNO- KOMUNIKACYJNEJ (TIK) W PRACY Z GRUPĄ / KLASA O ZRÓŻNICOWANYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Szkolenie specjalistyczne zgodne z potrzebami szkół objętych wsparciem na podstawie diagnozy (ocenianie kształtujące) .
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia w tematyce Wykorzystanie technologii informacyjno- komunikacyjnej (TIK) w pracy z grupą/ klasą o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych
2. Termin wykonania do 30 czerwca 2022 r. w ilości 32h.

4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

80500000-9 - Usługi szkoleniowe

80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osoby/osób skierowanych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 7

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 7 (dotyczy etapu V)
USŁUGA SZKOLENIOWA „ORZECZENIA DO KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO- REALIZACJA ZALECEŃ, PLANOWANIE PRACY I ORGANIZACJI PROCESU KSZTAŁCENIA UCZNIÓW Z SPE”
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia w tematyce ORZECZENIA DO KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO- REALIZACJA ZALECEŃ, PLANOWANIE PRACY I ORGANIZACJI PROCESU KSZTAŁCENIA UCZNIÓW Z SPE”
2. Przeprowadzenie 8 szkoleń dla kadry pedagogicznej (3 grupy), dyrektorów (1 grupa), rodziców (2 grupy), specjaliści zatrudnieni w szkołach (1 grupa) przedstawicieli środowiska zewnętrznego (1 grupa) w wymiarze 4 godzin na każde szkolenie.
3. Termin wykonania do 30 września 2022 r.

4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

80500000-9 - Usługi szkoleniowe

80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-09-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osoby/osób skierowanych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 8

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 8 (dotyczy etapu VI)
USŁUGA SZKOLENIOWA „WSPIERANIE RODZINY W EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ”
1.Przeprowadzenie 8 szkoleń dla kadry pedagogicznej (3 grupy), dyrektorów (1 grupa), rodziców (2 grupy), specjaliści zatrudnieni w szkołach (1 grupa) przedstawicieli środowiska zewnętrznego (1 grupa). Szkolenie trwa 4 godziny.
2.Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia w tematyce „WSPIERANIE RODZINY W EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ”
3.Termin wykonania od 1 października do 31 grudnia 2022 r.
4.Celem szkolenia będzie analiza, w jaki sposób można wspierać zarówno dzieci, jak i ich rodziny, realizując cele edukacji inkluzywnej (włączającej). Aby cel ten zrealizować, zostanie on podzielony na kilka części. W pierwszej kolejności zdefiniowane zostanie pojęcie „edukacji włączającej” oraz zaprezentowane będą podstawy prawne regulujące zasady jej stosowania. Następna część zostanie poświęcona omówieniu jej podstawowych celów i założeń oraz miejsca, jakie zajmują w niej nauczyciele i uczniowie. Główna część szkolenia odnosić się będzie do zasadniczej kwestii, czyli form wspierania dzieci i rodziców w edukacji włączającej.

4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

80500000-9 - Usługi szkoleniowe

80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osoby/osób skierowanych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 9

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 9 (dotyczy etapu VII)
RADY SZKOLENIOWE DLA NAUCZYCIELI/ NAUCZYCIELI SPECJALISTÓW/ RODZICÓW/ PRZEDSTAWICIELI ŚRODOWISKA ZEWNĘTRZNEGO PLACÓWEK OBJĘTYCH WSPARCIEM NA TEMAT: FUNKCJONOWANIA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ I ŚRODOWISKU SPOŁECZNYM W OPARCIU O MODEL PEDAGOGIKI GESTALT
1.Przeprowadzenie 8 szkoleń dla kadry pedagogicznej (3 grupy), dyrektorów (1 grupa), rodziców (2 grupy), specjaliści zatrudnieni w szkołach (1 grupa) przedstawicieli środowiska zewnętrznego (1 grupa). Szkolenie trwa 4 godziny (łącznie 32h).
2.Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia w tematyce „FUNKCJONOWANIA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ I ŚRODOWISKU SPOŁECZNYM W OPARCIU O MODEL PEDAGOGIKI GESTALT”
2.Termin wykonania od 1 stycznia 2023 r. do 31 marca 2023 r.
3.Szkolenie ma na celu ukazanie możliwości wykorzystania Pedagogiki Specjalnej Gestalt w ukazaniu funkcjonowania oraz drogi ku dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną. Szkolenie będzie próbą syntetycznego spojrzenia na osobę niepełnosprawną wchodzącą w dorosłość.Szczególne miejsce zajęły zagadnienia związane z transformacją założeń terapeutycznych na pole pedagogiki specjalnej.

4.2.6.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

80500000-9 - Usługi szkoleniowe

80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-03-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osoby/osób skierowanych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

18.1 O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że osoba/osoby skierowana/skierowane przez niego do wykonania zadania posiada/posiadają doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia tj. w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert zrealizował co najmniej 1 usługę szkoleniową z zakresu tematycznego tożsamego lub zbliżonego do tematyki szkolenia stanowiącego przedmiot zamówienia (w zakresie części o którą ubiega się Wykonawca) w wymiarze minimum:
Dla Zadania 1- 60 godz.
Dla Zadania 2 – 60 godz.
Dla Zadania 3 – 2 godz.
Dla Zadania 4 – 2 godz.
Dla Zadania 5 – 30 godz.
Dla Zadania 6 – 16 godz.
Dla Zadania 7 – 16 godz.
Dla Zadania 8 – 16 godz.
Dla Zadania 9 – 16 godz.

Uwaga: w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli co najmniej jeden ze wspólników konsorcjum samodzielnie posiada wymagane doświadczenie (nie dopuszcza się sumowania potencjału wspólników w zakresie doświadczenia). Podobnie w przypadku powoływania się na zasoby podmiotu trzeciego w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu (w zakresie doświadczenia), podmiot ten musi samodzielnie posiadać doświadczenie opisane powyżej.
Przez godzinę rozumie się min. 45 minut zajęć dydaktycznych lub praktycznych.
Przez okres 3 lat rozumie się min. 36 miesięczne wykonywanie obowiązków we wskazanym obszarze.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Zgodnie z art. 273 ust 1 Ustawy PZP oraz z § 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy z dnia 23 grudnia 2020 r., W postępowaniach o wartości mniejszej niż progi unijne zamawiający, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, może zamiast podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, 2 lub 4–6, żądać oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz usług, zgodny ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 4 do SWZ, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat od dnia, w którym upływa termin składania ofert, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów –inne odpowiednie dokumenty

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

7.3 Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 PZP oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-15 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/powiatswidnik

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-15 12:05

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-16

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.