Ogłoszenie z dnia 2025-01-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00638717/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-12-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Dożywianie uczniów w szkołach na terenie gminy Świdwin w 2025 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚWIDWIN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920771
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Konstytucji 3 Maja 1
1.5.2.) Miejscowość: Świdwin
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-300
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@swidwin.gmina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.swidwin.gmina.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-54b1226a-85a7-463f-b911-0f0f5074ee051.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dożywianie uczniów w szkołach na terenie gminy Świdwin w 2025 roku2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-54b1226a-85a7-463f-b911-0f0f5074ee05
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00039131
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00044310/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Dożywianie uczniów w szkołach na terenie gminy Świdwin w 2025 roku
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00638717
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IZP.271.10.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie, dostarczenie i wydanie gorących posiłków dla dzieci i młodzieży od poniedziałku do piątku w dniach nauki szkolnej
w następujących placówkach oświatowych funkcjonujących na terenie gminy Świdwin:
a) Publiczna Szkoła Podstawowa im. Ziemi Świdwińskiej w Lekowie, Lekowo 44c, 78-312 Lekowo
b) Publiczna Szkoła Podstawowa w Bierzwnicy, Bierzwnica 52, 78-324 Cieszeniewo
c) Publiczna Szkoła Podstawowa w Oparznie, Oparzno 31, 78-300 Świdwin
2. Poprzez posiłek Zamawiający rozumie jednodaniowy obiad w postaci drugiego dania o gramaturze nie mniejszej niż 400 gram, w tym:
a) sztuka mięsa / drób / ryby / kotlet mielony / pulpet – 100 gram,
b) ziemniaki lub zamiennik (ryż, kasza, makaron, inne) – 150 gram,
c) surówka / warzywa gotowane – 150 gram,
d) raz w tygodniu dopuszcza się danie garmażeryjne np.: pierogi, naleśniki, krokiety, racuchy itp. – 400 gram
e) do każdego posiłku powinien być wydany kompot – 200 ml
3. Zamawiający wymaga, żeby raz w tygodniu jako obiad zamiast posiłku wykazanego
w pkt 2 podana została zupa z wkładką mięsną.
4. Zamawiający nie dopuszcza, aby w ciągu jednego tygodnia (5 dni) wystąpiła powtarzalność tego samego rodzaju posiłku.
5. Wykonawca zobowiązany jest do opracowywania dwutygodniowych jadłospisów
z uwzględnieniem kaloryczności, alergenów i gramatury posiłków i przedkładania ich drogą elektroniczną dyrekcji danej placówki oraz wywieszania egzemplarza jadłospisu
w pomieszczeniach stołówek celem ich zapoznania najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem ich obowiązywania. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany jadłospisu.
6. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania posiłków, które będą spełniać następujące warunki jakościowe:
a) posiłki powinny być przygotowywane ze świeżych, pełnowartościowych artykułów spożywczych posiadających aktualne terminy przydatności do spożycia, mało przetworzonych, z ograniczoną ilością substancji konserwujących zagęszczających, barwionych lub sztucznie aromatyzowanych,
b) w posiłkach powinny przeważać składniki gotowane, pieczone lub duszone,
c) do przygotowywania posiłków powinny być stosowane tłuszcze roślinne z ograniczonym stosowaniem tłuszczy zwierzęcych,
d) stosowane powinny być duże ilości świeżych warzyw,
e) do przygotowania posiłku zalecane jest umiarkowane stosowanie jaj, cukru, soli,
f) ważna jest estetyka potraw i posiłków,
g) nie dopuszcza się produktów typu instant, gotowych sosów i ziemniaków
w proszku (typu puree), itp.
h) posiłki muszą odpowiadać normom odżywczym obowiązującym w tzw. Punktach zbiorowego żywienia, tj. posiłki powinny być przygotowywane zgodnie
z zasadami racjonalnego żywienia wg. wymogów sztuki kulinarnej i sanitarnej zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz.U. 2023 poz. 1448) oraz rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 poz. 1154).
7. Wykonawca będzie przygotowywał posiłki zachowując wymogi sanitarno – epidemiologiczne w zakresie personelu i warunków produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie. Wykonawca odpowiada prawnie za żywienie dzieci przed Powiatowym Inspektorem Sanitarnym.
8. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania posiłków o najwyższym standardzie i bezpieczeństwie żywności i żywienia na bazie produktów najwyższej jakości.
9. Obowiązkiem Wykonawcy jest przechowywanie próbek pokarmowych ze wszystkich przygotowanych posiłków każdego dnia przez okres 72 godzin z oznaczeniem daty, godziny, zawartości próbki pokarmowej z podpisem osoby odpowiedzialnej za pobieranie tych próbek.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez Wykonawcę przepisów dotyczących technologii produkcji gotowych posiłków, jakości wykonywanych usług oraz środków dezynfekcyjnych.
11. Po spożyciu posiłków Wykonawca niezwłocznie, jednak nie później niż w dniu podania usunie ze szkół wszelkie resztki, odpady i naczynia jednorazowe. Koszty zagospodarowania odpadów pokrywa Wykonawca.
12. Posiłki muszą być przygotowywane w pomieszczeniach Wykonawcy.
13. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania, dostarczania oraz wydawania posiłków w szkołach przez własny personel.
14. Godziny wydawania posiłków będą ustalane z Dyrekcją każdej placówki oświatowej.
15. Ewentualne zmiany ilości zamawianych posiłków zgłaszane będą Wykonawcy przez poszczególne placówki najpóźniej do godz. 15:00 dnia poprzedzającego wydanie posiłków.
16. Dostarczane posiłki powinny charakteryzować się w momencie ich wydawania temperaturą: obiad typu drugie danie - min. 65°C, sałatki i surówki – poniżej 4°C.
17. W przypadku podejrzenia, że dostarczone posiłki są nieświeże bądź nie spełniają wymogów określonych w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia Dyrektor szkoły może takich posiłków nie przyjąć. W takim przypadku nie przysługuje wynagrodzenie za te posiłki.
18. Dostawa posiłków odbywać się będzie transportem Wykonawcy w specjalistycznych pojemnikach zapewniających właściwą temperaturę i posiadających wymagane atesty dopuszczające ich wykorzystanie w żywieniu ludzi.
19. Posiłki będą dostarczane i wydawane w pomieszczeniach do tego wyznaczonych przez dyrektora placówki.
20. Posiłki do szkół należy dostarczyć w ramach kosztów własnych, a także zapewnić na własny koszt naczynia i sztućce zgodnie z obowiązującymi wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
21. W przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń Wykonawca zobowiązany jest zapewnić posiłki o nie gorszej jakości na swój koszt z innych źródeł.
22. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu umowy.
23. Zapłata wynagrodzenia za dostarczone posiłki realizowana będzie przez szkoły
w ramach art. 106a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. 2023 poz. 900) oraz przez Centrum Usług Społecznych w Gminie Świdwin
w ramach wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028 (M. P. z 2023 r. poz. 881).
24. Przybliżona ilość posiłków wynosi:
Nazwa placówki oświatowej Szacowana dzienna ilość posiłków w ramach art. 106a ustawy Prawo oświatowe Szacowana dzienna ilość posiłków w ramach programu „Posiłek w szkole i w domu”
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Ziemi Świdwińskiej
w Lekowie 15 27
Publiczna Szkoła Podstawowa w Bierzwnicy 30 13
Publiczna Szkoła Podstawowa w Oparznie 23 10
RAZEM 68 50
Łączna dzienna ilość posiłków 118
25. W okresie objętym zamówieniem przewiduje się łącznie następującą ilość posiłków:
118 (dzienna ilość posiłków) x 179 (ilość dni przewidywanej nauki w szkole) = 21 122
26. Podana powyżej ilość posiłków jest szacunkowa i w czasie obowiązywania umowy może ulec zmianie (zmniejszeniu jak i zwiększeniu).
27. Zamawiający zapłaci Wykonawcy za ilość faktycznie wydanych posiłków.
28. Wykonawca na podstawie kalkulacji własnej może dokonać sprzedaży posiłków innym osobom nieobjętym niniejszym zamówieniem (uczniom, nauczycielom, pracownikom szkół, itp.).
4.5.3.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 190021,96 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 215571,13 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 190021,96 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Polfood Service, PGŻ Dmitrij Moisiejew
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 4990421003
7.3.3) Ulica: Słowiańska 17/2
7.3.4) Miejscowość: Koszalin
7.3.5) Kod pocztowy: 75-845
7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
POLFOOD SERVICE, PGŻ DMITRIJ MOISIEJEW
jakie przetargi wygrała firma
POLFOOD SERVICE, PGŻ DMITRIJ MOISIEJEW
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-31
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 190021,96 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-01 do 2025-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z ŚWIDWINA
- "Przebudowa drogi powiatowej Nr 1082Z poprzez budowę chodnika w m. Kluczkowo"
- Remont drogi powiatowej Nr 1082Z na odcinku Kluczkowo - Bierzwnica
- ZP/34/2025 Naprawa pokrycia dachowego wraz z pomieszczeniem nadbudówki budynku nr 38 w Mrzeżynie
- ZP/36/2025 Zagospodarowanie terenu pod plac i remont drogi wraz z chodnikiem w Świdwinie
- "Dostawa paliwa płynnego (olej napędowy) do zbiornika zlokalizowanego na terenie siedziby Zakładu Usług Komunalnych Spółka z o.o. w Świdwinie w systemie bezgotówkowym"
- ZP/35/2025 Remont dwóch klatek schodowych w budynku nr 64/1964
więcej: przetargi w Świdwinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług żywienia pacjentów Ostrzeszowskiego Centrum Zdrowia wraz z dowozem posiłków.
- "Usługa dożywiania uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 im. Bohaterów Westerplatte we Wschowie w roku szkolnym 2025/2027"
- Usługa cateringowa zbiorowego żywienia w Szkole Podstawowej nr 21 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Rzeszowie
- Zorganizowanie otwartego spotkania integracyjnego dla pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej "Dzień pieczonego ziemniaka"
- Usługa cateringowa podczas Inauguracji Roku Akademickiego 2025/2026 organizowanej przez Politechnikę Warszawską Filię w Płocku
- świadczenie usługi cateringowej polegającej na przygotowaniu, dostawie obiadów i wydaniu posiłków oraz obsłudze stołówek w szkołach podstawowych na terenie Gminy Tarnowo Podgórne
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.