eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RadziejówBudowa kot³owni gazowej w Przedszkolu przy ul. Polnej w Radziejowie



Og³oszenie z dnia 2021-04-19


Powi±zane og³oszenia:
Og³oszenie nr 2021/BZP 00035841 z dnia 2021-04-19

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa kot³owni gazowej w Przedszkolu przy ul. Polnej w Radziejowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Miasto Radziejów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866614

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Ko¶ciuszki 20/22

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Radziejów

1.5.3.) Kod pocztowy: 88-200

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - W³oc³awski

1.5.7.) Numer telefonu: 542857100

1.5.8.) Numer faksu: 542857105

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: radziejow@umradziejow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.umradziejow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa kot³owni gazowej w Przedszkolu przy ul. Polnej w Radziejowie

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-345c7298-a10e-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00035841

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-04-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00000537/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.5 Budowa kot³owni gazowej w Przedszkolu przy ul. Polnej w Radziejowie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://umradziejow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://umradziejow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1.¦rodkiem komunikacji elektronicznej, s³u¿±cym z³o¿eniu oferty przez Wykonawcê, jest jego prawid³owe z³o¿enie na Platformie Przetargowej Urzêdu Miasta Radziejów dostêpnej pod adresem:https://umradziejow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html, w wierszu oznaczonym tytu³em oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postêpowaniem. 2. Korzystanie z Platformy Przetargowej Urzêdu Miasta Radziejów przez Wykonawcê jest bezp³atne. 3. Instrukcja korzystania z Platformy Przetargowej Urzêdu Miasta Radziejów dostêpna jest pod adresem:https://umradziejow.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html 4. Do po³±czenia u¿ywany jest szyfrowany protokó³ HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa siê przy pomocy protoko³u SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufno¶æ transmisji danych przesy³anych przez Internet. Wykonawca posiadaj±cy konto na Platformie Przetargowej Urzêdu Miasta Radziejów ma dostêp do mo¿liwo¶ci z³o¿enia, zmiany,wycofania oferty, a tak¿e funkcjonalno¶ci pozwalaj±cych na zadawanie pytañ do tre¶ci SWZ oraz komunikacjê z Zamawiaj±cym w pozosta³ych obszarach. 5. Wymagania techniczne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy u¿yciu Platformy Przetargowej Urzêdu Miasta Radziejów: 1)dopuszczalne przegl±darki internetowe: a) Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer10, Internet Explorer 11, b) Google Chrome 31, c) Mozilla Firefox 26, d) Opera 18; 2) pozosta³e wymagania techniczne: a) dostêp do sieci Internet, b) obs³uga przez przegl±darkê protoko³u XMLHttpRequest – ajax, c) w³±czona obs³uga JavaScript, d) zalecana szybko¶æ ³±cza internetowego powy¿ej 500 KB/s, e) zainstalowany Acrobat Reader, f) zainstalowane ¶rodowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy; 3) wspierane s± rozwi±zania dostarczane przez firmy: a) Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Og³oszenie nr 2021/BZP 00019239/01 z dnia 2021-03-182021-03-18 Biuletyn Zamówieñ Publicznych Og³oszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlanePapierów Warto¶ciowych S.A., b) Centrum Obs³ugi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A., c) Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Unizeto Technologies S.A. d)Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A.; 4) dopuszczalne formaty przesy³anych danych: O¶wiadczenia lub dokumenty przekazywane za po¶rednictwem ¶rodka komunikacji elektronicznej przesy³a siê w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie § 2 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452 ze zm.). Równocze¶nie Zamawiaj±cy rekomenduje na format danych przesy³anych plików: *.pdf. 5) maksymalny rozmiar pojedynczego pliku:150 MB, przy czym nie okre¶la siê limitu liczby plików. 6. Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z Wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej Zamawiaj±cego to:radziejow@umradziejow.pl 7. Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z Wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.8. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na Platformê Przetargow± Urzêdu Miasta Radziejów.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), zwanego jako ,,RODO" klauzula informacyjna stanowi Za³±cznik nr 5 do SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: B.271.7.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje budowê kot³owni gazowej w Przedszkolu przy ul. Polnej w Radziejowie, a w szczególno¶ci:a) demonta¿ istniej±cych kot³ów, wymiennika ciep³ej wody oraz wyposa¿enia istniej±cej piwnicy; b) rozbiórkê istniej±cej czê¶ci piwnicy oraz komina stalowego wraz z fundamentem;c) wykonanie nowoprojektowanych ¶cian piwnicy i zamurowañ;d) wykonanie komina zewnêtrznego;e) wykonanie hydroizolacji i izolacji termicznej ¶cian fundamentowych;f) wykonanie uzupe³nienia izolacji termicznej oraz ¶cian parteru w obrêbie rozebranego budynku;g) monta¿ kot³a gazowego;h) wykonanie wewnêtrznej instalacji gazowej;i) monta¿ nowej stolarki okiennej i drzwiowej;j) wykonanie renowacji istniej±cej elewacji w obrêbie rozebranego budynku;k) wykonanie instalacji bran¿y sanitarnej i elektrycznej;l) przebudowa odcinka instalacji gazowej;m) utwardzenie terenu kostk± polbruk.2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi± za³±czniki (Za³±cznik Nr 7 – Dokumentacja projektowa, Za³±cznik Nr 8 - Szczegó³owe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 150 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rêkojmi

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy- w tym okresie, wykona³ co najmniej co najmniej jedno zamówienie odpowiadaj±ce swoim rodzajem robocie budowlanej stanowi±cej przedmiot zamówienia o warto¶ci co najmniej 250.000,00 z³ brutto (s³ownie: dwie¶cie piêædziesi±t tysiêcy z³otych 00/100).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy- w tym okresie, wykona³ co najmniej co najmniej jedno zamówienie odpowiadaj±ce swoim rodzajem robocie budowlanej stanowi±cej przedmiot zamówienia o warto¶ci co najmniej 250.000,00 z³ brutto (s³ownie: dwie¶cie piêædziesi±t tysiêcy z³otych 00/100).

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Wykonawca, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona jest zobowi±zany do z³o¿enia w terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, kosztorysu ofertowego na wykonanie przedmiotowego zamówienia

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Zgodnie z art. 58 ust. 1 ustawy Pzp wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia sk³adaj±c nastêpuj±ce dokumenty:1.1. Ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia sk³ada oddzielnie dokumenty wymienione w Rozdziale 9 w pkt 1.2. W przypadku, o którym mowa w pkt. 1, wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3.Je¿eli oferta wykonawców, o których mowa w ust. 1, zosta³a wybrana, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców.4. Wykonawcy, o których mowa w pkt.1 ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy.5. Spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu oceniane bêdzie ³±cznie dla wszystkich podmiotów wystêpuj±cych wspólnie.6. Przepisy dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Oprócz przypadków, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 3-4 ustawy PZP oraz ust. 2, Zamawiaj±cy, dzia³aj±c na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, dopuszcza mo¿liwo¶æ wprowadzania zmiany umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia którejkolwiek z nastêpuj±cych okoliczno¶ci: 1. przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia, mo¿e nast±piæ w przypadku:a) panuj±cej epidemii, której wyst±pienie powoduje, ¿e Wykonawca nie ma mo¿liwo¶ci wykonania robót budowlanych w umownym terminie co udowodni Zamawiaj±cemu przedstawiaj±c stosowne dowody, które potwierdz± ¿e Wykonawca w zwi±zku z istniej±c± epidemi± musia³ wstrzymaæ lub opó¼niæ prowadzone prace, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni, odpowiadaj±c± okresowi nie dyspozycyjno¶ci Wykonawcy do wykonywania zamówienia w zwi±zku z panuj±c± epidemi±;b) wyst±pienia okoliczno¶ci si³y wy¿szej, przez któr± nale¿y rozumieæ zdarzenia niezale¿ne od ¿adnej ze stron, zewnêtrzne, niemo¿liwe do zapobie¿enia, które nast±pi³o po dniu wej¶cia w ¿ycie umowy, w szczególno¶ci: - klêski ¿ywio³owe,przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni, odpowiadaj±c± okresowi wystêpowania okoliczno¶ci si³y wy¿szej;- wyst±pienie konieczno¶ci wykonania robót zamiennych, zwi±zanych z konieczno¶ci± dokonania zmian projektowych b±d¼ zmiany technologii (do wykonania których wystarczy zgoda Zamawiaj±cego oraz projektanta), rozumianych jako wykonanie przez Wykonawcê zamówienia podstawowego w sposób odmienny od sposobu okre¶lonego w umowie, a jednocze¶nie w sposób niepowoduj±cy zwiêkszenia (zmiany) zakresu ¶wiadczenia Wykonawcy zawartego w ofercie, oraz zwiêkszenia wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 5 ust. 1; c) skierowania przez Zamawiaj±cego do Wykonawcy pisemnego ¿±dania wstrzymania robót budowlanych, stanowi±cych przedmiot zamówienia lub wydania zakazu prowadzenia robót budowlanych, stanowi±cych przedmiot zamówienia przez organ administracji publicznej, o ile ¿±danie lub wydanie zakazu nie nast±pi³o z przyczyn za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni, odpowiadaj±c± okresowi na jaki Wykonawcy nakazano wstrzymanie robót budowlanych lub zakazano prowadzenia robót budowlanych, d) wyst±pienie niekorzystnych warunków atmosferycznych, takich jak: opady, powoduj±ce wstrzymanie lub przerwanie prowadzonych robót budowlanych, stanowi±cych przedmiot zamówienia, potwierdzone pisemnie przez inspektora/inspektorów nadzoru inwestorskiego, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi maksymalnie o liczbê dni, odpowiadaj±c± okresowi wstrzymania lub przerwania robót budowlanych.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-05-05 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: W prowadzonym postêpowaniu Wykonawcy sk³adaj± swoje oferty zapo¶rednictwem Platformy Przetargowej Urzêdu Miasta Radziejów dostêpnej pod adresem:https://umradziejow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-05-05 10:15

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2021-06-03

2021-04-19 Biuletyn Zamówieñ PublicznychOg³oszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.