Ogłoszenie z dnia 2025-01-13
| Ogłoszenie nr 2025/BZP 00028806 z dnia 2025-01-13 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
BZP.271.120.2024 Zarządzanie Miejskim Placem Targowym ,,Rynek Maślany”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Nowy Sącz
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Miasta Nowego Sącza
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491893167
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Nowy Sącz
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-300
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@nowysacz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowysacz.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
BZP.271.120.2024 Zarządzanie Miejskim Placem Targowym ,,Rynek Maślany”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8d6d2205-81f2-44b5-ab8e-baaa9a1f3416
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00028806
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00050003/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.6 Zarządzanie Miejskim Placem Targowym „Maślany Rynek” – tryb in-house
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00644583
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 11 Prawo Zamówień Publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) [PZP] Zamawiający Miasto Nowy Sącz może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest osobie prawnej, gdy spełnione są warunki określone w/w przepisie. Zamawiający Miasto Nowy Sącz jest zamawiającym, o którym mowa art. 4 PZP. Zamawiający udziela zamówienia osobie prawnej: STBS sp. z o.o. w Nowym Sączu [STBS]. W zakresie zaistnienia przesłanek wskazanych w art. 214 ust. 1 pkt 11 lit. a – c PZP, stwierdzić należy:
1. Ad. art. 214 ust. 1 pkt 11 lit. a PZP. Zamawiający sprawuje nad STBS kontrolę podobną do kontroli, jaką sprawuje nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami STBS. STBS zostało utworzone w celu realizacji zadania własnego gminy (Zamawiającego) polegającego na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty, w tym prowadzeniu gospodarki nieruchomościami.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.120.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 1321200,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia będzie świadczenie usługi zarządzania Miejskim Placem Targowym ,,Rynek Maślany”.
2. Miejski Plac Targowy „Rynek Maślany” zlokalizowany jest na nieruchomości gruntowej obejmującej:
1) działkę gruntu o numerze ewidencyjnym 97 w obrębie 29 o powierzchni 0,3962 ha, (oznaczoną na mapie ewidencji gruntów jako działki nr 97/1 i 97/2 w obrębie 29) wraz ze znajdującymi się na tej działce urządzeniami i obiektami,
2) część działki gruntu oznaczonej numerem ewidencyjnym 106/2 w obrębie 29, tj. grunt
o powierzchni 0,0040 ha, stanowiący fragment ciągu pieszego do parkingu przy ulicy Matejki z przeznaczeniem na prowadzenie działalności handlowej (targowiskowej) zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
3. Wykonawca będzie zobowiązany do:
1) przestrzegania zasad prowadzenia handlu na terenie „Rynku Maślanego” zgodnie z obowiązującym regulaminem stanowiącym załącznik nr 1 do projektu umowy,
2) przestrzegania zakazu wnoszenia, sprzedaży i spożywania napojów alkoholowych, prowadzenia gier hazardowych, sprzedaży nafty, benzyny, trucizn, lekarstw i środków odtruwających, kamieni i metali szlachetnych oraz wykonanych z nich przedmiotów, papierów wartościowych, broni, amunicji, materiałów wybuchowych i pirotechnicznych, przedmiotów ekwipunku wojskowego i policyjnego, roślin objętych ochroną gatunkową i wszystkich zwierząt,
3) prowadzenia bieżących napraw, usuwania awarii, dbania o stan techniczny i estetyczny obiektów i urządzeń,
4) zorganizowania właściwej informacji dla użytkowników placu i klientów, a w szczególności: uwidocznienia na znajdującej się na placu tablicy ogłoszeń zasad handlu oraz uwidocznienia na znajdującej się na placu tablicy ogłoszeń wysokości opłat targowych i cen za korzystanie z targowiska i jego urządzeń,
5) niezwłocznego powiadomienia właściwych organów o naruszeniu zasad obowiązujących na placu targowym, a w szczególności w zakresie przepisów sanitarno-epidemiologicznych, weterynaryjnych, przeciwpożarowych i karno-porządkowych,
6) utrzymywania porządku i czystości na terenie placu targowego oraz czystości na chodnikach bezpośrednio przyległych do terenu „Rynku Maślanego” a w okresie zimowym odśnieżania,
7) oświetlania terenu „Rynku Maślanego”,
8) wykonywania niezbędnych remontów w zakresie poprawy higieny i warunków sprzedaży na terenu „Rynku Maślanego”, po uzgodnieniu i pisemnej akceptacji ich zakresu z Miastem,
9) sprawowania opieki (w porozumieniu z Ogrodnikiem Miejskim) nad wałem obronnym (skarpą) poprzez koszenie trawy, zazielenianie i sprzątanie skarpy.
4. Miasto upoważni Wykonawcę do:
1) zawierania stosownych umów z właścicielami obiektów handlowych typu kioski i umów najmu na wynajem altan kwiatowych;
2) pobierania opłat za korzystanie z terenu i urządzeń „Rynku Maślanego”;
3) wyznaczania sektorów i miejsc do prowadzenia handlu;
4) usuwania osób nie przestrzegających zasad prowadzenia handlu na terenie „Rynku Maślanego”.
5. Miasto zastrzega możliwość czasowej zmiany lokalizacji Miejskiego Placu Targowego „Rynek Maślany”, a Wykonawca zobowiązuje się wykonywać usługę w innym wskazanym miejscu na terenie Nowego Sącza. Opisana zmiana lokalizacji wymaga zawarcia aneksu do umowy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 70332000-7 - Usługi w zakresie nieruchomości innych niż mieszkalne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Sądeckie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 7342372808
7.3.3) Ulica: Kusocińskiego 4A
7.3.4) Miejscowość: Nowy Sącz
7.3.5) Kod pocztowy: 33-300
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
SĄDECKIE TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
SĄDECKIE TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-31
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1622124,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-01 do 2027-12-31SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
2.Ad. art. 214 ust. 1 pkt 11 lit. b PZP. Dla ustalenia, czy spełniony jest warunek, by ponad 90% działalności STBS dot. wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego należy zgodnie z art. 214 ust. 5 PZP posłużyć się danymi dotyczącymi śr. przychodu STBS w odniesieniu do usług, dostaw lub robót bud. za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia. Źródłem wiedzy dla stwierdzenia zaistnienia przedmiotowej przesłanki jest zestawienie przychodów STBS z 3 lat poprzedzających udzielenie zamówienia w rozbiciu na przychody - uzyskane przez STBS - z realizacji zadań powierzonych jej przez Zamawiającego, tj. przypadających jej w związku z realizacją zadań o charakterze użyteczności publicznej i pozostałe przychody. Z dokumentów finans. STBS wynika, że przychody uzyskiwane przez STBS w analizowanym okresie przekraczają 90 % w stosunku do przychodów, jakie ta STBS uzyskuje ogółem. Spełniony jest zatem także drugi z warunków upoważniających Zamawiającego do udzielenia zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki.
3. Ad. art. 214 ust. 1 pkt 11 lit. c PZP. W STBS nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Zamawiający posiada100% udziałów w STBS. Spełniony jest zatem także 3 z warunków do udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki.
4.Ponadto w oparciu o orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej oraz Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 lutego 2014 r., nr. 2014/24/UE w sprawie zamówień publicznych. W związku z przyjętą linia orzeczniczą [min. Wyrok TSUE z 3.10.2019 r. (w sprawie C 285/18 Irgita)] w której przyjęto, że decyzja zamawiającego o zastosowaniu trybu niekonkurencyjnego, czyli o udzieleniu zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 11) PZP, nie może opierać się jedynie na pozytywnym stwierdzeniu spełnienia przesłanek zawartych w art. 214 ust. 1 pkt 11) PZP została poprzedzona bieżącymi analizami Wydziałów Merytorycznych pod kątem innych przepisów prawa w celu ustalenia zgodności zamówienia z prawem, w tym w szczególności przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz ustawy o pomocy publicznej. Jak z powyższego wynika STBS spełnia łącznie wszystkie trzy warunki umożliwiające zastosowanie procedury dopuszczającej zlecenie zarządzania miejskim placem targowym w trybie art. 214 ust. 1 pkt 11) PZP. W tej sytuacji uzasadnionym staje się powierzenie wykonywania tych czynności STBS, który będzie mógł zarządzać zasobem gminy. Ponadto STBS zarządza nieruchomościami w Nowym Sączu. STBS posiada niezbędne zasoby, wiedzę oraz doświadczenie, by skutecznie zarządzać powierzonym jej zasobem.
INNE PRZETARGI Z NOWEGO SĄCZA
- BZP.271.119.2025 Prace związane ze sporządzaniem operatu szacunkowego.
- BZP.271.121.2025 Wykonanie robót(......) "Modernizacja łazienek w budynku Ratusza w Nowym Sączu" w ramach zadania "Rewitalizacja centrum miasta poprzez modernizację budynku Ratusza w Nowym Sączu"
- BZP.271.122.2025 Wykonanie robót (...) pod nazwą: "Remont instalacji wentylacyjnej w lokalu położonym przy Ul. Broniewskiego 14 w Nowym Sączu".
- BZP.271.124.2025 Wykonanie robót budowlanych (...)pod nazwą : Modernizacja utwardzenia na dz. nr 6/54 obr. 68 Nowy Sącz w ramach Budżetu Obywatelskiego pn: ,,Wspólnie Zmieniamy Nowy Sącz".
- Zamówienie na dostawę sprzętu i wyposażenia do pracowni w Zespole Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Pawła II w Krynicy-Zdroju, Zespole Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Grybowie oraz (...)
- Sukcesywne dostawy fabrycznie nowych worków wykonanych z folii LDPE przeznaczonych do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów segregowanych
więcej: przetargi w Nowym Sączu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie inwentaryzacji, aktualizacji i wycen nieruchomości dla Wydziału Zarządzania Nieruchomościami na 2025 r. i 2026 r.
- Wykonanie czynności związanych z zarządzaniem nieruchomościami oraz pełnienie roli wynajmującego w stosunku do lokali.Całkowita pow. użytkowa budynków - max. 190.497,88 m2. Całkowita pow. terenów - max. 592.706.53 m2.
więcej: Usługi w zakresie nieruchomości innych niż mieszkalne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





