eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wąchock"Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego dla Gminy Wąchock w wysokości 893 318 zł."



Ogłoszenie z dnia 2024-01-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego dla Gminy Wąchock w wysokości 893 318 zł.”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WĄCHOCK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291009930

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Wielkowiejska 1

1.5.2.) Miejscowość: Wąchock

1.5.3.) Kod pocztowy: 27-215

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@wachock.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: gmina.wachock.sisco.info

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://wachock.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego dla Gminy Wąchock w wysokości 893 318 zł.”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9963b49b-8dd6-11ee-9fb5-3edbb70f45bd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00024767

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00030913/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 „Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego dla Gminy Wąchock w wysokości 893 318 zł.”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00519227

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: F.271.1.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 607406 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego dla Gminy Wąchock w wysokości 893 318 zł (słownie: osiemset dziewięćdziesiąt trzy tysiące trzysta osiemnaście złotych 00/100)” z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Wąchock 2023r. oraz spłatę zaciągniętych zobowiązań
z ostatecznym terminem spłaty w dniu 31.12.2034r.

2. Kredyt zostanie postawiony do dyspozycji Zamawiającego w terminie od dnia podpisania umowy z ostatecznym wykorzystaniem do dnia 31.12.2023r. Udostępnienie kredytu następować będzie w transzach, w zależności od potrzeb Zamawiającego. O uruchomieniu transzy Zamawiający będzie informował Wykonawcę pisemnie, nie później niż do godziny 12.00 dnia w którym dostarczy dyspozycję do banku o uruchomieniu transzy, podając każdorazowo kwotę transzy. Zamawiający zastrzega sobie prawo zaciągnięcia kredytu
w kwotach mniejszych niż określone w niniejszym zamówieniu bez konsekwencji finansowych.

3. Spłata kredytu następować będzie w ratach kwartalnych o różnej wysokości, termin spłaty pierwszej raty – 30.03.2026r. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu/raty kredytu bez konsekwencji finansowych. Oprocentowanie liczone będzie wówczas za okres faktycznego korzystania z kredytu.

4. W uzasadnionych przypadkach, na wniosek Kredytobiorcy i za zgodą Banku, Zamawiający przewiduje możliwość przesunięcia terminu spłaty rat lub możliwość ustalenia nowego harmonogramu spłaty kredytu. Ostateczny termin spłaty może wówczas ulec przedłużeniu, po uprzednim podjęciu stosownej uchwały przez Radę Miejską w Wąchocku. Powyższe nie spowoduje obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami finansowymi.

5. Odsetki za okres faktycznego korzystania z kredytu będą naliczane w okresach miesięcznych, a spłacane do 10-go następnego miesiąca za miesiąc bieżący.
Oprocentowanie kredytu zmienne – WIBOR 1M plus stała marża banku. Dopuszcza się możliwość obniżenia marży na wniosek Kredytobiorcy, za zgodą Banku.

6. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.

7. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone
w walucie polskiej (PLN).

8. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SWZ.

9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i warunki jego realizacji zawierają:
a) wzór umowy kredytowej – stanowiący Załącznik nr 6 do SWZ,
b) informacje zawarte w załącznikach nr 1-5 do SWZ

10. Zamawiający informuje, że dodatkowe informacje i dokumenty dotyczące budżetu gminy Wąchock, realizacji planowanych dochodów, realizacji planowanych wydatków, informacja
o zadłużeniu, sprawozdania z wykonania budżetu oraz opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Wąchock na stronie http://gmina.wachock.sisco.info :

 PRAWO LOKALNE > Uchwały > Rok 2014
Uchwała Nr III/14/2014 Rady Miejskiej w Wąchocku z dnia 30 grudnia 2014 r
w sprawie powołania Skarbnika Gminy Wąchock

 PRAWO LOKALNE > Uchwały > Rok 2022
- Uchwała Nr LIV/300/2022 Rady Miejskiej w Wąchocku z dnia 28 grudnia 2022r.
w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wąchock na lata 2023-2034
(zmiany - PRAWO LOKALNE > Uchwały > Rok 2023);

- Uchwała Nr LIV/301/2023 Rady Miejskiej w Wąchocku z dnia 28 grudnia 2022r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Wąchock na 2023 r.
(zmiany - PRAWO LOKALNE > Uchwały> Rok 2023 oraz PRAWO LOKALNE >
Zarządzenia Burmistrza > Rok 2023 )

 PRAWO LOKALNE > Uchwały > Rok 2023
Uchwała Nr LXIII/355/2023 Rady Miejskiej w Wąchocku z dnia 27 września 2023r.
w sprawie zaciągnięcia kredytu

 PRAWO LOKALNE > Finanse i Majątek Gminy> Budżet Gminy Wąchock > Budżet 2022 - sprawozdania (Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS) za I, II, III kwartał 2022r. oraz za rok 2022.

 PRAWO LOKALNE > Finanse i Majątek Gminy > Budżet Gminy Wąchock >
Budżet 2022- Uchwała Nr 37/2021 V Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 25.11.2021r. w sprawie opinii o projekcie budżetu Gminy Wąchock na 2022 rok;

- Uchwała Nr 36/2021 V Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Kielcach z dnia 25.11.2021r. w sprawie opinii o projekcie uchwały wieloletniej prognozy finansowej na lata 2022 – 2034;

- Uchwała Nr 38/2021 V Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Kielcach z dnia 25.11.2021r. w sprawie możliwości sfinansowania deficytu budżetu planowanego w projekcie uchwały budżetowej Miasta i Gminy Wąchock na 2022 rok;

- Uchwała Nr 4/2022 V Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Kielcach z dnia 20.01.2022r. w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Miasta i Gminy Wąchock;

- Uchwała Nr 28/2023 V Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Kielcach z dnia 18 kwietnia 2023r. w sprawie opinii o sprawozdaniach z wykonania budżetu Miasta i Gminy Wąchock za 2022 rok;

 PRAWO LOKALNE > Finanse i Majątek Gminy > Budżet Gminy Wąchock >
Budżet 2023
- Uchwała Nr 65/2022 V Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Kielcach z dnia 08.12.2022r. w sprawie opinii o projekcie uchwały Rady Miejskiej
w Wąchocku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wąchock na lata 2023 – 2034;

- Uchwała Nr 66/2022 V Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Kielcach z dnia 08.12.2022 r. w sprawie opinii o projekcie budżetu Gminy Wąchock na 2023 rok;

- Uchwała Nr 67/2022 V Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Kielcach z dnia 08.12.2022r. w sprawie możliwości sfinansowania deficytu budżetu planowanego w projekcie uchwały budżetowej Miasta i Gminy Wąchock na 2023 rok;

- Uchwała Nr 6/2023 V Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Kielcach z dnia 10.01.2023r. w sprawie możliwości sfinansowania deficytu budżetu planowanego w uchwale budżetowej Miasta i Gminy Wąchock na 2020 rok;

- Uchwała Nr 5/2023 V Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Kielcach z dnia 20.01.2023r. w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Miasta i Gminy Wąchock;

- sprawozdania (Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS) za I, II, III kwartał 2023r.;

11. Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg. wspólnego słownik zamówień (Kod CPV):
66113000-5 Usługi udzielania kredytu


12. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Uzasadnienie: Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych, gdyż powodowałoby to nadmierne koszty wykonania zamówienia oraz brak koordynacji działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia jak również ograniczenie konkurencji. Niniejsze zamówienie nie zostało podzielone na części, gdyż zamówienie to jest w całości usługą bankową jednego rodzaju. Specyfikacja niniejszego zamówienia polegająca na usłudze udzielenia kredytu, uniemożliwia podział tego zamówienia na części, zarówno na zasadzie jakościowej jak i na zasadzie ilościowej. Podział tego zamówienia na części na zasadzie ilościowej jest sprzeczny z potrzebami samego Zamawiającego i może wiązać się z większymi kosztami uzyskania kredytu po stronie Zamawiającego. Również nie jest możliwe dokonanie podziału tego zamówienia na części na zasadzie jakościowej z uwzględnieniem poszczególnych jego składników, gdyż jest to usługa bankowa w całości jednego rodzaju, polegająca na udzieleniu kredytu. Mając na uwadze powyższe okoliczności Zamawiający nie dokonał podziału przedmiotowego zamówienia na części.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 507558,30 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 507558,30 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 507558,30 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BANK SPÓŁDZIELCZY W WĄCHOCKU

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 000497472

7.3.3) Ulica: Wielkowiejska 1A

7.3.4) Miejscowość: Wąchock

7.3.5) Kod pocztowy: 27-215

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 507558,30 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2034-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.